Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - Keskustelua FPS Boost -ominaisuudesta

Sitä ei voi kytkeä kokonaan pois niistä peleistä, joissa on ongelmia. Toki voi sammuttaa aina pelin erikseen, mutta sen muistaminen on vaivalloista ja jos toiminnon tarkoituksena on sujuvoittaa pelaamista, tuo toimii silloin täysin tarkoituksensa vastaisesti, jos se synnyttää tarpeen erikseen pelikohtaisesti miettiä, miten peli kuuluu käynnistää ja lopettaa, jotta se ei esimerkiksi pilaisi tallennuksia. Kätevät ominaisuudet, jotka eivät toimi kunnolla, eivät oikeastaan ole käteviä, vaan stressaavia käytettävyysongelmia.
 
Mulla on ainakin Guidesta kun menee siihen "Omat pelit ja sovellukset", tulee Quick Resume -välilehti, jossa näkyy pelit, joissa se käytössä tällä hetkellä. Siitä pelin kohdalla starttia painaessa mahdollisuus valita "Poista Quick Resume -toiminnosta". Ei oo kyllä mulla ollut kuin satunnaisesti ongelmia QR:n kanssa. Mahtava ominaisuus suurimman osan ajasta.

e: Tämä täytyy kyllä tietääkseni joka kerta tehdä erikseen, eli ei jää konsolin muistiin. Sen verran "vaivaa", kun pitää muistaa joka kerta erikseen käydä painamassa. Ei kuitenkaan mikään älytön homma. Toinen keino on tosiaan tuo mainittu pelin kohdalla Start + "Lopeta".
 

Liitetiedostot

  • IMG_20210821_224117.jpg
    IMG_20210821_224117.jpg
    3 MB · Lukukerrat: 13
Viimeksi muokattu:
...tuo toimii silloin täysin tarkoituksensa vastaisesti, jos se synnyttää tarpeen erikseen pelikohtaisesti miettiä, miten peli kuuluu käynnistää ja lopettaa, jotta se ei esimerkiksi pilaisi tallennuksia.

Vaikka itse en ole kokenut tuota "erikseen sammuttamista" pelikellon pysäyttämiseksi ongelmaksi, niin tämä on tietenkin totta ja toivottavasti tuo korjaantuu varsinkin myös niissä peleissä, joissa se aiheuttaa ihan oikeita ongelmia. Hieno ominaisuus kun kuitenkin lähtökohtaisesti kyseessä, niin toivotaan, että pelintekijätkin sitten pitävät huolen, että se toimii, jos se on käytössä.
 
Digital Foundry testasi FPS boostin saaneita pelejä. Itse Fallout 3 testanneena voin sanoa että se on nyt fantastinen pelikokemus, nyt se on vähän kuin se remasteri jota niin monet haluavat. Harmi ettei New Vegas ole saanut resoluutio boostia.

 
Ylös Bottom