Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox360; ..Ostaisinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja whiima
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox360; ..Ostaisinko?

Terve vaan kaikille tänne Xbox 360 puolelle! Tässä on pikkuhiljaa alkanut kiinnostaa boksi ja mietin konsolin ostamista, jos vaikka kesällä sen verran rahaa tienaisi. :) Boksista ei minulla ole kovinkaan paljon kokemuksia, kuullut enimmäkseen vain RROD ongelmista. :( Serkun luona olen nyt pelaillut boksilla Gears of Waria, Call of Duty 3:sta ja Halo 3:sta ja täytyy sanoa että pelit on hyviä ja ohjain on todella hyvän tuntuinen kädessä.

Olisihan minulla tietenkin muutamia kysymyksiäkin. Nykyään boksista on jo useampi versio, joten mikähän näistä olisi kannattavin ostos? Arcaden varmaankin voi jättää heti alkuun jo pois harkinnasta, vaikka halvin onkin. Ja onko Elite ja Premium versioilla muuta eroa kuin väri ja kovalevyn koko? Onko ultimate versio pelkkää huhua?

Boksilla taitaa olla jo muutamia vuosia ikää, joten osaakohan kukaan ennustaa tulevaisuutta ja kertoa onko boksilla vielä pitkäänkin elinaikaa, ennen kuin mikkisofta työntää uutta konsolia markkinoille? Kun ei millään kehtaisi ostaa boksia nyt kalliilla, jos vaikka esimerkiksi vuoden päästä olisi jo tulossa uusi kone.
osta ihmeessä. tulee sille sellasia pelejä mitä PS3 ei tule, ja jotka on pakko hankitoja tosi pelaajalle;)

Pakko nyt sanoa oma mielipiteeni. Muut voi sitten sanoa omansa joten ei tarvii koittaa alkaa "korjailla" mun omia mielipiteitäni joita tässä mainitsen.

Ostoa kannattaa kyllä miettiä kunnolla. Ite ostin omani ebgamesista viemällä ps2+5peliä vaihtoon niin sai halvalla sitten ostaa boxin vastineeksi. Normi hintaa en olisi alkanut kyseisestä koneestä maksamaan, koska omistin jo siinä vaiheessa ps3.

Syy miksi nyt ostin boxin oli mass effect. Kokeilin sitä kaverilla ja peli tuntui mahtavalta pienen peluun jälkeen. Kuitenkin kuin pääsin itse myöhemmin pelaamaan niin ei se peli enään pidemmän päälle jaksanut kiinnostaa. Joten pakko myöntää, että omalta osalta peli oli kova pettymys.

Toinen syy ostoon oli se, että kaverilla on boxi joten sen kanssa voi sitten pelata niitä pelejä mitä ei tule ps3. Sekä vanhalle ps2 ei enään ollut juuri käyttöä ps3 oston jälkeen.

Muut pelit mitä on tullut kokeiltua on bioshock ja stranglehold sekä undertow.

Bioshock oli hyvä peli, ei kuitenkaan niin hyvä että pelkästään sen takia kannattaisi boxi ostaa. Jos pc pystyy peliä pyörittämään niin suosittelen pelaamaan sillä.

Strangleholdin sain vaihdossa kun hankkiuduin mass effectistä eroon. Hyvä peli, mutta sen saa myös ps3 joten sen takia ei kannata boxia ostaa.

Halo3 olen pelannut kaverilla läpi coopilla. Kyseinen sarja ei ikinä minuun iskenyt joten sen takia en boxia hankkinut. Ihan ok peli coopilla, mutta paljon parempiakin on tarjolla. Esim single häviää kyllä bioshockille ja resistancen cooppi tarjoa vähintään samanverran hupia.

Undertowin sai livestä, ei mikään kovin erikoinen peli, mutta ilmaiseksi ihan ok.

Seuraavaksi kokeiluun menee gears of war sekä crackdown. Crackdown on kuulemma hauska coopilla, tosin peli ei varmaankaan mitään kovin erikoista tule tarjoamaan jos vastaavan tyylisiin peleihin verrataan. Joten gta sekä mercenaries mitkä tulevat molemmat ps3 puolelle pitäisi olla yhtä viihdyttäviä jos hiekkalaatikko peleistä tykkää.

Gears of warin saa myös pc puolelle ? Sekä jos on jo mahdollisuus pelata kaverin luona cooppia boxilla niin en tiedä tarviiko sen vuoksi sitä itselleen ostaa.

Mitä itse koneeseen tulee niin sen heikkoja puolia on kovon tila. 120gb mallin saa toki ostaa jos haluaa, mutta halvaksi se ei tule.

Dvd-asema on järkyttävän kuulonen jos on tottunut ps3 hiljaiseen suhinaan. Tästä syystä ostan mielummin kaikki multiplättärit ps3 puolelle niin ei tarvitse kuunnella sitä melua.

Koneen kestävyys on hieman arvelluttava, kaikki kenen tiedän omistavan boxin ovat kärsineet vähintään yhdestä hajonneesta koneesta. Huono onnisimmalla on levinnyt jo 4 boxia. Laatikot ovat olleet vanhaa erää joten uudet mallit pitäisi olla jo hieman parempia. Tosin hyvällä tuurilla boksi kestää ihan yhtä hyvin kuin muut kilpailijat, ja takuuhan kattaa kyllä hajonneet koneet. Odotellessa vaan ei pysty pelailla mitään.

Osien myynti erikseen on omasta mielestä ärsyttävää. Koneen mukana tulee 2 patteria ohjaimelle, ne ei tosin ole ladattavia. Joten jos et halua ostella jatkossa lisää pattereita joudut ostamaan akun sekä latausjohdon, koska sitäkään ei tule mukana. Kamera on luultavasti ihan ok laadultaan, sen käyttö tosin vaatii live gold jäsennyyden jos oikein ymmärsin.

Virtalähteen sijoitus on hieman ärsyttävä ominaisuus. Tämä on tosin vain makuasia, itse pidän sisäänrakennetusta virtalähteestä joten sen takia sen mainitsin. "Kyllä", psp latausjohto sekä läppäreiden johdot ovat ihan yhtä ärsyttäviä.

Live! Tämä on yksi asia mistä pidän boxissa vähiten. Palvelu on hyvin tehty ei siinä mitään, siitä ei tule moitteita. Se mikä siinä häiritsee on palvelun maksullisuus, jos netissä pelaamisesta olisi aina joutunut maksaamaan olisi livekin varmaan uponnut paremmin. Nyt kun joutuisi alkaa maksaamaan siitä minkä on tottunut saamaan ilmaiseksi ei se enään oikeen mene nielemättä ales. Ei liven vuosimaksu ole mikään järisyttävä, mutta niilläkin rahoilla voisi ostaa ylimääräisen pelin vuodessa.

Ettei mene jutut liian negatiiviseksi on sanottava, että on koneessa hyviäkin puolia.

Ohjaimen ala liipasimet ovat paremmin suunniteltu kuin ps3 ohjaimissa.
Ohjain syö myös erittäin vähän virtaa, mukana tulleet patterit kestivät varmaan kolme kertaa pitempään kuin ps3 ohjaimen akku. Tämä ei tosin päde käytettäessä headsettiä, sen käyttö lisää kulutusta erittäin paljon.

Koneen mukana tulee komponenttikaapeli, mikä on erittäin hyvä asia verrattuna esim ps3 mukana tulevaan komposiittikaapeliin. Jos kuitenkin haluat hdmi kaapelin niin sen joutuu ostamaan erikseen.

livestä voi ladata melkein minkä vain pelin demon ennen ostoa joten pelien kokeilu on toistaiseksi helpompaa kuin ps3 koska siellä demoja ei ilmesty niin tiheään. Tämä ei myöskään taida vaatia gold jäsennyyttä joten demojen latailu on ilmaista.

Myös osa multiplattareista on tehty paremmin xboxille kuin ps3.

Koneen mukana tulee headsetti joten sitä ei tarvise ostaa erikseen. Setti on kuitenkin langallinen joten jos haluaa langattoman joutuu ostamaan sen erikseen. Boxi ei käytä bluetoothia, joten kännyköiden headsettejä ei pysty käyttämään hyödyksi. Hyvä puoli setissä on kuitenkin se, että vaikka se on langallinen ei lankaa kiinnitetä koneeseen vaan ohjaimeen joten johdon pituus ei ole ongelma.

Sitten ihan tähän viimeiseksi se kysymys, ostaakko vai ei ?

Jos muuta ostettavaa ei ole ja rahaa on ylimääräistä niin mikä ettei. Tällä tavoin pääsee pelaamaan pelejä mitä ei julkaista muille koneille. Koneelle ei tosin ole huimaa määrää pelejä mitä ei muuta kautta pystyisi pelaamaan. Pc tulee suuri osa peleistä mitkä ei ps3 asti rantaudu.

Jos miettii ostaakko ps3 vai xbox, niin silloin kannattaa miettiä tarkkaan mitä haluaa.
Ps3 antaa huomattavasti paremmin rahalle vastinetta kuin boxi, sekä sen tulevat julkaisut ovat parempaa luokkaa kuin boxin.

Nämä olivat siis minun mielipiteitäni asiasta, joten ei tarvise alkaa itkemää vastaan jos ei miellyttänyt.

Mielipiteitä on tasan niin monta kuin on ihmisiäkin. Onhan PS3 konsolina huomattavasti parempi. Loppujen lopuksi ne pelit ratkaisevat. Itse en voisi koskaan omistaa vain yhtä konsolia. Ostin 360:n ensin, koska se ilmestyi ensin. Wiin ostin wiime kesänä ja pleikkarin osto on edessä tässä jossain vaiheessa kevättä. Pelejä on kivasti ja uusi bundle, joka sisältää pelit, jotka olisin joka tapauksessa ostanut on tosi kovis.

Kiitos mielipiteistä! Tässä kävikin nyt siten, että boksi tuli hankittua. :D

Ylös Bottom