Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox rikkoontui jo toisen kerran!!!

remedy666

New Member
Tuntuu, että noissa Xboxeissa on ollut jonkin verran vikoja. Itselläni on ollut kone n. puoli vuotta. Toisen huolto kerran jälk, sain sitten jo uuden konsolin, mutta koska kovalevyltä ei saa tietoja kopioitua niin pari gigaa musiikkia meni + peli tiedot. Mutta piteneepä pelien käyttöikä! Miten muiden koneet ovat kestäneet rääkkiä? Uudessa koneessa on eri dvd-asema. Ottaa kivasti kierroksia...
 
Ostin vasta XBoxin ja siinä näyttäs olevan Samsungin DVD-asema(kolme reikää levykelkassa) Onko kellään kokemuksia tästä versiosta? Miten toiminut?
 
No itselläni ei ole kokemusta tästä samsungista. Minulla on Philipsin asema ja hyvin on toiminut.

Kaverin Samsungin asemalla varustettu boxi meni huoltoon viikon käytön jälkeen, koska levyihin tuli kohtalaisen syviä naarmuja.
 
Doh. Tekis MS ite ne asemat niin tietäisipä ainakin mitä sinne poksiin lätkii. Tuollainen on hieman outoa, että juuri MS:n konsoliin asennetut "laatuasemat" ovat niitä heikoimpia yksilöitä... :eek:

Tai sitten se johtuu siitä, että Xbox-pelit luetaan ulkoreunasta sisäreunaan kun normaalit levyt taas sisäreunasta ulkoreunaan. :)
 
Itellä oli viikon ollut kone kun huomasin naarmut levyissä. Tämän jälkeen kahden viikon tappelu puhelinpalvelun kanssa. En saanut laatikkoa näet kotiin. Vein laitteen liikkeeseen jossa mitään vikaa ei tunnistettu mutta sain uuden kuitenkin tilalle. Tässä taas sama asema mutta naarmuja en voi kommentoida koska edelliset levyt on totaalisen paskana eikä siitä enää saa selvää mikä naarmu on vanha ja mikä ei. Uusia pelejä en ole ostanut kun mitään rahanarvoista ei taida olla tulossa vaihteeksi pitkään aikaan. Ei ainakaan mitään sellaista joka ei jo PC:llä olisi.
 
Niin no jos ne "naarmut" ovat ympyrän muotoisia ja niitä ei näe kovin selvästi muuta kuin oikeassa kulmassa ja kirkkaassa valossa, ei ole syytä huoleen. Ne ovat aivan normaaleja levylle kirjoitettaessa syntyneitä jälkiä, eivätkä naarmuja lakkapinnassa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Niin no jos ne "naarmut" ovat ympyrän muotoisia ja niitä ei näe kovin selvästi muuta kuin oikeassa kulmassa ja kirkkaassa valossa, ei ole syytä huoleen. Ne ovat aivan normaaleja levylle kirjoitettaessa syntyneitä jälkiä, eivätkä naarmuja lakkapinnassa.
Ei, kyllä nämä on sellaisia naarmuja jotka syntyy kun joku ottaa neulan käteen ja raapaisee sillä levyä noin 20 asteen kulmassa levyn säteeseen nähden. Lisäksi levyn pintaan ilmestyy kummallista pölyn näköistä pistettä, vähän kuin pinta lohkeilisi.

Mutta tämä on näköjään normaalia Samsungin aseman toimintaa eikä koneessa ole mitään vikaa ja se toimii kuten "vastaavat laitteet".

edit: turhat poistettu
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mikä mahtaa olla noiden eri DVD-asemien tila eri paketeissa? Gigantista ostin oman jouluksi, mutta tuli väärinkäsitys ja tulin ostaneeksi paketin jossa oli Rallisport & Amped. (Ketutti kun käytettynä olin jouluksi erikseen vielä ostanut Rallisportin..)

Tämä mentiin vaihtamaan Giganttiin ja sain tilalle sen bundlen, joka sisälsi JSRF:n ja Sega GT:n. Uudessa versiossa olikin erilainen kelkka DVD-asemassa ja koko paketti tuntui toimivan hiljaisemmin sekä paremmin kuin edeltäjänsä. Pieni tutkailu selvitti myös, että tämä tilalle vaihdettu versio oli myöhemmin valmistettu.

Noita toimimattomia DVD-listauksia selaillessa foorumista havaitsin, että ilmeisesti tuo aikaisempi versio on innokkaampi tuottamaan ongelmia eri leffojen kanssa. Kokemuksia tästä?
 
minulla on varmaan joku prebeta 0.0001 koska ostin boxini heti julkaisussa ja en ole törmännyt mihinkään ongelmiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
minulla on varmaan joku prebeta 0.0001 koska ostin boxini heti julkaisussa ja en ole törmännyt mihinkään ongelmiin.
Ei ole ollut minullakaan ongelmia. Ellei nyt sitten tuota TWS:n kenkkuilua ja ilmeisesti hieman kuluneita tuulettimen laakereita lasketa (käynnistyksessä konsoli resonoi aika pahasti, mutta rauhoittuu sitten). Luulin DVD-aseman naarmuttavan levyjä kun näin "naarmuja" joka levyn pohjassa, mutta sitten tajusin niiden johtuvan aivan muusta kuin konsolin asemasta. Ja kone on valmistettu helmikuussa 2002.
 
asemista...

Onpas outoa vallan. Jos on tuohon linkkiin uskominen, minun koneessa on "paska" Thomsonin asema. Ostin muutama kuukausi takeperin sega bundlen, kone valmistettu, olikohan huhtikuussa -02, saattoi olla uudempikin. Asema ei lue cd-r:iä, mutta muuten ei ole mitään ongelmia ollut. Eli siis hyvin on lukenut pelit ja yksikään dvd ei ole tökkinyt, vaikka läjittäin on tullut katseltua. Eli siis onko tämä nyt vain pilkunnysväystä, valittaa tästä dvd-asemasta, vai onko oikeasti aihetta huoleen?
 
Re: asemista...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan aajo
Onpas outoa vallan. Jos on tuohon linkkiin uskominen, minun koneessa on "paska" Thomsonin asema. Ostin muutama kuukausi takeperin sega bundlen, kone valmistettu, olikohan huhtikuussa -02, saattoi olla uudempikin. Asema ei lue cd-r:iä, mutta muuten ei ole mitään ongelmia ollut. Eli siis hyvin on lukenut pelit ja yksikään dvd ei ole tökkinyt, vaikka läjittäin on tullut katseltua. Eli siis onko tämä nyt vain pilkunnysväystä, valittaa tästä dvd-asemasta, vai onko oikeasti aihetta huoleen?

Itsellä entisen konsolin, jonka ostin 5/2002, thomson dvd-asema alkoi tuottaa enemmän ongelmia vasta joskus joulukuun tienoilla. Aluksi häiriöt olivat vähäisiä (dvd kiihdytteli, hidasti) Häiriöt lisääntyivät vähitellen (äänet hävisivät kesken pelin, dvd jäi paikalleen jolloin elokuva ei lähtenyt pausen jälkeen pyörimään tai pelitilanne ei latautunut, peli jäi paikalleen, mutta äänet kuuluivat ja usein näiden yhteydessä lopulta tuli ilmoitus, jonka mukaan levy olisi viallinen/likainen).

Lähetin takuukorjaukseen, aikaa meni yli kolme viikkoa, konsoli tuli takaisin eilen. Olivat vaihtaneet kokonaan uuteen, mutta uusi konsoli on samaa valmistuserää (4/2002) kuin ensimmäinenkin, joten siinä on myös Thomsonin-dvd... :mad:

Olisi pitänyt Hobby Hallin (ostoliike) sijasta lähettää suoraan maahantuojalle. Luulisi, että siellä on ainakin uusia konsoleita vaihtokoneina. Takuustakaan ei ole kuin pari kuukautta jäljellä, joten seuraavan DVD-aseman hajoamisen taidan joutua maksamaan omasta pussista.

En tiedä miten suuri osa Thomsonin dvd-asemista on viallisia, mutta mulla ainakin oli huono tuuri sen ensimmäisen kanssa eikä tämä uusikaan aivan "terveeltä" kuulosta...
 
Onko pelin "tilttaaminen" siis dvd-aseman syytä? Eli kuva jää vaan paikalleen ja esim. musiikki/äänet jäävät pienenä looppina soimaan. Minulla on Sega Soccer Slamin ja Mortal Kombatin kanssa käynyt toistuvasti tällaista. Molemmat ovat uusia ja ostettu viime viikolla.

Saako Gigantin vuoden takuu -jutun kanssa uuden konsolin ja nimenomaan auttaako se, että vaihtaa? Halon, Dead or Alive 3:n ja Splinter Cellin kanssa ei ole mitään tilttausongelmia ollut.

Boxi on ostettu syksyllä 2002.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mogi
Onko pelin "tilttaaminen" siis dvd-aseman syytä? Eli kuva jää vaan paikalleen ja esim. musiikki/äänet jäävät pienenä looppina soimaan. Minulla on Sega Soccer Slamin ja Mortal Kombatin kanssa käynyt toistuvasti tällaista. Molemmat ovat uusia ja ostettu viime viikolla.

Saako Gigantin vuoden takuu -jutun kanssa uuden konsolin ja nimenomaan auttaako se, että vaihtaa? Halon, Dead or Alive 3:n ja Splinter Cellin kanssa ei ole mitään tilttausongelmia ollut.

Boxi on ostettu syksyllä 2002.

Minulla ongelma alkoi ilmetä kaikissa peleissä mistä voi päätellä että vika oli DVD-asemassa eikä pelilevyissä. Myös DVD-elokuvissa alkoi ilmetä ongelmia. Usein häiriöitä tuli kun konsoli oli ollut yhtäjaksoisesti päällä 1-2 tuntia. Kyse ei kuitenkaan ollut ylikuumenemisesta sillä merkkivalo paloi normaalisti. Jos DVD-asema on viallinen, niin silloin takuun pitää se korvata joko vaihtamalla aseman tai koko konsolin.
 
Itse sain koneeni wappuna synttärilahjaksi ja on kohtalaisesti toiminut...jotain ongelmia johtojen kanssa on ollut siinä kaikki.Pitääkin tsekata tuon aseman merkki =)
 
Ylös Bottom