Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mieltää itsensä oranssiksi ja kokee syntyneensä väärän väriseen kehoon.Mua lähinnä kiinnostaa et käyx trumppi solariumis vai suihkutellaanko ruskeahkoa jossa seassa hieman oranssia suihketta jossain kaapissa sen naamaan? Ja minkä takia? Muuten liian valkoinen vai miks pitää näyttää oranssinruskealta?
Tuli huvin vuoksi tuossa eilen ennen nukkumaanmenoa katsottua tuubista MAGA-sakin pohdintoja tästä Ukraina tilanteesta. Päänsärkyhän siitä seurasi.
Tiivistettynä-
Zelenskyi on kunnollisten Amerikkalaisten veronmaksajien rahoja kuppaava roisto.
Putin on omia kansalaisiaan ajatteleva kunnolliset konservatiiviset arvot omaava sankari.
Ennenkaikkea Ukrainan tukeminen on WOKE!
Naton euroopanjoukkojen entisen varakomentan ja turvallisuus asiantuntija, kenraali Sir Richard Shirreffin näkemys sotilaallisesta tilanteesta euroopassa tällä hetkellä.
Miten määrittelet woken?Wokea en sinänsä itse kannata
En lähde tuohon. Kyllä sen tunnistaa, mutta en lähde tähän nyt sinänsä erikseen vastailemaan. Itse asiassa saat viitteet jo siitä ekasta kappaleestani, jos vähänkään vaivaudut asiaa miettimään.Miten määrittelet woken?
Kieltämättä tämä on inhottava kysymys, johon vastaamalla saattaa paljastaa maailmankatsomuksestaan enemmän kuin haluaa.En lähde tuohon. Kyllä sen tunnistaa, mutta en lähde tähän nyt sinänsä erikseen vastailemaan.
Ei minulla ole mitään ongelmaa kertoa maailmankatsomuksestani. Kuten jo sanoin, poliittinen asemoitumiseni on jonkin verran, mutta hyvin maltillisesti vasemmalla. Kammoksun kuitenkin sekä vasemmalla että oikealla olevia äärisuuntauksia syistä, jotka olen jo edellä maininnut. Vasemmalla olevan äärisuuntauksen yksi juttu on se, että puuttumisen keinot kun menevät yli, ja väärille raiteille, niin mennään sitten myös woken puolelle. Epärehellisyys, käänteinen rasismi sekä historian cancelointi lähinnä ne suurimmat ongelmat wokessa. Minulla ei toki ole tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta vastaan mitään, itse asiassa, usko tai älä, niin olen niiden puolustaja henkeen ja vereen - ihan omassa ammatissanikin. Ja ollut jo 20 vuotta. Mutta absoluuttisesti tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta ei pitäisi hakea, eikä noita absoluuttisesti pysty missään tapauksessa saavuttamaankaan. Kun sitä absoluuttisuutta yritetään saavuttaa, mennään sitten juurikin sinne älyllisen epärehellisyyden puolelle. Kannattaisi itse kunkin vaan uskoa, että kohtuus kaikessa toimii melkeinpä missä tahansa asiassa. Ja kun sinne ääripäihin mennään, aiheutetaan aina ongelmia ja vastakkainasettelua enemmän kuin on todellisuudessa tarpeen.Kieltämättä tämä on inhottava kysymys, johon vastaamalla saattaa paljastaa maailmankatsomuksestaan enemmän kuin haluaa.
Itse tykkään tästä määritelmästä, jonka Ron de Santisin (Floridan kuvernööri, vastustaa wokea) edustajat nurkkaan ahdistettuina joutuivat tuomioistuimen edessä esittämään:
"The belief there are systemic injustices in American society and the need to address them"
Eli käsitys, jonka mukaan amerikkalaisessa yhteiskunnassa on systeemistä epäoikeudenmukaisuutta, ja että tähän pitäisi puuttua. Koska olen tällainen äärivasemmistolainen, hyväksyn tuon määritelmän ja olen valmis kannattamaan sitä.
Luulenpa, että harva täällä kannattaa epäoikeudenmukaisuutta missään muodossa. Lienee kyse siitä, että mikä on kenenkin mielestä oikeudenmukaista ja mikä ei.Eli käsitys, jonka mukaan amerikkalaisessa yhteiskunnassa on systeemistä epäoikeudenmukaisuutta, ja että tähän pitäisi puuttua. Koska olen tällainen äärivasemmistolainen, hyväksyn tuon määritelmän ja olen valmis kannattamaan sitä.
Tekstistäsi on luettavissa, että kokoomus puolueena oikeasti olisi tuota mieltä ja se olisi laittanut nuoret jotenkin äänitorvekseen. Kuvittelisin, että kyseinen paikallinen nuorisojärjestö on tehnyt tuollaisen kannanoton ihan itsenäisesti. En ole ainakaan moiseen ajatukseen missään aiemmin törmännyt edes ajatuksen tasolla politiikan terävimmässä kärjessä.Välillä vähän kotimaan politiikkaa. Keski-Suomen "tulevaisuuden toivot", eli kokoomusnuoret, ovat sanoneet ääneen, mitä ajattelevat. "Bättre folk", eli "kykypuolue", eli "talousosaajapuolue" on nuoriso-osastonsa kautta sitä mieltä, että äänestämiseen pitäisi säätää ylärajaksi 80v, koska "sitä vanhemmat eivät oikein ole enää kartalla, ketä pitää äänestää". Vanhemmat ihmisethän ovat perinteisemmin muistaneet, kuinka Suomen hyvinvointivaltio sotien jälkeen rakennettiin SDP:n ja Maalaisliiton, eli nykyisen Keskustan, punamultahallituksilla samalla, kun Kokoomus pidettiin pois hallituksista. Selvästi pelottaa jo kovasti, kuinka SDP:stä olisi tulossa seuraava pääministeripuolue ja se tarkoittaisi Kokoomuksen kohdalle pitkähköä, todellisuudessa se ei edes koskaan voisi olla liian pitkä, oppositiotaivalta. Pitää saada rajoitettua äänioikeus vaan 'paremmalle ainekselle'.
Ei toki Orpon suulla, mutta joka tapauksessa tästä ajatuksesta on sanouduttu irti varsin jyrkin sanakääntein.Odotan kovasti Orpolta äänekästä julkista lausuntoa asiasta, jossa sanotaan muutakin kuin "Meillä on hyvä hallitusohjelma!". Kokoomusnuoret eivät selvästi vielä ole oppineet kokoomuslaisten ykköselämänohjetta: Lupaa jotain, tee ihan päinvastoin ja sälytä vastuu ja syy hallituskumppaneille.
![]()
Keski-Suomen Kokoomusnuoret ehdottavat äänestämiselle yläikärajaa
Keski-Suomen Kokoomusnuorten mukaan ikäihmisille voitaisiin jatkossa järjestää ”lasten vaalien kaltaisia tilaisuuksia”.www.is.fi
Ajatus äänioikeuden ja vaalikelpoisuuden rajaamisesta korkean iän perusteella on täysin kokoomuksen ajatusmaailman vastaista ja ajatuksena vastenmielinen. Puolue on sitoutunut kaikkien täysi-ikäisten kansalaisten yleiseen ja yhtäläiseen äänioikeuteen ja oikeuteen asettua vaaleissa ehdolle, puoluesihteeri Timo Elo sanoo tiedotteessa.
Myös kokoomuksen valtakunnallinen nuorisojärjestö on tyrmännyt ehdotuksen.Elon mukaan ajatus äänioikeuden yläikärajasta on räikeästi ristiriidassa kokoomuslaisen arvomaailman kanssa. Hän myös arvioi sitä marginaaliseksi ajatukseksi.
Niin kyllähän minä heti viestinä alussa ihan suoraan mainitsin, että kyseessä olivat keski-suomen kokoomusnuoret, eikä koko puolue. Kyseinen jaosto oli kuitenkin tullut ihan avoimesti esiin ideansa kanssa, eikä ollut ensimmäinen kerta, kun kokoomusnuoret nimenomaan heittelivät ääneen vastaavia juttuja. Lihavoimasi kohdan perään tosiaan sanoin, että odotan Orpolta julkilausumaa aiheesta. Onko koko puolue asiasta samaa mieltä, vaiko ei. Toki tiesin etukäteen, että kyllähän asia kiistetään, jotta ainakin julkisuudessa ollaan tasa-arvon kannalla, vaikka puolueen todelliset teot ovatkin aina olleet vähempiosaisia kyykyttäviä. Sen verran raflaava heitto oli nuorisojaoston idea kuitenkin, että päätinpä sen täälläkin nyt jakaa.Tekstistäsi on luettavissa, että kokoomus puolueena oikeasti olisi tuota mieltä ja se olisi laittanut nuoret jotenkin äänitorvekseen. Kuvittelisin, että kyseinen paikallinen nuorisojärjestö on tehnyt tuollaisen kannanoton ihan itsenäisesti.