Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

xboxini lähti Saksaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulfast
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ulfast

Member
Seuraava tarina on todellinen ja sain kokea sen seuraukset tänään:
Hieroin vaihtokauppoja nimeltä mainitsemattoman henkilön kanssa tämän sivustun foorumilla ja pääsimme yhteisymmärrykseen. Kaupan toinen osapuoli tosin huomautti, että hänen levyssään on pieniä naarmuja, mutta peli toimii kuin olisi uusi.

Peli tuli postissa; laittelin sen koneeseen ja kone käynnisti pelin ogelmitta. Aloin tiiraamaan alkukuvia sitten yhtäkkiä peli sammui ja xboxin ruutuun ilmestyi ilmoitus likaisesta levystä. No laitoin pelin uudestaan sisään ja se käynnistyi, mutta teki saman tempun pelin päävalikossa. Arvaattekos mitä sitten tapahtui? Peli ei enää käynnistynyt, joten ajattelin kokeilla muita pelejä; nekään eivät enää toimineet. Kaikki pelilevyni ovat kuulemma likaisia/viallisia koneen mielestä. Siispä xboxini oli sanonut työsopimuksensa irti. No kokeilin vielä ennen toimineita dvd levyjä; noin 1 kolmesta toimi. Siispä kärräsin vehkeen giganttiin, josta he kärräävät sen Saksaan tutkittavaksi ja korjattavaksi (takuuseen menee sentään). Vehje on kuulemma saatavilla parin viikon päästä; voi ***** kun ********:mad:

Tuota onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta ongelmasta; Mikä oli/on koneen versio ja dvd -aseman merkki. Omani on/oli thomson. Vaihtavatko korjaajat asemaa eri merkkiseen? Kuinka kauan boxin matka kestää Saksaan ja sieltä takaisin kotiin. Kiitoksia vastauksistanne etukäteen:rolleyes:

Onhan noissa thomsonin asemoissa ollut ongelmia,kun kuuntelee noita keskusteluja... Mä oon itekin kerran joutunu viemään xboxin huoltoon ja sain kokonaan uuden xboxin. Mun uudessakin xboxissa on ikävä kyllä thomsonin asema. Ei oo vielä kyllä pahemmin temppuillu. Hakkiz kirjotti tiltin foorumis et xboxissa ois pidennetty takuu, 2vuotta. Pitääköhän paikkaansa? Jos meinaan oma boxi sattuis leviimään. Mä aina puhistan xboxin imurilla( sivu ja takaluukut). Hyvin lähtee pölyt pois.....Mul meni sen uuden xboxin saamiseen noin kolme viikkoa, eli aika kauan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tero.nuppi
Onhan noissa thomsonin asemoissa ollut ongelmia,kun kuuntelee noita keskusteluja... Mä oon itekin kerran joutunu viemään xboxin huoltoon ja sain kokonaan uuden xboxin. Mun uudessakin xboxissa on ikävä kyllä thomsonin asema. Ei oo vielä kyllä pahemmin temppuillu. Hakkiz kirjotti tiltin foorumis et xboxissa ois pidennetty takuu, 2vuotta. Pitääköhän paikkaansa? Jos meinaan oma boxi sattuis leviimään. Mä aina puhistan xboxin imurilla( sivu ja takaluukut). Hyvin lähtee pölyt pois.....Mul meni sen uuden xboxin saamiseen noin kolme viikkoa, eli aika kauan.

Kyl sil vissii miusta on vaan 1 vuosi; otin sentään Gigantista ostohetkellä immu takuun (3v); et jos leviäminen olis tapahtunu vähä reilu viikon päästä (1v ostosta), niin takuu olis silti korjannu!

Gigantin extra-takuu on silkkaa rahastusta. Myyjän kuuluu vastata tuotteesta takuuajan jälkeenkin, jos siinä ilmenee valmistusvikoja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
Gigantin extra-takuu on silkkaa rahastusta. Myyjän kuuluu vastata tuotteesta takuuajan jälkeenkin, jos siinä ilmenee valmistusvikoja.

Tuota, niin mutta jos laitteen vika johtuu esim. kulumisesta; kún kävin itse viime syksynä oikeustiedon kurssin lukiossa (ei mikään mahtava kurssi, mutta ei turhakaan), niin kävimme myös tuon kohdan läpi kuluttajansuoja laista; tosin miten voit todistaa, että vika johtui valmistusvirheestä. Gigantin takuu myös korvaa esim laitteen varastamisen/ ulkopuolisen henkilön aiheuttamat vahingot/ukkosen vahingot käsiteltäessä laitetta jne. Ei minusta mikään turha takuu

Tänään se tapahtui:
Ovikello soi ennen klo 9 aamulla, ja lähetti toi paketin; kas kummaa paketti oli tyhjä. Olin ootellu 2 viikkoa ja siihen mennessä ne oli ehtinyt lähettämään tyhjän kuljetuspaketin miulle Saksasta, vaikka sen olis pitäny mennä giganttiin parissa päivässä; Gigantissa sanottiin, että 2 viikkoa suunnilleen menee koko huollossa.

Lähdin äkäisenä Giganttiin eräs myyjä sanoi, että ei voi mitään lähetetään se kone nyt sinne Saksaan; aloin kiroilemaan ja uhkailemaan kuluttaja-asiamiehellä, koska laissa sanotaan, että myyjän pitää korjauttaa rikkoutunut tuote "kohtuullisessa" ajassa. Kyseinen myyjä haki paikalle toisen myyjän, joka valitteli tilannetta, mutta vika on kuulemma Microsoftissa:p No kyselin erikoistakuusta, jonka olin maksanut; haukuin kusetukseksi koko homman vedoten takuun pykäliin, ja huomautin, että jos ylimääräinen takuu alkaa tuotteen ostamisesta, niin miksi takuuasiat hoidetaa Microsoftin piikkiin. Esitinkin, että olin maksanut kolmesta vuodesta, mutta saanut vain kahden vuoden takuun. Myyjä valitteli, että ei voi mitään.

No kiroilun ja valittamisen jatkuessa, joku Gigantin esimies tuli paikalle selvittämään tilannetta. Asiakas on aina oikeassa:D

Sain uuden X-laatikon samsungin asemalla (entinen thomson; nyt pyörii cd-r:kin)

Harmittaa vaan työllä ja tuskalla saavutettujen talletusten menettäminen; tosin sain uutta motivaatiota ns. "vanhojen" pelien pelaamiseen;)

Mulla hajos thompsoni sillai pikkuhiljaa että vika vaan tuli pahemmaksi. Sitte eräänä päivänä sain pistää morrowindi viiteen kertaan enneku se lähti käyntiin. Silloin mä päätin viedä koneen takuuseen. Noh gigantissa myyjä sanoi että se voi olla pölyinen, mutta tarkistuksen jälkeen se huomasi että ei siellä mitään pölyä ole. Sitten myyjä sanoi että xbox pitää lähettää Saksaan, ja että siihen menee pari viikkoa. Myyjä vähän ehdotti että konetta ei kannattais lähettää huoltoon, koska siihen menee niin kauan. Se mua vähän ihmetytti. Miksi viallista laitetta muka ei kannata lähettää huoltoon? No sitte myyjä otti boxin ja sanoi että soittaa sitte kun xbox on tullu takas suomeen. No kahen ja puolen viikon päästä mä päätin soittaa Giganttiin että onko xbox jo tullu. No myyjä sanoi että se tuli jo eilen. Eivät sitte voineet soittaa mulle heti. Sain takasin saman xboxin asema oli vaihdettu. Tilalla oli uusi thompsoni, ja se on toiminu ihan hyvin.

Itselläni hajos boxi joulukuussa jossa oli thompsonin asema, levykelkka vain ei auennut ja vein boxin ostamaani kauppaan (joka ei ollut gigantti) ja siellä sanoivat että menee 3-4vko ja meni tasan kuukaus kun se tuli huollosta ja jos en aivan väärässä ole niin ne lähettivät sen maahantuojalle, ja sain uuden boxin tilalle 1.1 versiolla.
Noita ongelmia on varmaan ollut monella boxin ostajalla jotka on ostanu boxin gigantista ja sitten boxi on hajonnu. Itseäni vitutti sillo ku ostin että miks en ostanu gigantista ku oli vähän halvempi mutta eipä taida enää harmittaa jos siellä olis saanu huutaa pää punasena että "viekää se sinne huoltoon,se on rikki! Uskokaa jo!"

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MaXii

Noita ongelmia on varmaan ollut monella boxin ostajalla jotka on ostanu boxin gigantista ja sitten boxi on hajonnu. Itseäni vitutti sillo ku ostin että miks en ostanu gigantista ku oli vähän halvempi mutta eipä taida enää harmittaa jos siellä olis saanu huutaa pää punasena että "viekää se sinne huoltoon,se on rikki! Uskokaa jo!"
Ei niille ny huutaa tarvinnu, mutta vähän ihmetyttää jos myyjä sanoo vastaan.

Ottavat takuuhuoltoon, takuuajan loputtuakin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ulfast
Kyl sil vissii miusta on vaan 1 vuosi; otin sentään Gigantista ostohetkellä immu takuun (3v); et jos leviäminen olis tapahtunu vähä reilu viikon päästä (1v ostosta), niin takuu olis silti korjannu!

Itse olen tässä ollut yhteydessä tuohon Xbox huollon puhelin numeroon, koska on noita toimimattomia musa cd ja DVD kiekkoja alkanut tulla vastaan.
Ensin otin yhteyttä ostamaani liikkeeseen (Anttila), vaikka takuu olikin mennyt umpeen 19.7.2003. Anttilasta siis kehoittivat ottamaan ensin yhteyttä maahantuojaan (se sama numero). Lupasivat silti lähettää mun puolesta huoltoon, jos maahantuojalla näytettäisiin vihreää valoa.

Siellä palvelunumerossa todellakin sanottiin, että jos mikään temppu ei auta (antoivat monia temppuja kokeiltavaksi) niin se mun Xbox voidaan lähettää takuuhuoltoon!

Muuten konsoli on toiminut esim. pelien osalta moitteetta, mutta ärsyttää nuo uudet DVD ja CD levyt, ku jotku ei toimi.
Aattelin nyt kuitenkin lähetyttää sen sinne huoltoon, mihin ikinä se nyt meneekään, mutta saankohan toivomaani korjausta tilanteeseen?

DVD asemana on mulla tuo Thompson, ja konsoli on valmistettu maaliskuussa 2002. cd-r levyt ei siis toimi, enkä cd-rw levyjäkään ole saanut toimimaan (2:lla levyllä kokeillut) Onko niistä ohjelmisto päivityksistä, tai v1.1 muunnoksista mitään apua ongelmaani? Onko tietoa/kokemuksia? Tai mitä ne yleensä mahtaa tälläisessä tapauksessa tehdä, jos sieltä koneesta ei mahdolisesti mitään varsinaisesti ole "rikki"??

Takuuseen ne silti olivat valmiit ottamaan.

Ottavat takuuhuoltoon, takuuajan loputtuakin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ulfast

Itse olen tässä ollut yhteydessä tuohon Xbox huollon puhelin numeroon, koska on noita toimimattomia musa cd ja DVD kiekkoja alkanut tulla vastaan.
Ensin otin yhteyttä ostamaani liikkeeseen (Anttila), vaikka takuu olikin mennyt umpeen 19.7.2003. Anttilasta siis kehoittivat ottamaan ensin yhteyttä maahantuojaan (se sama numero). Lupasivat silti lähettää mun puolesta huoltoon, jos maahantuojalla näytettäisiin vihreää valoa.

Siellä palvelunumerossa todellakin sanottiin, että jos mikään temppu ei auta (antoivat monia temppuja kokeiltavaksi) niin se mun Xbox voidaan lähettää takuuhuoltoon!

Muuten konsoli on toiminut esim. pelien osalta moitteetta, mutta ärsyttää nuo uudet DVD ja CD levyt, ku jotku ei toimi.
Aattelin nyt kuitenkin lähetyttää sen sinne huoltoon, mihin ikinä se nyt meneekään, mutta saankohan toivomaani korjausta tilanteeseen?

DVD asemana on mulla tuo Thompson, ja konsoli on valmistettu maaliskuussa 2002. cd-r levyt ei siis toimi, enkä cd-rw levyjäkään ole saanut toimimaan (2:lla levyllä kokeillut) Onko niistä ohjelmisto päivityksistä, tai v1.1 muunnoksista mitään apua ongelmaani? Onko tietoa/kokemuksia? Tai mitä ne yleensä mahtaa tälläisessä tapauksessa tehdä, jos sieltä koneesta ei mahdolisesti mitään varsinaisesti ole "rikki"??

Takuuseen ne silti olivat valmiit ottamaan.

Oho, tais tuo aiempi tulla pariin otteeseen.

No, enivei. Xboxin takuu on sitten 2 vuotta. Näin väittivät siellä Microsoftin palvelunumerossa (0800 119424), josta tilasin takuuhuollon 19.7.2002 ostamalleni Xboxille.

Kuulemma moni ei tiedä, koska tämä on tullut voimaan jonkin uuden politiikan myötä. Sanoivat sen päivämääränkin, mistä alkaen, mutta en sitä kerenny ottaan ylös. Baad English...

No nyt sit ootellaan sitä kuljetus laatikkoa, ja alan pelaamaan varastoon...:D

Maanantaina 15.9 jätin Xboxini siis kuljetuspalvelun huomaan, odotettuani ensin 5 päivää sitä tyhjää kuljetuslaatikkoa (Frankfurtista).

19.9 tuli Microsoftilta sähköposti (luin vasta tänään), jossa ilmoitettiin paketin lähteneen jo takaisin päin liikkeelle Frankfurtista. Ja voisin odottaa sen tulevan kotiovelle 2-5 päivän kuluessa! No nythän tuosta on jo kulunut 4 päivää, kun se Frankfurtista on lähetetty.

Nopeaa toimintaa kyll on. Siis 15.9 illalla jätin konsolin Vantaan UPS:n huomaan. Eli käytännössä se on lähtenyt varmaan vasta 16.9 liikenteeseen. Näinollen kuljetukseen Vantaalta Frankfurttiin ja sieltä korjaamolle, sekä konsolin huolto ja kuljetus takaisin Frankfurtin UPS:lle on kestänyt vain (!!!) 3 vuorokautta!! Tarkat ajat sain tarkistettua UPS:ltä niitten antaman seurantanumeron avulla.

Juma, noin nopeeta toimintaa en saa edes viemällä viedoitani pölynpuhdistukseen naapuritalossa olevaan korjaamoon.

Digikameran vein tässä huoltoon, ja siellä sanottiin ettei kannate odottaa saavan kameraa takasin ainakaan neljään viikkoon!! Ja huolto on tossa ihan lähellä, eikä ne niitä mihinkään muualle lähetä.

Saas nähä mitä ne konsolille on kereneet tehä...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Buckley
Kertokaas nyt mullekin mistä näkee mikä dvd-asema Boxissa on?

Tässä sivu, josta selviää:

http://www.modchipfinland.com/Artikkelikuvat/dvdasemat/

Muuten, yleistä kysymystä. Miten saan laitettua linkin silleen, että näkyy vain esim. alleviivattu sana, jota klikkaamalla pääsee tarkoitettuun linkkiin? En ole mikään nero näissä hommissa, mutta en häpeä kysyäkkään!

Kiitos Grez!

Tuo edellinen laitamani linkki, koskien DVD -aseman valmistajan tunnistusta, johti modaus sivustolle,
josta asia harvinaisen selkeästi kyllä selvisi. Mutta!

Haluan nyt vain ilmottaa, että en ole modaaja! Vai miksi niitä nyt kutsutaan/ itseään kutsuvat.
Satuin sivulle Huutonetin* kautta.

Olen puhdasverinen, pelirahani tunnollisesti tienaava ja ne harkiten sijoittava -pelaaja!
Suosin originelliä, poikkeuksetta kaikessa.

* -linkki on kokeilu, älkää vetäkö pulttia. ;)

Tuskinpa tuonne linkittämisestä mitään ongelmaa tulee kun ylläpito itsekin tekee niin:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Ohjelmisto-hevijuuserit pyydän kääntymään www.modchipfinland.com:in puoleen.

Sitä paitsi eihän modien kanssa puuhastelu vielä tee kenestäkään piraattia eikä modi sinänsä ole laiton. Jos kopioidaan tekijänoikeuden alaista softaa niin se on laitonta (myös omaan käyttöön).

Viimeksi muokannut moderaattori:
Jaahas.

Xbox tipahti luukusta keskiviikkona 24.9. Tai tarkemmin sanottuna kävin sen itse hakemassa UPS:n -Vantaan toimipisteestä.

Odotukset oli suuret, mitähän sille on siinä nopeassa (3 vuorokautta: kuljetukset +huolto) ajassa tehty.

Sitten "petyin". Konsoli oli päällisin osin sama, sormenjälkiä myöten. Sitten äkkiä virta seinään ja katsomaan, oliko ongelmalliselle DVD- asemalle tehty jotain. EI, täysin sama asema, pölytkin oli jälellä! Perkl... otti vihaksi.
Kokeilin heti kaikki aiemmin toimimattomat levyt ja kiekot... Ei mitään muutosta. Uudet (ja takuulla naarmuttomat puhtaat) musa DVD:t ei tunnistu ja musa cd:t ei toistu ku pari sekunttia kappaleen alusta. Perkele!

Eiku palautteeseen miinusta!

Sitte kerkesin lukea mukana tulleen selostuksen, mitä oli tehty.
Sinnä sanottiin, että "tehtyjen testien ja vika analyysien perusteella teknikot löysivät vikaa DVD asemasta."
Ja jatkoivat, jotta "This failing component has now been re-placed and your XBOX game console has been tested extensively using both manual and computer diagnostics." Konsoli oli myös läpäissyt kahdentunnin ankaran tietokonepohjaisen testivaiheen.

Positiivisena asiana oli se, että kovalevyn data oli säilytetty!

Tuosta selostuksestahan nyt käy selvästi ilmi, että ne ois sen aseman siihen vaihtaneet. Vaikka sarjanumeroita en päässytkään ottamaan ylös, niin väitän kyllä kivenkovaa että se on tuo vanha DVDasema, mikä siinä edelleenkin on kiinni.

Vika ei korjaantunut, vaikka ne oli sieltä jotain löytäneetkin. Näköjään pitää jatkaa "sönkötys" puheluiden tekemistä tuonne Microsoftin puoleen...

Ei hyvä!

Ylös Bottom