Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xenoblade Chronicles X

Vastaus: Xenoblade Chronicles X

Onko muilla onkelmia juoksemisen kans?Itellä tekee lähes koko ajan sitä että jos painan vasenta tattia että hahmo lähtis juokseen niin sekunnin juoksemisen jälkeen menee ns jarrut pohjaan ja hahmo tekee sen "pysähtymis-animaation".Eli en pääse juoksemaan oikeestaan ollenkaan.Auto runia en oo kokeillu mutta sitä en haluaasi käyttää ees..=(!

Mulla tekee tuota jos gamepadillä on ongelmia yhteyden kanssa konsoliin. Kokeile gamepadin kautta pelaa. Sillon pitäs näkyä selvästi ettei laite saa streamattua kuvaa normaalisti. Jos sulla on wifin kautta 5 ghz päällä niin vaihda channeliä toiseksi. Tämä ainakin toimi minulla.

Ihan peruskyssäri, mutta kysyn silti: kai vain painat sitä tattia kertaalleen, etkä pidä pohjassa?

Mutta aaaaaarrrr, otin vastaan affinity questin nimeltään The Repair Job, johon nyt tuli jäätyä jumiin. Pitäisi saada esineitä nimeltään White Cometies, mutta niitäpä saadaan vain probejen kautta kaivostoiminnalla. Koska noita lähetyksiä probeilta en saa mitenkään käsitykseni mukaan nopeutettua, niin en saa tätä suoritettua, enkä pääse jatkamaan tarinaa. Tarina etenisi nääs yhden affinity questin kautta, mutta tämä ensimmäinen pitäisi ensin saada alta pois. Voe repse.

7 tuntia ja muutama chapteri takana. On tässä tosiaan eri fiilis kuin Wiin Xenobladessa. Jotain tuttua mutta valtavasti uutta.

Kädestä ei pidellä ja se on hyvä se. Informaatiotulvan paljous ja siitä seuraava hämmennys sopii kuin nenä päähän peliin, jossa pääosassa on tutkiminen. Nuo tekstit ovat kyllä käsittämätöntä piperrystä. Ihan kuin testaus olohuoneolosuhteissa olisi jäänyt kokonaan tekemättä.

Ihan peruskyssäri, mutta kysyn silti: kai vain painat sitä tattia kertaalleen, etkä pidä pohjassa?

Mutta aaaaaarrrr, otin vastaan affinity questin nimeltään The Repair Job, johon nyt tuli jäätyä jumiin. Pitäisi saada esineitä nimeltään White Cometies, mutta niitäpä saadaan vain probejen kautta kaivostoiminnalla. Koska noita lähetyksiä probeilta en saa mitenkään käsitykseni mukaan nopeutettua, niin en saa tätä suoritettua, enkä pääse jatkamaan tarinaa. Tarina etenisi nääs yhden affinity questin kautta, mutta tämä ensimmäinen pitäisi ensin saada alta pois. Voe repse.

Itse olen samaisen tehtävän poiminut ja ei auta kun odotella et kaivospora saa homman tehtyä, ihan kiva idea mielestäni ja samallahan voi tehdä kaikkia muita tehtäviä joita on ihan mieletön määrä.

Eikö tuota voi ostaa reward ticketeillä?

Itse olen samaisen tehtävän poiminut ja ei auta kun odotella et kaivospora saa homman tehtyä, ihan kiva idea mielestäni ja samallahan voi tehdä kaikkia muita tehtäviä joita on ihan mieletön määrä.

Eilen oli kova aikomus saada tarinaa vedettyä eteenpäin. Jos olisin vain yleistä pelailua, sivutehtäviä ja tutkimusmatkailua halunnut, niin silloin olisi ollut ok. Olen löytänyt vain yhden pisteen, josta tuota ko. materiaalia saa, joten sain päälle tunnissa vain yhden vaivaisen kappeleen tuota resurssia. Vielä pitäisi kolme jostain saada revittyä, mutta ehkä se tästä ajan kanssa.

Eikö tuota voi ostaa reward ticketeillä?

Ei voi. :) Toiset samaan questiin tarvittavat materiaalit saa kyllä.

Tuli eilen käytyä ensimmäistä sekä toista kertaa siellä itäisellä mantereella. Ensimmäisellä kertaa alueella oli käynnissä jonkin sortin salamointia ja tiimi menetti koko ajan hp:ta. Aika mainio tervetulotoivotus.

Viimeistä tarinatehtävää tässä yritän vääntää loppuun ja enpä olisi uskonut, miten suuri pettymys peli on loppua kohden ollut. Mikään ei etene mihinkään, Bossit ovat olleet paskoja virityksiä, eikä niistä saa kunnon otetta pelin taistelusysteemin takia. Muita pieniä ärsyttävyyksiä, kuten affinity tehtävien lukittaminen tietyn hahmon sydänpalkkiin (ei muuta, kuin tarvittava hahmo mukaan ja tee sitten tusina sivutehtävää sydänpalkin tayttämiseksi.)Aaarrgghhhg!

En myöskään ymmärrä ollenkaan tuota ratkaisua, että valitsemasi tarina tai affinity tehtävä lukitsee muut affinity ja tarinatehtävät pois käytöstä, kunnes on valitsemansa tehtävän tehnyt. Tuo voi muuttua erittäin ärsyttäväksi, jos joutuu valitsemaansa tehtävän takia keräilemään vaikeasti löytyvää esinettä tai etsimään sopivan levellisen monsun, joka tarvittavan esineen pudottaa harvoin. Onhan se erittäin viihdyttävää ja hauskaa huomata joutuneensa ansaan pelin typerästi suunniteltujen asioiden takia.

Itseäni ei nuo affinity hommat ole haitanneet ollenkaan. Tosin sen tiesin jo etukäteen, että sitä Linin repair job keikkaa ei kannata ottaa heti kun se tulee mahdolliseksi koska siihen vaadittavat kamat saa vaan niillä luotaimilla tai mitä ovatkaan.
Mielestäni kaikkien muiden affinity tehtävien kamat olen voinut ostaa reward ticketeilla jos ei ole halunnut grindata. Tuo menee monelta täysin ohi. Kerrankin on hyvä syy pitää peli jatkuvasti yhteydessä nettiin sillä offlinessa ei noita ticketeja saa.

Muutenkin noita sydämiä kertynyt ihan mukavasti eri hahmoille kun tässä kuitenkin on tekemistä niin pirusti niin ottaa vaan eri hahmot messiin. Tuntuu olevan aika sama kuka siellä mukana kulkee kun viimeistään skelleillä saa vihut lihoiksi ja tasotkin nousee vauhdilla kun kovempia vihuja pätkii. Tänään otin Phogin mukaan ja se taisi olla tasolla 18 ja nyt se on 51.

Nintendon oman survival guiden viimeinen osa on julki. Käsittelee nettipelailua ja muuta yhteistyötä. Paljon oppi taas ja enää on kysymysmerkkinä se, että miten noita viestejä pistetään jakoon muiden luettavaksi.

[video=youtube;ysOVrn5wj-k]https://www.youtube.com/watch?v=ysOVrn5wj-k[/video]

Enpä ole teidän muiden hahmoja tainnut bongata, rekrytoida tai muutenkaan yhteistyötä tehnyt. Tätä voisi koettaa seuraavan kerran, kun pelailemaan ehätän. Oman hahmoni kyllä olen rekisteröinyt muiden käytettäväksi.

Tuota noin, miksi vihollisen käyttämät mechat eivät ota skellejä käyttäessä kunnolla pataan, vaan suurin osa iskuista menee ohi?

Nyt alkaa olemaan ns.rautapuoli kunnossa. Tarina meni pari päivää sitten läpi jonka jälkeen avautuu useampi skell kasattavaksi kunhan vaan materiaalit ja miraniumia löytyy. Yksi niistä on monien hehkuttama Ares 90. (kuten näkyy niin tallissa on pari muutakin)
Ensin grindasin Telethia plumea joka on se lvl.35 world boss ja vaihdoin siitä saatavat kamat reward ticketeihin joilla ostin melkein kaiken tuohon Arekseen tarvittavan roinan. Noin se on ihan siedettävä homma ja aikaa taisi mennä vain pari tuntia. Vaikka tuota on hehkutettu niin en silti ihan tuollaista voimaa odottanut mitä tuo tarjosi. Esim siellä aavikolla juoksenteleva yli 60 tasoinen tyrant tipahti laakista kun tuo paukautti yli miljoonan damagea. Se oli rakkautta ensi tapolla ja ilmeet oli :eek::D:cool:

Toki tuon saamiseen vaaditaan myös 100 000 miraniumia ja se pitää siis saada kerralla varastoon. Tämä setup riittää siihen. Onneksi on internetin foorumit sillä en minä itse olisi tajunnut noita noin järjestellä.
Tänään tuli sitten tahkottua oikein urakalla eilen ilmestynyttä lvl.65 world bossia ja nyt on tulossa kolme Aresta lisää kunhan miraniumit tipahtaa tilille. Sitten koittamaan kosto reissua niiden tyranttien kimppuun jotka tuolla yhdellä vielä pyyhki lattiaa.

Tuli myös rakennettua hahmolle hieman *köh* parempaa *köh* panssaria päälle.

On tämä vaan ollut loistava peli ja tekemistä on riittänyt. Nyt alkaa olemaan 150 tuntia kellossa ja ainoa grindaus mitä olen tehnyt on nuo kaksi tapausta joihin on tainnut n.10 tuntia kulua yhteensä.
Vieläkin on affinity tehtäviä tekemättä sekä niitä normaaleja tappo ja keräämis tehtäviä ja tuntuu tuolta vielä muitakin löytyvän joita ei mainita edes taululla.
Keräämisiä en edelleenkään tee kuin silloin jos kamat on valmiina, mutta noita tappo keikkoja on jaksanut yllättävän hyvin tehdä ja sitten kun ne on alkaneet maistumaan puulta niin aina on ollut kaikkea muutakin tarjolla.
Affinity ei ole vieläkään aiheuttanut ongelmia vaikka nytkin pitäisi saada parille hahmolle taas pari sydäntä lisää jotta pääsee niiden viimeiset tehtävät tekemään. Kyllä ne sydämet ihan mukavasti on täyttyneet ja varsinkin ne tehtävät joissa on dialogi valintoja tuntuu antavan affinity pojoja ihan kivasti.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Vähän reilu 60 tuntia meni ja viimein peli tärähti läpi. Varsin ristiriitaiset fiilikset jäi leijumaan alitajuntaan.

Tarinaa on netin puolella paljon parjattu mutta lähtökohtaisesti siinä ei ole mitään vikaa. Ongelma on tarinankerronnassa, joka hitaasti töksähdellen menee eteenpäin etanan tavoin kunnes viimeisillä hetkillään saavuttaa galaktisen orgasminsa. Asiaa ei helpota myöskään se että varsinaiset tarina tehtävät ovat pelillisesti aina tyyliin -> Ota hubista tehtävä -> cutscene -> mene sinne -> cutscene -> mene tuonne -> taistelu/pomotaistelu -> cutscene. Seuraavaan tehtävään on sitten rapsakat vaatimukset tehdä pari affinity questia, joihin joutuu levuttamaan tiettyjä hahmoja ennen kuin pystyy niitä tekemään. Tuo rikkoo täysin tarinankerronnan. Lisäksi vielä se että noin 2/3 alkupuolella tarinassa ei varsinaisesti tapahdu mitään. Loppu oli miellyttävä mutta cliffhanger, varsinkin näin pitkän pelin jälkeen, tuntuu töykeältä. Toisaalta lähtökohdat tehdä jatko-os(i)a on todella hyvä ja ilmeisesti tarkoituskin. Jätti todella paljon kysymyksiä.

Pelissä on iso liuta pelattavia hahmoja mutta ainakaan viittä (5) niistä en löytänyt. Sain myös selville erään foorumin kautta että affinity questeihin ja myös tavallisiin questeihin on piilotettu paljon sekä lorea että hahmojen omia tarinoita. Tästä päästäänkin aasinsiltana seuraavaan ongelmaan, nimittäin questit ylipäänsä. XBX jatkaa ekan Xenon heikkoa linjaa siinä mielessä että questeja on paljon mutta ovat sisällöltään hyvin sieluttomia MMO-tyyppisiä "juokse paikkaan A -> tapa porukkaa" tai "kerää x jotain kamaa" eli ns. fetch questeja. Ne affinity tehtävät joita tein oli paikoitellen hyvinkin mielenkiintoisia kunnes keskeytyivät uudella yrtin poimimisella.

End game on käsittääkseni tässä todella laaja enkä ihmettele vaikka jengi on saanut kulutettua XBX:n parissa yli 200 tuntia. Tällä hetkellä ei vain oma kiinnostus riitä koska tehtävät on niin itseääntoistavia. Aiheuttavat lähinnä turhautumista. Ehkä jossain vaiheessa kun on hiljaisempaa pelirintamalla niin saatan palata asiaan.

Tämä kuulostaa siltä kuin vihaisin peliä mutta näin ei ole. Maailma on edelleen todella kaunis ja sen tutkiminen on hauskaa. Skellien (ja etenkin lentokyvyn) saamisen jälkeen entistä hauskempaa. Soundtrack on pääasiassa helposti unohdettavaa mutta jotkin raidat ovat jopa kasvaneet pelin edetessä. Jotkut bossi designit on vähän kyseenalaisia mutta kokonaisuutena taistelusysteemi toimii hyvin. Tässä on paljon hyvää mutta myös paljon raivostuttavia pelisuunnittelu ratkaisuja. Erittäin suuri pettymys varsinkin ensimmäiseen Xenobladeen verrattuna mutta ei suinkaan huono peli. Niille pelaajille, jotka eivät tarinasta välitä ja rakastavat grindausta, tämä on varmasti oiva ja pitkäaikainen teos. :)

Nyt on yli 200 tuntia pelattuna ja on tämä vaan loistava.

Eilen sain tapettua Telethia the endbringerin kunhan ensin grindasin 8-9 tuntia Yggralith zeroa jotta sain reward läpysköillä ostettua kamat augmentteja varten jotka pulttasin Arekseen kiinni. Tiukoille veti sillä lopulta bensaa oli enää n.3000 jäljellä ja skell olisi hajonnut seuraavasta kunnon osumasta, mutta kyllä se sitten tuntuikin hyvältä kun Telethia heitti henkensä.

Normaalisti en edes jaksa grindata mitään, mutta eilen aika meni kuin siivillä. Muistan kun katsoin kelloa ja se oli 22.30 ja päätin vielä muutaman kerran farmata. Seuraavaksi kun katsoin niin kello oli 00.30 ja tuntui kuin olisin ehkä 30 minsaa pelannut. Ei voi siis sanoa, että tuo grindaus olisi mitenkään työltä tuntunut.
Tuon jälkeen päätinkin mennä koittamaan onneani ja eka yritys kesti alle 5 minuuttia kun Telethia teki jotain joka one shottasi skellin paskaksi. Kirosin jo mielessäni, että miten hemmetissä tuo pitäisi voittaa kun kaiken pitäisi olla puolustuksen suhteen kunnossa. No toisella yrityksellä se sitten tipahti.

Nyt on Obliviassa survey rate 100% ja kun sain Telethian pätkittyä niin Noctilumista puuttuu enää kolme tyranttia joista vain yhdelle tiedän olosuhteet jolloin se ilmestyy ja mikä sen nimi on. Tuossa on yksi pelin miinuksista eli informaation saaminen tuntuu olevan tuurista kiinni.
Samoin muillakin mantereilla on yli 90% survey rate ja kaikista puuttuu 2-3 tyranttia ja Sylvalumissa näkyy myös kaksi tehtävä hexiä eikä hajuakaan mistä ne tehtävät aloitetaan ja koska niiden nimiäkään ei tiedä niin googletus on vaikeaa.
Olen kyllä aika varma, että en tästä 100% läpäisyä tuosta syystä saa, mutta ei se vielä ole kiinnostusta tiputtanut.
Nyt vaan alkaa harmittamaan kun ns. järkevä tekeminen alkaa loppua kesken. Tahdon lisää hahmoja ja lisää affinity questeja ja muitakin questeja. Mira on vaan niin upea paikka, että siellä vaan haluaa seikkailla ja yllätyin jopa siitä, että oikeastaan Boze oli ainoa hahmo johon en tykästynyt. Aloin tykkäämään jopa itseään täynnä olevasta H.B.:sta affinity tehtävien aikana.

Samalla tämä on myös eniten pelaamani roolipeli. Skyrim oli tätä ennen ykkösenä ja sitä tuli pelattua "vain" n.130 tuntia.

Itse säästelen peliä Switch 2 siinä toivossa että se saisi jotain ehostuksia tai että siitä tulisi kesällä(tai milloin julkaistaankaan) myös Switch 2 versio paremmalla suoriuskyvyllä. Eipä tässä pelattava lopu kesken varsinkaan kun huomisesta lähtien alkaa tulle itselle vuoden isoja nimikkeitä ulos.

se on tosiaan nyt varmistettu content creatoreiden toimesta joilla on jo Xenoblade chronicles X De switch edition, että Switch versio pyörii ikävä kyllä vain 30fps, mutta muuten pyörii solidista, mutta 30fps tarkoittaa sitä omalla kohdallani että ostan pelin dumppaan sen koneella ja pelaan emulaattorilla. unlocked fps:llä jolla todennäköisesti saa sen 120fps mut vähintään ainakin sen 60fps. Online pelaaminen tuossa ei toimi sen jälkeen mutta itselleni vähintään se 60fps on paljon tärkeämpi kun online featuret.

Viimeksi muokattu:
se on tosiaan nyt varmistettu content creatoreiden toimesta joilla on jo Xenoblade chronicles X De switch edition, että Switch versio pyörii ikävä kyllä vain 30fps, mutta muuten pyörii solidista, mutta 30fps tarkoittaa sitä omalla kohdallani että ostan pelin dumppaan sen koneella ja pelaan emulaattorilla. unlocked fps:llä jolla todennäköisesti saa sen 120fps mut vähintään ainakin sen 60fps. Online pelaaminen tuossa ei toimi sen jälkeen mutta itselleni vähintään se 60fps on paljon tärkeämpi kun online featuret.
Olen elänyt käsityksessä että aiemmatkin julkaisut on pyörineet 30fps? En itse ainakaan edes kuvitellut että suorituskyky olisi mitään muuta.

Menee kyllä peluuseen saman tien, on sen verran kova pelisarja. Josko sitten paljastuisi jotain DLC contenttia Switch 2 julkaisuun ehostuksien kera. Eikös näin käynyt XC1 kohdallakin

Olen elänyt käsityksessä että aiemmatkin julkaisut on pyörineet 30fps? En itse ainakaan edes kuvitellut että suorituskyky olisi mitään muuta.

juu 30fps:hän ne pyörii, ei vaan nykyään enää itse pysty pelamaan 30fps kun on nyt uuden koneen jälkeen tottunut jopa 144fps:n niin tuo 60fps:nkin tuntee jo sen eron, niin 30fps:llä ei vaan enää pysty pelaamaan. pelaa sitte switch 2:lla uudestaan online hommien kanssa.

juu 30fps:hän ne pyörii, ei vaan nykyään enää itse pysty pelamaan 30fps kun on nyt uuden koneen jälkeen tottunut jopa 144fps:n niin tuo 60fps:nkin tuntee jo sen eron, niin 30fps:llä ei vaan enää pysty pelaamaan. pelaa sitte switch 2:lla uudestaan online hommien kanssa.
Itse en onneksi osaa edes kuvitella tuommoista luksusta. Joo sama kyllä, ei pysty 30fps pelaamaan enää, jää yleensä väliin jos se on ainoa vaihtoehto. Tämän kohdalla tehtävä poikkeus :D

Ylös Bottom