Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Huttu

Well-Known Member
Näytä liitetiedosto 11182

Xbox One tulee markkinoille näillä näkyvin marraskuun loppupuolella tai viimeistään jouluksi, joten listataan tähän ketjuun ne paikat joista kyseisen konsolin voi ennakkovarata itselleen.

Perus konsolipakettiin kuulunee: (sisältö selkenee julkaisun lähetessä, esim. bundlet yms)

Xbox One -konsoli (sis. Kinect 2.0) 500gt kovalevyllä
Ohjain
HDMI-kaapeli

Joissakin paikoissa saattaa vielä olla tarjolla Day One -pakettia johon kuuluu yllämainittujen lisäksi:

Erikois Day One -ohjain (tämä korvaa normaalin ohjaimen)
Day One -uniikki saavutus jota et voi saada muulloin kuin tilaamalla Day One -paketin.



Suositushinta Suomessa on siinä 530 euron tienoilla (sis. ALV). Live Gold-tili myydään erillisenä palveluna, Live Gold-tilin voinee aloittaa konsolin ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä, mutta voit tehdä uuden tilin myös tätä kautta http://www.xbox.com/fi-FI/live/join, hinta 5e /kk. Laitteiston päivitys netin kautta ei vaadi Gold-tiliä.

Vanhat Xbox 360 käyttäjät kirjautuvat vain uudelle Xbox One -konsolille sisään ja vanhat tilitiedot Gamerscoren kera, siirtyvät uudelle konsolille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox One: Hankitaketju, Hintatiedot yms

Tässä muutamia paikkoja joista koneen voi itselleen tilata:

Netanttila, Day One -paketti, 529e NetAnttila - Xbox One Xbox One Day One -pelikonsolipaketti 500GT | Xbox
Discshop, Day one -paketti, 529e Xbox One - Day One Edition - Xbox One - Discshop.fi
CDON.fi, Day one -paketti, 529,95e Xbox One 500GB - Day One Edition - Hardware - Pelit - CDON.COM
Gigantti, Normaali paketti, 499e Xbox One 500 GB konsoli - Gigantti
Verkkokauppa.com, Day One, 529,90e http://www.verkkokauppa.com/fi/product/13754/dgvrd/Microsoft-Xbox-One-Day-One-Edition-viihdekeskus
VDP.fi, Day One, 529e http://www.vpd.fi/tuote/33651/602/600/XBOX%20One/Pelikonsolit/Microsoft%20Xbox%20One%20-%20Day%20One%20Edition
Microsoft Store, Day One, 529e http://www.microsoftstore.com/store/mseea/fi_FI/html/pbPage.PDP/ThemeID.30303100/productID.282496600?tid=sp5cKyO4b_dc&cid=757hca7821&pcrid=34082088460&pkw=%2Bxbox%20%2Bone&pmt=b&WT.srch=1&WT.mc_id=pointitsem_Microsoft+FI_google_FI+-+Xbox&WT.term=%2Bxbox%20%2Bone&WT.campaign=FI+-+Xbox&WT.content=p5cKyO4b&WT.source=google&WT.medium=cpc#
Gamestop, www.gamestop.fi
Puolenkuunpelit, Normaali paketti, 494,90e Xbox One pelikonsoli - 494.90e - Xbox One - Puolenkuun Pelit pelikauppa
Konsolinet, Normaali paketti, 519e Xbox One konsoli | Konsolinet
Coolshop, Day One -paketti, 499,96e https://www.coolshop.fi/catalog/product/80869-xbox-one-console-day-1-edition
Zavvi.com, n. 520-540e riippuen kurssista, http://www.zavvi.com/games/platforms/xbox-one/consoles.list
Gamehouse, Normaali paketti, 539e Game House Oy - Pelikauppa - Xbox360 - PS3 - PSP - PC - WII - Pelit
Markantalo, Normaali paketti, 499e Xbox One 500 GB konsoli - Markantalo
Ellos, Normaali paketti, 549e Microsoft Xbox One -perusyksikkö 500 Gt väreissä Xbox one kategoria $GenderDepartment - Pelikonsolit - Ellos
Expert, Normaali paketti, 529e Expert.fi - Xbox One
Amazon UK, Normaali ja Day One -paketti, 429£ Xbox One Console: Amazon.co.uk: PC & Video Games

Lisätään listaan uusia paikkoja sitä mukaan kun niitä löytyy. Näillä näkymin kilpailua hinnassa ei juurikaan ole.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

...Live Gold-tili myydään erillisenä palveluna, ja nyt kun Offline-toiminto on varmistunut ei Goldia välttämättä tarvitse hankkia. Tähänkin tulee vielä varmaan lisätietoa, koska koneen käynnistäessä pitää ladata päivitys, onnistuuko tämä ilman Gold-tiliä? Live-tilin voinee aloittaa konsolin ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä, mutta voit tehdä uuden tilin myös tätä kautta Liity Xbox Live Gold -jäseneksi - Xbox.com, hinta 5e /kk

Ööö...mistä on lähtenyt ajatus, että päivityksiin tai aiempaan 24h tarkistukseen olisi tarvinnut Gold-tilin?
Totta kai päivitykset saa edelleenkin kunhan on online, ei Live Gold -pakosta olla puhuttu mitään.
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Ööö...mistä on lähtenyt ajatus, että päivityksiin tai aiempaan 24h tarkistukseen olisi tarvinnut Gold-tilin?
Totta kai päivitykset saa edelleenkin kunhan on online, ei Live Gold -pakosta olla puhuttu mitään.

Oiva huomio, oli tullut ajatusvirhe, korjattu. Cheers :)
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Mitenhän jos tilillä on live aikaa jäljellä niin käykö se yhteen xonen kanssa vai onko tähän ihan omanlainen liveaikansa?
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Mitenhän jos tilillä on live aikaa jäljellä niin käykö se yhteen xonen kanssa vai onko tähän ihan omanlainen liveaikansa?

Mä en nyt tietenkään ihan varmaksi voi tätä sanoa, mutta liven pitäisi olla ihan sama 360:n ja Xonen kanssa, koska mitään uutta tiliä tai sopparia ei tarvi tehdä jos on jo entuudestaan live-tili. Joten olettaisin että jos on aikaa jäljellä esim. 48h kupongeista saatuna niin kyllä sen pitäisi toimia.
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

360 live jatkuu ihan normaalisti Xonella.
Sitä voi siis käyttää molemmilla koneilla.

Xone varattu Gamestopista Forza 5:n kera. Day one edition konsoli.
Hinnasta niillä ei ollut mitään tietoa vielä. Ja lupasi että jos niiltä tulee myöhemmin joku ennakkovaraustarjous/kampanja, jota ei siis vielä ollut, niin mun varaus muutetaan ilman muuta siihen.
Itse luotan aina laite/peli julkaisuissa kivijalkakauppoihin, josta voi itse hakea tavaran julkkarina, niin ei tarvi purea kynsiä että tuleeko se postissa vai ei julk.päivänä.
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

360 live jatkuu ihan normaalisti Xonella.
Sitä voi siis käyttää molemmilla koneilla.

Xone varattu Gamestopista Forza 5:n kera. Day one edition konsoli.
Hinnasta niillä ei ollut mitään tietoa vielä. Ja lupasi että jos niiltä tulee myöhemmin joku ennakkovaraustarjous/kampanja, jota ei siis vielä ollut, niin mun varaus muutetaan ilman muuta siihen.
Itse luotan aina laite/peli julkaisuissa kivijalkakauppoihin, josta voi itse hakea tavaran julkkarina, niin ei tarvi purea kynsiä että tuleeko se postissa vai ei julk.päivänä.

Gamestoppia varmaan itsekin suosin tässä tilanteessa. Siellä on varmaan joku keskiyönjulkaisuhäppeninki, mutta tiedätkö että jos en mene sitä silloin keskiyöllä hakemaan niin onko mun konsoli siellä vielä odottamassa jos menenkin sen seuraavana päivänä hakemaan? Vai onko siellä First come first serve -meininki varauksesta huolimatta. Eli voikin käydä niin että näyttävät tyhjää hyllyä.

Mitä maksoi varausmaksu Gamestopissa, ja mitä pelejä tarjoivat julkaisuksi?
 
Vastaus: Xbox One: Hankitaketju, Hintatiedot yms

Lisätään listaan uusia paikkoja sitä mukaan kun niitä löytyy. Näillä näkymin kilpailua hinnassa ei juurikaan ole.
Itse tilasin julkistuksen jälkeen Zavvista, jolloin hinta oli vielä 399 puntaa, eli vakuutetun postituksen kanssa eurohinnaksi tuli 480 euroa, tosin hinta menee luottokortilta vasta lähetyksen kohdalla, joten eurohinta määräytyy sen hetkisen kurssin mukaisesti.
Tällä hetkellä siellä hintana on 429 puntaa Consoles | Zavvi.com joka nykykurssilla on 503 euroa. Siihen tulee päälle postitus 8 puntaa.

Mä oon melkein varma että Suomeenkin tulee jonkinlainen bundle joko liveajan kanssa tai sitten nettiyhteyden tai kanavapaketin kanssa. Tuommoisen julkistus on ajankohtainen vasta noin 1kk ennen julkaisua.
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Gamestoppia varmaan itsekin suosin tässä tilanteessa. Siellä on varmaan joku keskiyönjulkaisuhäppeninki, mutta tiedätkö että jos en mene sitä silloin keskiyöllä hakemaan niin onko mun konsoli siellä vielä odottamassa jos menenkin sen seuraavana päivänä hakemaan? Vai onko siellä First come first serve -meininki varauksesta huolimatta?

Eihän ne voi myydä ennakkoon varattuja ja maksettuja vaikket olisi yöllä jonossa.
Se olis aika huonoa mainosta.
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Itse laitoin varauksen vetämään Vantaan VPD:n myymälästä. Täytyy vielä lähempänä julkaisua tarkistella pelilistaa ja laittaa jotain muutakin Forzan kaveriksi.
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Eihän ne voi myydä ennakkoon varattuja ja maksettuja vaikket olisi yöllä jonossa.
Se olis aika huonoa mainosta.
Itse oon tässä myös nyt, että saako pleikkarin/boxin ekana sen varanneet, vai ne jotka on ekana hakemassa. Kaikilla varanneille kun ei välttämättä riitä niitä kuitenkaan...
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Gamestopilla on ollut tapana ainakin pelien kohdalla säilyttää varausta (muistaakseni) 48 tuntia. Sen jälkeen se on vapaata riistaa. Eli yömyyntiin ei tarvitse ahteriaan raahata.
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Itse oon tässä myös nyt, että saako pleikkarin/boxin ekana sen varanneet, vai ne jotka on ekana hakemassa. Kaikilla varanneille kun ei välttämättä riitä niitä kuitenkaan...

Niinpä, itse kallistun siihen että ne jotka ovat sitä siellä hakemassa heti yöllä niin saavat sen. Kaikki kappaleet menee kuitenkin niin ei sillä ole väliä jos joku ei sitä varauksestaan huolimatta saa. Taatusti ottavat vastaan muutamia ylivarauksia muutenkin, ja konsolit voi vahingossa lähteä muiden matkaan. Pitää varmaan vähän katsella vielä että varaako ennakkoon Gamestopista. Olen miltein varma että jostain isommasta marketista voi julkkarina käydä hakemassa ilman varausta samaan hintaan.
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Niinpä, itse kallistun siihen että ne jotka ovat sitä siellä hakemassa heti yöllä niin saavat sen. Kaikki kappaleet menee kuitenkin niin ei sillä ole väliä jos joku ei sitä varauksestaan huolimatta saa. Taatusti ottavat vastaan muutamia ylivarauksia muutenkin, ja konsolit voi vahingossa lähteä muiden matkaan. Pitää varmaan vähän katsella vielä että varaako ennakkoon Gamestopista. Olen miltein varma että jostain isommasta marketista voi julkkarina käydä hakemassa ilman varausta samaan hintaan.
No kyllähän se on vähän väärin jos siellä ajatellaan silleen että "V*tut ennakkovaranneista, annetaan konsolit vaan niille ketkä ekana on hakemassa." Ne kaikki varmaan menee tosiaan, ja sitä suuremmalla syyllä olisi järkevää että varanneet saa sen konsolin. Eihän ne vielä tiedä varmaan että paljonko ne tulee niitä konsoleita saamaan, joten järkevintä olisi että ensin varanneet saavat ne. Epäilen kumminkin että näin on.
Muutenhan katoaa koko etu tosta ennakkovarauksesta.
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Kyllä niiden pitäis tietää miten paljon Day One -paketteja ne saa jo tässä vaiheessa jos ne ottaa varauksia vastaan kyseiselle paketille. Ylivaraaminenhan juuri altistaa tälle ongelmalle että joku ei saa sitä varauksestaan huolimatta. Jos ne ottaa Day One varauksia vastaan ilman mitään kattoa, ja sitten ne saakin sitä kyseistä pakettia vain 15kpl, niin loputhan jää ilman.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Varasin Day One:n Gamestopista nyt kuitenkin, Watch_Dogs siihen messiin :)
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Tässä nyt muutama lisää, kun oli vähän tylsää:

Gamehouse, Normaali paketti, 539e Game House Oy - Pelikauppa - Xbox360 - PS3 - PSP - PC - WII - Pelit
Markantalo, Normaali paketti, 499e Xbox One 500 GB konsoli - Markantalo
Ellos, Normaali paketti, 549e Microsoft Xbox One -perusyksikkö 500 Gt väreissä Xbox one kategoria $GenderDepartment - Pelikonsolit - Ellos
Expert, Normaali paketti, 529e Expert.fi - Xbox One
Amazon UK, Normaali ja Day One -paketti, 429£ Xbox One Console: Amazon.co.uk: PC & Video Games
 
Vastaus: Xbox One -hankintaketju (hintatiedot yms.)

Tuoreessa Anttilan esitteessä oli ennakkovaraus X1 Day One paketti muistaakseni 529€ ja sisälsi toisen ohjaimen tuohon hintaan (arvo 49-59€?)
 
Ylös Bottom