Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxilla pääsee jo nettiin.. Vaan entäs GameCube?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arcane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Nettipeleistä olen sitä mieltä, että kyllähän jotkut niistä ihan hauskoja ovat, mutta uskon ja toivon että ne eivät silti pitkään aikaan syrjäytä yksinpelaamista ja kaveriporukalla saman koneen ääressä pelaamista. Ja Nintendo toimii mielestäni fiksusti tämän asian kanssa kun ei turhia hätäile. Esim. ongelmat Final Fantasy XI:n julkaisussa Japanissa puhuvat karua kieltään. Serverit olivat heti kaatuilleet jne. Noh, aika näyttää milloin nettipelit sitten saadaan täyteen toimintaan konsoleilla.
Yhdyn mielipiteeseesi ja lisään, että nettipeli ei koskaan tule syrjäyttämään "tavallista" moninpeliä, mutta se tukee sitä.
Sanotaan vaikka että neljä äijää pelaa samalla koneella ja vastassa on netin välityksellä toiset neljä äijää.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez

Nyt en ihan pysy kärryillä... Millä perusteella Xboxissa tai PS2:ssa on huonompi kuvanlaatu kuin jossain PC:n dvd-asemassa? Se kuvanlaatu riippuu ihan siitä mitä kaapelia käyttää. Itsellä on RGB ja kuva on loistava. Sitäpaitsi kuka haluaa jotain leffoja kattoo tietokoneella? Tietty senkin voi liittää telkkariin mutta kuka jaksaa sitäkin värkätä kun konsoli on muutenkin jo liitetty telkkariin. Sitäpaitsi ei kaikilla ole tietokonetta.

Samoilla linjoilla sun kanssa Peoplez. Mä ihmettelen kanssa näitä huonompi kuvanlaatu väitteitä... onko ihmiset kokeilleet sen vai lukeneet jostain esim. täältä (huonompi kuvanlaatu kuin tietokoneella ei tarkoita huonoa kuvanlaatua PS2/X-Boxissa). Itse paljon vhs-leffoja katsovana ja katsoneena olin pudota tuolilta kun ensimmäisen kerran leffan pyöräytin PS2:een, tuota parempaa kuvanlaatua ei ainakaan meikäläinen tarvitse, koska vhs:kin on mun mielestä katsottava.

Ja totta, mieluummin sitä istuu hyvällä sohvalla, katsoo isompaa ruutua ja kenties muutenkin viihtyisämmässä huoneessa.

Haittaako se nyt niin hirveästi jos PS2:ssa tai Xboxissa ei ole sitä ns. todella huippu DVD kuvanlaatua? Minua se kuvanlaatu ei todellakaan haittaa kun kerta minusta VHS:n kuvanlaatu on jo tarpeeksi hyvää.

Palatakseni itse otsikkoon:). Voihan olla, että nettipelaaminen ottaa kunnolla tuulta alleen vasta seuraavan polven koneilla. Sillä kaikki nämä lisälaitteet yms. ovat menestyneet aika heikosti ja jos aika on silloin kypsempi. Luulisin, että suuri yleisö päättää nettipelaamisen tulevaisuudesta aika pitkälle, saa nähdä miten he ottavat sen vastaan. Muistaakseni Nintendon väki jossain haastattelussa myös uskoi nettipelien iskevän täysiä vasta tulevaisuudessa. Saa nähdä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qbas
Haittaako se nyt niin hirveästi jos PS2:ssa tai Xboxissa ei ole sitä ns. todella huippu DVD kuvanlaatua? Minua se kuvanlaatu ei todellakaan haittaa kun kerta minusta VHS:n kuvanlaatu on jo tarpeeksi hyvää.

Omasta mielestäni PS2:ssa ja X-Boxissa on sen verran hyvä kuvan laatu, että se kelpaa ihan hyvin näin alkuun, kunnes polttavat DVD soittimet halpenevat. Silloin minäkin ostan sellaisen. Muuten on turha mennä laittamaan vielä rahaa DVD soittimeen, jos omistaa jomman kumman näistä konsoleista. Ostaisiko joku VHS videot, minkä kuvanlaatu hakkaa Sonyn tai Philipsin parhaimpien VHS videoiden kuvanlaadun, mutta sillä ei pysty nauhoittamaan ohjelmia telkkarista? Tuskin.

Aluperäiseen aiheeseen voin sanoa että ShereKhan on täysin oikeassa kun sanoi että nettipelien aika on vasta seuraavassa sukupolvessa. Koska en ole verkkopelien ylin ystävä, tuen siis Nintendon strategiaa koska mieluummin tahdon kaiken potentiaalin keskittyvän yksinpeleihin, joita koneella pelaan.

[offtopic]
Kuvanlaatuun voin sanoa että XboX on halvan DVD-soittimen kanssa ihan viivalla, PS2ta voisin oikeastaan luonnehtia huonoksi. PS2 tosin on huono eri tavalla kuin useimmat huonot DVD-soittimet, sillä sumuisen kuvan sijasta se tuntuisi olevan varsin liian terävä? Kun vaihtoin TV:n 15" Schneiderin ruodosta 27" uuteen Sonyyn niin kauhistuin suorastaan huonosta kuvanlaadusta jota en ennen huomannut sitten lainkaan... se että vain puolet DVDistäni oikeastaan edes toimivat on sitten erillinen mysteeri. Mutta eipä ole PS2n vaihto vaikuttanut niin kaipa vika voi olla levyissäkin (joita XboX ja PC pyörittävät tosin nätisti)
[/offtopic]

Ylös Bottom