Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox koodinimi Helix

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä siis ei ole mikään henkilökohtainen hyökkäys viesti, mutta mietin vaan omalta puolelta että miten videopelaamiseen voi kyllästyä? Näihin vastaaviin videoihin olen törmännyt youtubessa "gaming doesn't feel as same as before" jne ja surullinen tarina. Toki semmonen "ääh ei jaksa nyt oikee" hetkiä tulee jokaiselle, mutta jos pelaaminen ja se intohimo on ollut ihan lapsesta asti en itse ole vielä huomannut yhtään innostuksen laantuvan, päinvastoin kasvavan.

Toki elämässä nyt tulee vaiheita mutta näkisin itse lopettavan pelaamisen kun vanhana tutisee niin paljon ettei ohjain pysy kädessä.

Noh, tästä voi jo melkein luoda ihan oman ketjun otsikolla "Tuntuuko pelaaminen nykyään tylsältä". Monet videot väittää että ei tehää enää hyviä pelejä ja kaikki sitä samaa, itse olen taas sitä mieltä että pelejä on aivan liikaa ja valinnanvaraa niin paljon että taivas rajana.

Mutta sitten vähän itse aiheestakin, kyllä mä ainakin toivon että xböx pääsis kunnolla takas kilpailuun, en mitään typerää konsolisotaa kaipaa, mutta tervejärkinen kilpailu on vain hyvästä. Itse olen jotenkin huomannut että sony jotenkin alkanut, tai on jo pidemmän aikaa löysytellyt esim yksinoikeus pelien puolesta ja semmosta löysää läpsyttelyy ollut tämä PS5 sukupolvi, ehkä kuvittelen.

Mutta jotenkin ikävä niitä PS4 kulta-aikoja kun yksinoikeuksia kovia sellaisia vaa puskettiin jonossa, TloU Part 2, GOW 2018, Days Gone, Ghost of Tshushima, Bloodborne jne jne. PS5 mitä täs nyt on ollut? Hämähäkkimies 2, mitä en ole vieläkää ostanut ku ei tunnu mitenkään ekaa osaa hienommalta, samaa pätee ghost of Yötei, ne muut mitä en muista on merkki siitä että eipä siel mitää niin merkittävää kovaa peliä ole tullutkaan.
No itsekin olen omalla kohallani huomannut, että aika vähälle jäänyt pelaaminen oikeastaan jo viimeisen parin vuoden ajan, ainakin keskimäärin. Toki välillä jos esimerkiksi jostain uudesta pelistä oikein innostuu, niin saattaa hetkellisesti hakata sitä todella paljon.

Syitä on varmaan monia, toisaalta kun ikää tulee niin tuntuu että aika ei enää riitä mihinkään, samoin vähemmän tulee pelattua kavereiden kanssa kun aikataulut ei sovi yhteen tms. ja yksin ei välttämättä nappaa niin paljoa jne. Toisaalta olen sen tyypin pelaaja, että ei tule ihan hirveästi hypittyä pelistä peliin, ja kun oikeasti innostun jostain, niin "täytyy" sitten läpäistä se kokonaan. En osaa "jättää kesken" vaan haluan nähdä ja tehdä kaiken mitä pelillä on antaa. Tämä toisaalta aiheuttaa sen, ettei jaksa jotain uutta isoa peliä aloittaa, jos tietää jo ettei ole kunnolla aikaa.

Kohtapuolin loppuu tuo aikaisemmin etukäteen hankittu saippuahalpa game pass, saapa nähdä mitä sitten seuraa. Ehkä enemmän aikaa sitten keskittyä noihin ostettuihin peleihin, kun täyttä hintaa ei nykyisillä pelitunneilla todellakaan viitsi game passistä maksaa. Lähinnä se olisi niitä satunnaisia moninpeluu-hetkiä varten... Maksullisen moninpelin poistaminen viimeinkin tuossaHelix konsolissa voisi ollakin todella kova juttu, etenkin jos siinä lähemmäs PC:tä mennään joka tapauksessa.

Ylös Bottom