Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox versiot?

backward

New Member
Hei vaan kaikille!

Kovasti olisin ostamassa Xboxia jouluksi, mutta vähän arveluttaa nuo eri versiot. Eli oikeastaan siis se että onko niitä? :)

Playstation kakkosesta on suomessa versioita 3-7 ja jokaisessa on jotain pientä eroa edelliseen (yleensä parempaan suuntaan), mutta miten on siis Xboxin laita?

Ensin harkitsin käytetyn konsolin ostoa (noin 170e + 30e Halosta), mutta kuulin että uusi vastaava Xbox+Halo maksaisi Gigantissa 235e. Pitääköhän se paikkaansa?

Kiitos kovasti kaikille tämän viestin lukeneille ja etenkin vastanneille! Hyvää joulumieltä myöskin ja silleen...
 
Tottakai niitä eri versioita on myös Xboxissa. Uusimmissa taitaa olla entistä parempi DVD-asema.

Xbox+DOA3 Gigantissa 199e.
 
Gigantista saa vielä sen näppärän kolmen vuoden takuun, joka kattaa aika pitkälti kaiken, jos vasaralla hakkaamista ei lasketa. Hintaa tuolle takuulle tulee n. 40 (muistaakseni).
Positiivista on myös gigantin asiakaspalvelu, jonka olemassa oloon en olisi uskonut joutumatta sitä itse todistamaan: Xboxini (julkaisukoneita) päätti että kuvan näyttäminen ei ole tarpeellista, joten lähdin raahaamaan sitä giganttiin, valmistautuneena monen viikon odotukseen. Yllätyksekseni takuutiskillä minulta vain kysyttiin mikä on vikana ja annettiin uusi. Kysyi vielä, että toimivatko ohjaimet ja johdot. Valitin toisesta ohjaimesta, koska erinäisiä jumittumisia (hahmo alkoi juoksemaan väkisin johonkin suntaan) oli Blood Omen 2:ssa tapahtunut. Myyjä ei edes testannut laitteiden toimivuutta vaan antoi uudet ja tarjosi minulle vielä tuota em. vakuutusta, vaikka sitä ei normaalisti saa kuin ostaessaan tuotteen. Otin vakuutuksen ja sain täyden kolmen vuoden takuun, vaikka olinkin ostanut boxini jo puoli vuotta sitten...
 
Se nyt vaan on tyhmää ostaa Gigantista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puhveli
Gigantista saa vielä sen näppärän kolmen vuoden takuun, joka kattaa aika pitkälti kaiken, jos vasaralla hakkaamista ei lasketa. Hintaa tuolle takuulle tulee n. 40 (muistaakseni).

Tuo on kyllä hukkaan heitettyä rahaa, koska lain mukaan Gigantti joutuu muutenkin korvaamaan, jos laitteessa ilmenee valmistusvikoja odotettavissa olevan eliniän aikana. Ja kun lukee nuo Gigantin "takuun" ehdot vähän tarkemmin, selviää, ettei tuo lisärahastus oikeastaan kovin paljoa korvaakaan...
 
mitä mieltä olette kyseisestä asiasta..boxini levy kelkka ei enää auennut ja avausnapin ympärillä välkkyi vihreä valo eikä kuvaakaan ilmestyny TV:n kuvaruudulle.Soitin sitten kyseiseen liikkeeseen(kodin ykkönen) ja sanoin asiani niin mies sanoi sieltä että tuon sen sinne ni ne laittaa sen huoltoon..Vein boxin liikkeeseen jonne on matkaa 100km ja sieltä sanoivat että huoltoon menee ja aikaa menee 2-3vko..damn! Olisiko minulla ollut oikeus vaatia uutta boxia?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sminkkinen1
mitä mieltä olette kyseisestä asiasta..boxini levy kelkka ei enää auennut ja avausnapin ympärillä välkkyi vihreä valo eikä kuvaakaan ilmestyny TV:n kuvaruudulle.Soitin sitten kyseiseen liikkeeseen(kodin ykkönen) ja sanoin asiani niin mies sanoi sieltä että tuon sen sinne ni ne laittaa sen huoltoon..Vein boxin liikkeeseen jonne on matkaa 100km ja sieltä sanoivat että huoltoon menee ja aikaa menee 2-3vko..damn! Olisiko minulla ollut oikeus vaatia uutta boxia?

Tässä jotain sinnepäin:
http://www.kuluttajavalituslautakunta.fi/paatokset.php?action=read&id=120
:confused:
 
Onkohan noita uudempia xboxeja vielä suomessa? Pari viikkoa sitten Oulusta ostettu xbox oli valmisettu maaliskussa, kun uudet versiot on valmistettu vasta elokuussa.
 
Ostin xboxin viikko sitten ja valmistuspäivä on 06.09.2002.Niinpä löytyy noita uudempia boxeja jo kaupoista.:cool:
 
Eikös se näy siellä, kun käy säätämässä xboxin sisäistä kelloa? Näkyvissä oleva päivämäärä ilmoittaa sen milloin kone on valmistettu, ainakin näin minä luulen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muikku
Eikös se näy siellä, kun käy säätämässä xboxin sisäistä kelloa? Näkyvissä oleva päivämäärä ilmoittaa sen milloin kone on valmistettu, ainakin näin minä luulen.

No silloin oma boxi on valmistettu 12/12/2002, eli tänään ;) Eivaan, eiköhän tuo ole ihan tämän päivän päivämäärä. Jos sinulla näyttää jotain muuta, säädä se kohdalleen.

Omassa boxissa valmistuspäivämäärä näkyy boxin pohjassa. 2002-04-23, eli huhtikuussa, vaikka ostin sen muutama viikko sitten.
 
Pitääkö paikkaansa, että 1.1 versiossa on yksi tuuletin vähemmän? Onko se siis kovasti 1.0 versiota hiljaisempi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muikku
Eikös se näy siellä, kun käy säätämässä xboxin sisäistä kelloa? Näkyvissä oleva päivämäärä ilmoittaa sen milloin kone on valmistettu, ainakin näin minä luulen.

Se näyttää kylläkin konsolin julkaisu päivämäärän. Xboxissa se on defaulttina 15.11.01, eli kun kone USAssa julkaistiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Johann
No silloin oma boxi on valmistettu 12/12/2002, eli tänään ;) Eivaan, eiköhän tuo ole ihan tämän päivän päivämäärä. Jos sinulla näyttää jotain muuta, säädä se kohdalleen.

Omassa boxissa valmistuspäivämäärä näkyy boxin pohjassa. 2002-04-23, eli huhtikuussa, vaikka ostin sen muutama viikko sitten.

Vedäpä johto irti seinästä ja laita takaisin kiinni. Kun käynnistät XBoxisi, tadaa!!! Päivämäärä on muuttunut.
 
Niin mistä sen versionumeron oikeen näkee kun ostin boxini eilen ja siellä pohjassa olevassa tarrassa lukee MFG Date: 2002-04-25? Ei kai se voi olla tuolloin valmistettu, koska siitähän on jo 8 kuukautta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan radeon8500
Niin mistä sen versionumeron oikeen näkee kun ostin boxini eilen ja siellä pohjassa olevassa tarrassa lukee MFG Date: 2002-04-25? Ei kai se voi olla tuolloin valmistettu, koska siitähän on jo 8 kuukautta?
On se. MFG date = ManuFacturinG date = valmistuspäivämäärä. Mistäs ihmeen kyläkaupasta muuten sait ton vanhan koneen?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
On se. MFG date = ManuFacturinG date = valmistuspäivämäärä. Mistäs ihmeen kyläkaupasta muuten sait ton vanhan koneen?

Gigantista. Mukana tuli RalliSport Challenge ja Amped. Oletettavasti tää on sitten versiota 1.0 mutta onkos siinä mitään huonompaa verrattuna uudempiin. DVD-elokuvia en ole vielä kokeillu kattoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Se nyt vaan on tyhmää ostaa Gigantista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Xbugs
Tuo on kyllä hukkaan heitettyä rahaa, koska lain mukaan Gigantti joutuu muutenkin korvaamaan, jos laitteessa ilmenee valmistusvikoja odotettavissa olevan eliniän aikana. Ja kun lukee nuo Gigantin "takuun" ehdot vähän tarkemmin, selviää, ettei tuo lisärahastus oikeastaan kovin paljoa korvaakaan...
Kotivakuutus korvaa vastaavat vauriot.
 
Itselläni on v1.1, ostin koneen jouluna (Sega bundle).

v1.1 koneessa on yksi tuuletin vähemmän, eli näytönohjainpiirin päällä on järeämpi siili ilman tuuletinta.

Koneen version voi tarkistaa kun menee Settingsiin ja sieltä System Infoon, lakitekstin jälkeen tulee seuraava teksti:
K: 1.00.xxxx.01
D: 1.00.xxxx.01
Jos xxxx on 4034 tai 4036 tai 4627 sinulla on v1.0
Jos xxxx on 4817 tai 4972 sinulla on v1.1

Normaalikäytössä eri versioilla ei ole tietääkseni mitään eroa.


Xboxia on valmistettu kolmella eri DVD-asemalla, nämä eroavat toisistaan vain nopeudessa ja medioilla mitä ne suostuvat lukemaan. Vanhimmissa on Thompsonin asema joka ei lue CD-R levyjä, eikä CD-RW:tkään toimi kunnolla. Uusissa on joko Philips tai Samsung, molemmat lukevat CD-RW:t mutta vain Samsung lukee kunnolla CD-R:iä. Täällä juttua miten selvittää mikä asema itsellä on, minulla on Philips.

Lisäksi konetta on valmistettu kolmella eri kiintolevyllä, 20Gt, 10Gt ja 8Gt. Kaikki kiintolevyt on formatoitu kuitenkin 8Gt levyiksi.
20Gt levyt ovat harvinaisia ja niitä olikin vain ensimmäisissä Xboxeissa, eli koneessa on 20Gt levy josta käytetään vain 8Gt.
v1.1 koneissa on 10Gt levy, eli 2gigaa on käyttämättömänä (saa käyttöön mod-piirillä).
v1.0 koneissa on 8Gt levy.
Saat selville mikä levy sinulla on kun kurkkaat koneen sisään ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Se nyt vaan on tyhmää ostaa Gigantista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sonixx
Kotivakuutus korvaa vastaavat vauriot.

Niin tai... Vakuutusyhtiöt ottavat huomioon arvonalennuksen (korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä!) tietty %-määrä kuukaudessa ostopäivästä lähtien. Vakuutusyhtiöiden omavastuu on myös 100 luokkaa. Joten jos ostopäivänä pudottaa xboxin lattialle (vahingossa!) ja se hajoaa niin vakuutusyhtiö vähentää omavastuun heti kättelyssä.

Gigantista saa kai "käytännössä" uuden laitteen tilalle samantien.

Eikös tämä ole Huonojen häviäjien pakollinen tuote? :D
 
Ylös Bottom