Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBox vs PS2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Daydream
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: XBox vs PS2

Okei, kiitos. Olen seurannut käynnissä olevaa keskustelua ja lukenut myös vanhoja threatheja sekä tutkaillut tulevaa pelitarjontaa, niin taitaa Xbox tässä tapauksessa viedä voiton. Fps-pelit ovat intohimoni, joten Xbox on alustana luultavasti toimivin.

Ja ei kai tässä tarvitse kauaa odotella, kun pääsee vertailemaan ja kyselemään samoja juttuja Xbox2:n ja PS3:n välillä :)

Solid Snake sanoi:
Jos pelkällä GC:llä ja XBoxilla pärjää niin miksi minä sitten pelaan myös PS2:lla yhtä paljon ja usein myös enemmän kuin XB:llä ja GC:llä.

No se olet sinä. :)

Ei vaiskaan, kyllä PS2:lla pelattavaa on. Mutta tässä asemassa kun itse olen (saan pelejä ilmaiseksi kaikille konsoleille) olen oppinut näkemään hyvinkin laajasti mitä milläkin koneella pystyy pelaamaan. Oli vain oma mielipiteeni, mutta PS2:lla ei tule pelattua läheskään yhtä paljon kuin Xboxilla ja Cubella.

Oman asiansa kertoo myös juuri täällä päättyneet kahden päivän pelipartyt. Pelejä paikalla monta sataa, mutta PS2 ei ollut KERTAAKAAN päällä. Xbox ja Cube rulettivat ja jopa DC hyrräsi jonkin verran. PS2:n pelejä ei kaivannut kukaan! :eek: Hmm....

Solid Snake sanoi:
Ihmettelen miksi sitä pitää tyrkyttää (vielä tarvitaa eräs N:llä alkava mies eräästä lehdestä sanomaan tänne: "päivä sun PC").

Sanoin vain mielipiteen mikä jyrää täälläpäin näppäimistöä. Ja haista vaan itsekin, kun alat johonkin pelle-Nirviin minua vertaamaan.

Ei, ei tarvitse kommentoida tähän enää mitään. Parempi jos olet Solid Snake minun osaltani hiljaa.

Joo, eihän ps2:lle oo enää mitään, mitä nyt Metal Gear Solid 3: Snake Eater ja Gran Turismo 4 Joista ensin mainittu tulee olemaan paras peli mitä koskaan on tehty. Joo että eiku kun gube ja boxi vaan ostaan (tuskin). Sitä paitsi PS2:lle tulee paljon muitakin hyviä peliä että ei siitä kannatta luopua ennen PS3:sta.

Nisupulla sanoi:
Tarkista kavereiden konekanta

Veikkaisin että aika monella valintaan vaikuttaa juuri tämä, että mitä konsoleita kaveripiirissä on.

Monesti minulta kysytään mikä Konsoli olisi hyvä. Suosittelen aina selvittämään ne kavereiden koneet, varsinkin juuri silloin kun vanhemmat ovat lapselleen konetta hommaamassa. Jos siis lapsi ei vaadi juuri sitä tiettyä konsolia.

Liian monesti vanhemmat tekevät päätöksen oman mielen mukaan, ilman että lasta ja hänen kavereidensa konekantaa huomioidaan. Mukavaltahan lapsasta tuntuu, kun kaikilla kavereilla PS2 ja vanhemmat hommaa Xboxsin. Sitä tippuu piiristä pihalle saman tien.

Sitten jos konekantaa ei tarvitse huomioida, niin sen jälkeen pitää miettiä millaisia pelejä haluaa pelata ja sen mukaan päättää mikä on se oikea konsoli.

Mutta jos lapsi toivoo jotakin konsolia, ei vanhempien pidä oman mielen mukaan ostaa toista vaikka se heistä tuntuisi kuinka hyvältä.

XShava sanoi:
Mukavaltahan lapsasta tuntuu, kun kaikilla kavereilla PS2 ja vanhemmat hommaa Xboxsin. Sitä tippuu piiristä pihalle saman tien.

Ei se kyllä nyt ihan noin mene.

Knight sanoi:
Ei se kyllä nyt ihan noin mene.

Vaan miten?

Kaveripiirissäni on noin käynyt, että kaverini lapselle ostettiin Xbox, kun kaikilla muilla lapsen kavereilla oli PS2. Tässä tapauksessa lapsi vielä toivoi PS2, mutta ei uskottu vaan oman tietämyksen mukaan mentiin ostamaan. Karrikoidusti sanoin että tipahtaa pihalle, mutta tarkoitin siis sitä, että tällöin on hivenen ulkona kun muut hehkuttaa PS2 pelejä kun toisella on xbox.

Tietenkin ne sillä xboxsillakin pelailevat, mutta siitähän yleensä enemmän puhutaan mikä itsellä on. Ja ainoanahan yleensä jää muitten mielipiteiden jalkoihin.

Nykyisin kyseisessä taloudessa on myös PS2.

Tonppa sanoi:
Sanoin vain mielipiteen mikä jyrää täälläpäin näppäimistöä. Ja haista vaan itsekin, kun alat johonkin pelle-Nirviin minua vertaamaan.

Ei, ei tarvitse kommentoida tähän enää mitään. Parempi jos olet Solid Snake minun osaltani hiljaa.

Chill chill chill! Mikä siinä on kun tuntuu siltä ettei enää vitsiä ymmärretä? Enhän minä sinua Nirviin verrannut. Ihmettelin sitä, että miksi GC:tä pitää ehdottaa kun se oli rajattu pois heti ensimmäisessä viestissä. Aliarvioidaanko kirjoittelijoita? Luulenpa että jos joku kysyy kumman koneen ottaisin ja vaihtoehtoina ovat PS2 ja XB niin silloin on jo otettu sen verran selvää että GC on poissa laskuista. Ihmetteleni myös sitä, että miten kukaan sen voi jättää pois laskuista kun sen saakin niin halvalla, mutta mitenkään pahalla en tuota sanonut. Höh!

XShava sanoi:
Vaan miten?

Kaveripiirissäni on noin käynyt, että kaverini lapselle ostettiin Xbox, kun kaikilla muilla lapsen kavereilla oli PS2. Tässä tapauksessa lapsi vielä toivoi PS2, mutta ei uskottu vaan oman tietämyksen mukaan mentiin ostamaan. Karrikoidusti sanoin että tipahtaa pihalle, mutta tarkoitin siis sitä, että tällöin on hivenen ulkona kun muut hehkuttaa PS2 pelejä kun toisella on xbox.

Tietenkin ne sillä xboxsillakin pelailevat, mutta siitähän yleensä enemmän puhutaan mikä itsellä on. Ja ainoanahan yleensä jää muitten mielipiteiden jalkoihin.

Nykyisin kyseisessä taloudessa on myös PS2.

Eli siis yhden esimerkkitapauksen perusteella yleistät asian koskemaan koko kansakuntaa? Ei se kyllä ihan niin mene.

Solid Snake sanoi:
Chill chill chill! Mikä siinä on kun tuntuu siltä ettei enää vitsiä ymmärretä? Enhän minä sinua Nirviin verrannut. Ihmettelin sitä, että miksi GC:tä pitää ehdottaa kun se oli rajattu pois heti ensimmäisessä viestissä. Aliarvioidaanko kirjoittelijoita? Luulenpa että jos joku kysyy kumman koneen ottaisin ja vaihtoehtoina ovat PS2 ja XB niin silloin on jo otettu sen verran selvää että GC on poissa laskuista. Ihmetteleni myös sitä, että miten kukaan sen voi jättää pois laskuista kun sen saakin niin halvalla, mutta mitenkään pahalla en tuota sanonut. Höh!

Anteeksi, käsitin sitten väärin. My bad.

Euroopassa tilanne on mennyt siihen, että ihmisen mukaan ei ole enää muita konsoleja kuin PS2 ja Xbox. Monet unohtavat GC:n ihan kokonaan, koska "sille ei tule mitään muita kuin lastenpelejä, jos niitäkään." GC-tietoisuus on siis hyvin heikkoa. Se on kuitenkin äärimmäisen varteenotettava konsoli ja täydentää juuri Xboxin ja PS2:n pelitarjontaa. Noista kahdesta hankkisin ehdottomasti Xboxin. Mutta paljosta jäisi vaille, jos ei kyljessä olisi Cube.

Kyllä, PS2:lle on myös mahtavia pelejä. Mutta jotenkin rajatusti. GT4 on varmasti hieno kun vihdoin tulee ja Jak-sarja ja R&C-sarja ovat myös muikeita. Mutta aika lähellä olevia vastineita on Xboxilla. Ja boxilla on omat pelisarjansa, jotka ovat aimo askeleen edellä PS2- ja Cube-vastaavia. Cubelle tulee taasen EyeToy-vastikkeeksi bongorummut ja sitten on tietenkin ne muutamat pelit joita ei muilla konsoleilla nähdä.

Cuben järjettömän pieni hinta (alle 120 euroa konsoli+peli+muistikortti) puoltaa vielä sen hankkimista Xboxin - ja myös PS2:n - rinnalle. Sitä ei vain monet ihmiset tiedä. Siksi heitä tulee valistaa.

Jos ja ilmeisesti nyt sitten kun Daydream tietää myös millainen Cube on niin sitten vielä kerran:
PS2 vai Xbox?

Ehdottomasti Xbox.

Knight sanoi:
Eli siis yhden esimerkkitapauksen perusteella yleistät asian koskemaan koko kansakuntaa? Ei se kyllä ihan niin mene.

Ei välttämättä, mutta kyllä useasti olen nähnyt vastaavanlaista menoa kuin mitä Xshava esitti.

Toista se oli silloin meidän pihalla kun oltiin 1980-luvulla nassikoita. Yhdellä oli Vic-20, yhdellä C64, yhdellä Spectravideo, yhdellä Spectrum 48 ja minulla Sinclair QL. Ja kaikilla oli kivaa. :)

Knight sanoi:

ööö, olen matikassa aika huono. Ja en varmaan sen takia saa lauseesta "Veikkaisin että aika monella valintaan vaikuttaa juuri tämä" tulokseksi koko kansakuntaa.

Jos tosiaan pelkkiä fps-pelejä haluaa pelata, niin ehkä silloin paras valinta noista kahdesta on xbox. Itse tosin olen sitä mieltä, että PC:llä fps-pelejä on paras pelata, mutta enpä ala sitä tyrkyttämään, kun kerta kyselijä vanha pc-mies on ja pc oli ulkona vaihtoehdoista.

Eli siis xbox tuossa tapauksessa. Itse omistan pelkän ps2:n, mutta sanoisin, että xbox kannattaa ostaa, jos haluaa hyvät moninpelisysteemit, grafiikka on tärkeää ja tykkää pelata fps-pelejä konsoleilla. Ps2 taas jos tykkää tasoloikista tai ei pidä mistään erityisestä genrestä sen kummemmin, ps2:lla kun kuitenkin on laajin pelivalikoima (vaikka se 90% on paskaa, niin tuokin pois luettuna on varmasti laajin hyvien pelien valikoima). Ymmärtääkseni myös mätkintäpelit ovat aika hyvin ps2:lle keskittyneet.

Nojoo, onhan noita hyviä fps-pelejä myös ps2:lla, tosin valitettavan vähän. Heti ei tule mieleen muutakuin timesplittersit. SOCOM taas on hyvä (vain online, tätä peliä ei pidä yksinpeliksi ostaa), mutta tarkalleen ottaenhan SOCOM on thid-person shooter. Eli xbox on fps-pelaajille ehkäpä parempi vaihtoehto.

Se on kyllä aika lailla sama kumman ostaa, sillä molempiin löytyy jo sen verran hvyä pelejä, että huh HUH! Xboxin pelivalikoima on kenties hieman toimintapainotteisempi, kun pleikkarilta löytyy kunnon sniikkailua, seikkailua ja ajelua. Xboxin ajopelipuolelta löytyy tietenkin PGR2 ja RSC2. Ninjailua harrastaville Ninja Gaiden tuo onnen ja mätkintäfanaatikolle Livessä toimiva DOA: Ultimate on varma ostos. Pleikkarin nettisysteemit ovat kieltämättä vähän jäljessä Liveä, mutta kyllä siihenkin lienee tulossa lääkettä Gran Turismon nettipelin muodossa. Jos tykkää kovin juonellisista peleistä niin kannattaa kenties ostaa PS2 ja pelata MGS2 ja 3 läpi. Siinä onkin juonta jo tarpeeksi :P

Tonppa sanoi:
Cuben järjettömän pieni hinta (alle 120 euroa konsoli+peli+muistikortti) puoltaa vielä sen hankkimista Xboxin - ja myös PS2:n - rinnalle. Sitä ei vain monet ihmiset tiedä. Siksi heitä tulee valistaa.
Mutku se RES4 ei varmasti maksa noin paljoa kun se tulee PS2:lle. Muu N-tarjonta ei kiinnosta. :o

tsinivuo sanoi:
Mutku se RES4 ei varmasti maksa noin paljoa kun se tulee PS2:lle. Muu N-tarjonta ei kiinnosta. :o

Siitä tuleekin muuten mielenkiintoista nähdä sitten joskus kun tuo peli tulee PS2:lle: minkä näköinen se on? Riittääkö PS2:n rahkeet samanlaiseen grafiikkaan? Sen näemme sitten!

Tonppa sanoi:
Siitä tuleekin muuten mielenkiintoista nähdä sitten joskus kun tuo peli tulee PS2:lle: minkä näköinen se on? Riittääkö PS2:n rahkeet samanlaiseen grafiikkaan? Sen näemme sitten!

Grafiikkako se olikin se tärkein juttu ;)

No, onhan RE4 pelissä iso osa viehätystä juuri sen hieno grafiikka...

Tonppa sanoi:
Luotan Capcomiin. VJ & VJ2 esimerkkeinä. Luulisi, että myös korjaavat tuon naurettavan Letterbox tilan aidoksi laajakuvaksi. Loistava peli varmasti, joka pääsisi tod.näk oikeuksiinsa vasta Xboxilla/PC:llä.

Ylös Bottom