Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S -ongelmat, murheet ja muut harmistukset

Jaahans...1.5 vuotta se series x sit kestikin...

Pamauksen saattelemana todennäköisesti virtalähde leipoi kiinni.

Erikoista että boxi ei ollut edes päällä, vaikkakin onhan siellä virrat päällä koko aika vissiin esim. Usb porteissa.

Ihmettelin ja pelästyin että mikäköhän laitteista hajos ja pahinskenaario ois tietty ollutkin 75" telkku mut onneksi ei ollut ..kaikki kävin läpi ja muut pelas ok mut boxi ei herän enään eloon. Mikäköhän noissa leipoo jos tolleen paukahtaa?

Kone lähetetty suoraan saksaan mikkisoftalle ja onneksi vielä täystakuu päällä. Saa nähdä tuleeko korjattuna takas vai kokonaan uusi kone...
Ikävä tapahtuma.:( Itsellä virtajohdoissa kytkimet mistä kaikki virrat aina pois, kun laitteita ei enää tarvitse. Päivitykset peleihin hoidan, kun konsolit aukaisen.
 
Ikävä tapahtuma.:( Itsellä virtajohdoissa kytkimet mistä kaikki virrat aina pois, kun laitteita ei enää tarvitse. Päivitykset peleihin hoidan, kun konsolit aukaisen.

Täällä sama meininki.
Toi muuten hyvä idis mut xboxit jättää ulkoset asemat päälle kun nyppäät virrat takas päälle...itsekkin olen kaikki konsolit heittän virrat pikanapin taakse mut yleensä kyl jätän virrat päälle.

Eiköhän toi sattun vaan olee vitun huonoo tsägää ja oli jo menossa rikki.

Hyvä et meno nyt takuun aikan jos oli mennäkseen. Se vaan harmittaa että just otin taas ton euron ultimaten käyttöön ni 2 pv kerkesin kokeilla. Saas nähdä kauan kestää huoltokeikassa taas....
 
Toi muuten hyvä idis mut xboxit jättää ulkoset asemat päälle kun nyppäät virrat takas päälle
Tätä lausetta en nyt ihan ymmärtänyt? Siis eikö virtojen kuulukkin olla ulkoisissa asemissa pällä kun virta kytketään takaisin vai tarkoitatko että ne muka pyörivät sitten jatkuvasti? Itsellä en ainakaan ole boksilla huomannut mitään ongelmia tuon virtasunnitelmani kanssa.
 
Tätä lausetta en nyt ihan ymmärtänyt? Siis eikö virtojen kuulukkin olla ulkoisissa asemissa pällä kun virta kytketään takaisin vai tarkoitatko että ne muka pyörivät sitten jatkuvasti? Itsellä en ainakaan ole boksilla huomannut mitään ongelmia tuon virtasunnitelmani kanssa.
Tarkoitin sitä että jos katkaiset jakajasta virrat napista ja sit laitat takas päälle niin boxin ulkosiin kovalevyihin syttyy heti virrat päälle vaikka itse xbox ei oo lähten päälle ja ne jää päälle niin kauaksi aikaa kunnes joko käynnistät boksin ja sammutat xboxin suoraan tai sammutat taas virtajakajasta virrat. Mulla on siis ps3,ps5 ja series xkaikki kytketty samaan jakajaan ja jos haluisin pleikks vitosta pelaa niin se samal käynnistää ton boxin kovot.

En tiedä miksi se sen tekee...jo one x teki samaa. Pleikka vitonen ei jätä ulkoista kovoa päälle kun kytket jakajasta virrat takas.

Siksi en esim viitsi jättää series x sää siihen valmius tilaan ku se käynnistelee ja sammuttelee itsekseen niitä kovoja. Kun sammutat kokonaan boxin sieltä asetuksista niin myös ulk. Kovot sammuu. Mut sit kun käynnistelet siitä jakajan virtanappulasta ni se jättää kovot aina päälle.

Noin on mul aina tehnyt...kokeiles vaikka itse???

Ja virtajakajalla tarkoitan nyt sitä jatkokaapelia missä kytkin ja saat siihen 3 - miljoona laitetta kiinni. Toivottavasti sait nyt kiinni mitä hain takaa...
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitin sitä että jos katkaiset jakajasta virrat napista ja sit laitat takas päälle niin boxin ulkosiin kovalevyihin syttyy heti virrat päälle vaikka itse xbox ei oo lähten päälle ja ne jää päälle niin kauaksi aikaa kunnes joko käynnistät boksin ja sammutat xboxin suoraan tai sammutat taas virtajakajasta virrat. Mulla on siis ps3,ps5 ja series xkaikki kytketty samaan jakajaan ja jos haluisin pleikks vitosta pelaa niin se samal käynnistää ton boxin kovot.

En tiedä miksi se sen tekee...jo one x teki samaa. Pleikka vitonen ei jätä ulkoista kovoa päälle kun kytket jakajasta virrat takas.

Siksi en esim viitsi jättää series x sää siihen valmius tilaan ku se käynnistelee ja sammuttelee itsekseen niitä kovoja. Kun sammutat kokonaan boxin sieltä asetuksista niin myös ulk. Kovot sammuu. Mut sit kun käynnistelet siitä jakajan virtanappulasta ni se jättää kovot aina päälle.

Noin on mul aina tehnyt...kokeiles vaikka itse???

Ja virtajakajalla tarkoitan nyt sitä jatkokaapelia missä kytkin ja saat siihen 3 - miljoona laitetta kiinni. Toivottavasti sait nyt kiinni mitä hain takaa...
Ymmärrän kyllä nyt mitä tarkoitat. Itsellä kun jokainen konsoli on kiinni omassa kaukosäätimellä katkaistavissa olevassa pistokkeessa, niin en ole tuota ongelmaa huomannutkaan.
 
Tarkoitin sitä että jos katkaiset jakajasta virrat napista ja sit laitat takas päälle niin boxin ulkosiin kovalevyihin syttyy heti virrat päälle vaikka itse xbox ei oo lähten päälle ja ne jää päälle niin kauaksi aikaa kunnes joko käynnistät boksin ja sammutat xboxin suoraan tai sammutat taas virtajakajasta virrat. Mulla on siis ps3,ps5 ja series xkaikki kytketty samaan jakajaan ja jos haluisin pleikks vitosta pelaa niin se samal käynnistää ton boxin kovot.

En tiedä miksi se sen tekee...jo one x teki samaa. Pleikka vitonen ei jätä ulkoista kovoa päälle kun kytket jakajasta virrat takas.

Siksi en esim viitsi jättää series x sää siihen valmius tilaan ku se käynnistelee ja sammuttelee itsekseen niitä kovoja. Kun sammutat kokonaan boxin sieltä asetuksista niin myös ulk. Kovot sammuu. Mut sit kun käynnistelet siitä jakajan virtanappulasta ni se jättää kovot aina päälle.

Noin on mul aina tehnyt...kokeiles vaikka itse???

Ja virtajakajalla tarkoitan nyt sitä jatkokaapelia missä kytkin ja saat siihen 3 - miljoona laitetta kiinni. Toivottavasti sait nyt kiinni mitä hain takaa...
Mulla on ainakin ulkoisessa ssd:ssä oma virtanamiska. Oo. Tosin sen verran laiska että en jaksa jatkoroikan namiskaa laittaa pois päältä ellen lähde pidemmälle reissulle
 
Onko muilla boxin käyttäjillä ollut ongelmia päästä pelaamaan tässä loppuillasta? Minulla alkoi yhtäkkiä kaikkien pelien käynnistämisen yhteydessä tekemään jotain virheilmoituksia, ja kun yhdestä menin tarkemmin katsomaan, niin ilmoitti, että joku käyttökatkos olisi, ja tietävät Microsoftilla tilanteen. En kuitenkaan näe mistään, että Xbox-livessä kuitenkaan olisi ilmoitettuna mitään käyttökatkosta. Mikähän juttu tämä tämmöinen on?
 
Onko muilla boxin käyttäjillä ollut ongelmia päästä pelaamaan tässä loppuillasta? Minulla alkoi yhtäkkiä kaikkien pelien käynnistämisen yhteydessä tekemään jotain virheilmoituksia, ja kun yhdestä menin tarkemmin katsomaan, niin ilmoitti, että joku käyttökatkos olisi, ja tietävät Microsoftilla tilanteen. En kuitenkaan näe mistään, että Xbox-livessä kuitenkaan olisi ilmoitettuna mitään käyttökatkosta. Mikähän juttu tämä tämmöinen on?
No nyt näkyy sentään tuolla Xboxin sivuilla tietoa siitä, että olisi merkittävä käyttökatkos pelaamiseen sekä Storeen liittyen.

Juu, löysin itsekin melkein samalla hetkellä tietoa asiasta. Harmin paikka, kun olisi juuri huvittanut boxilla pelata. No, täytyy sitten varmaan jatkaa Horizon 2 pleikkarilla vielä.
 
No nyt näkyy sentään tuolla Xboxin sivuilla tietoa siitä, että olisi merkittävä käyttökatkos pelaamiseen sekä Storeen liittyen.

Juu, löysin itsekin melkein samalla hetkellä tietoa asiasta. Harmin paikka, kun olisi juuri huvittanut boxilla pelata. No, täytyy sitten varmaan jatkaa Horizon 2 pleikkarilla vielä.
Tässä on taas yksi tärkeä seikka, miksi omistaa useamman konsolivalmistajan laitteita. Aina on joku laite jolla pelata.:)
 
Mikäköhän hitto tuota boksin kuvankaappausta vaivaa, kun kaikki ottamani kuvat on ihan hemmetin tummia? Eilen nappasin Halo Infinitestä kuvia ja niistä ei kyllä nähnyt yhtään mitään, niin poistoon meni ne kuvakaappaukset.

HDR otettu pois, kun siitä joskus oli juttua, että se voi sotkea noi, mutta alkaa ideat kyllä meikäläiseltä loppumaan, kun ei boksillakaan ole mitään asetuksia mitä voisi enää koittaa.

EDIT: Voiko vika olla Halossa, kun muissa peleissä tuntuu tulevan suht normaaleja kuvia?
 
Viimeksi muokattu:
EDIT: Voiko vika olla Halossa, kun muissa peleissä tuntuu tulevan ihan normaaleja kuvia?
Olin juuri kommentoimassa, että ainakin omat viime aikaiset kuvakaappaukset Elden Ringistä ja Trek to Yomista ovat olleet ihan normaalin näköisiä. Ehkä siis Halon kanssa on tuossa jotain häikkää.
 
Xboxin oma piuha tekee muuten kuvasta hivenen tummemman ja kontrasti on jotenkin vahvempi.
Itse pidän Belkinin hdmi 2.1 kaapelista. Tekee jotenkin miellyttävän väriliukuman.

Meinaat että kaapeli vaikuttaa digitaaliseen signaaliin? On vain kaksi tilaa, joko kaapeli toimii ja kuva näkyy, tai sitten se ei toimi ja kuva ei näy. Mitään eroa kuvanlaadussa ei ole. Eli se xboxin oma mukana tullut 2.1 hdmi kaapeli ei eroa siitä belkinin 2.1 kaapelista kuvalaadullisesti mitenkään. Plasebo.
 
Viimeksi muokattu:
1652192445191125374339999408308.jpg

Millän saisi jäteöljytahrat pois? Oli jäänytkin saatana käsiin vaikka kuvittelin peseväni huolella...
 
Ylös Bottom