Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XO ja roolipelit (keskustelua tulevasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: XO ja roolipelit (keskustelua tulevasta)

Varsin varteenotettavalta peliltä vaikuttaa myös Dungeon Siege III. Paperilla DSIII vaikuttaa hyvältä: pelin kehittänyt Obsidian Entertaiment on tullut tutuksi mm. KOTOR II sekä Neverwinter Nights 2- peleistä. Kyseinen studio vastaa myös Fallout New Vegasista. Ainakin studiolle riittää luottoa, koska näinkin maineikkaiden pelisarjojen jatko-osia ovat päässeet veistelemään. Kiinnostuneille on tarjolla traileria sekä satunnaisia kuvakaappauksia. Pelin virallista julkaisua on kaavailtu vuodelle 2011.

O.o tälläisestä en ole tiennykkään -.-.Pakko-ostos,koska tehnyt KOTOR II... En tiedä silti mitä sieltä tulee, mutta taidanpa ennakkovarata täysin riskillä heti, kun voi.

Dungeon Siegeä odotellaan myös täällä. Vaan mulle Obsidian Entertainmentille ei riitä luottoa. Kotor 2 oli meh, NWN2 oli kamalaa sontaa, Alpha Protocol on vielä pelaamatta...

Tuossa pari viestiä ylempänä puhuttiin jRPG:istä ja niiden sontaisuudesta. Suosittelen ehdottomasti katsastamaan Nierin.
Nieriää saa kaupoista nykyään parin kympin kappalehintaan, ja pelin juoni oli ehdottomasti parasta mitä olen tässä konsoligeneraatiossa kokenut. Se ei ole myöskään mikään perinteinen jRPG, vaan hack&slash peli. Myös musiikit ovat aivan loistavat.
Ainoastaan Nierille ja sille Lost Odysseylle voin uusista jRPG:istä antaa arvion "hyvä" - kokeiltu on kuitenkin jo aika iso osa konsolille tulleista isommista japporopeista.
Jos pelin ajattelit hommata jossain vaiheessa, niin kannattaa valmistautua näkemään myös pikseleitä, niinkuin sellaisia PS1 ajan pikseleitä. Graffamoottori ei ole ihan ajan tasalla...

Mulle sit taas japskiropeista parhaimpina on ollut Tales of Vesperia, ja Lost Odysssey. FF13 oli jotain ihan jäätävää #%#&"#¤...

Dungeon Siege 3 olikin päässy ihan lipsumaan tutkasta kokonaan, ykkönen oli ainakin silloin joskus hyvä, ja kakkostakin tuli vähän pelailtu mutta se ei mielestäni yltänyt ykkösen tasolle. Toivottavasti kolmonen veisi koko potin, mutta tuo kehitystiimi vähän epäilyttää, Kotor II oli vähän niin ja näin, Alpha Protocolia en pelannut mutta katsoin videoita ja arvosteluja ja mielipiteeksi muodostui että AP on ydinjätettä johon ei pidä koskea.

Vähän pelottaa New Vegasinkin kohdalla että mitä ne lopulta puskee ulos, AP kun näytti silloin kehitysvaiheessa todella hyvältä mutta lopputuotos oli jotain ihan muuta. Toivottavasti eivät nyt ryssi New Vegasia.

Fable 3 tulee taas olemaan niin ylihypetetty, yliarvostettu sontaläjä että toista ei löydy.

Alpha Protocolia en pelannut mutta katsoin videoita ja arvosteluja ja mielipiteeksi muodostui että AP on ydinjätettä johon ei pidä koskea.

Fable 3 tulee taas olemaan niin ylihypetetty, yliarvostettu sontaläjä että toista ei löydy.

AP ei ole ydinjätettä. AP on keskinkertainen peli, jossa on erinomaisia elementtejä. Eli sellainen 7 peli, joka voisi olla 8-9 peli, jos sitä olisi viimeistelty paremmin, tehty sujuvammin muutama asia, jne.

Jos Peter M hypettää peliä, niin se on AINA ylihypetettyä. Vaikka Peter M tekisi uuden Deus Exin(siis tasoltaan samaa kuin mitä tuo oli saapuessaan) tai Civilizationin(sama kuin edellinen) niin silti peli tuomittaisiin ylihypetetyksi. Tämä on hyvä muistaa ottaa huomioon.

Omaan makuuni Boxin parhaat ropet ovat olleet Oblivion, Fallout ja ME1. Kaikissa on ollut omat puutteensa ja näiden yhdistelmällä olisikin tullut "täydellinen peli", mutta sinänsäkkin jo erinomaisia ja mielestäni jokaisessa sitä vanhaa kunnon fiilistä mitä oli kun pelasi PC:llä junnuna aikoinaan niitä ekoja ropejaan.

Witcher 2:sta tosiaan toivotaan ja odotellaan oikeastaan eniten ns. täysin uutena tulokkaana. Ovat kuitenkin puhuneet nyt aika suoraan että kehittäisivät heti kun ensin PC-peli valmiina. Eli boxille tuo käännös voisi tulla varmaan suht. nopeastikkin, sen verran helppo PC:ltä kääntää. Eri asia kuinka hyvin tuo tehdään. Ja yksinkertainen syy miksi se todennäköisesti tulee kääntymään, raha. Toisaalta miksi se ei käänny, niin sama syy. Kehittäminen konsoleille maksaa paljon, mutta jos käännös onnistuisi niin samalla siitä voisi tehdä ihan toisella tavalla rahaa kuin PC:llä nykyisin.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Huippu thdeadi!

Ite oottelisin lähinnä jotain kunnon diablo kloonia boxille. sacred 2 jo pelattu. Toivottavasti jotain tulee. esim ensimmäisen boxin baldurs gate oli ihan viihyttävä vaikka aika yksinkertainen olikin. coopista plussaa

Odotus listalla myös tuo fo3 ja uutena tuli tuo Kingdoms of Amalur odotteluihn mukaan

dragon agessa jokin tökki minulla, ehkä se että mennään niin porukassa, mukava olla yksin seikkailemassa eikä tarvi muita roudata mukana. tietenki jotain satunnaisia kavereita voi olla mutta ei kokoaikaa.

ME:t ei ole kiinnostanut yhtään scifi teeman vuoksi.

Baldur's Gate Dark Alliancet olivat todella viihdyttäviä. Sacred 2 on myös huikea peli, mutta toisin kuin konsoli BG:t, on se sen verran hardcore peli että ihan kuka tahansa siitä ei nauti.

Itse en myöskään saanut kiinni Dragon Agesta, ja olin ennen viimeistä lausettasi kovin ehdottamassa Borderlandsia, mutta scifiähän sekin on.
Borderlands on ollut melkein paras Diablo klooni, vaikka se peli ei muistuta mitenkään Diabloja, go figure.

Jaahas, ensi kuussa olisi kahden wrpg:n välinen taisto luvassa. Two Worlds 2, sekä ArcaniA- Gothic 4 julkaistaan sopivan lähellä toisiaan, joten miekkojen kalistelulta tuskin voidaan välttyä.

ArcaniA- Gothic 4 on tosin ainakin demon perusteella kauheeta p*skaa, eikä tule meikäläisen pelihyllyä koristamaan, mutta jotkut tuostakin ovat ilmeisesti nauttineet. Itse jaksoin kituuttaa sen h*lvetin ärsyttävästi ääninäytellyn noidan luokse, jonka jälkeen oli pakko vain sammuttaa koko kone... AARGH!! Kokeilin myös pelin pc-version demoa, jotta edes vähän ymmärtäisin pelin hehkutusta, mutta eih... Samaa p*skaa, jonkin verran komeammassa paketissa.

Jah sitten, Two Worlds 2... Jatko- osa, jota ei edes oikeasti uskoisi olevan olemassa, mutta ihme ja kumma, XO:n surkein(?) peli saa "kauan odotetun" seuraajan. Ja hyvä niin, nimittäin nähdyt videot, sekä muutamat varsin positiiviset previkat ovat vakuuttaneet meikäläisen. Voisiko tämä oikeasti olla hyvä? Toivotaan parasta jne.

Näiden kahden kohdalla olen päätökseni jo tehnyt. ArcaniAan en tahdo enää olla yhteydessä millään tapaa, mutta Two Worlds 2:n kanssa voisin hieroa hieman lähempääkin tuttavuutta.

Samoilla fiiliksillä, Arcanialla heitän vesilintua mutta Two Worlds II voi olla yllättäjä. Tosin katson arvostelut tarkkaan läpi. Tiedä sitten milloin sekin peli saapuu kauppoihin, nimittäin julkaisijat ovat taas iloisesti sekaisin, ilmeisesti eurooppaan saadaan joku raakileversio, kun taas jenkeissä peli saapuu kauppoihin joskus tammikuussa viimeisteltynä. Ota noista selvää, ihan sama mulle tosin.

Mutta nyt... nyt odotetaan kuulkaas New Vegasia :D

nimittäin julkaisijat ovat taas iloisesti sekaisin, ilmeisesti eurooppaan saadaan joku raakileversio, kun taas jenkeissä peli saapuu kauppoihin joskus tammikuussa viimeisteltynä. Ota noista selvää, ihan sama mulle tosin.

Itsekin olen seuraillut tätä eri alueiden julkaisijoiden "taistelua". Ameriikassa pelin julkaiseva Southpeak perusteli pelin julkaisun siirtämistä ensi vuoteen sen keskeneräisyydellä, joka sitten paljastuikin paskapuheeksi.

"Truth be told, fans only have so much time to spend playing these content-rich games, and there were concerns our title could potentially be lost in the fanfare," TopWare managing director James Seaman said in a statement. "Our publishing partner SouthPeak, to their credit, has acknowledged this fact and made an adjustment, postponing their launch of Two Worlds II into early 2011."-Gamespot

Itse ei ole juuri aiemmin länsiropeja tullut pelailtua boksilla, mutta jossain vaiheessa reilu vuosi sitten innostuin testaamaan ja onhan noihin jäänyt aivan koukkuun. Juuri äsken läpäisin me2, mutta loistavasta roolin pelaamisesta huolimatta mulle ei jotenkin välity kauhean vahvana se tunnelma. Ehkä se on tuo scifi-aihe sitten mikä mättää, koska itseä näissä nyt pelaamissani ropeissa on eniten kiehtonut se siellä olemisen fiilis kun näkee edessään ison maailman ja voi itse päättää mihin suuntaan lähtee samoilemaan. ME2:sta (kuten ykkösestäkin) puuttuu se fiilis koska ei ole vain yhtä valtavaa maailmaa vaan useita pieniä paikkoja mitkä vaan valitaan kartalta. Tuli sitäkin pelattua se 60h.

Oblivion ja fallout3 iskivät aivan täysillä, samoin fable 2 vaikka se olikin eri koulukunnan peli. Dragon age oli oli kyllä muuten loistava mutta siitäkin puuttui se avoimen maailman tuntu. Enkä oikein tajua sitä juonen kehumista, mielestäni se oli lotr-kopio mitä nyt vähän enemmän poikafantasiamaista.

New Vegasia ja Fable 3:a odottelen sitten aivan helvetisti, mutta olen harkinnut että viivytän ainakin Vegasin hankintaa vuodella ja odotan gotya, jolloin saan pelin kerralla kokonaisena. Olen nimittäin huomannut että ei esim puoli vuotta läpäisyn jälkeen pelattava parin tunnin lisäosa tunnu oikein miltään enää koska ei ole niin uppoutunut pelin maailmaan. Samasta syystä jäi esim DA lisäosat pelaamatta, en nähnyt enää syytä tai kiinnostusta palata maailmaan jonka olin jo kerran pelastanut ja ikään kuin mielessäni paketoinut valmiiksi.

Sent from Samsung Galaxy S using Tapatalk

Voi kun se Knights Of The Old Republic 3 tulisi joskus...Tuo tuleva mmorpg (The Old Republic) voi olla "ihan hyvä ja ok" peli

Sen perusteella mitä olen lukenut, ei kovin rohkaisevalta ole kuulostanut. Siis kaikki MMO:iden perusongelmat on onnistuttu pitämään mukana, tai ainakin vakuuttamaan reportterit siitä että ongelmia löytyy. Onneksi sen tulemiseen on vielä paljon aikaa, josko vaikka onnistuttaisiin korjaamaan niitä ongelmia.

Toisekseen, Fable 2:lla ei minun mielestäni ollut mitään tekemistä käsitteen "roolipeli" kanssa. Se oli kyllä suht okei peli, mutta ei roolipeli. Siinä oli myös eräs ongelma jonka minua ärsytti suunnattomasti ja jonka epäilen olevan edelleen läsnä, nimittäin suttuinen grafiikka (yhdistettynä siihen ettei kuvaa voinut zoomata tai kohdistaa haluamiinsa kohteisiin mitenkään). Minä en pystynyt mitenkään samaistumaan pelimaailmaan jos kenenkään kasvoista ei saa selvää.

Fallout 3 ei kolahtanut. Oblivion oli suht jees, mutta siinä oli pelimekaanisia ärsykkeitä. Dragon age oli jos näin sanotaan 'primus inter pares' eli paras vertaistensa joukossa. Pelasin sen läpi mutta halu pelata sitä uudelleen on aika nollissa. Syy tähän on vähän sama kuin fablessa, päähahmo jaa persoonattomaksi ja ominaisuudettomaksi puupölkyksi.

Dragon age oli oli kyllä muuten loistava mutta siitäkin puuttui se avoimen maailman tuntu.
Jep, itsekin kaipailin avointa maailmaa Dragoniin. Nyt vain siirryttiin pisteestä A, pisteeseen B, eikä mitään mahdollisuutta tutkimusmatkailulle tarjottu.

Enkä oikein tajua sitä juonen kehumista, mielestäni se oli lotr-kopio mitä nyt vähän enemmän poikafantasiamaista.
Juoni ei tosiaan ollut mitään Ö-luokan fantasialöpinää ihmeellisempää, mutta viihdytti silti ihan tarpeeksi, ainakin näin "pelitarinaksi".

Huh sentään, ehkä huonoimman ikinä kokeilemani 360:n demon titteli paukahtaa kyllä suvereenisti Arcania-Gothic 4:lle. Ensinnäkin framerate on jotain käsittämättömän alhaista, aivan kuin yrittäisi pelata peliä jollain alitehoisella pc:lle liian suuret detailit päällä! Hahmot ja niiden animointi on sieltä ja syvältä. Koko komeuden kruunaa vielä jatkuvat grafiikkabugit katoavan kasvuston jne. merkeissä. Jos lopullinen peli on tätä tasoa niin en ottaisi edes ilmaiseksi :mad:

...aivan kuin yrittäisi pelata peliä jollain alitehoisella pc:lle liian suuret detailit päällä!

Noh, niinhän sinä periaatteessa teetkin:rolleyes:. Perinteinen "v*turalleen portattu konsoliversio", jota kyllä osasin jo odottaakin. Pc- versio pyörii huomattavasti paremmin, sekä tietysti komeammin, mutta en sitäkään ainakaan demon perusteella suosittelisi kenellekään.

Onneksi Two Worlds 2:n kohdalla asiat tehdään oikein(tai ainakin yritetään). "This is not a port. Two Worlds II is being simultaneously developed across all platforms in order to maintain a constant visual uniformity." Mikäli länsiropet kiinnostaa, kannattaa pitää silmällä tätä tämän kuun lopulla julkaistavaa roolipelieeposta.

Tos Arcanian demossa muuten saa optionseista laitettua sen katoavan kasvillisuuden pois päältä, tiedä mikä kumma tollanenkin feature on?!

Muuten kyllä aika sontaa, pelasin sitä nyt toistamiseen ajatellen että jospa se sittenkin alkaisi kiinnostamaan mutta ei. FNV tippuu postilaatikkoon parin viikon päästä niin siinä tuleekin sitten kunnolla pelailtua. Two Worlds II:een en hirveästi panostaisi, ykköstäkin silloin kehuttiin oblivionin kaatajaksi ja ties miksi uuden roolipelaamisen virstaanpylvääksi hienoine hollywood-tyylisineen taisteluliikkeineen ja mitä sitten kuitenkin saimme? Kalliin kasan höyryävää sitä itteään.

Täytyy kyllä sanoa, että tuota Gothicia pelatessa alkoi naurattamaan. Eikä tuon takia, että pieksin oman lammaskatraan paimenkepillä. Ihan järjetöntä miten kehtaavat jotkut tämmöstä kaupitella, mutta kai tuostakin joku ihan oikeata rahaa maksaa. Visuaalinen puoli mätti niin paljon, etten yksinkertaisesti kyennyt pelaamaan sitä sen vertaa että olisin kovin monelle tyypille viitsinyt jutella. Eikä meikäläistä edes häirinneet ne katoavat jutut vaan se, miten tää tosiaan näytti ja toimi kuin olisi jollain nuhapumpputietokoneella yrittänyt pelata jotain markkinoiden jeebuspeliä. Eikä tuommoinen realismin mallintaminen ilman tyyliseikkoja edes vetoa meikäläiseen. Jos haluan nähdä kukkia niin menen ulos. Siellä kun eivät edes katoa jos lähemmäksi eksyy.

Sama kävi mulla jonkun vastaavanlaisen ropen kanssa kun demoa kokeilin. Jotenkin olisi semmoiset fiilikset, että se olisi tuo ensimmäinen Two Worlds.

Forsooth, pray tell verily verily!

Toivon että Two Worlds II:ssa on yhtä hyvin kirjoitettu ja ääninäytelty dialogi kuin ekassa osassa :D Millos toi TW2 nyt sit oikein ilmestyy? Tiltti ja muutamat muut mestat sanois että 8.10, kun taas osa kaupoista sanoo 22.10

Pitäiskö tälle tulevalle oblivionin kaatajalle, tälle rope-pelien ehdottomalle ja kiistattomalle kuninkaalle tehdä oma ketju?

Two Worlds 2 lähti tilaukseen, toivottavasti lunastaa odotukset. Hyviä ropeja on liian vähän ja mahdollisiin kandidaatteihin täytyy tarttua. Saas tosiaan nähdä mikä on julkaisupäivä. Tuota 8.10 viljellään ainakin VPD:ssä ja Discshopissa, joten lähden siitä oletuksesta, että se on oikea.

Two Worlds 2:n virallisilla foorumeilla pelin julkaisupäiväksi ilmoitetaan 21.10. Sopii meikäläiselle ihan hyvin, nimittäin 8.10 julkaistaan vähän muutakin pelattavaa:rolleyes:(Enslaved). Vieläkin on kyllä hieman pelko persiissä tuon Two Worlds 2:n kohdalla, mutta tuskin se sentään ensimmäistä osaa huonompi voi olla.

Tuli just mieleen et mä en tiedä TW2:sta yhtään mitään. Katoin pelikauppojen mainoslauseet pelistä ja ne oli aika hauskoja :D

Reality Pump on tuskaisesti koodannut meille maailman joka on hyvin immersiivinen, kun pelaaja astuu soiseen maastoon kuuluu joka askeleelta "sluurps" ja hahmon vauhti hidastuu! :eek: Aika hardcorea ja edistyksellistä tekniikka!

A trip to the swamps will demonstrate the breathtaking experience that Two Worlds II has to offer. The result of Reality Pump?s extensive technical development, the game?s environment has been painstakingly created to fully immerse the player into the Antaloorian universe. For example, the marshy ground sucks at the character?s feet hindering his movement more so then if he was on dry land. Additionally, dynamic sounds have been constructed to further demonstrate the game?s attention to detail. When the hero steps into the marshy ground, he will hear a terrifyingly disgusting squishing noise that will make the player cringe with delight.

Luckily, there are many wooden paths and stakes placed throughout the swamp, which will allow the player to traverse the treacherous terrain with more ease. However, whether you can use the comfortable paths and bridges without paying a toll depends on the disposition of the local residents ? and you better believe that ?Have a good day!? does not pass their lips on a regular basis. But let?s face it?would you be bubblin? over with joy if you had to wake up every day to drizzling rain and tendril of swamp mist?

Mutta onko toi peli pelkkää suomaastoa jossa kävelystä saamme ilmeisesti orgasmin koska se kuulostaa niin hyvältä? Vai löytyneekö sieltä niittyjä ja metsiä taikalampineen?

Ylös Bottom