Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Aika hyvän näköinen lista. Varsinkin vähän vanhemmat pelit kuten Fallout 4 ja Homefront ilahduttavat. Toki toivoisi että suurimmassa osassa uusista peleistä tällainen tuki olisi, varsinkin X:n jälkeen julkaistuissa. Toivotaan että lista tuosta vielä kasvaa.

Tietenkin olisi myös kiva tietää tarkemmin mitä "enhanced" kunkin pelin kohdalla tarkoittaa.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Toisaalta onkin sitten naurettavaa, että sellainenkin peli kuin Halo 5 puuttuu listalta. Taitaa olla ainoa iso pelisarja jota MS panttaa Xboxin yksinoikeutena.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Veikkaanpa että tulee sama sama homma kuin Pro:lla, tasaisempaa ruudunpäivitystä vanhoihin Xbox one peleihin, myös jotain pientä graafista parannusta saattaa joihinkin peleihin tulla.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Arkin kehittäjä kertoilee, että X1X versio pyörii mukavasti 1080p 60fps. Samalla kaveri kertoo arvionsa mitä PC rautaa X1X vastaa. Se rauta ei ole aivan halvimmasta päästä. Mitä enemmän tietoa laitteesta saadaan, sitä vaikuttavammalta tuo teho/hinta suhde vaikuttaa.

E:Lähde:
http://wccftech.com/ark-dev-xb1x-like-gtx-1070/

E2: Path of Exile, 4K 60fps. Tämä saavutettiin kahdessa tunnissa devkitin saapumisesta! Näin kertoili kehittäjä Mixerissä.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1390700

Käytössä siis aivan samat tekniikat kuin Pro:lla vaikka "true 4K gamingia" peräänkuulutettiin kovaan ääneen ja Phil selitti naama peruslukemilla että X ei kilpaile Pro:n kanssa vaan Pro on S:n kanssa omassa alemmassa ryhmässä.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Onkohan netissä jossain jo listaa josta näkisi mitä parannuksia peleissä on/on luvattu? PS4 prolle sellaisia listoja ainakin jo löytyy. Minulla on full hd videotykki joten olisi mielenkiintoista kuulla mitä etuja 1080p pelaavalle tulee peleihin.

Luultavasti äkspoksvanäksän hinta on minulle suurin este kun perus S:sää saa alle kahdensadan mutta aina voi harkita mikäli etuja tulee enemmänkin.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1390700

Käytössä siis aivan samat tekniikat kuin Pro:lla vaikka "true 4K gamingia" peräänkuulutettiin kovaan ääneen ja Phil selitti naama peruslukemilla että X ei kilpaile Pro:n kanssa vaan Pro on S:n kanssa omassa alemmassa ryhmässä.

Tämähän on pelinkehittäjästä kiinni miten tehoja hyödyntää. On aika paha sanoa yhtään mitään ennen kuin saadaan tarkempaa listaa pelien parannuksista. Xbox One X:ssä on kuitenkin selkeästi enemmän tehoa kuin PS4 Prossa. Aika näyttää onko tämä tarpeeksi iso tehojen hyppäys, että pelit näyttävät selvästi paremmilta tai pyörivät järjestäen paremmin ja korkeammalla resoluutiolla kuin PS4 Prolla. Paljon on pelinkehittäjän vastuulla.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Aika näyttää onko tämä tarpeeksi iso tehojen hyppäys, että pelit näyttävät selvästi paremmilta tai pyörivät järjestäen paremmin ja korkeammalla resoluutiolla kuin PS4 Prolla. Paljon on pelinkehittäjän vastuulla.

Voi katsoa historiaa, että kuinka suuri ero oli Xbox Onen ja PS4:n välillä. Ero on nyt sama mutta toisinpäin.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Voi katsoa historiaa, että kuinka suuri ero oli Xbox Onen ja PS4:n välillä. Ero on nyt sama mutta toisinpäin.
Kärjistäen näin. Mutta totuus paljastuu vasta loppu syksystä, kun päästään oikeasti vertailemaan pelejä.

Arkin 60fps (X1X) vs. Pron 30 fps antaisi viitteitä siitä, että ero on isompi, jopa selvästi.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Voi katsoa historiaa, että kuinka suuri ero oli Xbox Onen ja PS4:n välillä. Ero on nyt sama mutta toisinpäin.

Niin, mutta onko tämä juuri se kynnys, jossa saadaan pelit pyörimään järjestäen 1080p/60fps, 4K/30fps tai jopa 4K/60fps. Näitä portteja PS4 Pro kolkuttelee kokoajan ja jos siihen lyödään nyt päälle 40% lisää potkua, niin riittäisikö se? Aika ja pelintekijät tämän näyttävät.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Ja seuraavat konsolit puskee kaiken 4k/60fps ja osan peleistä 8k/30fps ja kokoajan itse pelit junnaa paikallaan, kun pelkkä graafinen anti merkkaa, eikä mikään muu. Pitäisi meidän pelaajienkin vaatia hiukan jotain muuta pelinkehittäjiltä.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Ja seuraavat konsolit puskee kaiken 4k/60fps ja osan peleistä 8k/30fps ja kokoajan itse pelit junnaa paikallaan, kun pelkkä graafinen anti merkkaa, eikä mikään muu. Pitäisi meidän pelaajienkin vaatia hiukan jotain muuta pelinkehittäjiltä.

Se on ihan yhtä lailla pelintekijöistä kiinni. Eikä nämä sulje toisiaan millään tavalla pois. Ruutujen koon kasvaessa kuvalta vaaditaan kokoajan enemmän tarkkuutta. Se ei ole huono asia. Myöskin 60fps antaa peliin kuin peliin sulavuutta. Sekään ei ole huono asia. Kyllähän tänäkin vuonna nähtiin monen monta erilaista peliä E3 esittelyissä. Mitä se haittaisi vaikka nämä kaikki pyörisivät 4K/60fps?
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Voi katsoa historiaa, että kuinka suuri ero oli Xbox Onen ja PS4:n välillä. Ero on nyt sama mutta toisinpäin.
Pienemmässä resoluutiossa erottuu portaisuus ja aliasointi enemmän...4k suuntaan kun mennään niin näkyvä ero pienenee... ite pelaan 65" töllöstä 3..3.5m päästä ja 1600..1800p ero 4k:hon on pitkälti merkityksetön, mun mielestä kaikkI liikkuva ruudulla voitaisiin huoletta tunkea vaikka 900p:llä kun näyttölaitteet ja silmät ei ole kovin kykeneviä erottelemaan silloin sitä 0.5mm(keksitty arvo) pikseliä.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Se on ihan yhtä lailla pelintekijöistä kiinni. Eikä nämä sulje toisiaan millään tavalla pois. Ruutujen koon kasvaessa kuvalta vaaditaan kokoajan enemmän tarkkuutta. Se ei ole huono asia. Myöskin 60fps antaa peliin kuin peliin sulavuutta. Sekään ei ole huono asia. Kyllähän tänäkin vuonna nähtiin monen monta erilaista peliä E3 esittelyissä. Mitä se haittaisi vaikka nämä kaikki pyörisivät 4K/60fps?

Ei se ihan puhtaasti noin mene, että pelkästään pelintekijöistä kiinni.

Se on totta, että resoluution täytyy kasvaa, mutta käytännössä täyteen 4k tarkkuuteen ei tarvitsisi päästä. Tärkeämpää olisi konsolivalmistajien juuri vaatia esim sitä 60fps:sää.

Se, että nyt ne pelit jotka pyörivät tällä hetkellä 4K:na tai 60fps:llä, niin käytännössä kaikissa on menty grafiikka edellä, tai sitten vain lisätty esim npc hahmoja. Itse peli siellä alla on hyvin samanlainen, kuin vaikka saman pelin edelliset osat. Eli sitä tehoa ei käytetä vaikka siihen miten ne npc hahmot käyttäytyy, tai miten maailma muuten toimii tai mitään siellä pinnan alla mikä tehoja tarvitsee.

Ja toki, pelinkehittäjä sen tekee, mutta siitä tullaankin siihen, mikä ei ole heidän käsissään.
MS vaatii, että peli toimii Onella ja se parannellaan X:lle. Sama homma PS4 ja pro välillä.
Käytännössä tämä tarkoittaa puhtaasti vain graafista parannusta ja nämä vanhemmat konsolit on selkeänä taakkana. Sen vuoksi todellinen hyppäys voidaan nähdä vasta tulevassa konsolisukupolvessa, jolloin uusien pelien ei tarvitse toimia vanhoissa. Tämä sama ongelma on aina ollut konsolisukupolven vaihdon äärellä, kun peliä tehdään molemmille. Nyt tämä ongelma on jo konsolisukupolven sisälläkin.

Toinen syy on markkinointimiehet. 4k sitä, 4k tätä. Resoluutio on kaikki kaikessa ollut jo pitkään, vaikka muut osa-alueet ei ole olleet kunnossa (esim fps) ja edelleenkin tuntuu, että ennemmin 4k, kuin fps. Joka on väärä asenne kun puhutaan peleistä.

Ja kun tälläisillä on helpppo kertoa ihmisille trailereilla miten hienolta kaikki näyttää, se on helppo myydä. En sen vuoksi oikein näe tuohon muutosta tulevaisuudessakaan, eikä siinä pelinkehittäjä kauheasti mitään voi tehdä jos myydä haluaa pelejään, kun jo koksolivalmistaja puhuu vain isosta resosta.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Toinen syy on markkinointimiehet. 4k sitä, 4k tätä. Resoluutio on kaikki kaikessa ollut jo pitkään, vaikka muut osa-alueet ei ole olleet kunnossa (esim fps) ja edelleenkin tuntuu, että ennemmin 4k, kuin fps. Joka on väärä asenne kun puhutaan peleistä.

Ja kun tälläisillä on helpppo kertoa ihmisille trailereilla miten hienolta kaikki näyttää, se on helppo myydä. En sen vuoksi oikein näe tuohon muutosta tulevaisuudessakaan, eikä siinä pelinkehittäjä kauheasti mitään voi tehdä jos myydä haluaa pelejään, kun jo koksolivalmistaja puhuu vain isosta resosta.
Totta!
On helpompi myydä 4K-laitetta, kun sen pyörittämiseen tarvitaan 4K-televisio, kuin televisio "mikä pystyy pyörittämään 6fps". 4K-kuulostaa hifimmältä kuin 60fps-televisio. "Tämä on laite, jota varten sinun pitää olla rikas ja edelläkävijä! Tämän laitteen avulla erotut massasta!"
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Ei se ihan puhtaasti noin mene, että pelkästään pelintekijöistä kiinni.

Se on totta, että resoluution täytyy kasvaa, mutta käytännössä täyteen 4k tarkkuuteen ei tarvitsisi päästä. Tärkeämpää olisi konsolivalmistajien juuri vaatia esim sitä 60fps:sää.

Eihän konsolivalmistaja vaadi 4K-resoluutiotakaan. Pelinkehittäjä saa käyttää tehot haluamallaan tavalla. Se, että 4K myy on toki vallitseva tilanne. Kuten jo sanoin, näimme silti aika paljon erilaisia pelejä E3 esittelyissä. Oli muun muassa ensimmäisen persoonan ammuskelua, kolmannen persoonan toimintaa, kaksi- ja kolmiulotteista tasohyppelyä, elokuvamaista kerrontaa, pikseligrafiikkaa, avoimen maailman pelejä, realistista grafiikkaa, piirrosmaista grafiikkaa, autopelejä ja virtuaalitodellisuuspelejä. Kyllä pelinkehittäjillekin pitää jonkinlainen tunnustus antaa.

Eikä todellakaan aina ole kyse pelkästä grafiikasta, tai siis realistisesta grafiikasta. Mielenkiintoisia pelejä esiteltiin kuitenkin vaikka kuinka ja vieläpä laidasta laitaan. Esimerkiksi The Last Night näytti äärimmäisen hienolta, vaikka olikin "pikseligrafiikkaa" samoin piirrosmaisen kaunis Ori and the Will of the Wisps. Nämä pelit eivät myöskään edusta sitä perinteistä räjähdys-OMG-tapan kaikki -räiskintää, joka on se turvallinen valinta myyntimenestykselle.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Et ehkä ihan ymmärtänyt pointtia.
Esim MS myy konsolinsa käytännössä pelkällä 4K:lla. Tämä tarkoittaa isoimpien pelien kohdalla sitä, ett käytännössä 4K on se millä voit päästä MS:n markkinointiin, joka näkyy suoraan pelimyynnissä. Isommat pelifirmat käytännössä ohjataan konsolifirmojen toimesta tiettyyn suuntaan, vaikka ei sitä pakota.

Ja ei kyse ollut siitä, etteikö pelejä olisi eri genreissä. Vaan pointti on siinä, että joku Forza tai Assasins Creed on pohjimmiltaan sama peli, kuin aikaisempikin, mutta grafiikka haukkaa ne uudet tehot suoraan ulkonäköön.
AC näyttää npc hahmojen osalta tismalleen samalta. Niille voisi tehdä enemmän animointeja, aidompaa elämistä, enemmän kaikkea joka tekee maailmasta elävän. Jokaisen talon voisi tehdä myös sisältä ilman mitään latausta jne. Kaikki vain syö tehoja ja tarkottaisi 4k sijasta esim "2,5-3K" resoa, jota ei enää markkinoitaisi upeana 4k elämyksenä, jota konsolivalmistaja yrittää myydä.

Forzassa tehoja voisi käyttää fysiikkaan, AI:n toimivuuteen, online ja AI kuskien määrään jne jne. Mutta tärkeämmäksi koetaan 4K.

Eli pelejä tulee paljon erilaisia, ei siitä ole kyse. Vaan siitä, että AAA-luokan pelit ovat olleet viimeiset 10v pohjimmiltaan todella samanlaisia ja tehot käytetty grafiikkaan, ei pelien kehittämiseen, koska se nyt myy konsoleita. Pelaajat tämän ovat hyväksyneet valitettavasti.
Toki siellä nyt 10vuodessa kehitystä on pinnan allakin tapahtunut ja resoluution nosto ollut perusteltua, mutta nykyisessä sukupolvessa olisi pitänyt paljon enemmän kiinnittää jo huomiota fps:ään. Nyt X:n tehojen kohdalla olisi pitänyt jo päästä muuallekin kiinni, kuin grafiikkaan. Ja se onnistuisi ilman Onen ja Ps4:n tuomaa taakkaa.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Ass Creed Originsin XBX (vai onko se nyt X1X?) -version testailua. Ei aitoa 4K:ta, vaan checkerboard-renderöinti useiden PS4 Pro -pelien tapaan, ja 30fps ruudunpäivitys. Grafiikoita ja kuvanlaatua kuitenkin kehutaan. Tästä taitaa muodostua se yleisempi malli vaativimmissa peleissä, oikean 4K:n jäädessä yksinoikeuspelien herkuksi.

[video=youtube;e8oPvbpVGP0]https://www.youtube.com/watch?v=e8oPvbpVGP0[/video]
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Ass Creed Originsin XBX (vai onko se nyt X1X?) -version testailua. Ei aitoa 4K:ta, vaan checkerboard-renderöinti useiden PS4 Pro -pelien tapaan, ja 30fps ruudunpäivitys. Grafiikoita ja kuvanlaatua kuitenkin kehutaan. Tästä taitaa muodostua se yleisempi malli, oikean 4K:n jäädessä yksinoikeuspelien herkuksi.

Tais olla tämä Phil Spencerin ja Microsoftin "Aito 4K"-konsoli oikein vuoden floppi. Varsinkin kun niitä yksinoikeuspelejäkään ole liiemmin tulossa. Vai olisko ubin AC vaan ollut niin pitkään kehityksessä vanhemmalle kalustolle. Toivoa sopii että jatkossa tuo 4K löytyy joka pelistä kun sillä tätä on rummutettu ja eroa ps4prohon haettu.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

Tais olla tämä Phil Spencerin ja Microsoftin "Aito 4K"-konsoli oikein vuoden floppi. Varsinkin kun niitä yksinoikeuspelejäkään ole liiemmin tulossa. Vai olisko ubin AC vaan ollut niin pitkään kehityksessä vanhemmalle kalustolle. Toivoa sopii että jatkossa tuo 4K löytyy joka pelistä kun sillä tätä on rummutettu ja eroa ps4prohon haettu.
Jep. Jos pelintekijöistä kiinni niin eiköhän mennä lähes aina sieltä missä aita matalin.
 
Ylös Bottom