Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox-pelien tarjousketju (tarjoukset & keskustelu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miqz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin, no aina ei haluistaan huolimatta voi noudattaa niitä. Töihinkään ei aina jaksaisi lähteä mutta pakko se yleensä on. Lähinnä meinasin tässä kohtaa että ymmärrän että on hieman ikävä valittaa mutta halusin kuitenkin nostaa pointin esille siitä, että onko nuo yleiset tarjoukset huomion arvoisia. Ilmeisesti ovat ja mietin asiaa turhan paljon vain omasta näkökulmasta. En edes käytä konsolien kauppapaikkoja juurikaan kun en digiä ostele mutta silti en voi olla näkemättä niiden mainoksia konsolien UI:ssa, joten pohdin vain että onko tuo asia, joka tarvitsee erillisen huomion.
Postasin linkin tarjouksiin, koska se tuli itselle muuta kautta vastaan ja ajattelin että täällä voisi olla joku, joka haluaa käydä tarjoukset vilkaisemassa.

Eivätkä nämä kai ne ihan perinteiset viikkotarjoukset ole, vaan isommat vuodenvaihteen alet.

Koen, että jo pelkästään se, että @Xgamer kävi vilkaisemassa ja jopa löysi jotain (vaikkei ostanutkaan) toi tarpeeksi arvoa viestini postaamiseen. Jos jollekin oli tästä linkistä Xboxin tarjouksiin hyötyä, niin hyvä. Se oli viestini pointti ja tuntuu että se nyt toteutui.

Meinaan siis vastaisuudessakin postata linkkejä myös Xboxin kauppapaikan tarjouksiin, toivottavasti se ei pahasti haittaa. :)

Onhan tuo vähän outoa valittaa tarjousketjussa siitä, että joku tänne tarjouksia laittaa, mutta kukin omalla tavallaan. Jos tuolla tavalla ajattelee, niin ihan turhahan tänne foorumille on mistään mitään kirjoittaa, mutta joo :rolleyes:

Niin ja siis ihan sekin että niitä tarjouspelejä on PALJON. Selailin eilen muutaman minuutin xboxilla, ja havahduin että olen E:n kohdalla menossa aakkosissa. Loppui siihen se selailu. Ja kuten kaikkialla, suurinosa tarjouksista ei välttämättä ole kovin kummoisia, ja jos ei ole intoa selailla tuhansia nimikkeitä läpi niin voi kätevästi täältä kuikkailla niitä parhaimpia paloja. Jokainen varmaan määrittelee itse sitten mitä pitää linkkaamisen arvoisena tarjouksena, mutta eipä täällä nyt mitään 10000 erillistä linkkiä olekaan heitetty. Ilmoitusluontoinen viesti että hei alennuksia on ja 1 ns. tärppi postattu tätä kirjoittaessa.

Niin ja siis ihan sekin että niitä tarjouspelejä on PALJON. Selailin eilen muutaman minuutin xboxilla, ja havahduin että olen E:n kohdalla menossa aakkosissa. Loppui siihen se selailu. Ja kuten kaikkialla, suurinosa tarjouksista ei välttämättä ole kovin kummoisia, ja jos ei ole intoa selailla tuhansia nimikkeitä läpi niin voi kätevästi täältä kuikkailla niitä parhaimpia paloja. Jokainen varmaan määrittelee itse sitten mitä pitää linkkaamisen arvoisena tarjouksena, mutta eipä täällä nyt mitään 10000 erillistä linkkiä olekaan heitetty. Ilmoitusluontoinen viesti että hei alennuksia on ja 1 ns. tärppi postattu tätä kirjoittaessa.
Siellä joukossa oli muuten myös niitä kohdennettuja "juuri sinulle" -tarjouksia, jotka on yleensä kauppapaikan parhaita tarjouksia. Yksi tuli vastaan kun hetken selasin. Niitä on toki tänne vähän turha tärppäillä kun ovat henkilökohtaisia.

Hep, 6 kuukautta ollut konsoli kiinni kun ei ole aikaa ollut pelata, foorumia tulee kurkattua vaikka kassan jonossa selaillessa puhelimella näin esimerkiksi :D
Mielenkiinnosta nyt pakko kysyä että ostaisitko silti konsolille pelejä vaikka et ehdi pelata? Eli olisiko tuolla myös vaikutustakin asiaan vai oliko kyse vain siitä että et pelaile (ainakaan boksilla) mutta luet aktiivisesti silti foorumia?

Puhun tietysti taas omasta puolestani mutta jos joku laite on puoli vuotta käyttämättä niin ei tuskin siinä hyväkään tarjous tilannetta muuttaisi niin että kävisin niiden takia tarjouksia katsomassa tai ostamassa.

Näiden laajojen kampanjoiden linkittäminenhän on kyseenalaista myös senkin vuoksi että mihinkään varsinaiseen tarjoukseen ei linkata. Yhtä lailla voisi siis laittaa jokaisesta viikkotarjouksesta huomion, jos joku sattuu ettei ole sillä viikolla käynyt niitä katsomassa.

Ainakin Switchillä se selaus yksistään vie niin paljon aikaa ettei niitä huvita muuten vain selailla. Pitäisi tietää mitä sieltä on etsimässä, eli missä se hyvä tarjous tarkalleen on. Tästäkin olen lukenut useampia keskusteluita erinäisissä tarjous-keskusteluissa ja olen kyllä samoilla linjoilla että ehkä vähän tarkempi erittely tai edes parin tärpin (vaikka mitä itse osti tai huomaisi) mainitseminen voisi olla ihan jees.

En tosin muista olenko itsekin joskus vain vinkannut tarjouksia jotenkin että "halvalla Switch-pelejä kaupassa X" mutta muistelen kyllä että olisin nimenomaan maininnut mitä olen itse ostoskoriin napsinut, joten saa ainakin vähän osviittaa mistä on kyse.

Ehkä en vain arvosta noiden kauppapaikkojen tarjouksia. Ne kun on, kuten joku muukin jo kirjoitti, aika samaa kampanjasta toiseen. Onko esimerkiksi isoja eroja vasta olleeseen Black Fridayhin tai tuleeko joulu- tai uusi vuosi tarjoamaan jotain erilaista? Epäilen.

Mutta tämä nyt on enemmän pohdintaa kuin valitusta. Selvästi muut on sitä mieltä että noista on hyvä mainita, joten pidänpäs turpani tukossa tästä asiasta jatkossa. :D

Mielenkiinnosta nyt pakko kysyä että ostaisitko silti konsolille pelejä vaikka et ehdi pelata?

Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti :)

Varsinkin tänä vuonna oma harrastus näyttää olevan pelien ostaminen pelaamiseen sijaan, joten kyllä, ainakin itse ostan aivan liikaa pelejä ajatuksella "no kun halvalla saa" ja ne jää sitten backlogiin. Näin on myös digitaalisten ostosten kanssa.

Mulla on kanssa sama, että enemmän on ollut aikaa ostaa pelejä kuin pelata niitä viime vuosina. Nyt toivon, että seuraavana vuonna pääsen uusissa hommissa vähän helpommalla, etten työskentele pääsääntöisesti seitsemää päivää viikossa. Sama suunnitelma on tosin ollut jo useampana vuonna peräkkäin, että downshiftaisin vähän, mutta yllättävän hankala toteuttaa käytännössä. Nyt on kuitenkin kiintolevyt täynnä pelejä ja toiveissa siintelee loputon pelimaratoni, että saa vanhoja pelejä pois uusien hankintojen tieltä.

Mielenkiinnosta nyt pakko kysyä että ostaisitko silti konsolille pelejä vaikka et ehdi pelata? Eli olisiko tuolla myös vaikutustakin asiaan vai oliko kyse vain siitä että et pelaile (ainakaan boksilla) mutta luet aktiivisesti silti foorumia?

Puhun tietysti taas omasta puolestani mutta jos joku laite on puoli vuotta käyttämättä niin ei tuskin siinä hyväkään tarjous tilannetta muuttaisi niin että kävisin niiden takia tarjouksia katsomassa tai ostamassa.
Harvemmin ostan backlogiin mitään, mutta joskus joku tarjous on niin kova että tulee hankittua. Ja joskus myös se johtaa siihen että järjestää itselle sitä peliaikaa myös :D. En pelaa enää muuta kuin tarinavetoisia yksinpelejä, en koe saavani irti niistä mitään pelaamalla esim. puoli tuntia, joten siksi tulee myös pitempiä jaksoja että en pelaa ollenkaan.

Täytyy kyllä itsekkin todeta, että on täälläkin liikaa pelejä, leffoja ym. Välillä kyllä ihmettelen miksi tulee lisää ostettua kun ehdi entisiäkään pelata ;) Mutta kun sulo vilen syndrooma iskee...

Ja harkitusti kyllä tulee viimeaikoina enää osteltua juuri sen takia että ei viitsisi pelkästään backlogiin hommata enää mitään...

Tullut muutenkin puhuttua että tämä konsolipolvi oli mulla se viimeinen niin voikin sitten rauhassa vanhoja pelejä pelaa läpi... Kyllähän se tuleva ps6 kiinnostelisi tietenkin mutta samaa kauraa sieltä taas kuitenkin tulee kuorrutettuna paremmalia tray raysing ym jipoilla. En usko että mitään ihmeempiä uusia innovaatioita tulee...lisää tehoa taas vaan. Nintendo ollut aina se innovaattori mutta vissiin sieltäkin tulee sitä samaa paremmilla tehoilla. Ja toi pelien kehitys.... Se kestää nykyään tooosi kauan etenkin sina uuden konsolisukupolven koittaessa. Sorry offtopic mutta piti avautua :)

Digitarjouksista puuttuu tietysti täysin poistotuotteet, joten senkään takia mitään oikeita jymytarjouksia harvemmin tulee niiden parissa vastaan.
Tämä ei mielestäni ihan täysin pidä paikkaansa, sillä välillä on näitä digikaupoista pysyvästi poistuvia pelejä alessa, eli käytännössä poistomyynnissä poikkeksellisen hyvään hintaan. Esimerkiksi Xbox 360 -kauppapaikan sulkeutuessa näitä oli paljonkin eurolla tai parilla ja osa tosiaan ihan digi only + ei taaksepäinyhteensopivia, joten niitä ei sitten saa mistään Xbox-alustalle ja oli siellä varmaan joitain pelejä, joita ei saa enää yhtään mistään.

Samoin esimerkiksi lisenssien umpeutumisen takia digikaupoista poistuvia pelejä myydään välillä alessa taas juuri ennen poistoa aikaisempaa paremmilla prosenteilla, eli poistomyynnissä. Toki näitä voi useimmissa tapauksissa vielä fyysisenä hankkia ainakin yhtään nimekkäämpien pelien kohdalla. Kovin nimettömissä harvemmin ehkä onkaan lisenssejä?

Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti :)

Varsinkin tänä vuonna oma harrastus näyttää olevan pelien ostaminen pelaamiseen sijaan, joten kyllä, ainakin itse ostan aivan liikaa pelejä ajatuksella "no kun halvalla saa" ja ne jää sitten backlogiin. Näin on myös digitaalisten ostosten kanssa.
No joo, kieltämättä itsekin ostelen enemmän pelejä kuin ehdin pelata mutta minulta puuttuu se, että konsoli olisi pelaamattomana. Eli tuo ihmettelyni sinänsä ei koske sitä että ostaisi pelejä jonoon vaan sitä että ei edes ole käynnistänyt (esimerkin mukaan) puoleen vuoteen ja silti ostaa, niin se on ehkä jo sellainen, että en itse välttämättä ostaisi.

Kyllä se mielestäni enemmän menee hukkaan jos ei edes pelaa kuin että ne menee pelausjonoon. Jos järjellä siis ajattelee niin järkevämpi on ostaa aina myöhemmin koska hinnat tuskin ainakaan nousevat. Itsekin olen juuri tuon takia vähentänyt tarjousostelua koska sitten käy niin että 30 eurolla ostettu peli on 20 euroa enkä ole edes ehtinyt sitä muoveista poistaa.

Tarjouksia lähiviesteissä kovin vähän. :oops:
Siispä yksi sekaan, Storessa nyt "just for you"-tarjouksena ainakin Jedi Surivor Deluxe tasan 10 euroa.
No tämä on myös keskustelu-ketju. Joissain paikoissahan keskustelu ja varsinaiset tarjoukset on eri ketjuissa, niin ei ole pakko lukea tätä ylimääräistä jos ei halua.

Tämä ei mielestäni ihan täysin pidä paikkaansa, sillä välillä on näitä digikaupoista pysyvästi poistuvia pelejä alessa, eli käytännössä poistomyynnissä poikkeksellisen hyvään hintaan. Esimerkiksi Xbox 360 -kauppapaikan sulkeutuessa näitä oli paljonkin eurolla tai parilla ja osa tosiaan ihan digi only + ei taaksepäinyhteensopivia, joten niitä ei sitten saa mistään Xbox-alustalle ja oli siellä varmaan joitain pelejä, joita ei saa enää yhtään mistään.

Samoin esimerkiksi lisenssien umpeutumisen takia digikaupoista poistuvia pelejä myydään välillä alessa taas juuri ennen poistoa aikaisempaa paremmilla prosenteilla, eli poistomyynnissä. Toki näitä voi useimmissa tapauksissa vielä fyysisenä hankkia ainakin yhtään nimekkäämpien pelien kohdalla. Kovin nimettömissä harvemmin ehkä onkaan lisenssejä?
No joo, totta. Poistotuotteitakin siis on ollut ja voi olla. Ehkä tarkoitin sitten enemmän sitä että ne on harvinaisempia kuin kaupoissa, joissa voisi yleistää kaiken menevän jossain kohtaa poistoon.

No joo, kieltämättä itsekin ostelen enemmän pelejä kuin ehdin pelata mutta minulta puuttuu se, että konsoli olisi pelaamattomana. Eli tuo ihmettelyni sinänsä ei koske sitä että ostaisi pelejä jonoon vaan sitä että ei edes ole käynnistänyt (esimerkin mukaan) puoleen vuoteen ja silti ostaa, niin se on ehkä jo sellainen, että en itse välttämättä ostaisi.

Kyllä se mielestäni enemmän menee hukkaan jos ei edes pelaa kuin että ne menee pelausjonoon. Jos järjellä siis ajattelee niin järkevämpi on ostaa aina myöhemmin koska hinnat tuskin ainakaan nousevat. Itsekin olen juuri tuon takia vähentänyt tarjousostelua koska sitten käy niin että 30 eurolla ostettu peli on 20 euroa enkä ole edes ehtinyt sitä muoveista poistaa.

No tämä on myös keskustelu-ketju. Joissain paikoissahan keskustelu ja varsinaiset tarjoukset on eri ketjuissa, niin ei ole pakko lukea tätä ylimääräistä jos ei halua.

No joo, totta. Poistotuotteitakin siis on ollut ja voi olla. Ehkä tarkoitin sitten enemmän sitä että ne on harvinaisempia kuin kaupoissa, joissa voisi yleistää kaiken menevän jossain kohtaa poistoon.
Kyllä minullakin voi Switch jäädä helposti puoleksikin vuodeksi tuolle, kun boxille ja pleikkarille on vaan niin paljon enemmän miellenkiintoista pelattavaa. Erityisesti paljon useammin. Pelaan Switchillä oikeastaan vain Nintendon yksinoikeuspelejä, jotka ovat yleensä todella hyviä, mutta niitä myös julkaistaan niin harvoin, että väkisinkin joutuu kyseisestä konsolista pyyhkimään pölyjä kuukausien taukojen jälkeen. Silti ihan käyttökelpoinen konsoli, kun sitä pelattavaa sille aika ajoin tulee. Hintansa arvoinen ollut ehdottomasti, vaikka välillä tuleekin noita puolen vuoden taukoja, tai joskus jopa ylikin.

Viimeksi muokattu:
Kyllä minullakin voi Switch jäädä helposti puoleksikin vuodeksi tuolle, kun boxille ja pleikkarille on vaan niin paljon enemmän miellenkiintoista pelattavaa. Erityisesti paljon useammin. Pelaan Switchillä oikeastaan vain Nintendon yksinoikeuspelejä, jotka ovat yleensä todella hyviä, mutta niitä myös julkaistaan niin harvoin, että väkisinkin joutuu kyseisestä konsolista pyyhkimään pölyjä kuukausien taukojen jälkeen. Silti ihan käyttökelpokem konsoli, kun sitä pelattavaa sille aika ajoin tulee. Rahansa arvoinen ollut ehdottomasti, vaikka välillä tuleekin noita puolen vuoden taukoja, tai joskus jopa ylikin.
En siis varsinaisesti yhäkään ihmettele sitä että joku laite on tauolla tai pelaamatta, vaan että jos se on, niin kuitenkin kävisi jonkin yhden tarjouskampanjan takia katsomassa tarjontaa. Ehkä näin siis ihmiset tekevät mutta minusta se on vähän erikoista, varsinkin jos ei ole edes mitään tarkkaa tietoa että mitä siellä on tarjolla.

En siis varsinaisesti yhäkään ihmettele sitä että joku laite on tauolla tai pelaamatta, vaan että jos se on, niin kuitenkin kävisi jonkin yhden tarjouskampanjan takia katsomassa tarjontaa. Ehkä näin siis ihmiset tekevät mutta minusta se on vähän erikoista, varsinkin jos ei ole edes mitään tarkkaa tietoa että mitä siellä on tarjolla.
Oletko ikinä kuullut Dekudeals-sivusta? Sieltä näkee näppärästi mitä kaikkea on millekin konsolille tarjouksessa. Ei niitä kauppapaikkoja tarvitse pelikonsolilla selata. Minulla tuo sivu on lähes päivittäin käytössä. Ja onhan näille kauppapaikoille jotain kännykkä-äppejäkin olemassa.

Oletko ikinä kuullut Dekudeals-sivusta? Sieltä näkee näppärästi mitä kaikkea on millekin konsolille tarjouksessa. Ei niitä kauppapaikkoja tarvitse pelikonsolilla selata. Minulla tuo sivu on lähes päivittäin käytössä. Ja onhan näille kauppapaikoille jotain kännykkä-äppejäkin olemassa.

Dekudeals konsoleille ja gg.deals kaikille miljuunalle PC:n kauppapaikalle ovat ehdottomia tarjoushaukan työkaluja. Noita käytän itsekin kun varsinkin konsoleilla (ja myös Steamillä), se oma kauppa on aika ankea ja kankea käyttää.

Tämä jauhaminen sopisi paremmin henk.koht. avautumiset ketjuun. Aivan turhaa vänkäystä siitä, kun joku laittaa tarjouksen tarjousketjuun.

Xboxin kauppapaikalla vuodenvaihteen Lähtölaskenta-alet:

Jos "pystyy" vielä orkkis boxin pelejä pelaamaan niin tuollahan olis psychonauts ja jade empire 2.5e/kpl.
Molemmat varsin hyviä ja ainakin jade empire saa myös 4k ehostukset.
Mun mielestä myös eka psychonauts on tarinaltaan ja huumoriltaan kakkosta parempi vaikka luonnolisesti pelattavuudessa sille häviääkin.

Pitää nyt tännekin vinkata. Aivan mainio kevyt tasoloikka niin perheen pienille kuin isommillekin ☺️Simppeli,nätti ja hyvin toimiva ohjaus. Itelle täys ylläri ja tartuin vain tarjoukseen. Hintaansa nähden erittäin hyvä! Jos olisin tiennyt näinkin mukavaksi peliksi niin ei olisi tehny ees tiukkaa maksaa tästä tota kahtakymppiäkään Tarjous loppuu vissiin huomenna,aikaan x 1000012835.png

Ylös Bottom