Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Silti Destiny pyörii sen 30fps, mutta tämä johtuukin huonosta prossusta ihan samalla tavalla kuin PS4:lla.

Tähän voi myös vaikuttaa huono pelikoodi tai ihan periaate, että kaikilla pyörii samalla frameratella kun kuitenkin yhdessä pelataan.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Tähän voi myös vaikuttaa huono pelikoodi tai ihan periaate, että kaikilla pyörii samalla frameratella kun kuitenkin yhdessä pelataan.

Jep. Minulla on myös sellainen käsitys, että pyritään että kaikilla olisi sama fps. Mielestäni huono ratkaisu, kun Xbox One X voisi pystyä parempaa
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Silti Destiny pyörii sen 30fps, mutta tämä johtuukin huonosta prossusta ihan samalla tavalla kuin PS4:lla.

Höpönlöpön. Tämä johtuu pelinkehittäjien halusta targetoida hienompia graffoja pelattavuuden sujuvuuden sijaan. Vertaa esim Battlefield 1.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Höpönlöpön. Tämä johtuu pelinkehittäjien halusta targetoida hienompia graffoja pelattavuuden sujuvuuden sijaan. Vertaa esim Battlefield 1.

Höpönlöpön itsellesi jos Bungie on moneen kertaan todennut että CPU on riittämätön. GPU:lla tehdään graffat ja CPU:lla framet.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Höpönlöpön itsellesi jos Bungie on moneen kertaan todennut että CPU on riittämätön. GPU:lla tehdään graffat ja CPU:lla framet.
Lähde? Ja tosiaan suunnitteluratkaisuista kiinni. Vertaa esim BF1.

Hölmöllä suunnittelulla saa ikuisesti tukotettua raudan kuin raudan niin, etteivät pelit pyöri 60fps. Ja yleensä tukotetaan, koska tärkeää, että pelit näyttävät hyvältä kuvissa ja videolla. Eivätkä kaikki pelit edes sitä 60fps:sää vaadi toimiakseen mukavasti.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Lähde löytyy edellisen sivun viimeisestä viestistä ja jos tuntuisit olevan asioista perillä niin tietäisit, että PS4/Pro ja XBOX One/X käyttävät samaa CPU:ta.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Lähde löytyy edellisen sivun viimeisestä viestistä ja jos tuntuisit olevan asioista perillä niin tietäisit, että PS4/Pro ja XBOX One/X käyttävät samaa CPU:ta.

Oletko nyt ihan varma?

Tuolta löytyy vertailu Xbox One X:n ja Xbox One S:n välillä: https://www.windowscentral.com/xbox-one-x-vs-xbox-one-s
Processor: Xbox One X: eight core CPU at 2.3GHz || Xbox One S: eight core custom AMD CPU at 1.75GHz

Ainakin kellotajuus on eri ja mahdollisia muitakin eroja varmaan on. Nämä ovat kuitenkin täysin räätälöityjä prossuja.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Olisi kiva saada jo kuvia/videoita xbox one s ja xbox one x:n peleistä, näkisi kunnolla sitä eroa vaikka tiedossa on jo että sitä tulee löytymään.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Lähde löytyy edellisen sivun viimeisestä viestistä ja jos tuntuisit olevan asioista perillä niin tietäisit, että PS4/Pro ja XBOX One/X käyttävät samaa CPU:ta.
Dragonfly jo ehtikin korjaamaan asian laidan. Tarkoitatko linkittämääsi Eurogamer juttua, missä puhutaan Prosta?
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Dragonfly jo ehtikin korjaamaan asian laidan. Tarkoitatko linkittämääsi Eurogamer juttua, missä puhutaan Prosta?

Kyllä. Molemmat PS4/Pro ja Xbox One/X käyttävät samaa AMD Jaquar prossua, josta Xbox X on vaan ottanut enemmän kelloja irti 2,1GHz vs. 2.3GHz. Tuolla 200Mhz erolla ei ihmeitä tehdä. Näyttää vaan paperilla paremmalta.

Vaihdatte vaan linkittämäni lähteen Pro sanan tilalle X.

Oikea vertailu specseistä.
https://www.gamespot.com/articles/console-specs-compared-xbox-one-x-ps4-pro-switch-a/1100-6443665/
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Kyllä. Molemmat PS4/Pro ja Xbox One/X käyttävät samaa AMD Jaquar prossua, josta Xbox X on vaan ottanut enemmän kelloja irti 2,1GHz vs. 2.3GHz. Tuolla 200Mhz erolla ei ihmeitä tehdä. Näyttää vaan paperilla paremmalta.

Vaihdatte vaan linkittämäni lähteen Pro sanan tilalle X.

Rankasti kustomoituja ovat nämä prossut, joten hankala sanoa tarkkaan kuinka paljon siellä on eroja.

Tässä esim. yksi tekstinpätkä tuosta linkkaamastani vertailusta:

The hardware is a great deal more advanced, with the older AMD hardware in the Xbox One S replaced by newer, more efficient and powerful hardware from the same manufacturer. The CPU in the Xbox One X is made using a 16nm process and has a unique liquid cooling system that manages temperature on a system and component level.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Minä en kyllä mitenkään jaksa uskoa etteikö Destiny 2 pyörisi XBX:llä 1080p/60fps. Bungieta voisi sanoa pahamaineiseksi siinä, miten kovasti he tavoittelevat parityä eri alustoilla ja tämä on melko varmasti yksi esimerkki (tässä on hyvätkin puolensa). Jos kyse on tosiaan siitä, ettei X jaksa pyörittää Destinyä, niin vika on Bungien pelimoottorissa. Peli ei näytä mitenkään erikoiselta eikä siinä ole niin vaativia fysiikoita tai laajoja kenttiä, että tehorajojen pitäisi tulla vastaan. Sekin on paskapuhetta, että ruudunpäivitys olisi enemmän kiinni prosessorista kuin GPU:sta. Tai ehkä näin on Destinyn moottorin kohdalla, mikä kertoo huonosta suunnittelusta, kun pelimoottori on kerran rakennettu alustoille, joiden vahvuudet ja heikkoudet ovat hyvin tiedossa.

XBX:n suoritin on samaa sukua kuin Xbonessa ja PS4:ssä (ja Prossa), mutta on pidemmälle modifioitu. Arkkitehtuuri siis perustuu edelleen AMD:n Jaguariin, mutta sitä ei enää X:n kohdalla kutsuta kyseisellä nimellä.

All signs point to the upclocked Jaguar cores we find in Xbox One, and Scorpio's CPU set-up is indeed an evolution of that tech, but subject to extensive customisation and the offloading of key tasks to dedicated hardware.
---
However, potentially the most exciting aspect surrounding the CPU revamp doesn't actually relate to the processor blocks at all, but rather to the GPU command processor - the piece of hardware that receives instructions from the CPU, piping them through to the graphics core.
---
"It's a massive win for us and for the developers who've adopted D3D12 on Xbox, they've told us they've been able to cut their CPU rendering overhead by half, which is pretty amazing because now the driver portion of that is such a tiny fraction," adds Goossen.

Lähde: Eurogamerin Scorpio-artikkeli.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Minä en kyllä mitenkään jaksa uskoa etteikö Destiny 2 pyörisi XBX:llä 1080p/60fps.

Jep, aivan varmasti pyörisi tai sitten Bungiella ei vaan osata koodata, jota en usko. Kyseessä on pikemminkin se, että kaikilla alustoilla pyörii yhtenevästi. Varsinkin kun Xbox One X/PS4 Pro ja Xbox One/PS4 pelaajat pelailevat keskenään.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Jep, aivan varmasti pyörisi tai sitten Bungiella ei vaan osata koodata, jota en usko. Kyseessä on pikemminkin se, että kaikilla alustoilla pyörii yhtenevästi. Varsinkin kun Xbox One X/PS4 Pro ja Xbox One/PS4 pelaajat pelailevat keskenään.

Näinpä. Olen ennenkin maininnut, että tässä ei ole mielestäni mitään vikaa vaan päätös on oikea. Tuplattu ruudunpäivitys antaisi epäreilun edun niille joilla on tehokkaampaan hardwarea, jolloin pelistä tulisi aika rankasti p2w.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Sekin on paskapuhetta, että ruudunpäivitys olisi enemmän kiinni prosessorista kuin GPU:sta. Arkkitehtuuri siis perustuu edelleen AMD:n Jaguariin, mutta sitä ei enää X:n kohdalla kutsuta kyseisellä nimellä.

No kyllä se silloin on kiinni prossusta jos GPU:ssa riittää tehot, mutta prossu jää jalkoihin, älä sillloin väitä paskapuheeksi. Tämä nyt varsinkin koskee konsoleita joissa kaikki yritetään puristaa samaan pieneen pakettiin. Kyllä se edelleen Jaquar on vaikka sitä ei sillä kutsuta.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

No kyllä se silloin on kiinni prossusta jos GPU:ssa riittää tehot, mutta prossu jää jalkoihin, älä sillloin väitä paskapuheeksi. Tämä nyt varsinkin koskee konsoleita joissa kaikki yritetään puristaa samaan pieneen pakettiin. Kyllä se edelleen Jaquar on vaikka sitä ei sillä kutsuta.

Niin, siksi lisäsin että:

ehkä näin on Destinyn moottorin kohdalla, mikä kertoo huonosta suunnittelusta, kun pelimoottori on kerran rakennettu alustoille, joiden vahvuudet ja heikkoudet ovat hyvin tiedossa.

Bungien ajatusmalli: rakenna konsoleiden raudalle huonosti taipuva moottori -> syytä konsoleita liian heikosta CPU-tehosta.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Totta. Jokainen peli on erilainen ja miten ne saadaan toimimaan konsoleiden asettamiin raameihin vaihtelee suuresti.

Lopetan nyt tästä jauhamisen. Jään odottelemaan digitalfoundryn vertailuvideoita.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Nyt olis kiva nähdä rinta rinnan ne pelit joissa on Pro tuki myös, eli esim vaikka uusi AC. Sit 4K:na YouTubesta esim suoraan tv:ssä, jotta näkee oikeasti sen todellisen eron näiden kahden välillä. Parempi varmasti, mutta yli 500e edestä parempi, jotta olisi pro:n omistajalla järkeä tuossa?
 
Ylös Bottom