Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox kaatuilee?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Inertia

New Member
lainaus uutisryhmasta:

Päivämäärä:2002-03-13 14:22:10 PST
Käväisin tänään Stockmannin Basementissa ja huomasin kun myyjä tuli boottaamaan esittelykäytössä olevaa Xboxia. Kysyessäni kaatuuko Xbox usein sanoi, että kyllä se kaatuu mutta osaa normaalisti bootata itsestään, pari kertaa on pitänyt käsin bootata.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
lainaus uutisryhmasta:

Päivämäärä:2002-03-13 14:22:10 PST
Käväisin tänään Stockmannin Basementissa ja huomasin kun myyjä tuli boottaamaan esittelykäytössä olevaa Xboxia. Kysyessäni kaatuuko Xbox usein sanoi, että kyllä se kaatuu mutta osaa normaalisti bootata itsestään, pari kertaa on pitänyt käsin bootata.
Voisikohan vika olla noissa esittelykoneissa? (kuumenevat tai jotain muuta?) Esim. Pelit-lehdessä kone ei ollut kaatunut kertaakaan. Joka tapauksessa, eivätköhän täällä kirjoittelevat Xboxin omistajat, minä mukaan lukien, kerro omista kokemuksistaan, kun koneella ehtii enemmän pelata.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Voisikohan vika olla noissa esittelykoneissa? (kuumenevat tai jotain muuta?) Esim. Pelit-lehdessä kone ei ollut kaatunut kertaakaan. Joka tapauksessa, eivätköhän täällä kirjoittelevat Xboxin omistajat, minä mukaan lukien, kerro omista kokemuksistaan, kun koneella ehtii enemmän pelata.

Koneilla ei ole niissä esittelykaapeissa tarpeeksi tilaa "hengittää". Ylikuumenevat sen takia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Voisikohan vika olla noissa esittelykoneissa? (kuumenevat tai jotain muuta?) Esim. Pelit-lehdessä kone ei ollut kaatunut kertaakaan. Joka tapauksessa, eivätköhän täällä kirjoittelevat Xboxin omistajat, minä mukaan lukien, kerro omista kokemuksistaan, kun koneella ehtii enemmän pelata.

Huonoa mainostahan se on, jos liikkeessa oleva esittely kone kaatuilee. Panee ostajat epailemaan, etta onkohan tama edes toimiva laite ja kannattaako sellaista sitten edes ostaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
lainaus uutisryhmasta:

Päivämäärä:2002-03-13 14:22:10 PST
Käväisin tänään Stockmannin Basementissa ja huomasin kun myyjä tuli boottaamaan esittelykäytössä olevaa Xboxia. Kysyessäni kaatuuko Xbox usein sanoi, että kyllä se kaatuu mutta osaa normaalisti bootata itsestään, pari kertaa on pitänyt käsin bootata.
Mikähän tämän hienon "uutisen" visio mahtaa olla?
Olen itse varmaan tuhannentuhatta kertaa kertonut kuinka kova riksrakspoks on kaatumaan.
Koneeni on ollut mulla joulusta lähtien ja se on kaatunut/jämähtänyt YHDEN (1) kerran.
Siis KOLMEN (3) kuukauden aikana.
Ihmetyttää toi jatkuva horina ja todistelu siitä, että xboxin TÄYTYY kaatuilla kokoajan kun se on M$:n tuote. Muut koneethan ei koskaan jämähdä, eihän...;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa

Kertomani jutut ovat vain puhtaita faktoja joita ei mielestäni saisi ohittaa.

Kertomasi faktat ovat vain juttuja, joilla ei ole mitään helvetin merkitystä pelikonsolia hankkivalle ihmiselle. Eiköhän se x-boxin myyntikin siitä lähde kohta liikkeelle floppasi se julkistus sitten tai ei...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rooivalk
Kertomasi faktat ovat vain juttuja, joilla ei ole mitään helvetin merkitystä pelikonsolia hankkivalle ihmiselle. Eiköhän se x-boxin myyntikin siitä lähde kohta liikkeelle floppasi se julkistus sitten tai ei...

Juujuu, ei puhuta enää huonosta laukaisusta. Ei puhuta sittenkään kun Cube laukaistaan ja jos siitä tulee yhtä surkea esitys.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rooivalk
Kertomasi faktat ovat vain juttuja, joilla ei ole mitään helvetin merkitystä pelikonsolia hankkivalle ihmiselle.
Eipä näytä olevan kenellekään täällä merkitystä... ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes
Koneeni on ollut mulla joulusta lähtien ja se on kaatunut/jämähtänyt YHDEN (1) kerran.
Siis KOLMEN (3) kuukauden aikana.

Ihan mielenkiinnosta, mihin kone silloin kaatui? Latausvaiheeseen vai ihan kesken pelailun?
 
.... ja kukaan ei sitten ole nähnyt RIKKI-kylttiä PS2-esittelybokseissa... Ainakin Järvenpään Prismassa oleva PS2-pelikonsoli näyttää olevan yllättävän usein jumahtaneena johonkin muistivirheeseen...

Uskoisin ongelman johtuvan juuri tuosta aiemmim mainitusta kuumenemisongelmasta.
 
Ja mikään salaisuus ei liene, että PS2:n GTAIII:n saa jumahtamaan, kun räpyttää X-nappia välivideoiden alkaessa oikeaan aikaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa


Ihan mielenkiinnosta, mihin kone silloin kaatui? Latausvaiheeseen vai ihan kesken pelailun?
Kesken NHL2002 pelin.
En muista tarkkaan mihin kohtaan, mutta olisiko ollut joko ottelun alussa tai lopussa.
Siis ei pelin latausvaiheessa.
Ai niin ja kyseessä oli vielä moninpeli...(mikä helevetin moninpeli...on siinäkin sana...:D)
 
Kaatuilihan rallisportkin launchissa, mies vaihtoi levyn (oli naarmuton) ja antoi vähän ilmaa kaapin kuumuudessa painivalle koneelle jonka jälkeen se toimi taas. Ulkona oli kyllä aika kylmä joten sinänsä ihmetytti homma.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani
Kaatuilihan rallisportkin launchissa, mies vaihtoi levyn (oli naarmuton) ja antoi vähän ilmaa kaapin kuumuudessa painivalle koneelle jonka jälkeen se toimi taas. Ulkona oli kyllä aika kylmä joten sinänsä ihmetytti homma.

No se voi myös johtua niin sanotusta kondensaatio-ilmiöstä.
Kylmä ilma, kone lämmin, kosteutta kerääntyy....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

Kesken NHL2002 pelin.
En muista tarkkaan mihin kohtaan, mutta olisiko ollut joko ottelun alussa tai lopussa.
Siis ei pelin latausvaiheessa.
Ai niin ja kyseessä oli vielä moninpeli...(mikä helevetin moninpeli...on siinäkin sana...:D)

Noi EA Sportsin pelit tuntuu vaativan tavallista enemmän urheilumieltä ja reilun pelin henkeä pelaajiltaan, kun PSX:n kin NHL:t ovat olleet aika kaatuiluherkkiä! ;)
 
Mulla on ollut xbox tammikuusta asti ja se on vain kerran kaatunut (menin halon co-opissa yhteen loading kohtaan two betrayals radassa) ei oo kyllä sen jälkeen ollut mitään ongelmia samassa kohdassa tai muutenkaan.
 
Mun Xbox

Ei oo kaatunut kertaakaan. Itseasiassa 10 tunnin (:D )
pelisession jälkeen SE EI OLLUT EDES LÄMMIN, eli ei se ainakaan kuumene tavallisissa olosuhteissa helposti.
 
Ostin rikspäkspoksini julkaisupäivänä eli 14.3. ja sen jälkeen kone on ollut käytännössä päällä vähintään 12h / päivä. Kaatumisia ei ole ollut kertaakaan eikä mitään muutakaan ongelmaa joten luulen, että esittelykoneiden kaatuilu johtuu varmasti siitä, kun ne on suljettuna jossain kaapissa eikä koneen jäähdytys pelaa oikein.
 
Ylös Bottom