Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxin DVD?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jokke79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jokke79

Member
Olen ollut PS2 omistaja vuoden ja ollut peleihin tyytyväinen, mutta DVD toistossa on ollut ongelmia. n. joka kolmas levy takkuilee, kunnes kone ei pysty lukemaan sitä enään. Aiokin lähettää masiinani korjattavaksi.

Xboxin ostoa ole harkinnut jo pitemmän aikaa ja taidankin sen hommata Anttilasta kätevästi osamaksulla :D Kysymys kuuluu, että millainen DVD toisto Xboxissa on? Kannattaako minun hommata Xboxiin sitä DVD-pakettia, vai riittäkö PS2?

Eikös PS2:n dvd-yhteensopivuus ole kuitenkin ollut aika hyvä? Ainakin niillä joilla kone on toiminut niin kuin pitää. Tosin kaverillani Cube elokuva toimii, vaikkei sen pitäisikään toimia PS2:n kanssa. Hänellä taas tuottaa ongelmia jotkut toiset elokuvat joiden ei pitäisi tuottaa ongelmia. Se kuitenkin hänestä.

Varmaankin sinun kannattaa miettiä asiaa uudestaan koneesi huollon jälkeen. Sen jälkeen luulisi dvd-yhteensopivuuden parantuneen. XBoxin euroversioiden yhteensopivuudesta r2-levyjen kanssa on vielä aika vaiketa sanoa, kun kellään ei ole vielä kokemusta. Kaukosäädin maksaa n.48, jonka hinnalla saisi pari leffaa. Kannattaa varmaankin odotella jokun aikaa ja kuulostella muiden kokemuksia XBoxin dvd-toistosta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo, olet oikeassa tarttee odottaa laajempaa infoa. Mitäköhän tulee maksamaan toi PS2 huolto, kun takuu ehti jo loppua :o Olin juuri lähettämäs masiina huoltoo ja huomasin, että viikos sitten meni takuu umpeen.

Leffoja joissa ollut ongelmia:

Boogie Nights, ei toiminut lainkaan
JFK dc, pyöri noin tunnin ja jumitti
Hiipivä tiikeri piilotettu lohikäärme, sama juttu
monessa levyssä pientä patkimistä, muttan meni ohi toisella kerralla.

Kannattaa varmaan soittaa Sonyn huoltoon tai vastaavaan ja kertoa tilanne. Eli että olet kärsinyt ongelmasta alusta saakka. Toivotaan parasta, että korjaavat ilman suuria kuluja. :)

www.xboxfin.commista löytyy minun vaatimaton ja lyhyt Xbox DVD-testi. Tehty siis jenkki-xboxilla.

Löytyy täältä.

Vielä ei ole tullut vastaan leffaa joka olisi tökkinyt, tosin ei niitä leffoja ole tainut olla kuin viisi mitä oon katsonut...kun ei noi Makuunin leffat oikein pyöri mun masiinalla...

:)

Tossa on pieni lista noista leffoista jotka ei toimi ps2:lla ja perässä "vähän" lyhyempi lista leffoista jotka eivät toimi xboxilla.
http://dvd.ign.com/articles/315/315957p1.html
Mutta siis toi lista on tehty käyttämällä jenkki laitteita ja R1 levyjä, joten lista ei välttämättä kerro täyttä totuutta jos sinulla on pal laite ja R2 leffat. Mutta on tuo nyt varmasti vähän suuntaa näyttävä. :)

Tuossa listassa on 5 elokuvaa, joissa on ongelmia 1.30 ajurin kanssa, että ei hirveästi. 1.30 taitaa olla se yleisin ajuri nyt.
Itselläni ei ole ollut ongelmia kuin 1 tai 2 leffan kanssa.

Eli miten Xboxin dvd-aluekoodi systeemi toimii? Valitseeko Xboxi aluekoodin sen mukaan minkä levyn sinne laittaa ensinmäisenä, kuten joissakin tietokone dvd-asemissa. Eli jos on Pal-kone ja siihen ostettu eurokapula, niin lukittuuko kone ensinmäisen sisään laitetun dvd:n alueeseen? :confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Steltti
Tossa on pieni lista noista leffoista jotka ei toimi ps2:lla ja perässä "vähän" lyhyempi lista leffoista jotka eivät toimi xboxilla.
Mutta siis toi lista on tehty käyttämällä jenkki laitteita ja R1 levyjä, joten lista ei välttämättä kerro täyttä totuutta jos sinulla on pal laite ja R2 leffat. Mutta on tuo nyt varmasti vähän suuntaa näyttävä. :)

Mites on mahollista, et ton listan mukaan uudet ajurit ois huonommat?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tyler

Mites on mahollista, et ton listan mukaan uudet ajurit ois huonommat?

Koska ongelma ei taida ole ajureissa vaan lukupäässä. Esimerkiksi mulla on vanhat 1.3e ajurit ja ongelmia on ollut vain parilla elokuvalla noin viidestäkymenestä. Toisilla taas saattaa tökkiä lähes joka toinen elokuva samoilla ajureilla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Steltti

Eipä ole näköjään paljon XBoxilla dvd-levyjä katteltu ;)

Tuohan perustuu täysin käyttäjien kokemuksiin: XBoxilla paljon vähemmän käyttäjiä ja katselukertoja!

Mitä tulee tohon 2.10 ajuriin PS2:lla: Uusi V5-masiina, jossa siis on uusimmat ajurit jo valmiina, toimii elokuva käytössä kaikkein parhaiten. Vanhemmat versiot, jotka on päivitetty kaukosäätimen mukana tulevalla 2.10 ajurilla, kärsivät edelleen kehnon lukupään aiheuttamista ongelmista.

Mitä takuuseen tulee: Valmistaja on velvollinen ilman erillisiä kustannuksia asiakkaalle korvaamaan valmistusvirheestä johtuvan laitteen toimimattomuuden myös takuuajan jälkeen! Tämä vika on ollut selkeästi varhaisten PS2 versioiden tyyppivika ja näin ollen pitäisi kuulua takuun piiriin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Batou
Eli miten Xboxin dvd-aluekoodi systeemi toimii? Valitseeko Xboxi aluekoodin sen mukaan minkä levyn sinne laittaa ensinmäisenä, kuten joissakin tietokone dvd-asemissa. Eli jos on Pal-kone ja siihen ostettu eurokapula, niin lukittuuko kone ensinmäisen sisään laitetun dvd:n alueeseen? :confused:

Ei vaan kaukosäätimen infrapuna jutun mukaan eli jos laitat PAL koneeseen usan infran niin sun XBoxis näyttää vain usan elokuvia. Olen asiasta 90% varma luin xboxin viralliselta foorumilta ku joku ruottalainen kyseli. :)

hei Jokke79, jos sull on ollu ongelmii ps2 dvd:n kanssa niin älä ny ihmeessä mee ostaaan äxboxii, vaan hanki mieluummin perusdevari jossa varmastikin on parempi hinta/laatu -suhde. Ite oon muuten makuunissa duunissa ja oon tsiigannu yli 100 dvd ps2:lla ja ainoot leffat jotka ei oo toiminnu ovat: Cube, Talvisota ja Tuntematon sotilas. muut leffat toiminu ja näkyny jopa paremmin kuin kaverin ekan sukupolven devarissa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

Eipä ole näköjään paljon XBoxilla dvd-levyjä katteltu ;)

No turha sitä on sen piikkiin laittaa ettei leffoja olis katsottu. Onhan Xboxissa aika todistetusti parempi DVD-toisto kuin PS2:ssa ja siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Tosin tuo lista taitaa koostua R1:stä? Meinaan leffojen R1 ja R2 versioissa on varmasti eroja ja mitä ilmeisemmin nuo R2-levyt ovat toimineet aika kiltisti PS2:lla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

No turha sitä on sen piikkiin laittaa ettei leffoja olis katsottu. Onhan Xboxissa aika todistetusti parempi DVD-toisto kuin PS2:ssa ja siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Missä se on todistettu? Noihin listoihin toimimattomista elokuvista ei ole luottamista jos ne on NTSC konsolille ja R1 elokuville. PAL konsolilla R2 alueen elokuvat voivat toimia aivan eri tavalla kuin R1 elokuvat. Onhan ne täysin eri valmistajan ja julkaisian tuottamia. Kannataa myös muistaa, että saman alueen elokuvastakin voi olla useita eri julkaisioiden versioita. Jos yksi niista ei toimi niin toinen voi kuitenkin toimia.

Minä en ole huomannut PAL PS2:n ja PAL Xboxin kuvan laadussa mitään eroa. Tosin televisioni ei ole mistään parhaasta päästä joten ei sillä varmaan niitä pienimpiä nyansseja huomaakaan. Xboxin NTSC elokuvien toistossa on sen sijaan pieniä nykimis ongelmia, koska kuva konvertoidaan PAL formaatiin (60 Hz -> 50 Hz konversio).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto
Xboxin NTSC elokuvien toistossa on sen sijaan pieniä nykimis ongelmia, koska kuva konvertoidaan PAL formaatiin (60 Hz -> 50 Hz konversio).
Telkkusi ei kykene toistamaan PAL60-muotoa? Tuskin tuota sentään niin hölmösti on väsätty, että konversio tehdään vaikka valikosta olisikin valittu PAL60?

koitin äskön haloa 60Hz jutulla (TV:ni ei tue) ja kuva oli samantasoista, mutta kyllä se tuntui jotenkin... miettivän... tai jotain... tai sit olen vain vainoharhainen =) siirsin takaisin 50Hz ja jatkoin normaali pelaamista.

tajusin nyt vasta koittaa Boxin DVD-kakea valikoissa... ja sillä saa tehtyä samat kuin PADillä... tämän kyllä kaikki varmaankin tiesi.

Niin kun Halo ei tue 60 Hz tilaa, jonka tietää siitä että Tv ei vaihdu 60 Hz virkistystaajudelle. Taas nähtiin miten voimakas plasebo efekti voi olla; kun uskoo että 60 Hz pyörii sulavammin niin se myös näytää sulavammalta. :)

Ylös Bottom