Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Live ja suomalaiset laajakaistapalvelut

Killi

New Member
Tähän ketjuun voisi kirjoittaa kokemuksia suomalaisten laajakaistapalvelujen sekä Liven yhteensopivuudesta (nyt ja myöhemmin)..
Virallisesti Liveä ei kuitenkaan vielä julkaista maaliskuun puolivälissä Suomessa, joten tiedoista olisi hyötyä monille..

Kenen tarjoama laajakaista? Millä nopeudella? Lagia? jne...
 
MotoGP ja Ghost Recon toimii hyvin Welho-liittymällä.. En muista tarkkaan mikä liittymän nimi oli, mutta maksaa jotain 50e/kk.. Pystyny hostaa pelejä eikä lagia ole ilmennyt paljoa..

Jos suomalaisia pelaajia niin mut löytää nimellä Sande..
 
Lukekaapas tuota aikaisempaa threadia... Postasin sinne linkin, mistä löytyy ohjelma, jolla voi testata Liven toimivuuden liittymässäsi.
Jos ei vielä laajakaistaa omista, mutta on sellaisen hankkimassa Liven-julkaisuun mennessä, voisin ainakin Soneraa toimivuuden puolesta suositella. Itseläni on Soneran 1mbs Kiinteistöliittymä ja kaikki toimii Xbconnectin kautta ja Live-testistäkin tuo selvisi kirkkain paperein.
 
Mä haluaisin ostaa ton live homman. Mut pitäis eka vähän valasta tota juttuu ja jos löydät linkin nii pistä mielellää suomen kielisenä!
PS. Mitä tarkottaa että "hostaa" *kysyy nolona ja piiloutuu pöydän alle*:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puhveli
Lukekaapas tuota aikaisempaa threadia... Postasin sinne linkin, mistä löytyy ohjelma, jolla voi testata Liven toimivuuden liittymässäsi.
Jos ei vielä laajakaistaa omista, mutta on sellaisen hankkimassa Liven-julkaisuun mennessä, voisin ainakin Soneraa toimivuuden puolesta suositella. Itseläni on Soneran 1mbs Kiinteistöliittymä ja kaikki toimii Xbconnectin kautta ja Live-testistäkin tuo selvisi kirkkain paperein.

Kaikilla ei ole tietokonetta.. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ! Halo hullu !
Mä haluaisin ostaa ton live homman. Mut pitäis eka vähän valasta tota juttuu ja jos löydät linkin nii pistä mielellää suomen kielisenä!
PS. Mitä tarkottaa että "hostaa" *kysyy nolona ja piiloutuu pöydän alle*

Lue tosta threadista vaikkapa.

PS. "Hostaaminen" tarkoittaa pelin isännöimistä eli isäntä (host) aloittaa pelin, säätää asetukset ja säännöt, kutsuu peliin pelaajia, potkii ulos kenet haluaa jne.. Koska pelejä ei isännöi Microsoft vaan itse pelaajat niin isännän laajakaistayhteys on myös kovemmassa käytössä kuin muiden pelaajien.. Jotakuinkin tuota tarkoittaa..
 
Tarvitaankos tähän hostaamiseen siis kiinteä ip vai meneekö ne hostaukset sinne Microsoftin servereille, että pelaaja vain "isännöi" sitä? Kun itselläni on 10mbit kaapeliyhteys, mutta en pysty ainakaan normaalisti hostata mitään peliä näiden proxyjen, firewallien ja NAT-verkotuksien (tai jotain sinne päin) takia. :(
 
Ei tarvitse kiinteää IP:tä, mutta ainakaan minulla ei hostaaminen onnistu, jos on firewall päällä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Juuso_Alm
Toimiskohan toi XBOX live mun 64Kb ISDN:llä?

Ei ole virallisesti tuettu, mutta saattaa kuitenkin toimia osittain. Ei välttämättä kaikissa peleissä, ja hostaamisen voit unohtaa. Liven vähimmäisvaatimus on todellakin tuo 64kbit/s molempiin suuntiin, ja Euroopassa ISDN täyttää tuon vaatimuksen. Jenkeissä ISDN on usein vain 56kbit/s, ja se ei riitä.

Mutta eikö ISDN:lläsi voi käyttää kahta kanavaa? Se toimisi jo melko varmasti ok...tosin tulee kalliiksi jos tuntikausia pelaa joka ilta.. :)

Ja alkuperäiseen kysymykseen: täällä toimii Saunalahden/EUnetin 2Mb/512kbit ADSL mainiosti Liven kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom