Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBOX Live PPPoE yhteydessä liian pieni MTU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja workunit
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

workunit

New Member
Moikka,

Katsotaan osaako kukaan täällä(kään) auttaa asiaan. Netistä ei löydy mitään apuja, palveluntarjoaja käskee vaihtamaan yhteystyyppiä (ei tule kyseeseen), Xbox-livessä annetaan johtojen irroitusohjeita...

Ongelmani on seuraavanlainen, muodostaessani yhteyttä Xbox liveen konsoli ilmoittaa että MTU Failed ja virheilmoitus on
w:0000-000B
X:0000-000D
loput pelkkiä nollia. Live tuki ei suostu kertomaan mitä arvot tarkoittavat, piti vain irroitella ja sammutella laitteita.

Eli netin ja kaiken muun mukaan vika on siinä, että MTU on liian pieni eli alle 1364.

Modeemissani MTUlle on asetukset 1500 ja näin asia on palveluntarjoajankin mukaan. Heiltä tulee minulle 1452 kokoiset paketit perille.
Laitteisto:
Zyxel prestige 600 modeemi
Eunetin PPPoE yhteys 8/1
xbox 360

Modeemi jakaa IP-osoitteen ja muut hienosti Xboxille, koska ovat automaattiasetuksilla.
Xboxiin ei tarvitse syöttää PPPoE asetuksia, koska modeemi jakaa ne.
NAT ei ole päällä.

Kysymys kuuluu toimiiko Xbox-live reitittävällä yhteydellä, jos toimii, niin miten ihmeessä saan sen tässä tapauksessa toimimaan?

Käytin konsolia kaverin luona ja sain siellä yhteyden toimimaan ja loin itselleni Live-tilin. Kotona yhteys ei toimi. Kokeiltu on a-linkin ja zyxelin modeemilla ja kaverin luona parilla muullakin laitteella. Vika ei ole modeemissa, koska otin yhden kaverin luona kokeilluista modeemeista kotiin ja testasin yhteyden sillä.

Itse epäilen kyseessä olevan ns. router black hole -ongelman tai DSlam on rikki tms. mutta miten varmistaa asia? Tai mitä minun pitää mahdollisesti muuttaa modeemin asetuksista?

Ja saatte uskoa, että asiaa on vatvottu ennen tänne postausta.

Vastaus: XBOX Live PPPoE yhteydessä liian pieni MTU

Eikös tuohon käy sama sydeemi kuin kaikkiin muihinkin PPPoE yhteyksiin?

Eli laita modeemi kirjautumaan sisään. Se on aina kirjattuna sisään, ja sä voit käyttä nettiä ongelmitta reitittimen yli.

Janus sanoi:
Eikös tuohon käy sama sydeemi kuin kaikkiin muihinkin PPPoE yhteyksiin?

Eli laita modeemi kirjautumaan sisään. Se on aina kirjattuna sisään, ja sä voit käyttä nettiä ongelmitta reitittimen yli.

Modeemissa on PPPoE asetukset kohdallaan ja käyttäjätunnukset, koska modeemi jakaa IP-osoitteet eteenpäin. Konsolissa ne eivät ole päällä, koska silloin en saisi edes IP-osoitetta. Eli mun ei tartte kirjautua koneilla eikä konsolilla mihinkään.

Miten saan vaihdettua MTU arvoa?(mullekkin tuli että mulla ei oo tarpeelliset MTU astukset)

Miten saan vaihdettua MTU arvoa?(mullekkin tuli että mulla ei oo tarpeelliset MTU astukset)

Yleensä MTU-arvo on vakiona 1500. Jos jostain syystä ei mene yhteys läpi ja valittaa liian pientä arvoa, voi tämän yleensä tarkistaa modeemin/reitittimen konfigurointisivulla (yleensä aukeaa modeemin/reitittimen IP:stä, joka on oletusyhdyskäytävä tietokoneelle (default gateway)). Yleensä ongelma on kuitenkin muualla yhteydessä, eli bitti liikkuu liian hitaasti, johdossa voi olla kosketushäiriötä, joku muu ohjelma tukkii liikennettä, operaattorin päässä vikaa, palomuuri ei tykkää ym. Kokeile pelkkä boksi kiinni reitittimessä/modeemissa, eri johtoja ja jos mahdollista niin eri reitittimiä/modeemeita.

Ylös Bottom