Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Wireless Adapter

Millonkohan tota voi odotella eurooppaan? Menee välittömästi ostoon niin voi vapauttaa Powerbookin muuhunkin kuin xboxin reitittimenä toimimiseen...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan redcougar
Millonkohan tota voi odotella eurooppaan? Menee välittömästi ostoon niin voi vapauttaa Powerbookin muuhunkin kuin xboxin reitittimenä toimimiseen...

Suomestakin saa jo vastaavia (esim. verkkokaupasta) ja hinta oli siinä 90 egee (huom. 802.11b). Itse ostin tuollaisen mallin ja hyvin pelittää. Mitään näkyvää viivettä tästä langattomasta yhteydestä ei peleihin tule, ja konfigurointikin oli niin helppoa, että virtapistoke seinään ja Ethernet-piuha kiinni boksiin. Olettaen siis, että langaton tukiasema löytyy muuten kotoa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ybarra
Suomestakin saa jo vastaavia (esim. verkkokaupasta) ja hinta oli siinä 90 egee (huom. 802.11b). Itse ostin tuollaisen mallin ja hyvin pelittää. Mitään näkyvää viivettä tästä langattomasta yhteydestä ei peleihin tule, ja konfigurointikin oli niin helppoa, että virtapistoke seinään ja Ethernet-piuha kiinni boksiin. Olettaen siis, että langaton tukiasema löytyy muuten kotoa.

Tuohon viimeiseen lauseeseen (tukiasema). Eikö riittäisi että tietokoneessa on Wlan-antenni vaikka tälläinen USB-malli, vai pitääkö tosiaan olla ihan tukiasema?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Tuohon viimeiseen lauseeseen (tukiasema). Eikö riittäisi että tietokoneessa on Wlan-antenni vaikka tälläinen USB-malli, vai pitääkö tosiaan olla ihan tukiasema?

Tukiasema ilman antennia? LOL:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan PingKing
Tukiasema ilman antennia? LOL:D

Jotain meni ohi, tai sitten on tuo "tietokone-termistö" mulla aika vanhentunutta kamaa. Jokatapauksessa, minun käsitykseni mukaan tukiasema tarkoittaa käytännössä samaa kuin hubi tai reititin ja tuolla USB-Wlan-antenilla taas tarkoitin pelkkää antenni mokkulaa joka tarkoittaa käytännössä verkkokorttia. Tietokoneethan saa liitettyä suoraan toisiinsa verkkokorteilla, mutta onko noissa WLAN-härpäkkeissä MUKA jotain sellaista että pitää olla tukiasemakin mukana eikä pelkkät antennit riitä, varsinkin jos kyseessä olisi vain kaksi konetta (Xbox & PC). (se että PC:stäkin saa tehtyä "normaalissa" verkossa reitittimen ei nyt taida liittyä asiaan mitenkään)
 
Ainakin WIndows XP:n puolella löytyy vaihtoehtoja kolme kappaletta WLAN kortin konfiguraatiosta:

- Any available network (access point preferred)

- Access point (infrastructure) networks only

- Computer-to-computer (ad hoc) networks only

Tuo viimeinen vaihtoehto kuulostaa siltä että sillä voisi rakentaa verkon niin että pc on reititin ja xbox käyttää verkkoa sen kautta ilman tukiasemia. Teoreettinen mahdollisuus ainakin, käytännössä en pääse testaamaan.
 
Kyllähän tuo läppäri voi reitittimen roolin ihan hyvin hoitaa, ei siinä mitään.

Helpoin ja paras tapa on kuitenkin hankkia erillinen wlan boxi ja kytkeä se xboxin perään. Ei tarvitse aina pistää tietokonetta varta vasten päälle pelkän reitittimen roolia hoitamaan. Tietysti jos ADSL modeemissa ei tuota wlan tukea ole niin silloin pitää wlan purkkeja hankkia kaksi, yksi molempiin päihin. Kun langaton verkko lopulta kotona on pystyssä niin kyllä se kaiken sen rahan ja vaivan arvoinen on.
 
Itse hankin vähän aikaa sitten D-Link DWL-810+:n verkkokaupasta kun en MS:n moisen arvostelua löytänyt. On myös erittäin yksinkertainen asentaa, ja toimii mm. kaikissa konsoleissa, tietokoneissa ym. Mallini on hitain kolmesta saatavasta, mutta mitään lagia(ei ainakaan enempää, kuin piuhalla) ei ole esiintynyt.
 
Mulla on tuo sama purkki ja hyvin on toiminut. Asentaminenkin sujui tosiaan kädenkäänteessä. Hitaus ei tietysti paljon haitta kun verkon heikoin lenkki on yleensä tuo adsl-yhteys.

Eli kyllähän 10 MBit/s riittää ihan hyvin nopeudeksi pelikäytössä, ellei kotona sitten ole viittä tai kuutta laitetta, jotka samaa ilmatilaa käyttää.
 
Vastaus: Xbox Wireless Adapter

Nostanpa vanhaa keskustelua levittääkseni Household Hackerin ilosanomaa siitä, kuinka XO:n WLAN-sovittimen toimivuutta voi parantaa ihan kotikonstein:

In todays episode, we show you how to craft a directional antenna to improve your Xbox 360 wireless connection. This will reduce latency (ping times) and improve your general connection if your router signal is weak.You will need:
1) Roll of clear tape
2) Aluminum Foil
3) Empty chip bag

http://www.householdhacker.com/?p=16

Olen kyllä pettynyt siihen, että videolla ei vilahda ensimmäistäkään Pringles-purkkia.
 
Vastaus: Xbox Wireless Adapter

Xbugs sanoi:
Nostanpa vanhaa keskustelua levittääkseni Household Hackerin ilosanomaa siitä, kuinka XO:n WLAN-sovittimen toimivuutta voi parantaa ihan kotikonstein:



http://www.householdhacker.com/?p=16

Olen kyllä pettynyt siihen, että videolla ei vilahda ensimmäistäkään Pringles-purkkia.

tuliskohan tosta viel tehokkaampi (olettaen et toi toimii), jos laittas samanlaisen systeemin Wlan-modeeemin antenniin? Tai toimisko myös jos laittas vaan wlan modeemiin.. No itel ei noita langattoman netin yhteysongelmii tosin ole, mutta maximaalin teho kiinnostaa kyl.
 
Ylös Bottom