Xbox live pakko laskutus epäonnistui..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jogi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jogi

Well-Known Member
En ole boxia käyttänyt pitkään aikasn enkä siten ole päivittänyt luottokorttitietoja joten kortti ei ole enää voimassa.. nyt sitten kun en ole erikseen älynnyt viimeksi poistaa automaatti uusintaa livestä niin mikkisoftalta suoltaavat viestejä että live aikaa laskutettu mutta kortti expiroitunut...en ole törmännyt ikinä mihinkään palveluun tai tilaukseen joka jatkaisi tilausta voimassa olemattomalta kortilta..ms näköjään yrittää tätä... mitä ms meinaa tehdä kun en aio kyllä uusia mitään luottokortti tietoja enää?? Minusta logiikka ei maksua -> ei palvelua/hyödykettä pitäisi toimia tässäkin.. mistä kautta ne meinaa karhuta rahaa jota ne on yrittäneet tuolta kortilta viedä?
Jenkkilän chatti ei tietenkään auttanut asiaa..
Aattelin kyllä soitella suomi tukeenkin,..

Vastaus: Xbox live pakko laskutus epäonnistui..

Viimeksi kun mulla pari vuotta sitten oli kortti vanhentunut niin tuli mailia, että koko tili menee jäihin ellei päivitä tietoja. Voisivat edes laittaa mahdolliseksi perua tuon automaattisen uusimisen netin kautta, mutta sehän olisi aivan liian helppoa ja nopeaa.

Luulisi tosiaan, että jos niitä rahoja ei tuon takia voida tililtä ottaa niin gold jäsenyys vaan muuttuu silveriksi, mutta ainakin pari vuotta sitten tilanne oli minulla tuo.

Kyl ne on sen liven uusineet väkisin..nyt on 06-2016 asti voimassaolo päiväys.. en vaan ymmärrä mistä ne meinaa rahat repiä...outo systeemi. Kaiken lisäksi olin lomalla ulkomailla tuohon uusimisen aikaan niin eipä sieltä ilman ruvennut edes kurkkimaan mikä juttu oli..

Viimeksi kun mulla pari vuotta sitten oli kortti vanhentunut niin tuli mailia, että koko tili menee jäihin ellei päivitä tietoja.

Mulla kävi näin joskus 360:n alkuaikoina. Olin maksanut Liven Electronilla ja jostain syystä se ei toiminutkaan. Eivät osanneet asiakaspalvelussakaan tehdä asialle mitään. Jouduin tekemään uuden tilin.

Kyl ne on sen liven uusineet väkisin..nyt on 06-2016 asti voimassaolo päiväys.. en vaan ymmärrä mistä ne meinaa rahat repiä...outo systeemi. Kaiken lisäksi olin lomalla ulkomailla tuohon uusimisen aikaan niin eipä sieltä ilman ruvennut edes kurkkimaan mikä juttu oli..
Voivathan ne laittaa saatavansa vaikka perintään. Olet tehnyt toistaiseksi jatkuvan, automaattisesti uusivan sopimuksen Livestä, eikä se sopimus sillä katoa, että jätät palvelun maksamatta.

Käytännössä tuskin perivät mitään, mutta tili menee maksurästien vuoksi jäihin.

Voivathan ne laittaa saatavansa vaikka perintään. Olet tehnyt toistaiseksi jatkuvan, automaattisesti uusivan sopimuksen Livestä, eikä se sopimus sillä katoa, että jätät palvelun maksamatta.

Käytännössä tuskin perivät mitään, mutta tili menee maksurästien vuoksi jäihin.

Toki oma hitaus kun en katkaissut automaattia heti alkuunsa (aiemmat jäsenyydet hoidin koodeilla) Ihme vaan että tuollainen systeemi saa laillisesti pyöriä euroopassa/suomessa... korttien voimassaolo päiväykset kuitenkin loppuu aikanaan ja eipä ole _jatkuvat_ tilaukset jatkuneet esim netflix, viaplay ja hbo:llakaan kun on vanhentuneet kortti tiedot olleet.

Voishan tuon antaa olla noin ja katsoa mitä tapahtuu, kun en käytä boxia itse enää niin aivan sama mitä xbox tilille käy...

Eihän tuo mitenkään kuluttajaystävällistä ole, mutta ei mielestäni mitenkään laitonta. Eniveis, onko tosiaan niin, ettei tällä hetkellä voi automaattista veloitusta katkaista netissä? Mielestäni se oli jossain vaiheessa vanhan boksin elinkaarta mahdollista (alussa ei ollut). Nykytilanteesta ei ole haisua.

Voi katkaista netissä mutta se ei auta enää tuohon kun ovat jo "myyneet" sen uuden kauden vaikka eivät ole saaneet velotettua korttia..

Eihän tuo mitenkään kuluttajaystävällistä ole, mutta ei mielestäni mitenkään laitonta. Eniveis, onko tosiaan niin, ettei tällä hetkellä voi automaattista veloitusta katkaista netissä? Mielestäni se oli jossain vaiheessa vanhan boksin elinkaarta mahdollista (alussa ei ollut). Nykytilanteesta ei ole haisua.

Itse en ainakaan helmikuussa löytänyt netistä kohtaa josta olisin voinut laittaa tilauksen poikki.

Niin tai näin, se on aina oma vika jos laskutus jää päälle.

en ole törmännyt ikinä mihinkään palveluun tai tilaukseen joka jatkaisi tilausta voimassa olemattomalta kortilta..
Ihan normaalia tämä on. Esimerkiksi myöhemmin mainitsemasi HBO tekee näin ainakin käyttäjäehtojen perusteella.

6.5 Mikäli Käyttäjä ei ole asettanut saataville riittäviä varoja eräpäivänä, HBO yrittää veloittaa tilausmaksun luotto- tai pankkikortilta, jonka Käyttäjä on ilmoittanut maksaessaan luotto- tai pankkikortilla. Mikäli maksua ei ole tehty viidentoista (15) päivän kuluessa eräpäivästä, HBO on oikeutettu lähettämään laskun kyseiseltä ajanjaksolta, lisättynä kohtuullisilla laskutuskuluilla, tai veloittamaan maksamattomat maksut samanaikaisesti kun seuraava normaali maksu suoritetaan välittömästi seuraavalta kuukaudelta.

6.6 Mikäli maksu viivästyy, HBO:lla on myös oikeus veloittaa viivästyskorkoa erääntyneen summan osalta sovellettavan lain mukaisesti, samoin kuin lakisääteiset muistutuskulut ja soveltuvin osin perintäkulut.

6.7 Maksuviivästyksen sattuessa HBO:lla on myös oikeus keskeyttää tai rajoittaa Käyttäjän pääsyä Palveluun. HBO:lla on myös oikeus päättää Sopimus välittömin seurauksin, mikäli maksuviivästys on jatkunut yli kaksikymmentä (20) päivää. HBO voi samalla myös lähettää loppulaskun kaikista maksamattomista tilausmaksuista lisättynä kohtuullisilla laskutuskuluilla ja laillisilla koroilla.

Parempi vaan käyttää aina esimaksettuja koodilappuja, oli nyt kyse sitten Livestä tai PSN palvelusta. Tai vähintään poistaa ne luottokorttitiedot heti käytön jälkeen, jottei unohdu. Sitten ei tule näitä kiusallisia automaattiveloituksia tai niiden yrityksiä ollenkaan. Niin kiire ei pitäisi kellään olla, ettei ehdi seuraavaan kauppareissuun ja esimaksettuun kuponkiin odotella...

Mitä taas tulee tähän yksittäistapaukseen, niin on hyvin mahdollista, että ketjun avaaja saa aikanaan tuosta vuoden Live-ajasta ihan laskun kotiinsa. Jos palveluun on joku luottokortti tietoineen linkitetty, on siellä palvelussa todennäköisesti myös osoite tallennettuna. Ja lisäksi jos automaattista palvelun uusimista ei ole pistetty pois päältä, voi MS ihan hyvin "uusia palvelun tilauksen sopimusehtojen mukaisesti" ja laskuttaa sen käytettävissä olevin keinoin, valitettavasti. En sano, että sieltä välttämättä mitään laskua postilaatikkoon tulee, mutta mahdollista se on.

Itse en ainakaan helmikuussa löytänyt netistä kohtaa josta olisin voinut laittaa tilauksen poikki.

Löytyy todella vaivattomasti xboxin sivuilta. Oma tili --> tilaukset, samasta paikasta voi hallita muitakin tilauksia ja niiden maksutapoja (EA Access, Music Yms...)

^ Minulla se näyttää tältä:

liveg6osr.jpg

Näytti ihan samaa ennen kuin tuon koodin käytin ja silloin minulla oli 3kk jäsenyys ja se olisi automaattisesti repinyt rahat kortilta kun aika loppuu ja siitä tuli jopa ilmoitus sähköpostiin. Perua ei voinut mistään, mutta lisää voit kyllä ostaa. Toki kortin tiedot voi poistaa, mutta kuten todettu niin se ei kannata.

Ihan normaalia tämä on. Esimerkiksi myöhemmin mainitsemasi HBO tekee näin ainakin käyttäjäehtojen perusteella.

No käytännössä muistelen että jokaisessa noista (netflix, viaplay, hbo) olisi kortti vanhentunut joskus ja tilaus on jatkunut vasta kuin kortin tiedot on päivitetty...hbo on toki noista hatarimmalla muistikuvalla kun sitä on tullut vähiten käytettyä..

Nyt kun tässä on puhuttu Liven automaattisesta uusiutumisesta niin mites se menee Pleikkarilla? Ostin pleikka nelosen muutamia kuukausia takaperin ja siihen sen vuoden plus koodin mukaan. Näpyttelin koodin jonka jälkeen ruudussa mun mielestäni luki, että tuon jälkeen ne uusii sen automaattisesti jos jokin asetus pleikassa on muuttamatta, onko noin?

^ Noinhan se on. Se asetus on sellaisen valikko viidakon takana etten ulkoa muista. Lisäksi sillä on kuulemma tapana mennä takaisin päälle jokaisen firmis päivityksen jälkeen.

^ Minulla se näyttää tältä:

liveg6osr.jpg

Näytti ihan samaa ennen kuin tuon koodin käytin ja silloin minulla oli 3kk jäsenyys ja se olisi automaattisesti repinyt rahat kortilta kun aika loppuu ja siitä tuli jopa ilmoitus sähköpostiin. Perua ei voinut mistään, mutta lisää voit kyllä ostaa. Toki kortin tiedot voi poistaa, mutta kuten todettu niin se ei kannata.

Juuri tuossa kohtaa pitäisi olla mahdollista poistaa Liven maksullinen uusiminen, jos tilaus on luottokortilla maksettu. Maksukorteilla vaihtoehtoa ei ole, ja tilauksen pitäisi muuttua Silveriksi automaattisesti maksetun ajanjakson jälkeen.

^No itse olin aiemmin käyttänyt sitä 7e/kk vaihtoehtoa pari kuukautta jolloin maksu otettiin kortilta. Sitten aktivoin 3kk koodin ja kun se oli loppumassa niin ms oli taas repimässä rahaa kortilta eikä perumista missään ellei sitten puhelimella soita aspaan. Tuli kuitenkin tuo 12kk koodi hommattua kun ok hintaan sai ja halusin käyttää forza 5:n ja horizon 2:n design marketplacea. Nyt joku sanoo ettei se vaadi enää goldia xbox onella :rolleyes:

Katsellaan sitten maaliskuussa, että onko ne taas repimässä rahaa kortilta. Olen aika varma, että ovat ja edelleen ainoa keino perua on soittaa sinne aspaan.

Itellä oli aikoinaan todella kovia vaikeuksia saada Live lopetettua netissä vaikka oli suorat linkit missä voi netistä peruuttaa. Jotain ihme puhelin numero vahvistuksia ja muita tuli jossa ääneen sanoi jonkun vahvistuskoodin joka ei sitten toiminut. Toista sähköpostiosoitetta oli vailla ja vaikka mitä. Jostain se sitten kuitenkin vihdoinkin onnistui että sain loppumaan automaattisen uusimisen. Tuommosta paskaa on kenenkään ihan turha puolustella millään verukkeilla että on laillista. Täyttä paskaa tuommonen että automaattisesti jatkuu vaikka kortti ei olisi enää voimassa. Ja peruminen ei onnistu netissä sillä että ottaa yhden rastin pois automaattinen uusinta ruudusta. PSN plussam olen ostanut aina lompakon rahalla ilman että annan luottokorttitietoja sinne. Luultavasti ihan samanlaista kusetusta Sonylla kuin Microsoftilla.

Ylös Bottom