Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

xboxille home palvelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eboxs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

eboxs

New Member
tuommoseen törmäsin :rolleyes:

Sonyn PlayStation 3:n yhteisöpalvelu Home ei välttämättä jää ainoaksi laatuaan. Myös Microsoft on pudotellut vihjeitä samankaltaisesta palvelusta. Microsoftin viihde- ja laiteyksikön johtaja Daniel Schiappa vieraili äskettäin San Josen Virtual Worlds -konferenssissa ja oli puheessaan salaperäisesti todennut, että vuoden kuluttua tajutaan, miksi hän oli paikalla.

Aiemmin tänä vuonna Microsoftin Chris Satchell kommentoi Sonyn Home-palvelua sanomalla, että se sisältää paljon ideoita jotka ovat lähtöisin Xbox 360:stä. Satchellin puheiden perusteella Microsoftilla on selkeästi mietitty erilaisia Liven laajentamistapoja entistä yhteisöllisempään suuntaan.

- Minusta Sony on selkeästi ottanut jotain meidän ideoitamme, kuten Liven Achievement-saavutukset, mutta he ovat menneet täysin eri suuntaan ja niinpä meillä on kaksi erilaista palvelua. Home on oma maailmansa, joka on samalla pikkupeli itsessään. Meidän lähestymistapamme Livessä on päinvastainen: pelit ovat keskipisteessä, siksi ihmiset ostavat konsolimme.

Vastaus: xboxille home palvelu

The Great Samu sanoi:
lol. nimeä "paljon" tai edes yksi :D

No onhan tuossa nimetty mielestäni yksi mahtavimmista MS:n ideoista Live puolella, eli juurikin Achievementit.

Hassua vaan ei yllättävää, jos XO saisi oman "habbo-palvelunsa"... Sellainen määrä lokaa mitä Sony on saanut niskaansa "habbohotellistaan" kaikilta "microsoftmielisiltä", niin olisi aika kova paikka nielläkin se loka omasta kurkusta alas...

Tosin eihän näitä palveluita ole pakko käyttää jos ei vain kiinnosta.

Baron sanoi:

Niinpä... Niitä ei varmaan kukaan pakota käyttämään, joten eipä tuossa mitään nieltävää ole.

Baron sanoi:
Hassua vaan ei yllättävää, jos XO saisi oman "habbo-palvelunsa"... Sellainen määrä lokaa mitä Sony on saanut niskaansa "habbohotellistaan" kaikilta "microsoftmielisiltä", niin olisi aika kova paikka nielläkin se loka omasta kurkusta alas...

Niin, onneksi kukaan ei kritisoinut XO:ta heikosta taaksepäinyhteensopivuudesta tai useasta konsolimallista.

Itse aiheeseen sen verran, että aika turha tuo edelleen on. Achievementitkin on paljon helpompi ja eteenkin nopeampi tarkistaa puhtaasta tekstilistasta kuin jostain "palkintohuoneesta, jossa on vain vasurilla juuri ennen pelin valmistumista suunniteltuja "hienoja" palkintoja. Ja mitä tulee tsättimiseen, niin paljon mieluummin minä heitän läppää jonkun kaverin kautta voice chatin kautta ja samalla pelaan jotain peliä, kuin että "hengaisin" jossain "biljardipöydän" ääressä nettituttujen kanssa tai katselisin jotain leffatrailereita jostain typerästä ruudusta 3d-maailmassa.

Count_M sanoi:
Niin, onneksi kukaan ei kritisoinut XO:ta heikosta taaksepäinyhteensopivuudesta tai useasta konsolimallista.

Itse aiheeseen sen verran, että aika turha tuo edelleen on. Achievementitkin on paljon helpompi ja eteenkin nopeampi tarkistaa puhtaasta tekstilistasta kuin jostain "palkintohuoneesta, jossa on vain vasurilla juuri ennen pelin valmistumista suunniteltuja "hienoja" palkintoja. Ja mitä tulee tsättimiseen, niin paljon mieluummin minä heitän läppää jonkun kaverin kautta voice chatin kautta ja samalla pelaan jotain peliä, kuin että "hengaisin" jossain "biljardipöydän" ääressä nettituttujen kanssa tai katselisin jotain leffatrailereita jostain typerästä ruudusta 3d-maailmassa.
Niinpä!

Kyllähän sitä voi ps3:llakin jutella kesken pelin. Ja jos ei voi vielä jutella privaatisti kesken pelin (en tiedä voiko, en omista yhtään peliä jossa olisi puhetuki enkä edes bt-headsetiä), niin eiköhän se tule fw 2.0:ssa.

Baron sanoi:

Mä jo eilen sen meinasin haukkua lyttyyn. Edelleen pöljä ja turha idea. Tässä olisin Sonyn antanut kulkea omaa polkuaan. Mutta kuten sanottu. Ei ole pakko käyttää, joten sitä voivat kiinnostuneet käyttää jos siltä tuntuu.

nothing sanoi:
No onhan tuossa nimetty mielestäni yksi mahtavimmista MS:n ideoista Live puolella, eli juurikin Achievementit.
Salli minun nauraa. "Saavutukset" on ideana loistava ja 12-16-vuotiaat varmasti pitävät, mutta muuten se on liian lapsellinen. Ja Homeko sitten ei ole :rolleyes: Ja pokaalihuone on kyllä ihan turha, ketä sellainen oikeasti edes kiinnostaa? Jopa Saavutukset kuulostavat paremmalta, ja kuten Count_M jo mainitsikin "Achievementitkin on paljon helpompi ja eteenkin nopeampi tarkistaa puhtaasta tekstilistasta". Totta, mutta molemmat ovat turhia. Saavutukset on kyllä paremmin suunniteltu. Loput Count_M:n kommentissa olikin kamalaa scheissea, jota ei ole varmaan tarkoituskaan ottaa tosissaan. Siis Homessa on hienoa on juuri ne ilmaiset(?) minipelit joista joutuisi Nintendon tai microsoftin leirissä maksaa pisteillä. Muu on sitten enemmän tai vähemmän turhaa.

The Great Samu sanoi:
Loput Count_M:n kommentissa olikin kamalaa scheissea, jota ei ole varmaan tarkoituskaan ottaa tosissaan. Siis Homessa on hienoa on juuri ne ilmaiset(?) minipelit joista joutuisi Nintendon tai microsoftin leirissä maksaa pisteillä. Muu on sitten enemmän tai vähemmän turhaa.

Olkoot sitten scheibenia, mutta et kai sä tosissaan luule että saat sinne Happo homeen sen biljardipöydän ja telkkarin ilmaiseksi?

Count_M sanoi:
Olkoot sitten scheibenia, mutta et kai sä tosissaan luule että saat sinne Happo homeen sen biljardipöydän ja telkkarin ilmaiseksi?

Sori taas jätin asioita kirjoittamatta. Oletin että kaikki tajuisivat että niistä oman kotinsa huonekaluista ja tavaroista joutuu maksamaan, mutta tarkoitin niitä yhteisöissä sijaitsevia pelipaikkoja jotka ovat mahdollisesti ilmaisia. My bad :o

PS. Se scheisse siis liittyy tähän

Count_M sanoi:
Ja mitä tulee tsättimiseen, niin paljon mieluummin minä heitän läppää jonkun kaverin kautta voice chatin kautta ja samalla pelaan jotain peliä, kuin että "hengaisin" jossain "biljardipöydän" ääressä nettituttujen kanssa tai katselisin jotain leffatrailereita jostain typerästä ruudusta 3d-maailmassa.

Siis se että voi pelatessaan puhua on todella hyvä juttu ja parempi kuin se että niin voi tehdä vain jossain 3d-maailmassa, mutta se ei ollutkaan pointtini. Tarkoitin sitä että siinä on myös hyvätkin puolensa, kuten se että voi keskustella niin kavereiden kuin tuntemattomuuksien kanssa ja samalla katsoa vaikka jotain traileria (jonka pystyy todennäköisesti katsomaan myös kokoruudulta) tai pelaa jotain ilmaista tai maksullista minipeliä. Homessa on sekin hyvää että sieltä voi lähteä suoraan peliin ja jakaa kuvat ja videot myös kavereiden kesken. Vaikuttaahan se 3d-maailma vähän turhalta, mutta liikaa sitä en tahdo kritisoida varsinkaan kun en ole kotia vielä päässyt kokeilemaan. Se voi olla jotain suurtakin...

The Great Samu sanoi:
"Saavutukset" on ideana loistava ja 12-16-vuotiaat varmasti pitävät, mutta muuten se on liian lapsellinen.
Vaikka olenkin melkein kaksikymmentä vuotta ulkona tuosta haarukasta, olen kyllä ihan pitänyt Gamerscore-ideasta, ja vaikka kuinka yritän, en pystyisi riemuitsemaan yhtä paljon jostain virtuaalipystistä Homessa kuin ihan kylmän yksinkertaisesta numerosta, joka kertoo minun olevan melkein kolmentuhannen pisteen arvoinen pelaaja.

Gamespotin podcastissa Jeff Gerstman totesi, että Microsoft on tuonut pisteet takaisin peleihin, mikä on ihan totta, mutta vain osa totuudesta. Microsoftin idea nerokkuus on siinä, että aikaisemman "olen saanut ziljoona pistettä tetriksessä" -elvistelyn sijaan voi sanoa: "mun gamerscore on 12786" ja kaikki XO:n omistajat ymmärtävät, minkälaisesta merkittävästä peliosaajasta on kyse. (Tosin gamerscoreen pitäisi aina liittää toinen lukema, eli kuinka monta peliä pelaamalla tuo pistemäärä on saavutettu. Mulla taitaa olla vain kahdesta pelistä saatu yli viisisataa pistettä, eikä yhdestäkään lähellekään täysiä.)

Mielenkiinnolla kuitenkin odotan, mikä on Sonyn vastine Gamerscorelle. Ehkä kaikkea Homesta ei ole vielä paljastettu.

Ylös Bottom