Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series S - Huhut ja uutiset

Mukava herätä uuteen "aamuun" ja nähdä uutisia tulevasta konsolisukupolvesta.

Xbox Series S -konsoli ei herättänyt mielenkiintoa ulkonäöllä, mutta ominaisuudet ovat erittäin kovat tässä hintaluokassa. Jos RTX 3000 -sarja pääsi yllättämään hinnalla ja ominaisuuksilla, saman teki Microsoft Series S -konsolilla. Mahtava hintalaatusuhde next gen -pelaamiseen ja vielä päälle Game Pass.

Muokkasin myös hieman aloitusviestiä ja vaihdoin aiheen nimeksi: Xbox Series S - huhut ja uutiset.
 
mutta toi S malli on tehoitaan paljon huononpi kuin se series X 350e ja 550e on suomi hinnat kun on lisätty 50e suomilisä siihen
Tottakai se on tehoiltaan heikompi. Siitähän se hintaero juuri tulee. Series S:n hienous piilee siinä, että se sisältää saman sukupolven sisuskalut kuin Series X, vaikkakin laskentatehoiltaan heikommat. Siellä on samat ominaisuudet käytössä kuin tehokkaammassa mallissa. Näin ollen pääsee "pikkurahalla" mukaan uuteen konsolisukupolveen.

Suomen hintoja emme vielä tiedä, mutta aina on se riski että jonkinlainen suomilisä tulee.
 
Olikos kukaan huomannut onko tässä sitä tilanlaajennus porttia johon voi tökätä isomman SSDn ? 500 gigaa on aika vähän jos sinne asentaa pari Call of Dutyä niin se olikin sitten siinä ja muuta mahdukkaan juuri.
 
Tottakai se on tehoiltaan heikompi. Siitähän se hintaero juuri tulee. Series S:n hienous piilee siinä, että se sisältää saman sukupolven sisuskalut kuin Series X, vaikkakin laskentatehoiltaan heikommat. Siellä on samat ominaisuudet käytössä kuin tehokkaammassa mallissa. Näin ollen pääsee "pikkurahalla" mukaan uuteen konsolisukupolveen.

Suomen hintoja emme vielä tiedä, mutta aina on se riski että jonkinlainen suomilisä tulee.
Itse veikkaain kyllä samaa 499€ Suomeenkin. 499$ taipuu sellaiseksi 450€, ja siihen Suomi-lisät päälle niin 499€.
 
Itse veikkaain kyllä samaa 499€ Suomeenkin. 499$ taipuu sellaiseksi 450€, ja siihen Suomi-lisät päälle niin 499€.
Toivottavasti näin. Pelko kuitenkin on että hinta vielä hieman tuosta nousee.
Olikos kukaan huomannut onko tässä sitä tilanlaajennus porttia johon voi tökätä isomman SSDn ? 500 gigaa on aika vähän jos sinne asentaa pari Call of Dutyä niin se olikin sitten siinä ja muuta mahdukkaan juuri.
Ihmettelen suuresti, jos Series S ei tätä samaa tilan laajennusmahdollisuutta tukisi. Tuosta pienehköstä sisäisestä tilasta tulee enemmänkin mieleen, että juuri Series S:n takia nämä lisätilamuistikortit on kehitetty. Ja onhan se aika siistiä että nappaat sen kortin irti konsolista ihan kuin pelikasetin Nintendo Switchistä ja viet toiseen konsoliin ja pelit vaan jatkuu ilman uusia latailuja. Tästäkin syystä uskon että Series S tukee niitä ihan yhtä lailla kuin Series X.
 
Viimeksi muokattu:
No siis minulla tuli jo mieleen että pitäisikö päivittää työhuoneen Xbox suoraan Series S malliin ja alas olohuoneeseen Series X. Vielä ennen tätä paljastusta ajattelin että One X vaan siirtyy olkkarista työhuoneeseen, mutta on tuo hinta kyllä todella houkutteleva ihan suoraan päivitykseen.
Minulla on käänteinen ongelma. Tämän nykyisen sukupolven kaikki kolme konsolia, jotka omistan, ovat teknisesti olleet ihan loistavia ja tuntuu todella ikävältä luopua niiden käytöstä. Suunnittelin aiemmin myyväni ainakin osan niistä pois turhina, mutta historia on osoittanut, ettei hyvistä laitteista kannata luopua. Xbox one X on varsinkin aivan täydellinen laite kokemuksieni mukaan ja on edelleen varsin edullinen hankinta tehoihin nähden. Varmasti saisi synergia-etuja, jos olisi kaksi saman sukupolven konsolia, mutta toisaalta luulisin, että vanhoillakin vielä pääsee peleihin mukaan jonkin aikaa.
 
Hieman epäilen ettei kukaan tältä foorumilta tätä osta koska on kuitenkin niin vajaa tehoinen ...
On myös sääli jos pelit kärsivät tämän heikomman kone version takia.
 
Hieman epäilen ettei kukaan tältä foorumilta tätä osta koska on kuitenkin niin vajaa tehoinen ...
On myös sääli jos pelit kärsivät tämän heikomman kone version takia.

En usko, että Xbox Series S vaikuttaa pelien tuotantoon, sillä tämä on suunniteltu 1440p-pelaamiseen. Uskon, että pelit kehitetään Series X:n ehdoilla, jonka jälkeen resoluutiota alentamalla saadaan samanlainen peli Series S:lle. Varmuutta minulla ei ole asiasta, mutta uskoisin asian olevan näin.
 
Hieman epäilen ettei kukaan tältä foorumilta tätä osta koska on kuitenkin niin vajaa tehoinen ...
On myös sääli jos pelit kärsivät tämän heikomman kone version takia.
Tämä foorumi on todella pieni otanta koko maailman ostovoimasta. Joten mitä väliä, vaikkei täältä kukaan tätä ostaisikaan?

Jo tässä sukupolvessa nähtiin kuinka Xbox One All Digital Edition keikkui Amazonin myyntilistojen kärjessä. Jaa, miksikö? No siksi, että se oli edullinen. Tähän samaan rakoon iskee myös Xbox Series S.

On eri asia kehittää peliä kahdelle eri sukupolvelle, kuten Series X:lle ja Xbox Onelle. Kuin sitten kehittää niitä samalle sukupolvelle, mutta eri tehoisille laitteille. Tuossahan on jo paljastettu että siellä on ihan samoja ominaisuuksia käytössä myös Series S -mallissa kuin Series X:ssä, joten resoluutiota alas vaan ja karsimalla jostain muusta skaalautuvasta ominaisuudesta, pelit varmasti saadaan hyvin toimimaan molemmilla laitteilla.

Ajattele vaikka näin, että sinulla on muuten sama tietokonekokoonpano, mutta toisessa on vähän enemmän RAM muistia ja parempi näytönohjain. Meinaatko ettei sama peli toimi skaalaamalla siinä toisessa vähän heikompitehoisessa koneessa?
 
Uskon, että pelit kehitetään Series X:n ehdoilla, jonka jälkeen resoluutiota alentamalla saadaan samanlainen peli Series S:lle. Varmuutta minulla ei ole asiasta, mutta uskoisin asian olevan näin.

Minun on tuohon kyllä hyvin vaikea uskoa. Ei pelkkä resoluution alentaminen riitä, jos tehoero on noin suuri, mistä on puhuttu vaikka resoluutiokin syö ihan älyttömästi tehoja. Pelejä täytyy karsia kovalla kädellä muutenkin.
 
Tuo traileri. Onko pelien natiivi resoluutio rajoitettu 1440p ja mikäli omistaa 4K TV:n niin resoluutiota vain skaalataan ylöspäin? Vai tarkoittiko se vain, että ei ole HDMI 2.1 tukea ja 4K 120fps ei ole mahdollista?
Se voi itse asiassa olla hyvinkin mahdollista, että Microsoft on säästänyt jokusen roposen kustannuksissa käyttämällä Xbox One X:stä tuttua HDMI 2.0:aa, jolla tuon 1440p@120 fps saa konsolista ulos.
 
Ylös Bottom