Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XNA Creators Club & XNA Game Launcher

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NviperO
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

NviperO

KonsoliFIN Alumni
Microsoft laittoi tänään XNA Game Launcherin jakeluun, mikä siis mahdollistaa omakutoisten pelien kehittämisen ja pelaamisen Xbox 360:llä. Ikävänä puolena ilmaista tämä ei kuitenkaan ole vaan 4kk jäsenyys Creators Clubiin kustantaa 49,00 ja 12kk 99,00. Kauppapaikalta pääsee lataamaan sekä käynnistysalustan ja nämä jäsenyydet.

Oheislukemiseksi Let's Kill Dave -blogista aihetta käsittelevä "uutinen":
http://letskilldave.com/archive/2006/12/11/XNA-Launch-Day-is-here_2100_.aspx

Lisäksi tähän vielä yksi ihan pätevältä vaikuttava sivusto jossa mm. ohjeita aloittelijoille:
http://www.xnaresources.com

Ja Microsoftin virallinen XNA-sivu:
http://msdn.microsoft.com/directx/XNA/default.aspx

Kukaan vielä rohjennut systeemiä testaamaan? Parhaita pelejä, omia tuotoksia, keskustelua koodipuolesta ja linkkejä tutorialeihin ynnä muuta aiheeseen liittyvää tähän ketjuun.
 
Vastaus: XNA Creators Club & XNA Game Launcher

Testailin varhaista beta-versiota, jossa ei vielä ollut content-pipelinea yms. hienouksia, mutta
vaikutti ihan hyvältä paketilta. Kirjastot eivät olleet liian korkealle tasolle abstrahoituja, vaan homma
tuntui ihan normaalilta DirectX -ohjelmoinnilta. Jos et osaa ohjelmoida niin etpä tuosta mitään irti
saa.

Saisi nyt tulla pian se murikka jolla saa Windowsin ymmärtämään XO:n langatonta ohjainta. :)

Edit: Kuten tuonne uutispuolelle kommentoisin, niin Visual C# Express IDE, jonka yhteyteen tuo
XNA asennetaan, on melkoisen kapinen kapistus. Ilmainenhan se on, joten ei ole koiraa karvoihin
katsominen. (tai jotain :p ) Nyt varmaan monilla nousee karvat pystyyn, mutta sanonpa silti: Tuo
express tuntuu yhtä kankealta kuin Javalla tehdyt IDE:t, siksi mieluummin käyttelen maksullista
Visual Studio .NET:aa.

Edit edit: Ja tuon työkalusetin lataaminen ja käyttöönotto on siis ilmaista, ja omia hengentuotteita
pystyy pyörittämään Windowsilla. (Tällä hetkellä vain XP, Vista tuki tulossa.) Eli tuota creator's club
jäsenmaksua ei kannata suinpäin mennä makselemaan, sillä melkolailla samalta se pomppiva
laatikko näyttää tietokoneen ruudulla ja XO:lla televisioruudulla. :D
 
Vastaus: XNA Creators Club & XNA Game Launcher

GDC-tapahtumassa Microsoft järjesti XNA GS Express -kilpailun, jossa oli tarkoituksena tehdä kokonainen peli neljän päivän aikana. Neljä valmistunutta peliä ovat:

DungeonQuest, a 3D action RPG from independent game developers Benjamin Nitschke and Christoph Rienaecker from exDream in Germany. Benjamin and Christoph managed to include two player co-op multiplayer in this expansive dungeon crawler.

Simian Escape, from independent game developers Jonathon Stevens and Patrick Glanville from the United States, is a 2D run-and-jump game in a prehistoric setting built with the help of Torque X.

Damage Control is a game created by hobbyist game developer Josh Butterworth from the United Kingdom with the remote assistance of Maher m0dus Al-Samkari and the NeoGAF community. Perimeter is a four player multiplayer siege game where you must defend your base from wave after wave of invading aliens.

AbduX, from graduate student game developer Andre Furtado from Brazil, is a zany action game that turns the tables on the classic humanity vs. aliens formula. This time, the player assumes the role of an alien and pilots a flying saucer through the countryside to abduct unsuspecting earthlings while trying to avoid detection. Whats impressive about AbduX is how it incorporates voice recognition commands to control functions of the spacecraft.

Kuvia: http://www.flickr.com/photos/gamerscore/sets/72157594578902903/

Pelit löytyvät Microsoftin sivuilta ja niitä voi pelata PC:llä, johon on asennettu XNA (ei vaadi jäsenmaksua).
 
Ylös Bottom