Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S -ongelmat, murheet ja muut harmistukset

Miten teit tuon uuden päivityksen?
Mulla on kyllä toiminut hyvin mutta kannattaa silti päivittää :)


Loistavaa, tätä pitääkin testata heti kun mahdollista.

Edit: testattu nyt parin illan aikana, eikä ole ongelmia ilmennyt vaikka tässä ajassa olisi jo pitänyt, joten eiköhän tuo tosiaan tämän ongelman fiksannut :)
 
Viimeksi muokattu:
Mistähän johtuu että välillä joku vilkahtaa kuvassa? Tapahtuu niin nopeasti ettei kerkiä näkemään tarkasti, mutta näyttäis vähän alotusvalikolta yms. Voiko tähän vaikuttaa esim. se että lg cx:ltä on pc-tila valittu HDTVTestin ohjeiden mukaan, jolloin 4:4:4 chroma pitäisi toimia. (Ei tosin hajua vaikuttaako oikeasti mihinkään :D.)
 
Tänään tuli kaveri käymään oman Xbox Series X:n kanssa. Warzone tulille ja vertailua. Ehkä ihan hieman oli kuulokkeissa samanlaista häiriötä hiirtä liikuttaessa päävalikossa. Pelissä omalla konsolilla häiriö ilmenee pahiten kun avaa kartan ja liikuttaa hiirtä. Kaverin konsolilla ei häiritsevää ääntä tullut. Lopputulemana siis voi päätellä, että vika on oman konsolin raudassa ja takuuhuolto/-vaihto kutsuu.
Tänään lähti Series X takuuhuoltokeikalle. 360 kävi aikanaan myös Saksan keikalla, saapa nähdä kuinka kauan kestää.
 
Olisko ideaa millä saan x:ssä rattipoljin setin säädettyä? Lisälaitteet ei tajua asetuksissa koko rattia edes. Vanhalla boxilla säädöt onnistu normaalisti.
 
Tänään lähti Series X takuuhuoltokeikalle. 360 kävi aikanaan myös Saksan keikalla, saapa nähdä kuinka kauan kestää.
Huoltokeikka oli suht nopea, tänään palautui kone huollosta. Tehdasasetuksille palautettuna sen sinne lähetin ja huoli heräsi heti kun pakkauksessa mukana ollutta lappusta katsoin:

"Olemme testanneet tämän Xbox-laitteen kattavasti ja palauttaneet ohjelmiston alkuperäisiin tehdasasetuksiin varmistaaksemme sen, että se pystyy tarjoamaan äärimmäisiä Xbox-peli- ja viihdekokemuksia"

Ja niinhän siinä kävi, että konsolin sisuskaluille ei oltu huollossa tehty mitään ja aivan samat ääniongelmat vaivaavat kun testasin. Pakkohan se on huoltoon heti takaisin laittaa. Olen toista konsoliyksilöä testannut, joten selvää on että vika on itse konsolin raudassa, enkä aio tyytyä vialliseen konsoliin.
 
Huoltokeikka oli suht nopea, tänään palautui kone huollosta. Tehdasasetuksille palautettuna sen sinne lähetin ja huoli heräsi heti kun pakkauksessa mukana ollutta lappusta katsoin:

"Olemme testanneet tämän Xbox-laitteen kattavasti ja palauttaneet ohjelmiston alkuperäisiin tehdasasetuksiin varmistaaksemme sen, että se pystyy tarjoamaan äärimmäisiä Xbox-peli- ja viihdekokemuksia"

Ja niinhän siinä kävi, että konsolin sisuskaluille ei oltu huollossa tehty mitään ja aivan samat ääniongelmat vaivaavat kun testasin. Pakkohan se on huoltoon heti takaisin laittaa. Olen toista konsoliyksilöä testannut, joten selvää on että vika on itse konsolin raudassa, enkä aio tyytyä vialliseen konsoliin.
Siis selvitit ogelman kattavasti lähetteessä ("ilmeisesti englanniksi vai kelpasiko suomi?") ja tuo oli vastaus?
Ilman mitään selvitystä mahdollisen äänen aiheuttajasta??? Taisi saada vaan sitä kuuluisaa valohoitoa.
 
Siis selvitit ogelman kattavasti lähetteessä ("ilmeisesti englanniksi vai kelpasiko suomi?") ja tuo oli vastaus?
Ilman mitään selvitystä mahdollisen äänen aiheuttajasta??? Taisi saada vaan sitä kuuluisaa valohoitoa.
Merkkejä ei saanut takuupyyntö tehdessä niin paljoa kuin olisin kirjoittanut, siitä miten vika ilmenee. Piti tiivistää. Suomeksi kirjoitin. Ei tosiaan muuta lappusta ollut mukana. Pitää nyt selvittää CDONin kanssa saako vaihdettua toimivaan yksilöön vai onko kaupan purkua vaadittava. Koneen taakse oli tarra vaihdettu, jossa oli huoltopäivä. Kenties kone on avattu, mutta ei testattu selvästikään tarpeeksi huolellisesti.
 
Merkkejä ei saanut takuupyyntö tehdessä niin paljoa kuin olisin kirjoittanut, siitä miten vika ilmenee. Piti tiivistää. Suomeksi kirjoitin. Ei tosiaan muuta lappusta ollut mukana. Pitää nyt selvittää CDONin kanssa saako vaihdettua toimivaan yksilöön vai onko kaupan purkua vaadittava. Koneen taakse oli tarra vaihdettu, jossa oli huoltopäivä. Kenties kone on avattu, mutta ei testattu selvästikään tarpeeksi huolellisesti.
No jo on mikkisoftan puolelta huonoa palvelua, jos kirjaimetkin on noin kortilla. Kyllähän siinä huoltolähetteessä pitäisi olla tarpeeksi tilaa kunnon selvitystä varten. Paljonko noita merkkejä siihen sitten mmuuten mahtui?
 
No jo on mikkisoftan puolelta huonoa palvelua, jos kirjaimetkin on noin kortilla. Kyllähän siinä huoltolähetteessä pitäisi olla tarpeeksi tilaa kunnon selvitystä varten. Paljonko noita merkkejä siihen sitten mmuuten mahtui?
Enpä laskenut, kopioin siihen kirjoittamani tekstin, joka lyheni huomattavasti. Ylipäätään sen lomakkeen toimivuus olis huonoa, olikohan viides selain (Opera) jota kokeilin jolla toimi. Chromella, Edgellä, Firefoxilla ja Explorerilla ei olisi koko takuupalautus onnistunut.
 
Onkos porukoilla tuo ohjaimen yhteyden katkeilu vielä kuinka yleistä?

Mulla katosi eilen ekan kerran Gears 5:sta pelatessa ja muiden pelien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, niin en tuosta jaksa vielä huolestua.
 
Onkos porukoilla tuo ohjaimen yhteyden katkeilu vielä kuinka yleistä?

Mulla katosi eilen ekan kerran Gears 5:sta pelatessa ja muiden pelien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, niin en tuosta jaksa vielä huolestua.
Ei ole katkennut yhteys ohjaimeen kertaakaan. Toisaalta olen pelannut suurimmaksi osaksi Elite ohjaimella, että jos yhteyden katkeamisen syyt ovat ohjaimen puolella, niin sitten luultavasti näissä uusissa ohjaimissa.
 
Ei ole katkennut yhteys ohjaimeen kertaakaan. Toisaalta olen pelannut suurimmaksi osaksi Elite ohjaimella, että jos yhteyden katkeamisen syyt ovat ohjaimen puolella, niin sitten luultavasti näissä uusissa ohjaimissa.
Ehkä se on tuo matalavirtainen Bluetooth mitä nämä uudet käyttää, mikä kenkkuilee osalla pelaajista.

No, en jaksa tuosta huolestua, kun uskon tuon korjaantuvan ohjaimen firmwaren päivittämisellä ja tuota on tapahtunut kuitenkin vasta kerran ja sekin Series S mukana tullella valkoisella ohjaimella, kun taas aikaisemmin ostamani sininen uudenmallinen ohjain on toiminut ilman ongelmia.

Kovaa pelitystä vaan ja bugiraporttia menemään, jos tuo vielä toistuu :)
 
Onkos porukoilla tuo ohjaimen yhteyden katkeilu vielä kuinka yleistä?

Mulla katosi eilen ekan kerran Gears 5:sta pelatessa ja muiden pelien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, niin en tuosta jaksa vielä huolestua.

Mulla triggeroityy nykyään tosi usein ohjainbugi, jos kävelen kantoalueen ulkopuolelle Turtle Beach 600X Gen 2 kuulokkeet päässä. Elite V1 ja Series X ohjaimella molemmilla sama juttu. Ärsyttävää, varsinkin kesken PvP Siege matsin jos ja kun käy jääkaapilla.

En ole seurannut missä vaiheessa firmis on päivittynyt, mutta vaikuttaa regressiolta. Aikaisemmin sai kävellä surutta Turtlet päässä ihan missä vain...
 
Viimeksi muokattu:
Mulla triggeroityy nykyään tosi usein ohjainbugi, jos kävelen kantoalueen ulkopuolelle Turtle Beach 600X Gen 2 kuulokkeet päässä. Elite V1 ja Series X ohjaimella molemmilla sama juttu. Ärsyttävää, varsinkin kesken PvP Siege matsin jos ja kun käy jääkaapilla.

En ole seurannut missä vaiheessa firmis on päivittynyt, mutta vaikuttaa regressiolta. Aikaisemmin sai kävellä surutta Turtle päässä ihan missä vain...
Okei, elikkä tuo ei olekkaan uusien ohjainten vika, jos tosiaan Elite V1 tekee samaa, kun siinähän ei ole käsittääkseni tuota "Bluetooth Low Energyä" joka näissä Series S|X ohjaimissa on.
 
Samansuuntaista ohjainongelmaa ittekin todennut, mutta jotain on myös korjattu. Tapahtuu nykyään tosi paljon harvemmin kuin heti konsolin julkaisun jälkeen.

Omat laitteet Elite v1 ja Series ohjain ja SteelSeries Arctis 9X kuulokkeet. Jotain korjasi myös kuulottimien firmispäivitys. Ohjaimia en ole julkaisun jälkeen muistaakseni päivittänyt, liekköhän niihin tullut päivityksiä.
 
Huoltokeikka oli suht nopea, tänään palautui kone huollosta. Tehdasasetuksille palautettuna sen sinne lähetin ja huoli heräsi heti kun pakkauksessa mukana ollutta lappusta katsoin:

"Olemme testanneet tämän Xbox-laitteen kattavasti ja palauttaneet ohjelmiston alkuperäisiin tehdasasetuksiin varmistaaksemme sen, että se pystyy tarjoamaan äärimmäisiä Xbox-peli- ja viihdekokemuksia"

Ja niinhän siinä kävi, että konsolin sisuskaluille ei oltu huollossa tehty mitään ja aivan samat ääniongelmat vaivaavat kun testasin. Pakkohan se on huoltoon heti takaisin laittaa. Olen toista konsoliyksilöä testannut, joten selvää on että vika on itse konsolin raudassa, enkä aio tyytyä vialliseen konsoliin.
Tekeekö kenenkään Series X vastaavaa: ? Omassa konsolissa siis tätä samanlaista rätinää esiintyy myös ja on yksi esimerkki siitä miten äänivika ilmenee.
 
On kyllä outo vika ja kumma, ettei huollossa huomata. Veikkaan, että huollossa tehdään kaikille jotkut rutiinijutut ja vikamääritys on tehty vain parilla sanalla. Minulla esim. selostusten jälkeen laite lähti huoltoon "mechanical noise" tittelillä.
 
Ylös Bottom