Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxit ja scart-jakojohto

Waksu

New Member
Tervehdys,

tarvitsisin hieman neuvoja. Minulla on television takana kaksi scart-paikkaa, mutta nyt uuden Xbox-hankinnan myötä scart-paikan vaativia laitteita ja kolme. Minulla on Haman viisipaikkainen scart-jakojohto, mutta kytkiessäni siihen kaksi laitetta kiinni, kuvasignaali heikkenee (lue: kuva tummuu selkeästi). Eli kytkettäviä laitteita on vanha Xbox, Xbox 360 ja dvd-soitin. Kaikissahan on tuo scart-plugi, toisin sanoen plugiin tulevat kaikista kolmesta laitteesta rgb-piuhat.

Kysymykseni siis kuuluu, että täytyykö minulla on jokin tietynlainen scart-jakojohto näille laitteille, vai teenkö sen johtopäätöksen että Haman jakajassa on joku vika ja vien sen takaisin liikkeeseen? Kaikkia yhdistelmiä olen kokeillut, siis eri laitteet kiinni eri järjestyksessä eri scart-paikkoihin television taakse -- mutta lopputulos on aina sama: kun kytken toisen laitteen Haman jakajaan, kuva vetää heti tummaksi ja hieman epätarkaksi.

Kiitos neuvoista ja etukäteen!
 
Vastaus: Xboxit ja scart-jakojohto

Waksu sanoi:
Tervehdys,

tarvitsisin hieman neuvoja. Minulla on television takana kaksi scart-paikkaa, mutta nyt uuden Xbox-hankinnan myötä scart-paikan vaativia laitteita ja kolme. Minulla on Haman viisipaikkainen scart-jakojohto, mutta kytkiessäni siihen kaksi laitetta kiinni, kuvasignaali heikkenee (lue: kuva tummuu selkeästi). Eli kytkettäviä laitteita on vanha Xbox, Xbox 360 ja dvd-soitin. Kaikissahan on tuo scart-plugi, toisin sanoen plugiin tulevat kaikista kolmesta laitteesta rgb-piuhat.

Kysymykseni siis kuuluu, että täytyykö minulla on jokin tietynlainen scart-jakojohto näille laitteille, vai teenkö sen johtopäätöksen että Haman jakajassa on joku vika ja vien sen takaisin liikkeeseen? Kaikkia yhdistelmiä olen kokeillut, siis eri laitteet kiinni eri järjestyksessä eri scart-paikkoihin television taakse -- mutta lopputulos on aina sama: kun kytken toisen laitteen Haman jakajaan, kuva vetää heti tummaksi ja hieman epätarkaksi.

Kiitos neuvoista ja etukäteen!

Tarvitset kunnon SCART-kytkimen. Esim. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15927.

Ideana on, että kytkimestä valitaan, mikä SCARTeista on käytössä. Jokainen inputti on ikäänkuin erillinen, jolloin laatu ei heikkene.
 
Vastaus: Xboxit ja scart-jakojohto

Huomasin saman efektin kun itellä oli tollanen vastaava halpisjakaja.
Tilasin www.partco.fi putiikista jakajan, jonka kanssa signaali ei huonone, miinuksena lähde pitää valita manuaalisesti.

Tällanen
Scart 54
Advanced scart video control


Hintaa tais olla 20-30e
 
Vastaus: Xboxit ja scart-jakojohto

Ronkka sanoi:
Huomasin saman efektin kun itellä oli tollanen vastaava halpisjakaja.
Tilasin www.partco.fi putiikista jakajan, jonka kanssa signaali ei huonone, miinuksena lähde pitää valita manuaalisesti.

Tällanen
Scart 54
Advanced scart video control


Hintaa tais olla 20-30e

Tuo on juurikin kytkin.
 
Vastaus: Xboxit ja scart-jakojohto

Legge sanoi:
Tuo on juurikin kytkin.
Kirjottelin viestiä samaan aikaan kun teikäläinen, joten se oli tarkoitettu lähinnä vastaukseksi ekaan viestin. Jakaja, kytkin, mikä lie :)
 
Vastaus: Xboxit ja scart-jakojohto

Kiitoksia avusta! Täytyy tänään käydä tuon perusjakojohdon ja kuitin kanssa tekemässä vaihtoliikkeitä ja hakemassa sellainen kytkinmalli... Hauska juttu sinänsä, minä kun en juurikaan näistä av-hommista etukäteen mitään tiedä, niin ostin tuon jakojohdon juuri sillä perusteella että sen takakannessa luvattiin mahdollisuutta kytkeä televisioon esimerkiksi vhs, dvd ja konsoli -- tai kaksi konsolia ja dvd. Se vain jätettiin mainitsematta, että kytkentä heikentää merkittävästi kuvanlaatua. ;)

Vaan eipä mittään, hienoa kun selvisi! Kiitos vielä viesteistä!
 
Ylös Bottom