Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X/S: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Tuo lisämuistimoduuli on toki hieman muinaisjäänne tuollaisena epästandardina systeeminä mutta sen kätevyys täytyy kyllä myöntää verrattuna PS5:n availuun. Toisaalta sekin "availu" on hyvin pieni homma mutta erot on aina eroja.

Ottaisin silti aina sen halvemman, joten jokin pieni availu ja ruuvin ruuvailu ei siinä paljoa paina jos vaikka säästän kympinkin tai pari, saati jos hintaero on vielä suurempi.

Hyvä ettei itsellä ole vielä lisätilalle tarvetta niin ehtii rauhassa odotella hintojen maltillistumista. Kenties tuohon voi myös tulla jotain kikkoja tyyliin X360:n kovalevykotelot, joihin sai ihan kaupasta ostetun kovalevyn vaihdettua itse tilalle sen kalliin valmiin systeemin/koteloidun kovon ostamisen sijasta.
 
Yhden Xbox One -ohjaimen olen pari vuotta sitten Design Labin kautta tilannut vaimolle lahjaksi ja tuli kyllä laadukasta jälkeä. Nimi kaiverrettu ohjaimeen ja hänen lempiväreillään tietysti. Käytössä edelleen kun cooppipelejä pelaillaan. Vähän tekisi mieli tilata nyt uusi. Ehkä tällä kertaa itselle. :)
Muistatkos yhtään toimitusaikaa tuolle ohjaimelle?

Ajattelin, jos tilaisi tuolta ohjaimen lahjaksi, niin tietäisi että kuinka paljon ennakkoon pitää tilailla :)
 
Muistatkos yhtään toimitusaikaa tuolle ohjaimelle?

Ajattelin, jos tilaisi tuolta ohjaimen lahjaksi, niin tietäisi että kuinka paljon ennakkoon pitää tilailla :)
En muista tarkkaan, mutta ei se muistaakseni mikään älyttömän pitkä ollut. Tai ei ainakaan niin pitkä, että olisi ärsyttänyt. Ehkä pari viikkoa. Tilanne voi tietysti olla nyt eri. Melkein varmuuden vuoksi pistäisin tilauksen sisään heti kun mahdollista.
 
Semmonen.

Tuohan on ihan huikean hienon näköinen, mutta silti Elite Series 2. Siis käytännössä se sama ohjain, joka julkaistiin pari vuotta sitten. Olisi nyt melkein saanut tulla vähän isompi uudistus Elite Series 3 -ohjaimen merkeissä. Toisaalta ohjain on aivan loistava, joten enpä keksi ihan heti miten sitä parantaisi.
 
Tuohan on ihan huikean hienon näköinen, mutta silti Elite Series 2. Siis käytännössä se sama ohjain, joka julkaistiin pari vuotta sitten. Olisi nyt melkein saanut tulla vähän isompi uudistus Elite Series 3 -ohjaimen merkeissä. Toisaalta ohjain on aivan loistava, joten enpä keksi ihan heti miten sitä parantaisi.
Jep, hieno on ohjain mutta samaa mieltä. Jos olisi ollut uudistuksia, niin olisin varmaankin tilannut. Mutta Series 2 löytyy jo, niin ei viitsi toista "samanlaista". Jakonappiakaan eivät lisänneet tuohon. Saa nähdä, kuinka kauan menee Elite Series 3:n julkaisuun
 
No miten olisi laadukkaammat komponentit jotka vastaisi ohjaimen korkeaa hintaa?
Jos minulla olisi jotain valitettavaa ohjaimen komponenteista, niin sitten.

Pari vuotta sitten ostettu Elite Series 2 toimii kuin uutena. Pelitunteja on takana satoja. Tietysti aina voi olla entistäkin laadukkaampi, eipä siinä.
 
Minulla ei ole sinänsä mitään Razeria vastaan, mutta uuden koneen kanssa puoli vuotta sitten ostetut näppis ja hiiri eivät vielä tarvitse korvaavia tuotteita. Tosin tuota hiirimattoa katselen kuolaten.

Voivat olla hyviä tuotteita ja hyviä arvioitakin näyttää saaneen, itsellä vaan niin huonoja kokemuksia Razerin tuotteista ettei viitsi enää ostella.
 
Noudin pari päivää sitten Powerista (tilasin Powerin verkkokaupasta ja noudin myymälästä) PDPgaming merkkisen charge and play kit merkkisen lataus/akku setin Xbox ohjaimille. Paketissa luki että sisältää 2 akkua, 4 kpl akkujen luukkuja siis ohjaimeen (en tiedä miksi eikö ohjaimen omat luukut silloin käy) ja 3 metriä pitkä latausjohto (micro USB-USB).

No, kuinka ollakaan huomasin heti pakettia avatessani että tuo latausjohto puuttuu, oli vain tyhjä lokero sille. Eli se puuttui, olen reklamoinut siitä Powerille ja asia on käsittelyssä. On minulla noita vastaavia kaapeleita varmaan parikin, taitavat olla vain lyhyempiä 1,5 m, puhelimien latausjohtoja. Uskoisin että nekin käy mutta vaadin Powerilta sen 3 m johdon koska olen tuotteesta maksanut 24,95 €, tilatkoon sen sitten vaikka sieltä Kiinasta asti. Paketti oli sinetöity eli avaamaton, näin ne siellä Kiinassa näitä pakkaavat, kelvotonta työtä.

Muutoin en ole tuota settiä vielä testannut koska en tiedä vaikka menisi palautukseen jos sen johdon saanti alkaa kestämään. Pikku juttuja mutta niin ärsyttäviä. Tulee mieleen Alice Cooperin kappale Little things, kuunnelkaapa jos kiinnostaa, sanat sopii juuri näihin pikku ärsytyksiin.
 
Noudin pari päivää sitten Powerista (tilasin Powerin verkkokaupasta ja noudin myymälästä) PDPgaming merkkisen charge and play kit merkkisen lataus/akku setin Xbox ohjaimille. Paketissa luki että sisältää 2 akkua, 4 kpl akkujen luukkuja siis ohjaimeen (en tiedä miksi eikö ohjaimen omat luukut silloin käy) ja 3 metriä pitkä latausjohto (micro USB-USB).

No, kuinka ollakaan huomasin heti pakettia avatessani että tuo latausjohto puuttuu, oli vain tyhjä lokero sille. Eli se puuttui, olen reklamoinut siitä Powerille ja asia on käsittelyssä. On minulla noita vastaavia kaapeleita varmaan parikin, taitavat olla vain lyhyempiä 1,5 m, puhelimien latausjohtoja. Uskoisin että nekin käy mutta vaadin Powerilta sen 3 m johdon koska olen tuotteesta maksanut 24,95 €, tilatkoon sen sitten vaikka sieltä Kiinasta asti. Paketti oli sinetöity eli avaamaton, näin ne siellä Kiinassa näitä pakkaavat, kelvotonta työtä.

Muutoin en ole tuota settiä vielä testannut koska en tiedä vaikka menisi palautukseen jos sen johdon saanti alkaa kestämään. Pikku juttuja mutta niin ärsyttäviä. Tulee mieleen Alice Cooperin kappale Little things, kuunnelkaapa jos kiinnostaa, sanat sopii juuri näihin pikku ärsytyksiin.

Suosittelen hommaamaan sellaisen Microsoftin oman Play&Charge Kitin..Toiminut moitteettomasti. Usealla kaverilla ollut ongelmia muiden merkkien kanssa.
 
Suosittelen hommaamaan sellaisen Microsoftin oman Play&Charge Kitin..Toiminut moitteettomasti. Usealla kaverilla ollut ongelmia muiden merkkien kanssa.
Noin olisi varmaan pitänyt tehdä, no katson miten tuo pelaa kunhan saan sen latausjohdon joskus :)
 
Yksi vaihtoehto on tietty skipata kokonaan tuo Play&Charge kitti vaihe ja siirtyä suoraan Ikea Ladda käyttäjäksi. ;)

Liikaa sutta ja sekuntaa noissa kiteissä ollut ja onhan se aika raskasta johtojen kanssa ropeltaa vuonna 2021. Myös suorituskyvyssä nykyaikaiset AA-akut vetelee ympäri korvia noita kalliimpia P&C kittejä. Enemmän pelaamista, vähemmän säätöä...

 
Täysin samaa mieltä Gimblen kanssa jos ei ihan välttämättä halua jotain telakkalatausta ja/tai piuhalla lataamista eli akkuparistojen vaihdon ja lataamisen kokee työläämmäksi tms.

Kai näihin Xboxinkin ohjaimiin siis on telakoita jos sellaisesta tykkää ja toimivat noiden P&C-kittien kanssa?

Minähän lienen täällä jo tunnettu tästä akkuparistojen kehumisestani. Omaan makuun vaivaton ja kätevin tapa saada ohjaimeen virtaa.
 
Liikaa sutta ja sekuntaa noissa kiteissä ollut ja onhan se aika raskasta johtojen kanssa ropeltaa vuonna 2021. Myös suorituskyvyssä nykyaikaiset AA-akut vetelee ympäri korvia noita kalliimpia P&C kittejä. Enemmän pelaamista, vähemmän säätöä...
Omasta mielestäni johtojen kanssa ropeltaminen ei ole sen raskaampaa vuonna 2021 kuin 2001, ja lähtökohtaisesti olisin laitetta hankkiessani halunnut ladattavan akun Series X:n ohjaimeeni. Kun Series X:n Play & Charge Kitit tuntuivat olevan varsin vähissä kaupoista ja Onen aikainen lähes käyttämätön Microsoftin akkukaan ei nähtävästi enää suostunut latautumaan täyteen, niin tilasin minäkin täällä suositeltuja Ikean Ladda-paristoja. Sen verran positiivinen kokemus niin hinnan, suorituskyvyn kuin käytön helppouden puolesta, että tämä jää melko varmasti pysyväksi ratkaisuksi jota myös itse suosittelen boxin ohjaimelle!
 
Ylös Bottom