Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBOX vai PS2?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nupe_31
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
...osta Xbox, koska se on tehokkaampi!...

Paluuta julkaisua edeltäviin keskusteluihin...

MS tietää ei-Live-pelaajien olevan suuri osa Xbox-pelaajista, ja sillä on rahkeita satsata yhtäläisesti myös tähän porukkaan.

Varmaan Diamond-Dog yritti vain sanoa, että itse tiedät parhaiten, mitä haluat (totta). Toki faktoja saa ja kuuluukin tiedustella.

Käytännössä ajopelien PC-porttaukset ovat kuraa.

Käytännössä Xboxin Dual Shock-adapterit ovat kuraa.

Käytännössä Dual Shock on kuraa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Osta molemmat, ja osta sitten kummallekin pelkästään todelliset helmet. Osta koneet vaikka käytettynä niin saat halvalla, jos kuitenkin päädyt vain yhteen konsoliin niin osta Xbox, koska se on tehokkaampi!:D (parempi grafiikka, äänet jne..)

Ostaisin kyllä molemmat, mutta kun sitä rahaa ei tällä hetkellä ole mitenkään älyttömiä summia..ja muutenkin tuntuu tyhmältä tuhlata rahaa molempiin konsoleihin...eihän siinä sitten mitään jos ei rahalla väliä, ostaisin sit gamecube:nkin..

Mutta tällä hetkellä oon xbox:in kannalla...nyt pitäs vaan löytää kauppa josta sais ostettuu halvalla xbox + espn hockey...

Paikalliselta liikkeeltä sais 280:lla konsolin ja espn hockey:n, mut tuntuu jotenki hieman kalliille..kenelläkään tietoa että mistä sais tilattuu halvan paketin (xbox + espn/oma valitsema peli)?

PS2-pelit eivät muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta enää säväytä grafiikoillaan, mutta minua sen laaja pelivalikoima viehättää. Aina voi argumentoida, että konsolille julkaistaan kauheat läjät roskaa, mutta myös huippupelien määrä on samassa suhteessa suurempi. Import-pelaajalle PS2:n suosio niin läntisessä maailmassa kuin Japanissa on tärkeä tekijä, sillä laatupelejä tuotetaan molemmilla rintamilla.

Pidän minä Xboxinkin tietyistä peleistä, mutta PS2 on vielä suurin, joskaan ei kaunein.

Myös GameCubea olisi helppo puolustella, ellet haluaisi pelata juuri Segan uusinta lätkää.

Ohjaimen perusteella kannattaa kyllä ostaa xbox. DS:ssä tulee pidemmän session aikana kädet kipeäksi ja jos on suuret lapiot on ohjainta mahdoton käsitellä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kaps
Ohjaimen perusteella kannattaa kyllä ostaa xbox. DS:ssä tulee pidemmän session aikana kädet kipeäksi ja jos on suuret lapiot on ohjainta mahdoton käsitellä.

lol :) ohjain omasta mielestä kyllä on se viimenen asia jota kannattaa kattoo xboxin hankinnassa, sanoisin taas että jos on edes normaali kokosen tai varsinkaan pienet kädet niin xboxin ohjainta on vaikea käsitellä. Ne joilla on käsi kokoa XL niin varmaan xboxin ohjain sopii hyvin, mutta sanoisin kyllä että valtaosalle sopii dualshock paremmin käteen, en kyllä ole huomannut myöskään että DS:ssä tulee kädet kipeäksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jamaan98
lol :) ohjain omasta mielestä kyllä on se viimenen asia jota kannattaa kattoo xboxin hankinnassa, sanoisin taas että jos on edes normaali kokosen tai varsinkaan pienet kädet niin xboxin ohjainta on vaikea käsitellä. Ne joilla on käsi kokoa XL niin varmaan xboxin ohjain sopii hyvin, mutta sanoisin kyllä että valtaosalle sopii dualshock paremmin käteen, en kyllä ole huomannut myöskään että DS:ssä tulee kädet kipeäksi.
Tuo ei kyllä enää pidä paikkaansa koska se pienempi S-ohjain on jo standardi kaikissa uusissa xboxeissa.

Tuo on kyllä jo niin täyttä shittiä kun olla voi. XB:n ohjain on ehkä iso (en puhu nyt mistää Controller S:stä), mutta nappula ovat niin lähekkäin toisiaan, ettei isokätinen voi sillä pelata. PS2:n ohjain on vähän turhan pieni, mutta nappuloiden sijoitus on onnistunut paremmin, kuin XB:n ohjaimessa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Tuo on kyllä jo niin täyttä shittiä kun olla voi. XB:n ohjain on ehkä iso (en puhu nyt mistää Controller S:stä), mutta nappula ovat niin lähekkäin toisiaan, ettei isokätinen voi sillä pelata. PS2:n ohjain on vähän turhan pieni, mutta nappuloiden sijoitus on onnistunut paremmin, kuin XB:n ohjaimessa.

No mikä tossa niin shittiä oli kuin näköjään itekkin haukut xboxin ohjainta? Näköjään se on sitten isokätisillekkin paska? ei mun mielestä ainakaan pienille käsille sovi. Ja mitä nyt kavereiden mielepiteitä ja arvosteluja olen lukennut niin ne kyllä täydentävät sitä että pienikätisille ei istu hyvin.

Joku tossa kirjottikin että Controller-s on nykyään vakiona mukana, mikä varmaan on hyvä asia.

No mikä tossa niin shittiä oli kuin näköjään itekkin haukut xboxin ohjainta? Näköjään se on sitten isokätisillekkin paska? ei mun mielestä ainakaan pienille käsille sovi. Ja mitä nyt kavereiden mielepiteitä ja arvosteluja olen lukennut niin ne kyllä täydentävät sitä että pienikätisille ei istu hyvin.

Joku tossa kirjottikin että Controller-s on nykyään vakiona mukana, mikä varmaan on hyvä asia.

S on nykyään vakiona mukana, mutta palatakseni vielä tuohon alkuperäiseen ohjaimeen ja sitä kautta alkuperäiseen viestiini ja kysymykseesi, että mikä tuossa nyt shittiä on, niin vastaus kuuluu, että... Shittiä siinä on se, että väitit että se sopii iso kätiselle. Ei se sovi. Pieni kätinen taas ei yllä kaikkiin nappuloihin. Itseasiassa se taitaa sopia parhaiten naisten käsille. Pitkät ja ohuet sormet. Pitkät sormet yltää kaikkiin nappuloihin ja ohuet somret ei paina kokoajan vahingossa väärää nappulaa. Controller S:n nappulat ovat muuten hyvät, mutta Sta´rt ja Select nappuloiden sijainti kusee, samoin kuin punaisen ja valkoisen nappulan. DS ohjaimessa on hyvin sijoitettu neljä hartia näppäintä. Niinpä parhaan ohjaimen saisikin kun yhdistäisi XB:n ja PS2 ohjaimen parhaimmat puolet. Ja GC:n ohjaimen tietenkin.

Minun normaaleihin (suuriin?) käsiini Xboxin iso ohjain istuu oikein hyvin. Ote on tiukka, tatit ja liipaisimet erinomaisia. Samoin d-pad on mielestäni nykykoneiden ohjaimista paras (Xboxi pikkupädissä kai vielä vähän parempi), sillä kun voi tehdä tarkkoja ja nopeita liikkeitä myös väli-ilmansuuntiin. Napit ovat liikaa kohollaan, mutta ei siitäkään ole käytännössä haittaa. Samoin nappien läheisyys ei ole tuottanut ongelmaa, vaan Soul Calibur 2:ssa on ollut hyvä, että kahta nappia voi helposti painaa yhtä aikaa (siis muitakin kuin peukalon suuntaisia nappiyhdistelmiä). Mustan ja valkoisen napin sekä start- ja back-napin sijoittelua olen pitänyt lähinnä yhdentekevänä.

Olen ollut ohjaimeen tyytyväinen enkä siksi ole kokenut tarpeelliseksi vaihtaa pikkupädiin. Tyytyväisiä ovat olleet myös tutut, joilta kone löytyy ja kaikki jotka koneella ovat pelanneet. Käsien koko on vaihdellut 12-vuotiaan käsistä aikuisen äijän räpylöihin. Mitä tulee ohjaimen kritisoimiseen, en tietystikään kiellä, etteikö jokainen ohjainta kunnolla käyttänyt kertoisi aidosti kokemuksistaan ja varmasti siksi uudelle pienemmälle ohjaimelle oli tarvetta, mutta mielestäni ei ole perusteita väitteille, että ohjain olisi yleisesti huono tai sopimaton jollekin tietylle peli-ikäisen käsityypille.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Shittiä siinä on se, että väitit että se sopii iso kätiselle. Ei se sovi. Pieni kätinen taas ei yllä kaikkiin nappuloihin. Itseasiassa se taitaa sopia parhaiten naisten käsille. Pitkät ja ohuet sormet.

Ok, olin elännyt siinä luulossa että koska se xboxin ex. vakio-ohjain on isompi kuin godzilla niin se sopisi myös isoille käsille hyvin. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jerry block
Xboxil on ainaski paremmat pelit. Esmes. Halo - paras third person räiskintä mikä maa päällään kantaan.

Sitten kans DOA3 ja Splinter Cell jotka omistan niin niitä voin suositella.

tainnu menna pelit sekasin kun halo on kylla 1 person peli :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jerry block
Xboxil on ainaski paremmat pelit. Esmes. Halo - paras third person räiskintä mikä maa päällään kantaan.

Sitten kans DOA3 ja Splinter Cell jotka omistan niin niitä voin suositella.

Öööööööö.

Parhaat tappelupelit VF4 & Tekken4 & Soul Calibur löytyy ps2:selle myös, mutta kaikki eivät x-boxille.

Metal Gear Solid 2 (kohta 3:nen myös) Ps2:selle, Kuten splinter cell myös. Tosin Splinter Cell on ehkä parempi xboxilla, mutta niin on myös Mgs2 Ps2:sella kuin xboxilla.

Paras Autopeli: Gran Turismo 3 (kohta 4:nen?)

Paras Futispeli: Pes3

Parhaat Tasohyppelypelit: Jak I & II , Ratchet & Clank.

+ Gta sarja.

Ja Halo löytyy Pc:lle.

Ette ikinä voita tätä sotaa .. muaahahaha. :D

Ai mikä oikea elämä?

Viimeksi muokannut moderaattori:
on hyva olla kaikki nuo ja tossa jarjestuksessa yleensa :)

1=pc (kaikki fps pelit jo paremman ohjausen takia)
2=xbox
3=ps2
4=gamecube

niin voi ostaa parhat pelit tietylle laittelle :p

Koe Shenmue. Osta Xbox.

Boxin ohjaimista sen verran kommenttia, että kannattaa ostaa sekä S-controller että originaali. Ässä sopii hyvin beat 'em uppeihin ja mainitsemaani Shenmueen, sekä muihin tarkkuutta vaativiin peleihin, ja originaali on omiaan varsinkin autopeleihin, kuten kohta ilmestyvään Project Gotham 2:een, jossa on Live! -tuki.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
on hyva olla kaikki nuo ja tossa jarjestuksessa yleensa :)

1=pc (kaikki fps pelit jo paremman ohjausen takia)
2=xbox
3=ps2
4=gamecube

niin voi ostaa parhat pelit tietylle laittelle :p

Nii ja on hyvä muistaa ettei kaikilla oo rahaa ostaa noita kaikkia laitteita!

Ja vaikka olisikin, niin ei näe mitään järkeä tuhlata rahaa kaikkiin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31
Ja vaikka olisikin, niin ei näe mitään järkeä tuhlata rahaa kaikkiin.

Näkee, näkee. Noh, erittäin aktiivisille pelaajille ainakin, sillä aina on joku hieno peli mikä ei muille konsoleille ilmesty. Vanhemmilla koneilla olin itse siinä asemassa ja ei turhalta tuhlaukselta tuntunut.

Ylös Bottom