Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxin Audio/Video liitännät & RGB (USA)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: Re: Re: RGB-piuha valmis

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan hna

Ihmettelin tuossa noita coden juttuja että olisi sukat räjäyttävä ero, mutta itselläni näyttää kyllä niin samalta että kaapeliin kulutetut tunnit ja vähäiset markat (~90mk) tuntuvat hukkaan heitetyiltä.

-hna-
jaah...alkuvalikko (laitettaessa poksi päälle, se vihreä) on minulla ainakin ollut se järisyttävin paikka josta erottaa piuhat toisistaan.
Jos alkuvalikko on samea niin RGB:t on kyllä töllöstäs kaukana tai sitten se on vaan niin vanha ettei eroa huomaa. RGB piuhan kautta ainakin itselleni tulee HUOMATTAVASTI tarkempi kuva (eli siis TARKKA). Muista että töllön täytyy tukea moista. Esim. itselläni on toosassa 3 scart-liitäntää joista 2 rgb ja 1 komposiitti. Jos länttää RGB-piuhan siihen komposiittiin niin ei kuva sillä parane.
Se yksi on varmaan sen takia että VHS-videot ei RGB:tä käytä.
Jos mahdollista, kokeile johonkin sellaiseen toosaan sitä piuhaasi josta varmasti löytyy RGB:lle tuki. Kaverisi, tai jos teillä itellä on, dvd-soitinkin todennäköisesti (jos rgb-tuki) rittää ettei tarvii räkspoksia roudata...:)

Xbox Advanced Pak!

Jee tää viikko onkin lähtenyt hyvin käyntiin, eilen tuli NHL2002 ja nyt tänään Advanced Päkki. Päkissa on RCA audiot/video, svideo ja Toslink-liityntä optiselle kaapelille.

Kyllä kuullostaa Gotham upealta 5.1 äänien kanssa (tai no jos rehellisiä ollaan niin 5.0...subbari puuttuu vielä :). Gotham kuullostaa todella vaikuttavalta kun AI-autot painelee ohi takaa ja takakajareista kuuluu asianmukainen miehekäs moottorin pauhe ja ääni sekä AI-auto suhahtavat ohi... :D

Samoin Haloon tuli lisää fiilistä (jos ylipäätään mahdollista,heh), kunnon räjähdykset, tiimikaverien puhe yms, kuullostavat kerta luokkaa paremmilta digitaalisena kuin wanhalla pro logic-vahvarillani.

Advanced Päkin svideo antaa todella hyvän kuvan, eroa RGB:n kanssa on aika vaikea huomata, etenkin koska ei ole kuin yksi xbox, niin joutuu aina välillä sammuttamaan konsolin kaapelin vaihdon ajaksi, ja siinä lyhyessä ajassa kun ruutu on pimeänä vertailu vaikeutuu. Itse en ainakaan uskalla kiskoa Xboxin päästä kaapelia irti kun virta on päällä...

svideon antama kuva on tarkka, ainoa ero minkä huomasin rgb:hen on se että rgb:n värit näyttävät vahvemmilta ja paremmilta. Tämä kaikki on tietenkin myös telkusta kiinni joten jollakin toisella voi tulla erilaisia tuloksia...Mutta nyt taidan käyttää svideo+toslink yhdistelmää RGB:n sijasta, tai siis ainakin siihen asti kun myyntiin tulee RGB+Toslink yhdistelmä. Kaapeleita on ainakin kohta joka lähtöön, voi vaikka vetää kaulansa ympärille pari... :D

Re: Re: Re: Re: RGB-piuha valmis

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

Jos alkuvalikko on samea niin RGB:t on kyllä töllöstäs kaukana tai sitten se on vaan niin vanha ettei eroa huomaa. RGB piuhan kautta ainakin itselleni tulee HUOMATTAVASTI tarkempi kuva (eli siis TARKKA). Muista että töllön täytyy tukea moista. Esim. itselläni on toosassa 3 scart-liitäntää joista 2 rgb ja 1 komposiitti.

Tossa mietin että miks ihmeessä mulla olis niin huono kuva, mutta tuli tossa tosiaan mieleen semmonen että NTSC-moodissa töllö näyttää huonompaa kuvaa kuin PAL:ina.

Mulla kans 3 scarttia, mutta telkkarin valikoista valittuna RGB-input näyttää mustaa jossei johto oo oikeassa reiässä kiinni.

mutta nyt tilt.tv :)

Re: Re: Re: Re: Re: RGB-piuha valmis

Originally posted by hna

Tossa mietin että miks ihmeessä mulla olis niin huono kuva, mutta tuli tossa tosiaan mieleen semmonen että NTSC-moodissa töllö näyttää huonompaa kuvaa kuin PAL:ina.

Eikös sun telkussa ole ns.automaattista progressive scannia? eli telkku näyttää NTSC-kuvan kaikki juovat, eikä jätä mustia ohuita vaakasuoria viivoja jenkki-kuvaan?

Menee täysin yli mun ymmärryksen miksei sun telkussa saa parempaa kuvaa kun vaihdat komposiitista komponenttiin, olettaen tietysti että oma tekemäsi kaapeli myös toimii oikein. :rolleyes:

Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Re: Re: RGB-piuha valmis

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan hna

Mulla kans 3 scarttia, mutta telkkarin valikoista valittuna RGB-input näyttää mustaa jossei johto oo oikeassa reiässä kiinni.

mutta nyt tilt.tv :)
nyttei ymmärrä....?????

RGB + 5.1 DolbyDigital Piuha

Jaa en tiedä onko tämä jo kovin vanhaa tietoa mutta soitin tänään tonne Xboxin maahantuojalle ja tiedustelin hieman asiaa
koskien kyseistä johtoa. Vastaus : Kaikkiin meidän toimittamiin liikkeisiin johon matkaa Xbox niin sinne menee myös kyseistä johtoa myyntiin Xbox Advanced RGB

Viimeksi muokannut moderaattori:
Sori Kempsu mutta editoin vähän linkkiä. Ensinnäkään se ei toiminut ja ei edes osoittanut oikeaan paikkaan. :)

????

Kiitos korjaksesta , no eipä sit tainnu olla toptronicksin edustaja oikee ajan tasalla mitä sano ??

Re: ????

Originally posted by kempsu
Kiitos korjaksesta , no eipä sit tainnu olla toptronicksin edustaja oikee ajan tasalla mitä sano ??

uuh siis saitti oli kyllä oikea, mutta toi kaapeli oli vielä parin klikkauksen takana. Ja sulta oli kadonnut pari hakasulkua linkistä joten se ei toiminut suoraan klikkaamalla. :)

hmm... ajattelin vaan että tulisko halvemmaks ostaa pelkkä RGB kaapeli, eikä tota mis on toi ääni tsydeemi kans... eli myykö MS pelkkää RGB kaapeli?

taino voishan sitä tulevaisuuteen ajatella ja ostaa toi... mut jos osaisitte vastata tohon

T:wombut

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
hmm... ajattelin vaan että tulisko halvemmaks ostaa pelkkä RGB kaapeli, eikä tota mis on toi ääni tsydeemi kans... eli myykö MS pelkkää RGB kaapeli?

taino voishan sitä tulevaisuuteen ajatella ja ostaa toi... mut jos osaisitte vastata tohon

noh..heh..codella on varmaan ehkä kaapeli jäljellä jonka se ehkä myis satasen (siis FIM) pintaan tai jotain...kysy siltä...:)
170 FIM maksaa ehkäs tuo advanced kaapeli tai jotain semmosta...:)

Originally posted by Wombut

Kaippa sitä sellanenkin piuha tulee, voi olla vaan että noi originaali MS-piuhat maksaa aluks aika paljon.

Mä voin myydä sulle jos haluut pelkän RGB:n piuhan Xboxille. Mulla on yks ylimääränen...halavalla lähtee. Pistä privana viestiä jos kiinnostaa. Tai jos womputtia ei kiinnosta...muutkin kiinnostuneet voi kysellä. 13,50 euroo postikuluineen ois hinta. :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: RGB-piuha valmis

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

nyttei ymmärrä....?????

joo no nyt kun luin tuota uudelleen itsekkin niin en enää muista mitä ajoin takaa.
Mutta tosiaan kun vaihtelee NTSC<->PAL niin PAL on selkeästi parempi, ja jos lähempää katselee niin NTSC:ssä taitaa olla mustia viivoja väleissä.
Täytyy testata vielä alakerran 24":lla onko siinä samanlaiset... joskus, en aio kuitenkaan vaihtaa 28->24 vaikka oliski parempi kuva, tulee vaan enemmän paineita ostaa joku suurempi ja uus töllö, 34" kuulostais sopivalta, 4:3 tietysti ku widescreenistä oo mitään hyötyy, pienempi kuva vaan.

-l-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RGB-piuha valmis

Originally posted by hna

Mutta tosiaan kun vaihtelee NTSC<->PAL niin PAL on selkeästi parempi, ja jos lähempää katselee niin NTSC:ssä taitaa olla mustia viivoja väleissä.

Eikös sun telkku sitten näytä NTSC kuvaa ilman niitä puuttuvia vaakasuoria viivoja..? Mun töllössä voi valita progressiivsen scannin joka näyttää 60hz kuvan ilman puuttuvia juovia, koko ruudulla.

Täytyy testata vielä alakerran 24":lla onko siinä samanlaiset... joskus, en aio kuitenkaan vaihtaa 28->24 vaikka oliski parempi kuva, tulee vaan enemmän paineita ostaa joku suurempi ja uus töllö, 34" kuulostais sopivalta, 4:3 tietysti ku widescreenistä oo mitään hyötyy, pienempi kuva vaan.

No kyllähän widestä alkaa hyötyä oleen kun yhä suuremmasta joukosta pelejä alkaa löytyyn aito 16:9-tuki. Mut toki jossain 34" normi-telkussa on isompi kuva myös 4:3:sena kuin jossain 28" wide-telkussa.

Originally posted by qscq
Tietääkö kukaan onko RGB-kaapelin nimi verkkokaupassa advanced scart-kaapeli :confused:

Jooh niin se käsittääkseni on. Joku sitä muistaakseni kysyikin sieltä...Jonjes? Eli se on RGB-Scart kaapeli.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Jooh niin se käsittääkseni on. Joku sitä muistaakseni kysyikin sieltä...Jonjes? Eli se on RGB-Scart kaapeli.
Niin kun kysyin sieltä niin väittivät että se on sama piuha kuin jenkeissä, lisättynä scartti liittimellä.
Mutta maahantuojahan on sitä mieltä että kaikki Suomessa (heidän kauttaan) myytävät advanced piuhat ovat rgb-piuhoja...
Ota näistä nyt sitten selvää...;)
Kaipa sitä maahantuojaa kannattaa uskoa..tai ainakin varmistaa asia sieltä verkkokaupasta ennen tilaamista.
Itse kyselin piuhasta noin kuukausi sitten ja ajat muuttuvat nopeasti..:)

Originally posted by jonjes

Niin kun kysyin sieltä niin väittivät että se on sama piuha kuin jenkeissä, lisättynä scartti liittimellä.
Toihan vois viitata vähän siihen, että se olisi S-Video liitin, jonka perään on lyöty SCART adapteri.

Originally posted by Ronkka
Toihan vois viitata vähän siihen, että se olisi S-Video liitin, jonka perään on lyöty SCART adapteri.

Mun villi arvaus on että maahantuoja on itsekin mennyt vähän sekasin Mircosoftin johtojen "selkeässä" nimeämis-tyylissä,heh. Veikkaan että Advanced SCART on ihan normaali RGB-johto,ilman mitään optisia ääniliitäntöjä, tai mitään svideo-adapteri viritelmiä. "Advanced" on vaan hieno lisänimi erotukseksi koneen mukana tulevasta RCA + SCART+adapteri-setistä.

Mutta en päätäni pantiks laita tämän takia. ;)

EDIT: tai voisin laittaakin...ainakin tämän kuvan perusteella:

Official Advanced Scart Cable for Xbox

Elikkä kaapeli näyttäis olevan RGB + RCA-äänet+kuva...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Mun villi arvaus on että maahantuoja on itsekin mennyt vähän sekasin Mircosoftin johtojen "selkeässä" nimeämis-tyylissä,heh. Veikkaan että Advanced SCART on ihan normaali RGB-johto,ilman mitään optisia ääniliitäntöjä, tai mitään svideo-adapteri viritelmiä. "Advanced" on vaan hieno lisänimi erotukseksi koneen mukana tulevasta RCA + SCART+adapteri-setistä.

Mutta en päätäni pantiks laita tämän takia. ;)

EDIT: tai voisin laittaakin...ainakin tämän kuvan perusteella:

Official Advanced Scart Cable for Xbox

Elikkä kaapeli näyttäis olevan RGB + RCA-äänet+kuva...

TÄH!? No eikö tuohon kuitenkin olisi enemmän uskominen!?

Mikkisoftan sivuilla oleva advanced SCART cablen linkki jälleen kerran

Pakko siitä nyt on 5.1 äänet saada pihalle, kuten rapakon takaisesta sukulaisestaan tai meikältä menee hermot välittömästi!

Ylös Bottom