Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxilla nettiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wombut
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Wombut

Jäsen
Pelit lehdessä oli kirjoitusta että gamespy olis tehny jotain xbox netti softaa jo... meinaatteko te "chosen one:it" testaa? vai ootatteko virallista xbox netti julkaisu suunitelmia?

mä voin joinaa HALO klaaniin sit joskus kesällä, mitä armeijasta ehdin pelaa =)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Pelit lehdessä oli kirjoitusta että gamespy olis tehny jotain xbox netti softaa jo... meinaatteko te "chosen one:it" testaa? vai ootatteko virallista xbox netti julkaisu suunitelmia?

mä voin joinaa HALO klaaniin sit joskus kesällä, mitä armeijasta ehdin pelaa =)
en tiiä sun zousen vaneista mutta ite en pääse testaamaan kun code ei suostu lainaamaan haloota ;), muut tarvittavat välineet olis jo..
mites ronkka, löytyykö tarvittavat hilut ?
saksassa (ainakin paikallisen foorumin mukaan) pääsee jo liittymään jenkkiriehumiseen mukaan, joten vain haloo puuttuu...MUTTA EN VIITSINYT ÄLYKKÄÄNÄ SITÄ TILATA...
tulee sitten joskus..
..ja M$ tunnetusti kertoo suunnitelmistaan sitten joskus ja aikataulut heittää miten sattuu...:D

Re: Re: Xboxilla nettiin

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

en tiiä sun zousen vaneista mutta ite en pääse testaamaan kun code ei suostu lainaamaan haloota ;),

hehe...No muuten lainaisin jos asuisit niin lähellä että voisit sen itse hakea...En mä nyt sitä sulle uskalla postittaa..ties vaikka oot joku manne ja se olis heti huomenna keltasessa pörssissä myynnissä :p

(vitsi)

Re: Re: Re: Xboxilla nettiin

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

hehe...No muuten lainaisin jos asuisit niin lähellä että voisit sen itse hakea...En mä nyt sitä sulle uskalla postittaa..ties vaikka oot joku manne ja se olis heti huomenna keltasessa pörssissä myynnissä :p

(vitsi)
...vai vitsi..:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Pelit lehdessä oli kirjoitusta että gamespy olis tehny jotain xbox netti softaa jo... meinaatteko te "chosen one:it" testaa?

joo, itsekkin tuossa jo oon jo snadisti kypsynyt kun pikkuveli voittaa deathmatchissa silmittömästi ni tänään sit testattiin nettipelaamista halolla --

1) 2 diskuu ja kone, www.xboxgw.com
ihan ok muuten mutta tarttis tietää kanssapelaajan ip ja koska ei tiedetty ni takas nettiin ja ettimään toista keinoa tai jotain "servereita" jossa olis joku tosi innokas aina online :D

2) www.gamespyarcde.com tms, sieltä ite arcadegamespy softa ja sitte xbox tunnel softa, molemmat sisään windows koneeseen ja ihmettelemään
eka meni varmaan vartti ja ei mikään toiminu, sitten kovan tavaamisen jälkeen ja nappien rämpäämisen jälkeen havaittiin että oman nimen vieressä punaen pallo joka vaihtaa väriä jokaisella ready napin painalluksella, vihreä, punanen, vihreä, kovasti olisin luullut että ready nappia painetaan kerran ja sitten sitä ei saisi enää rämpätä.
No kaikki vastapelaajat oli tietysti jenkkejä joten ei ollut odotettavissa mitään mahtavia pingejä -- 512/512 sonera adsllällä jossa ton win32 koneen lisäks tosiaan xbox ja 2 muuta päällä olevaa tietokonetta (muilla koneilla ei liiemmälti liikennettä)
Olen joskus huomannut että päällä olevien koneiden määrä vaikuttaa netin nopeuteen, joten ens kerralla täytyy laittaa kaikki ylimääräset koneet down.

No kuitenkin, pingi oli 100-300 kun selaili serverien listaa ja itse pelin aikana hyppi 70 ja 250 välillä, ekat pari pelii meni niin että paino esim hyppy nappia niin ruudulla tapahtu vasta sekunnin päästä. ja tukkaan tuli aivan kauheasti.
Sitten kaks pelaajaa täällä ja 2 muuta yksittäistä pelaajaa jenkeistä, kaikilla pingi noin 150 toisiinsa ja peli oli aika toimivaa, sniperin kanssa tähtäilystä ei tosin kovin juhlaa tullut kun pahikset oli laukaisu hetkellä jo 50m päässä :(
rocket launcherilla ja kranuilla hoidin omat tapponi, broidi otti close combattii molemissa tukikohdissa, sitten faija tuli maksaa jotain laskua verkkopankkiin ja meillä katkes peli :( :(

joko halo ei oo kovin optimoitu nettipelaamiseen tai gamespyn xbox tunnelointi kusee.
Tosin eniten varmaankin vaikutti tosiaan se ettei ollu euroopassa serveriä.

-l-

siis toi tunne kusee! sehän ei oo MS:n oma virallinen stydeemi vaan joku kyhäelmä mun käsittääkseni... ja siitä on puhuttu tos "Tomin" artikkelissakin mun mielestä... et toi tunnel vaatii mieletöntä kaistaa mut vaatimukset pitäis putoo kesällä MS:n julkastaessa se oma netti strategia... ja servuja myös eurooppaan

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan hna

jotain "servereita" jossa olis joku tosi innokas aina online
Olen joskus huomannut että päällä olevien koneiden määrä vaikuttaa netin nopeuteen, joten ens kerralla täytyy laittaa kaikki ylimääräset koneet down.

broidi otti close combattii molemissa tukikohdissa, sitten faija tuli maksaa jotain laskua verkkopankkiin ja meillä katkes peli
joko halo ei oo kovin optimoitu nettipelaamiseen tai gamespyn xbox tunnelointi kusee.
se kaista.. se kaista..siis tarjositteko itteene sinne peleihin vai..?
oleellista on joko tarjoaa peliä tai hakee sen jostain...
kaista ratkaisee paljon nimenomaan näissä kekkereissä...ei isiä maksamaan laskujaan..:)
ja tottakai kaikki kusee koska tämähän on vasta alkua...:)

Ronkka lähetä se Halo niin pääsee kokeileen...minä maksan..heh :D

tiiättekö milloin euro-netti yhteydet aukee :confused:
tai voiko vaikka halos puhuu netissä jollain laitteella?

ois kiva tietää, :)

Originally posted by jonjes

Ei jumal*uta, ekkö sä nuukapiikki oo vieläkään tilannu Haloota itelles??? :D

Originally posted by qscq

tiiättekö milloin euro-netti yhteydet aukee :confused:
tai voiko vaikka halos puhuu netissä jollain laitteella?

ois kiva tietää, :)

Se mikki/kuuloke sydeemi tulee sitten samaan aikaan kun jenkkilässä verkko käynnistyy, kevään/kesän aikana. Huhujen mukaan MS ehkä käynnistäis verkon samaan aikaan kaikkialla. Ja eiköhän se tuki löydy vain peleillä jotka on tehty varta vasten MS:n verkolle, kuten Halo 2. ;)

Re: Re: Re: Re: Xboxilla nettiin

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Ei jumal*uta, ekkö sä nuukapiikki oo vieläkään tilannu Haloota itelles??? :D
en vieläkään...
oottelen ja kattelen...josko...?
sitäpaitsi kestää kauan se tuleminen...:)

Originally posted by jonjes

Voin toki lainata, heheee. Pistä osottees meiliin.

Tää ei sit oo mikään yleinen lainausilmoitus ;)

Re: Re: Re: Re: Xboxilla nettiin

Mitä? eikö halo:lla voi pelata netissä :confused:
sit ku yhteydet aukee??
:(

Re: Re: Re: Re: Re: Xboxilla nettiin

Originally posted by qscq
Mitä? eikö halo:lla voi pelata netissä :confused:
sit ku yhteydet aukee??
:(

Periaatteessa, ei. Mutta kun netissä on sellanen pelaaja ystävällinen sivusto nimeltä GameSpy, joka on tehnyt ohjelman jonka avulla Xboxilla pääsee nettiin pelaamaan esim. Haloa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan hna
-l-
No come oon! Tai siis oikeessa oot, sitä ei oikein ole optimoitu nettipelaamiseen...itseasiassa sitä ei ole optimoitu lainkaan, vaan se gamespyn tunnelointi softa simuloi LANi peliä. Eli XBOXia kusetetaan sillai, et se luulee olevansa LANissa. Varsinaista internet-peli tuleehan Halossa ei ole lainkaan...

Mut mun mielestä on aika rohkasevaa kuulla, että toimii rapakon yli edes noin hyvin!

Voisin kuvitella, et euroopan julkaisun jälkeen löytyy pelikavereita hieman lähempääkin ja eiköhän ne pingit ole sitten vähän eri luokkaa ja pelit sujuu paremmin!

En ole ihan 100varma tästä, mut muistelisin lukeneeni jostain et Halo haukkaa tolla Gamespy virityksellä pelin hostaajalta sujuvaan pelaamiseen putkelta vaatimattomat 256 kbs/pelaaja!!!?

Jos tuo pitää paikkaansa, niin sekin on sitten tosi kriittistä, että pelin hostaajalla on kunnon putket ennen kuin hyvät pelit olisi edes mahdollisia...mut onneks täällä kotisuomessa tulee oleen varmaan satoja, ellei tuhansia innokkaita XBOX-pelaajia nopeiden putkien päissä! =)

Ylös Bottom