X1X:n videoulostulo otti ja pimeni. Ensin meni 1-2s pimeäksi änäriä pelatessa, tietenkin EASHL-pelin aikana... kävin erätauolla varmistamassa ettei piuhat ole löysällä, ei ollut. Pätkintä jatkui ja pelin loputtua buuttasin koneen ottamalla kokonaan pois sähköistä. Käynnistin ja ei tullut enää lainkaan kuvaa. Kokeilin nollata viedoulostulon, ei vaikutusta. Varmistin töllön ja hdmi-kaapelin kunnon toisella laitteella.
Kirjauduin sokkona sisään ja kokeilin läppärillä toimiiko suoratoisto ja toimihan se, eli laite toimii muuten mutta HDMI-lähtö oli vain sanonut työsopparin irti.
Soittelin Gamestoppiin ja koska laite oli yli 30pv vanha niin pyysivät ottamaan yhteyttä Xbox-tukeen, antoivat numeron johon voi soittaa kun on lauantainakin auki. No eihän se ollut.
Löysin netistä Xboxin tukisivut ja tein sitä kautta huoltotilauksen. Sain s-postiini tulostettavan lähetyslipukkeen ja wtf Saksaanko nuo koneet lähtee?! No näköjään...
Onko kellään kokemuksia kuinka kauan tuo prosessi vie? Tuleekohan uusi laite vai korjataanko? Pitää varmaan miettiä jotain varakonetta huollon ajaksi, toisaalta eipä kai tekisi pahaa pitää vähän pidempää taukoa.
Edit: MS:n sivuilla laitteen tiedoissa sanotaan, että:
Valmistajan takuu päättyy 29.1.2020 (kesto 3 vuotta).
Eli valmistuspvm on kai about 29.1.2017.(No ei varmaankaan, koska laitehan julkaistiin vasta marraskuussa 2017!
anyway...). Ostin tuon Gamestopista 3.9.2018 (siitä ensimmäisestä "tuo One ja kaksi peliä" kamppiksesta) eli tuosta MS:n 3 vuoden takuusta oli ostohetkellä jäljellä alle puolet?! Vähän oudolta kuulostaa, että nuo laitteet makaisivat varastossa/hyllyssä noin pitkän ajan? Ovatko Gamestopin kamppislaitteet jotain huollettuja "uusia" vai miten tuo on mahdollista?