Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

Activision Blizzardin tulevia Game Pass lisäyksiä odotellessa on tulossa paljon muutakin kiinnostavaa:


Tässä kuussa ainakin Forza Motorsport, Like a Dragon: Ishin, Dead Space ja Jusant kiinnostaa erityisesti henkilökohtaisesti.

Ja näköjään Persona 5 Royal siirtyy itsellä Game Passin "pelataan myöhemmin" listalta ostoslistalle. Nykyään ei enää edes vuosi näköjään riitä pelaamaan jopa näitä kaikista kiinnostavimpia pelejä.
Jusant vaikuttaa taas kerran indie-ihmisestä heittämällä kiinnostavimmalta tapaukselta.

Mineko's Night mikäolikaan taas ei ehkä pelillisesti ole oma juttu mutta hieno graafinen tyyli sillä ainakin on.

Dead Space remake kova lisäys, omasta näkökulmasta siis. Mutta ehkä senkin ostan jossain vaiheessa ihan hyllyyn asti, joten en välttämättä tule GP:n kautta sitä pelaamaan.

Kyllä tuo Game Pass, kuten olen jo useammin sanonut, riittäisi pelaamiseen liiankin hyvin. Jos ei siis kaipaisi kaikkia tapauksia, joita ei sinne tule.

Katselin eilen jo PS Plussan (perustilauksen) kautta tulleita pelejä kirjastossani ja sielläkin oli niin paljon kaikkea "pelaa kun ehdit"-kamaa että jo sen parissa menisi aikaa ihan liikaa.

Tuntuu että ei enää mitään järkeä kuinka paljon on valinnanvaraa kun jo yksittäiset palvelut tuntuu tarjonnaltaan siltä ettei aika riittäisi edes kaikelle sille. Erityisesti yllätti että PS Plussankin kautta on kertynyt vuosien saatossa niin paljon kaikkea mitä ei edes muistanut siellä olleen.
 
Tuntuu että ei enää mitään järkeä kuinka paljon on valinnanvaraa kun jo yksittäiset palvelut tuntuu tarjonnaltaan siltä ettei aika riittäisi edes kaikelle sille.

Itse olen ihan suosiolla jättänyt hankkimatta tilauspalvelua PS5:lle, kun jo Game Passin tarjonta ylittää omat tarpeeni.

Ja jos tosiaan haluaisi säästää, niin Series S ja Game Pass olisi jo itsessään enemmän kuin tarpeeksi. Mutta kun konsolipelaaminen kiinnostaa laaja-alaisesti, niin kyllähän Switch ja PS5 on tullut myös hankittua, vaikka aikaa ei riitäkään.

Ja ei tästä mitään painetta tule. Pelaa mitä haluaa, silloin kun ehtii. Positiivinen ongelma.
 
Mulla sama ongelma kun niin laajamittainen mitä genreä millonki tykkää pelata. Nyt on menossa Tycoon organisointi naksuttelu Transport Fever2 johon olen aivan koukussa +30h mittarissa, jäi starfield kesken tämän takia. Positiivinen asia kai vaan kun "liikaa" pelattavaa
 
Lapsen tilille laitoin 12kk game pass core, ajatuksena muuttaa GP ultimateksi. Näyttää kuitenkin, että vaihdon jälkeen olisi vain 5.7.2024 asti eli konversiossa tulisi kovasti takkiin. Olenkohan tekemässä jotain väärin?
 
Lapsen tilille laitoin 12kk game pass core, ajatuksena muuttaa GP ultimateksi. Näyttää kuitenkin, että vaihdon jälkeen olisi vain 5.7.2024 asti eli konversiossa tulisi kovasti takkiin. Olenkohan tekemässä jotain väärin?
Microsoft muutti sitä muunnos suhdetta jokin aikaa sitten. Ei enää saa 1:1 muunnoksella. Nykyinen muunnossuhde taisi olla 3:2.
 
MSltä ihan fiksusti pelattu sanoisinko. Ostetaan porukat halvalla sisään ja sitten palautetaan status mihin on alunperin tähdätty.
Saavutetuista eduistahan ei hevillä luovuta ;)
 
No on se silti paljon halvempaa kun maksaa 15€ kuussa.
Tämä on siirtymävaihe - iso roadmap usealle vuodelle. Porukat on nyt tykännyt kun saa periaatteessa puoli-ilmatteeksi sirkushuveja ja viihdykkeitä :)
Ja ihan vaan varmistaakseni ettei tule mitään biased meininkejä, olen maksanut ja nauttinut GSstä alusta saakka ihan listahinnoilla - jaa, oliko pari kuukautta kun oli joku gold -> GP tsydeemi päällä?
 
Itse ostelen aina kk kerrallaan. Aina ei ole itselle niin must pelattavaa/tulee ostettua peli niin tiedä paljon säästelisin jos vetäisin ison määrän kerralla. Mutta kyllä tuo tarjonta sen verran laaja ja hyvä on että sillä pärjäisi. Itsellä vaan tietyt pelit on must ostoja jotka menee muiden edelle.
 
Itsellä menee puhelinlaskussa Gamepass veloitus, niin vähän kuin huomaatta sen maksan. Ihan täysihintaisena mielelläni.. :)
 
Itsellä menee puhelinlaskussa Gamepass veloitus, niin vähän kuin huomaatta sen maksan. Ihan täysihintaisena mielelläni.. :)
Erikoinen ajattelutapa että puhelinlasku on vain lasku, joka maksetaan sen kummempia miettimättä.

Olen joskus muualtakin lukenut samanlaista että jotenkin muka helpompaa noin ja että menee samalla. Eihän se nyt mene samalla jos se on merkittävästi isompi kuin normaalisti :D Eikö ihmiset yhtään seuraa menojaan ja tulojaan vain onko ne tulot sitä tasoa ettei tarvitse?

Omalla kohdalla voisi vähemmänkin tarkasti seurata mutta haluan kyllä tietää mistä maksan ja mitä.

Sekin kerta kun tilasin jotain puhelinlaskuun menevää niin piti laittaa palautetta että "mitä helvettiä" kun en muistanut koko ostosta :D En tosin oikeasti kysynyt asiaa noin vaan ihan kohteliasti että mikäs tämä olikaan. Oli vielä tosin oudolla merkinnällä siellä.
 
Erikoinen ajattelutapa että puhelinlasku on vain lasku, joka maksetaan sen kummempia miettimättä.

Olen joskus muualtakin lukenut samanlaista että jotenkin muka helpompaa noin ja että menee samalla. Eihän se nyt mene samalla jos se on merkittävästi isompi kuin normaalisti :D Eikö ihmiset yhtään seuraa menojaan ja tulojaan vain onko ne tulot sitä tasoa ettei tarvitse?

Omalla kohdalla voisi vähemmänkin tarkasti seurata mutta haluan kyllä tietää mistä maksan ja mitä.

Sekin kerta kun tilasin jotain puhelinlaskuun menevää niin piti laittaa palautetta että "mitä helvettiä" kun en muistanut koko ostosta :D En tosin oikeasti kysynyt asiaa noin vaan ihan kohteliasti että mikäs tämä olikaan. Oli vielä tosin oudolla merkinnällä siellä.
15e ei nyt ole merkittävästi isompi lasku kuitenkaan ja tuonkin jälkeen se puhlasku aina sen 50e. 100e olisi merkittävämpi nousu, muttei tuo 15e ainakaan itselleni. Joka kuukausi sen laskun tietää olevan sen 50e, niin ei se omaa elämääni vaikuta mitenkään.
 
Tämä on siirtymävaihe - iso roadmap usealle vuodelle. Porukat on nyt tykännyt kun saa periaatteessa puoli-ilmatteeksi sirkushuveja ja viihdykkeitä :)
Ja ihan vaan varmistaakseni ettei tule mitään biased meininkejä, olen maksanut ja nauttinut GSstä alusta saakka ihan listahinnoilla - jaa, oliko pari kuukautta kun oli joku gold -> GP tsydeemi päällä?
Kyl itekin tuli listahintoja makseltua joskus aiemmin kun otin palvelun silloin tällöin kuukaudeksi käyttöön. Ennen sen konversion muuntosuhteen muuttumista hommasin 31 kk:ksi Goldia vähän päälle satasella, eli maaliskuulle 2026 asti on viel voimassa. :)
 
Cocoonin lopputekstit tuossa juuri rullailivat ja oli kyllä Jeppe Carlsenilta taas erinomainen taidonnäyte. Puzzlet ovat parhaillaan erittäin nerokkaita ja maailma on tunnelmaltaan erityinen. Suosittelen vahvasti tutustumaan peliin, helposti tyylilajissaan täyden kympin peli.
 
15e ei nyt ole merkittävästi isompi lasku kuitenkaan ja tuonkin jälkeen se puhlasku aina sen 50e. 100e olisi merkittävämpi nousu, muttei tuo 15e ainakaan itselleni. Joka kuukausi sen laskun tietää olevan sen 50e, niin ei se omaa elämääni vaikuta mitenkään.
No jaa, en vieläkään ymmärrä miten se voi olla senkin jälkeen aina 50 e. Eli siis sekä ilman että "senkin jälkeen" se on vain 50 euroa? Jotain en nyt kyllä hoksaa tai tajua tuossa logiikassa edelleenkään :D
 
No jaa, en vieläkään ymmärrä miten se voi olla senkin jälkeen aina 50 e. Eli siis sekä ilman että "senkin jälkeen" se on vain 50 euroa? Jotain en nyt kyllä hoksaa tai tajua tuossa logiikassa edelleenkään :D
En tiedä, mutta eikö 50-15=35? Eli itse päättelisin hieman epäselvästä muotoilusta huolimatta, että ennen oli varmaan 35€ luokkaa ja nykyään aina ~50€ :D
 
En tiedä, mutta eikö 50-15=35? Eli itse päättelisin hieman epäselvästä muotoilusta huolimatta, että ennen oli varmaan 35€ luokkaa ja nykyään aina ~50€ :D
Juuri näin.. Eli liittymän perusmaksu on aina noin 35e vakihinta + Ultimate 15e = Joka kuukausi noin sen 50e..Eli budjetoitu budjettiin, eli ei vaikuta elämääni..

Tuli vähän epäselvästi ilmaistua aiemmin :)
 
Kyl itekin tuli listahintoja makseltua joskus aiemmin kun otin palvelun silloin tällöin kuukaudeksi käyttöön. Ennen sen konversion muuntosuhteen muuttumista hommasin 31 kk:ksi Goldia vähän päälle satasella, eli maaliskuulle 2026 asti on viel voimassa. :)
Näkisin että olet onnistunut maksimoimaan oman siirtymävaiheesi ;) MS kokoinen firma katselee strategiaa oletettavasti 5-10 vuoden päähän - he näkee miljoonia 'sinuja, ja minuja' siellä siirtymävaiheessa ja laskee oletetut dollarit sen mukaan. Ennemmin tai myöhemmin kaikki maksaa listahintaa ilman mitään ns. halvennustaikatemppuja
 
Ylös Bottom