Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One -ongelmathread

Vastaus: Xbox One -ongelmathread

Tämä selvisikin livekortti.fi chatin kautta, antoivat sieltä suoran linkin

Koodi:
https://account.xbox.com/en-US/PaymentAndBilling/RedeemCode?doRedeem=0&token=koodi-tulee-näide-ntila-llexx&ref=AccountMicrosoftCom

Tiedoksi muillekin, että vaikka Microsoftin asiakaspalvelija kertoisi toisin, liveajat eivät ole maanosiin sidottuja. Ilmeisesti siis MS:llä on joku ongelma, jonka takia tuota emme saaneet ns. omia aivoja käyttämällä lisättyä, mutta saatuani suoran linkin homma hoitui. Aika omituista, mutta pääasia on että homma nyt toimii.
 
Iskipä outo bugi.
Minulta loppui live Gold eilen ja ostin tänään One X:llä storesta uuden 12kk tilauksen.
Oston jälkeen konsolin etusivulla näkyi edelleen "Order Gold" painike, mutta My games & apps, sekä konsolin asetuksissa subscription kohdassa ja MS:n nettisivuilla näkyi, että live Gold jäsenyys on voimassa 1.2.2019 saakka.
Kaikki vanhat gold tilauksen mukana tulleet Onen pelit toimi, mutta mitkään verkkopelit, sekä party ei toiminut. Kun laitoin kutsun kaverille, pyysi konsoli ostamaan goldin ja pelit herjasi Goldin puuttuvan.
Poistin kokeeksi profiilini X:stä ja lisäsin takaisin, koetin myös virtojen katkaisua konsolin virtapainiketta pitkään painamalla ja annoin virtajohdon olla irti muutaman minuutin, ilman tulosta.
Näin siis One X:llä, no kaivoin kokeeksi vanhan orginaali Onen varastosta ja kun kirjauduin sillä liveen kaikki toimi kuten pitääkin. Tämän jälkeen kun käynnistin One X:n myös siinä verkkotoiminnot toimii oikein.
 
Tulikohan itsellä joku vika One s ohjaimeen, kun ohjain ei yhdisty konsoliin.
Batterit vaihdettu, Onesta painettu yhdistäminen painiketta ja myös ohjaimesta.
Ohjaimen vilkkuminen ei lopu ja yhdistäminen ei onnistu.
Joutuukohan sitä meneen ohjain ostoksille, tuskin itse konsolissa vika voi olla?
 
Tulikohan itsellä joku vika One s ohjaimeen, kun ohjain ei yhdisty konsoliin.
Batterit vaihdettu, Onesta painettu yhdistäminen painiketta ja myös ohjaimesta.
Ohjaimen vilkkuminen ei lopu ja yhdistäminen ei onnistu.
Joutuukohan sitä meneen ohjain ostoksille, tuskin itse konsolissa vika voi olla?
Ootko koittanu usb johdolla jos se ohjain pitää päivittää?
 
Tulikohan itsellä joku vika One s ohjaimeen, kun ohjain ei yhdisty konsoliin.
Batterit vaihdettu, Onesta painettu yhdistäminen painiketta ja myös ohjaimesta.
Ohjaimen vilkkuminen ei lopu ja yhdistäminen ei onnistu.
Joutuukohan sitä meneen ohjain ostoksille, tuskin itse konsolissa vika voi olla?

En tiedä puhutaanko samasta häiriötilanteesta, mutta tutulta kuulostaa. Minun tapauksessa oire sama, mutta Xbox One X kun painoi "yhdistämis painiketta" ei tapahtunut mitään. Odotus siis että pitää alkaa vilkkumaan.

Ilmeisesti firmiksessä on nyt jokin outo bugi, ikinä ennen ei ollut käynyt. Edes "viherbootti" ei auttanut, ratkaisu oli se ihan perinteinen "töpseli pois seinästä ja takaisin" Kerrohan kuinka kävi oliko sama juttu?

Tosi harvinaista jos ohjaimessa olisi tämän tyyppistä vikaa, en ole kuullut yhdestäkään tällä tavoin hajonneesta ohjaimesta koko Xbox One aikana. Muutenkaan ne ei hajoa paitsi korkeintaa draftaa, itselläkin käytössä edelleen päivittäin hieman ennen suomen julkaisua ostettu Xbox One ohjain...
 
Täytyy kokeilla tuota töpselin vetoa. Tuliko tuon One S mukana mitään usb piuhaa mukana kun ei muistu mieleen? Sitäkin voisi kokeilla jos on piuha itsellä. Konsoli että ohjain alkavat vilkkuun niinkuin kuuluukin, mutta ei yhdisty. Kertoillaan lisää kun nuo keinot testattu.
Kiitos vinkeistä.
 
Töpseli pois seinästä ja takaisin, tuolla konstilla sain ohjaimen taas yhdistettyä Boxiin.
 
Alkanut hieman häiritsemään tuo Xboxin valikoiden jumisuus. Välillää saa odottaa napin painalluksia yms. useita sekunteja ennenkuin tapahtuu mitään. Olisiko tuohon jotakin parannuskeinoa? Alustana Xbox One X.
 
Alkanut hieman häiritsemään tuo Xboxin valikoiden jumisuus. Välillää saa odottaa napin painalluksia yms. useita sekunteja ennenkuin tapahtuu mitään. Olisiko tuohon jotakin parannuskeinoa? Alustana Xbox One X.
Kannattaa välillä sammuttaa kokonaan, eikä pitää valmiustilassa koko ajan.
 
Alkanut hieman häiritsemään tuo Xboxin valikoiden jumisuus. Välillää saa odottaa napin painalluksia yms. useita sekunteja ennenkuin tapahtuu mitään. Olisiko tuohon jotakin parannuskeinoa? Alustana Xbox One X.
Mulla eilen kans jumitteli valikot ihan tosissaan x:llä, toivottavasti ei ole mikään hardisvika.. Käynnistin uudelleen, boksi ei sammu, vaan jää vilkuttamaan valoa. Hard reset jonka jälkeen se 4K animaatiokin pätki, jumitti, ja kaatui kesken, boksi käynnistyi uudelleen ja toka kerralla se oli sulava. Tämänkin jälkeen valikot tahmasi. En sen kummemmin ehtinyt testata / pelata mutta laitoin pelejä lataukseen.
 
Mulla eilen kans jumitteli valikot ihan tosissaan x:llä, toivottavasti ei ole mikään hardisvika.. Käynnistin uudelleen, boksi ei sammu, vaan jää vilkuttamaan valoa. Hard reset jonka jälkeen se 4K animaatiokin pätki, jumitti, ja kaatui kesken, boksi käynnistyi uudelleen ja toka kerralla se oli sulava. Tämänkin jälkeen valikot tahmasi. En sen kummemmin ehtinyt testata / pelata mutta laitoin pelejä lataukseen.
Ihan noin paha tuo ei mun kohdalla ole, mutta oikeastaan aina se valikko on tahmannut enemmän tai vähemmän.
 
Saattaa olla jotain pientä hässäkkää Xbox Livessä se tietty sitten heijastuu jopa dashin käyttöön mikäli on verkkoon kytkytyneenä koska dashi huuteleen verkon suunnille eri toiminnoissa. Itselläkin tuntu tökkivän ei osannut validoida digi pelin omistusta, vedin hard-bootin ja taas rokkaa kaikki normaalisti.

Mutta se täytyy kyllä sanoa että tuo viimeisin Preview buildi ei ole ollut täydellinen jotain ihme "there is a problem with save game" tms. valitusta välillä sekä bootatessakin on ilmennyt ongelmia. (tullut joku erikoinen herja ja piti boottaa uudelleen) Olen jopa miettinyt että jään pois koko Preview paskasta ellei kohta tule toimiva firmis alle. Onko muilla Preview käyttäjillä ollut ongelmia save-datan kanssa yms?
 
Mutta se täytyy kyllä sanoa että tuo viimeisin Preview buildi ei ole ollut täydellinen jotain ihme "there is a problem with save game" tms. valitusta välillä sekä bootatessakin on ilmennyt ongelmia. (tullut joku erikoinen herja ja piti boottaa uudelleen) Olen jopa miettinyt että jään pois koko Preview paskasta ellei kohta tule toimiva firmis alle. Onko muilla Preview käyttäjillä ollut ongelmia save-datan kanssa yms?

Noniin eilen ja tänään taas kaikenmaailman "system error" bootissa ja milloin mitäkin ongelmaa. Tänään täyttyi sitten vati jo lopullisesti. Eihän sekään laakista onnistunut vaan hard resetin jälkeen, mutta kun sain Insider App käyntiin erosin Preview ohjelmasta ja vedin reset konsolen. Kaikki ongelmat loppui kuin seinään.

Softaversio näyttää silti samaa kuin ennen reset, josta herääkin kysymys olikohan jotenkin vaan tillissä ja vaati sen resetin? Tai sitten on tullut uudempi Previkka softa ja mennyt sisään jotenkin "osittain" tms. Noh oli miten oli testakkoot itse softansa minä vaan tykkään pelailla. En kyllä tämänkään kokemuksen perusteella oikein jaksa suositella tuota Preview leikkiä. Täytyy katsoa jos joskus myöhemmin liittyisi uudestaan.
 
Noh oli miten oli testakkoot itse softansa minä vaan tykkään pelailla. En kyllä tämänkään kokemuksen perusteella oikein jaksa suositella tuota Preview leikkiä. Täytyy katsoa jos joskus myöhemmin liittyisi uudestaan.

Itse en juuri tuon takia ole koskaan liittynyt preview-ohjelmaan. Vaikka uusimmat jutut olisi kiva nähdä ja testata jo etukäteen, painaa laitteen moitteeton toiminta enemmän vaakakupissa. Konsoli kuitenkin toimii meidän perheessä päivittäin pelilaitteena sekä musiikki- ja leffasoittimena.
 
Noniin eilen ja tänään taas kaikenmaailman "system error" bootissa ja milloin mitäkin ongelmaa. Tänään täyttyi sitten vati jo lopullisesti. Eihän sekään laakista onnistunut vaan hard resetin jälkeen, mutta kun sain Insider App käyntiin erosin Preview ohjelmasta ja vedin reset konsolen. Kaikki ongelmat loppui kuin seinään.

Softaversio näyttää silti samaa kuin ennen reset, josta herääkin kysymys olikohan jotenkin vaan tillissä ja vaati sen resetin? Tai sitten on tullut uudempi Previkka softa ja mennyt sisään jotenkin "osittain" tms. Noh oli miten oli testakkoot itse softansa minä vaan tykkään pelailla. En kyllä tämänkään kokemuksen perusteella oikein jaksa suositella tuota Preview leikkiä. Täytyy katsoa jos joskus myöhemmin liittyisi uudestaan.

Taisi olla toiveajattelua, että menisi Preview firmiksen piikkiin kaikki häröilyt. Nyt sitten viimeisin havainto että paska ei mene enää edes päälle. Ei muuta kun Mikkikselle soittoa huomenna, taitaa olla Saksan keikka äksällä edessä. Kakkoskone S-malli onneksi vielä taloudesta löytyy eli peliharrastus ei onneksi kärsi juurikaan tästä keikasta.

Jännä jyttu tässä viim. puolen vuoden aikana hajonnut Televisio (Sony, emulevy vaihtoon) Vahvistin (Sony, emolevy vaihtoon) ja nyt tämä. On kyllä paskaa säkää silleen, kun en enää edes muista milloin näitä ennen jokin kulutuselektroniikka on hajonnut? Tarvii varmaan mennä niinkin pitkälle kuin 2007 ja Xbox 360...
 
Ikävä kuulla sällin huonosta tuurista! Laitteleppa viestiä, miten korjausprosessit nykypäivänä menee jne. Sinänsä mielenkiintoista kuulla, kun muinoin punaisen rinkulan aikaan homma oli niin vakiokauraa. Nykymeno on sen sijaan mysteeri.
 
Ylös Bottom