Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox live jatkuva lagitus Buffalo langaton ongelmana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jode007
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox live jatkuva lagitus Buffalo langaton ongelmana?

Huhhuh hidastas nyt :D En pysy enää kärryiilä noista lyhenteistä eli voin itse laittaa kuiteskin salasanan muuten siitä tuli mieleen tässä yhessä vaiheessa käytin jopa naapurin linkkiäkin lataamiseen joku "dlink ja todella nopeeta tuli oiskohan niillä ollut about 24mb netti? Koska itse sain puolet sen yhteydestä ladattua jne... Niin tuota nyt se näköjään otettiin pois käytöstä kokonaan ku ei oo voinut enää vaihtaa linkkiä.. No kuiteskin sitten yritin vielä etsiä sitä jotenkin vaikka säädin jostain asetuksista "Ei broadcastaa" eli ei näy yhteyksiä palkissa. Säädin niin siellähän se oli mutta 0 palkkia eli ne on vaihtanut reititintä ja sitten yritin jotain "APS tai WEP systeemejä säätää jotain sille "dlinkille niin siinä oli jotain että pitäs tietää joku "salasana tai itse voit laittaa siihen yms." No varmaankin sitten osaisin laittaa sen salasanan tuohon mutta tuskin se aivan välttämätön on koska voinhan minä ottaa ton purkin antennin irti sitten ainakaan muut ei pääse käyttää sitä eikös näin ole ?

Huhhuh hidastas nyt :D En pysy enää kärryiilä noista lyhenteistä eli voin itse laittaa kuiteskin salasanan muuten siitä tuli mieleen tässä yhessä vaiheessa käytin jopa naapurin linkkiäkin lataamiseen joku "dlink ja todella nopeeta tuli oiskohan niillä ollut about 24mb netti? Koska itse sain puolet sen yhteydestä ladattua jne... Niin tuota nyt se näköjään otettiin pois käytöstä kokonaan ku ei oo voinut enää vaihtaa linkkiä.. No kuiteskin sitten yritin vielä etsiä sitä jotenkin vaikka säädin jostain asetuksista "Ei broadcastaa" eli ei näy yhteyksiä palkissa. Säädin niin siellähän se oli mutta 0 palkkia eli ne on vaihtanut reititintä ja sitten yritin jotain "APS tai WEP systeemejä säätää jotain sille "dlinkille niin siinä oli jotain että pitäs tietää joku "salasana tai itse voit laittaa siihen yms." No varmaankin sitten osaisin laittaa sen salasanan tuohon mutta tuskin se aivan välttämätön on koska voinhan minä ottaa ton purkin antennin irti sitten ainakaan muut ei pääse käyttää sitä eikös näin ole ?

Kokeile oisko siellä purkin säädöissä jossain semmonen kohta ku enable/disable radio. Tämä säätelee lähetyksen päälläoloa.

Heitän nuo "suomennokset" noista termeistä vielä maallikkotermein:
SSID=langattoman verkon lähetysnimi
WEP=alkeellinen/paska salaus langattomalle verkolle
WPA=vahvempi salaus langattomalle verkolle
MAC-osoite=laitteen verkkokortin fyysinen osoite, eli laitteen "fyysinen" osoite

Jos nyt laitat jonkun salauksen purkkiisi, niin siellä on yleensä joku kohta, missä kysytään salaustapaa (tähän jokin WPA-vaihtoehto, WPA-PSK on yleinen), ja tähän kirjoitat sitten salasanan, joka tarvitaan yhdistäessä. Isoilla ja pienillä kirjaimilla on merkitystä.

Eli joo... tuo selvensi jo enemmän.. Eli se olisi kannattava tuo salasana mutta tuota meidän ei sitten tarvitse kirjautua sillee yhteyteen jos laitamme salasanan niitten vaan pitää yrittää murtaa se jotenkin jotka yrittävät tulla yhteydelle?

Eli joo... tuo selvensi jo enemmän.. Eli se olisi kannattava tuo salasana mutta tuota meidän ei sitten tarvitse kirjautua sillee yhteyteen jos laitamme salasanan niitten vaan pitää yrittää murtaa se jotenkin jotka yrittävät tulla yhteydelle?

No jos haluat asian noin laittaa, niin normaali käyttäjä kun toteaa, että verkko on muutettu salatuksi, kaveri tuskin jaksaa sinne yrittää. Tosiasia on se, että kaikki langattomien salaukset ovat mahdollisia murjaa jos on halua, siihen löytyy valmiita työkaluja. Salasanan jos asetat, tulee sinun kaikilla käyttämilläsi laitteille asettaa yhteyden kanssa, tämän jälkeen salasana tallentuu ja voit normaalisti yhdistää ilman salasanan joka kerto syöttämistä. Jos pelkäät tosissaan että sieltä joku nyt murtaa tuon suojauksen, niin laita MAC-filteröinti päälle (eli määrität sinne niiden kotonasi olevien laitteiden MAC-osoitteet, ja kaikki muut ovatkin sitten kiellettyjä, tosin MAC-osoitteenkin ovi muuttaa tietyillä työkaluilla, mutta koita niistä sitten ne pari oikeaa löytää :D ).

No joo näköjään tuota kannattavin olis tuo MAC-osoitteen laitto ku kuulostaa ihan helpolle ja olis varma suoja jos kerta sen voi nyt pistää manuaalisesti minäpä testaan sitä ja ilmottelen sitten miten homma etenee....

No tuota nyt yritin logata itteni tonne IP:see tästä omalta koneelta eli otin ton Xbox kaapelin missä oli kiinni ja laitoin sen koneeseen kiinni eli nyt kulkee "koneelta buffaloon kaapeli" sitten kokeilin logata mutta ei onnea no irrotin kaikki muut kaapelit paitsi ton mikä on "yhteydessä koneesee ja buffaloo vaan" mutta ei silti auttanut ei loggaa silti :(

Mikä olisi vialla?

Tulee vaan aina "Page load error tai not found" yms.

Mihin osoitteeseen olet yrittäny mennä? Se on se osoite siellä command prompt ikkunassa kun kirjoitat ipconfig /all, niin siellä gateway, sinne pitiäsi päästä.

No sinneppä just yritin mennä mutta ei niin ei :/

Joo tota pitääkö mun ku tossa on toi "Static IP Address niin teenkö sen Xboxille vai PC:lle? Muuten näköjään tajusin noi ohjeet...

Tarviiko noi Primary DNS Server ja Secondaryt ja sun muut PPPoE ja Adcanved settings?

No pistin ekana noi IP settingsit ja ei päässy enää edes liveen ja tuli "Koneessa lukemaan joku ristitiita "järjestelmävirhe yms." ja sitten kun yritin noi DNS mutta silti ei auttanut että mikä mättää oikee? :/

Tarviiko noi Primary DNS Server ja Secondaryt ja sun muut PPPoE ja Adcanved settings?

Eli säädä boksista joku IP, joka sattuu IP avaruuteen (esimerkiksi 192.168.11.123, Subnet mask 255.255.255.0, gateway 192.168.11.1 sitten primary DNS 192.168.11.1). Buffaloon ei tarvitse tämän jälkeen tehdä muuta kuin ne porttimääritykset tuolla IP:lle 192.168.11.123 (portit oli 88 ja 3074). Sitten homman pitäisi toimia.

no pistin saman ja ööö... en silti pääse livee failaa heti. Ja miks minä yrittäisin niitä muutta ku en pääse edes IP:lle sisään?

Entäs secondary DNS server samako?

Voi jättää tyhjäksi

EDIT: Laitappa mulle privaan osoitteet (IP, subnet mask, gateway ja DNS:t) mitä sun PC sieltä sillä ipconfig /all käskyllä. Onhan sulla varmasti kaikki kaapelit kytketty oikein (eli se boksin piuhakin on kiinni?)

Ylös Bottom