Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xenosaga

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Everlast
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen meni kanssa läpi ja joissain kohtauksissa meni aivan sanattomaksi. Kerrassaan nerokasta animaation ja pelin yhteensulauttamista. Kylmiä väreitä nostattavia kohtia pelissä oli ainakin Gnosiksen ensimmäinen ilmestyminen Woglindella. Aivan mahtavaa, puhumattakaan itse pelin loppukuvista.

SPOILER
Näinkö aivan väärin, vai oliko pelin loppukuvissa palikoilla leikkinyt pikkulapsi Xenogearsin päähenkilö Fei? Samaten, "Nephilim" näyttää erehdyttävästi Xenogearsin Ellyltä.
SPOILER END

Xenosaga Episode II päätyy vääjämättä myös pelihyllyyn. Nämä totaaliset "cliffhanger"- pelit ottavat kyllä välillä nuppiin :D. Varsinkin kun jatko-osaa ei ole luvassa vielä vähään aikaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
Mikäli peleistä ja "world":sta haluaa kaiken irti niin suosittelisin katsomaan .hack//SIGN animen ennen pelien pelaamista. :)

Peli on tulossa ja juuri katoin ne Signit loppuun, hmm minun mielestäni se jakso 26 loppui todella kummallisesti ja sitten jakso 27 oli jotain ihan muuta, selitetäänkö niissä peleissä jotain, että mitä helvettiä siellä oikein tapahtui. Kyllähän sen läpi katsoi vaikka juoni kehittyi jopa hitaammiin kuin Dragon Ball Z:ssä, mikä on jo aika paljon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Peli on tulossa ja juuri katoin ne Signit loppuun, hmm minun mielestäni se jakso 26 loppui todella kummallisesti ja sitten jakso 27 oli jotain ihan muuta, selitetäänkö niissä peleissä jotain, että mitä helvettiä siellä oikein tapahtui. Kyllähän sen läpi katsoi vaikka juoni kehittyi jopa hitaammiin kuin Dragon Ball Z:ssä, mikä on jo aika paljon.
Pelit selvittävät jonkin verran asioita jotka jäivät epäselväksi Signien jälkeen. Myöskin jokaisen pelin mukana tulee yksi .hack//Liminality episodi ( yhteensä 4 episodia ) joka sekin kuljettaa tarinaa omalla tavallaan. Mikäli the world kiinnostaa vielä pelien jälkeen on mahdollista jatkaa tarinaa 12 osaisen .hack//Tasogare no Udewa Densetsu animen parissa, joka tapahtuu neljä vuotta pelien jälkeen. Muitakin ko. maailmaa käsitteleviä teoksia kyllä löytyy, mutta ne voin jättää suosilla mainitsematta.
 
Mulla on köh köh koneella ne liminalityt, mutta pitää varmaan jättää katsomatta ennen kuin on pelannut niitä pelejä, olisi kiva kuulla vähän lisää noista peleistä, että oletko ollut tyyväinen jne.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Mulla on köh köh koneella ne liminalityt, mutta pitää varmaan jättää katsomatta ennen kuin on pelannut niitä pelejä, olisi kiva kuulla vähän lisää noista peleistä, että oletko ollut tyyväinen jne.
Keskustelu näköjään alkaa menemään jo todellakin off-topiciksi, mutta eiköhän joku siirrä nämä omaan ketjuunsa jos näkee sille tarvetta.

Kolme osaa noista on jo käsissä, neljännen julkaisua vielä odottelen. Mitä sitten itse peleihin tulee niin olen ollut varsin tyytyväinen ko. tuotoksiin, näitäkin sanoja lukiessa kannattaa ottaa huomioon se että olen sarjan faneja ( ihan siltä varalta jos tulee innostuttua liikaa kehumaan :D ).

Varsinaisesti pelit eivät tarjoa mitään uutta ja mullistavaa genreen, mutta tekevät kuitenkin asiat varsin mainiosti. Pelien pituus on ehkäpä hieman lyhyttä 25 - 35h luokkaa riippuen paljolti kuinka hidas pelaaja on ja kuinka paljon tutkii, mutta lyhyyden ymmärtää sinänsä kun osia on niinkin monta ja kaikki niin tiheään tahtiin julkaistu. Ainoa suurempi valituksen aihe on se, että ainakin tähän mennessä jokainen osa on ollut ehkäpä jopa liiankin helppo. :) Soundtrackin puolesta voisin sanoa, että muutama aivan kelpo sävellyskin sieltä löytyy mutta .hack//SIGN:n tasolle ei päästä. Mikäli pitäisi jotain arvosanaa antaa niin Part I 8+, Part II 8+, Part III 8½.
 
Jeps kiitoksia, itse tilasin juuri jenkkikoneen, ja se taitaa olla tullissa parasta aikaa. Hackin ensimmäinen osa ei ole vielä edes lähtenyt Boxofficesta. Niillä tuntuu olevan vähän vaikeata lähettää niitä, suikoden 3:sen ne sentään sai lähetettyä, mutta ei muistikorttia. jos se ensimmäinen osa on kohtalainen tulee varmaan tilattua ne loputkin.
 
NewsFlash

Xenosaga jatkuu Japanissa kesällä 09.03.2004

Euroopassa import-herkuksi jääneen Xenosaga-RPG:n toinen osa julkaistaan Japanissa kesäkuussa.

Xenosaga Episode II: Jenseits von Gut und Böse jatkaa ensimmäisen osan tarinaa, joten monet hahmoista, kuten Jin Uzuki ja Zohar tekevät paluun. Uudistetun grafiikkamoottorin lisäksi pelin taistelut ovat nopempia ja vihollisten tekoälyä on parannettu.


Kuvia uutisissa ja lisää täällä.
 
Tuo Jenseits von Gut und Böse on taas yksi pakkohankinta, jos edes vähänkään samanlaista fiilistä on luvassa kuin tässä ensimmäisessä osassa. Trailerin perusteella vaikuttaa ainakin lupaavalta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Jenseits von Gut und Böse
Arvelinkin, että se on Böse, eikä Bose, mutta meikäläisen lyhyellä Korkkari-saksalla en ollut ihan varma. Korjataan uutiseen.
 
- Namco announced the PS2 RPG Xenosaga Episode II: Jenseits von Gut und Böse will be released on two DVDs. The release date is June 24 in Japan.
 
Jos kiinnostaa, niin GameSpotilla on ~160 MB:n 6-minuuttinen E3-traileri downloadattavana (vaatii ilmaisen rekisteröitymisen toisin). Vaikkei ehkä ihan yhtä hyvin rytmitetty kuin muutamat aiemmat videot, valoittanee tämä versio kuitenkin juonta/tapahtumia luultavasti eniten tähänasti nähdyistä pätkistä.
Onnistuu ainakin saaman minut kuolamaan :p. No, enään kuukausi aikaa odottelua... ;)
 
Vastaus: Xenosaga

Namcon mukaan Xenosaga Episode II: Jenseits von Gut und Böse pukataan jenkkimarkkinoille helmikuussa 2005.
 
Vastaus: Xenosaga

Nyt on useampi pari tuntia peliaikaa takana ja pakko sanoa, että on kyllä niin mitäänsanomaton peli kuin olla ja voi. Välivideot on toisinaan ylipitkiä ja ylitylsiä. Ääninäyttely on pitkissä monologeissa naurettavan "kämästä", suu liikkuu ja kädet heiluu, mutta ääntä ei tule, ja tekstin/puheen vaihdoksessa (monologeissa) tulee ärsyttävän pitkä (sen pituinen, että sen huomaa) ja hiljainen hetki. Enkä kyllä ole erityisen tyytyväinen KOS-MOSin ääninäyttelijään. Jotenkin ääninäyttelijä kuullostaa liian iäkkäältä, miltä KOS-MOS itse näyttää. Toistaiseksi siis kaikki odotukseni peliä kohtaan on lyöty lyttyyn ja lujaa, jonka takia myös pelimoraali on tippunut aikalailla. Saa kyllä taso nousta aikalailla, että jaksan jatkaa. Eipä Eurooppalaiset ole menettänyt mitään ihmeellistä.
 
Vastaus: Xenosaga

Sain tänään lainaksi Xenosaga Episode 2:n japskiversion. Hieman sormi suussa kyllä ollaan tuon taistelun osalta, sillä se tuntuu saaneen jos jonkinlaisia uudistuksia. Todella positiivsena yllärinä vahvarini Dolby Digital- lamppu syttyi palamaan heti pelin introssa ja tämä jatkui jokaisessa välivideossa, muuten kuunnellaan Pro Logic 2:sta. Niin sitä pitää. Mitä nyt parin tunnin pelaamisen jälkeen voisi sanoa, aika lailla samaa kuin ensimmäinenkin, todella pitkiä välikohtauksia aina pikkuisten pelipätkien välissä. Mikäs siinä, hienoja kun ovat.
 
Vastaus: Xenosaga

Suuret jumalat kertoivat että SCEE julkaisee Xenosaga II euroopassa syksyllä.
Kahden pelilevyn lisäksi mukana extra dvd(5h) mikä selvittää Xenosagan tarinaa.
 
Ylös Bottom