Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)
Oliko nyt niin, että jokainen "yksinoikeus" on saatavilla myös PC:lle? PC:llä olisi kuitenkin satoja pelejä joita haluis pelata, niin eipä oikein sitten tullut mitään pointtia miksi ostaa One X, eikä Pc:tä, jos jotain noista haluaisi pelata.
Hinta on kyllä ihan siedettävä, mutta mulla on alkanut tulemaan jo aikaisempien konsoli julkaisujen aikana vähän blaah olo siitä, että konsolit ei enää ota mitään harppauksia. Tarkoitan tällä sitä, että isommat tehot pistetään suoraan vain resoluution nostoon (onneksi X:n osalta myös fps:ään), mutta ei oteta niitä käyttöön laajempana moninpelinä, fysiikoiden käyttönä, npc hahmojen mallintamiseen aidommin käyttäytyväksi jne. Eli itse sisältö junnaa paikallaan, kun pusketaan vain resoluutiota ylös.
En ole Pro:sta ja 4K töllöstä niin uskomattomia fiboja saanut, että enää seuravaa konsoli menisi pelkällä sillä. Täytyy saada pinnan alle jo jotain lisää. Toivottavasti pelinkehittäjät tarttuisi X:n kanssa myös edes osittain tähän.
Tosin voi olla syynä se, että multiplatta tyyppinen ja se, että raahataan vanhoja malleja mukana (ps4 taakkana pro:lle ja One taakkana x:lle). Eli ei voida panostaa helposti kuin resoon, mikä on valitettavaa.
Sinänsä muutoin erittäin vakuuttavaa rautaa boxissa oli, mutta näin konsolipelaajanakin sortuisin itse ennemmin pc:n puoleen, kun ei jäisi mistään paitsi.
Ehkä vain odotin jotain mullistavaa, mitä ei ollut realistista odottaa..