Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yojimbo

Liquit

Member
Elikkä paljon tääle tyypille joutuu oikeen maksaan! Onko edes sen arvoinen kaveri? Mitähän summia pitäis syöttää että kaveri ei nyt heti lähetä meneen. Rahaa on tällä hetkellä 150 000 ja ei oo kiva jos kaikki lähtee.:confused:
 
mä en nyt ihan varma ole mikä on se pienin määrä mitä sille joutuu maksamaan. mutta ite sain tingittyy hinnan 165 000 giliin.
ja että onko se sen arvoinen? on yojimbo kannattaa ehdottomasti hankkii jos haluut päästä helpoimmalla tavalla dark aeonit.
 
Hintaa en muista, mutta puhtaassa tehossa mitattuna Yojimbo on ylivoimainen ase. Sillä putoaa mikä tahansa pelin hirviö yhdellä iskulla, jos vain rahaa ja tuuria riittää. Valitettavasti.

Juuri siksi tosimiehet eivät Yojimboa käytäkään. ;)
 
Ei ole tosimies ei.
Itse tappanut pari dark aeonia jo tuurilla (zanmato). Onhan se turhauttavaa pelata peliä walktrough toisessa kädessä :rolleyes:
Kivaahan se olisi jo kaikki äijät löisivät 99999 mutta kun olen sellainen, että kaikki on pakko saavuttaa itse niin vasta yksi ukko lyö yli 9999 :)

Niin joo, itse "ostin" Yojimbon vähän reilulla 200 000 gilillä. Kallis oli, mutta eipä tuossa pelissä muuhun rahaa tarvikaan kuin Yojimbon lahjontaan.

Lisätään nyt sen verran, että siis itse en faqeja kovinkaan helpolla käytä. Varmasti sen vuoksi äijäni eivät 90h kohdalla kovin kovassa iskussa olekaan. Vaikeaa on niitä sigileitä ja crestejäkin tuurilla löytää. Toisinsanoen puuduttavaan pyöriä kymmeniä tunteja samoissa paikoissa ilman, että saavuttaa mitään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No jos miehisyyttä mitataan sillä, onko kyennyt voittamaan Dark Aeonit ilman Zanmatoa *sylkäisee*, tällä boardilla on minun laskujeni mukaan ainakin kaksi Tosimiestä.

Mutta kun ei mitata. Faqut ja Zanmato *sylkäisee* ovat niille, jotka eivät tahdo kasvattaa FFX:n elinikää ja samalla rahalle saatua vastinetta. Jos jyrää D.Aeonit ja Penancen Yojimbolla, ei jää jäljelle enää mitään syytä kehittää hahmoja ja jatkaa pelaamista. Koska itse tahdon saada pelistä kaiken nautinnon irti, olen yrittänyt välttää näiden kahden paheen käyttöä viimeiseen asti. Vaihtelevalla menestyksellä.

Mutta jokainen saa minun puolestani pelata omalla tavallaan. Kannattaa vain muistaa, että rahalleen saa tuplasti enemmän vastinetta mikäli ei sorru käyttämään näitä oikoreittejä. Besides, mikäli käyttää Yojimboa, Dark Aeoneiden voittamisesta saatu lesotusarvo on yhtä kuin nolla. ;)
 
Ja mikäli Dark Yojimbo tuottaa vaikeuksia jos käytätte Zanmatoa ( Toivon todellakin että niin käy ) niin tänne ei sitten kannata suotta siitä tulla kirjoittelemaan... Ei millään pahalla pojat :)

Mutta jos peli ostetaan ja siitä sitten pitäisi saada pitkäkestoinen niin kehitetään ne hahmot maksimiin asti, eikä millään Yojimbo:lla pätkitä kaikkea vastaan tulevaa. Eihän pelissä ole mitään vastusta jos kaikki kuolee sillä että ensin haetaan rahat ja sitten pistetään ne Yojimbolle joka hakkaa kaiken nurin ja jos niin ei käy niin loadataan peli ja koitetaan uusiksi :(

Loppujen lopuksi siinä ei kestä kauaa että itse kehittää hahmot maksimiin ja onhan siinä jotain tavoitetta kun penancea yrittää voittaa hahmoilla jotka on vaivalla kehittänyt kunnollisiksi. Onhan se sitten mukava tunne kun ihan reilulla pelillä voittaa pelin vaikeimmat vastukset.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No nyt oon kahden vaiheilla ollakko tosimies vai oma normaali raukkis... No tuun hakeen ton jannun sitten kun koko maailmaa voi kiertää. Vai onko toi mahdollista?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
No nyt oon kahden vaiheilla ollakko tosimies vai oma normaali raukkis... No tuun hakeen ton jannun sitten kun koko maailmaa voi kiertää. Vai onko toi mahdollista?

Onhan se, tosin kannattaa miettiä pariin kertaan ennen kuin lähtee tuolle linjalle. Se vähentää pelin kestoa reilusti yli 100 tunnilla :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis


Onhan se, tosin kannattaa miettiä pariin kertaan ennen kuin lähtee tuolle linjalle. Se vähentää pelin kestoa reilusti yli 100 tunnilla :)

Jep! Mut mä ajattelin että sitten joskus kun maailmaa voi vapaasti kiertää ni voikos ton silloin hakea?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit


Jep! Mut mä ajattelin että sitten joskus kun maailmaa voi vapaasti kiertää ni voikos ton silloin hakea?

No tuli hieman epäselvästi tuossa ehkä sitten vastattua, mutta tuo alussa oleva "Onhan se" tarkoitti että on se mahdollista hakea Yojimbo sitten kun vapaasti pääset kiertelemään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis


No tuli hieman epäselvästi tuossa ehkä sitten vastattua, mutta tuo alussa oleva "Onhan se" tarkoitti että on se mahdollista hakea Yojimbo sitten kun vapaasti pääset kiertelemään.

OK kiitti tiedosta!:) Ja nyt tähtiporttia kattoon...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis


Onhan se, tosin kannattaa miettiä pariin kertaan ennen kuin lähtee tuolle linjalle. Se vähentää pelin kestoa reilusti yli 100 tunnilla :)
Jep, rehellinen peli pidentää FFX:n elinikää tosiaan ainakin tuolla 100:lla tunnilla. Itselläni on mittarissa 198h, eikä Penance ole vieläkään suostunut putoamaan. Jos taas olisin käyttänyt Zanmatoa *sylkäisy*, pelini olisi ollut ohi jo joskus 90 tunnin paikkeilla ja olisin jäänyt paljosta hauskasta paitsi.

Yojimbo kannattaa kyllä hankkia (käsittääkseni muuten ei voi taistella D.Yojimboa vastaan?), mutta sen käyttämistä sopii harkita visusti. Onneksi useimpien Zanmatolla leikkiminen sentään tyssää viimeistään Dark Yojimboon, kuten Crisis tuossa vihjasikin. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan GrandAlf

Yojimbo kannattaa kyllä hankkia (käsittääkseni muuten ei voi taistella D.Yojimboa vastaan?), mutta sen käyttämistä sopii harkita visusti. Onneksi useimpien Zanmatolla leikkiminen sentään tyssää viimeistään Dark Yojimboon, kuten Crisis tuossa vihjasikin. ;)

Joo mä rupesin vähän taisteleen kun tossa luolassa saa ihan kivasti pojoja. Varsinkin siitä pienestä örkistä joka aikasemmissa aina tuli ihan kiinni ja tökkäs sillä puukolla. Siinä sitten rahaakin tulee ihan kiitettävästi joten taidan otta jimbon tosta ainakin matkakaveriks.:p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit


Joo mä rupesin vähän taisteleen kun tossa luolassa saa ihan kivasti pojoja. Varsinkin siitä pienestä örkistä joka aikasemmissa aina tuli ihan kiinni ja tökkäs sillä puukolla. Siinä sitten rahaakin tulee ihan kiitettävästi joten taidan otta jimbon tosta ainakin matkakaveriks.:p

Myös luolassa tulevia Ghost vihollisia vastaan on hyvä taistella sillä välillä ( Aika harvoin , mutta kuitenkin ) ne pudottavat panssarin josta löytyy No Encounter ability, tämä tulee käteväksi pelissä sitten myöhemmin...
 
Olen pätkinyt vasta yhden dark aeonin, valeforin. Koitin ensin useaan otteeseen zanmatolla mutta Yojimbo ei suostunut tekemään sitä edes 2,5 miljoonasta gilistä. Yunalla luck oli vain 17 eli turha vaiva.

Hahmoilla ainoastaan Auronilla oli täyteen kehitetty ase (en muista nyt aseen nimeä) ja se löi sillä päälle 20000 iskuja, eli ei kovin paljon.
Kaikki muut äijät joutuivat tyytymään alle 9999 iskuihin.
Niin ja ainoastaan Tidusin energia kipusi yli 9999 pisteen. Tidusilla oli "panssari" jossa oli (perkele kun ei muista nimiä) ominaisuus jolla sai energiat ylittämään 9999 pisteen.
Tosin vaikka pistin tidukselle tuon "panssarin" niin enerkia oli jotain 9800 luokaaa, joten jouduin käyttämään vielä sitä energiat tuplaavaa itemiä.

Aeoneista ainoastaan Yojimbo, Bahamut, Magus sisters, ifrit ja Anima saivat tehtyä yli 9999 pisteen vahinkoa.

Jokaisen aeonin mittari oli ladattu valmiiksi täyteen. Ja kaikki paitsi Magus sisterit kuolivat saman tien kun sain tehtyä overdrive liikkeen.

Aina kun dark valefor oli ladannut overdrive mittarin täyteen manasin jonkun aeonin ottamaan iskun vastaan :)

Kyllä se sitten lopulta tippui.
 
Enpä jaksanut kaikkia viestejä lukea, että tämä on voinut olla aemminkin, eli oon jostain kuullu, että mitä parempi luck sillä yunalla on niin sitä pienemmällä rahalla yojimbo tekee zanmaton. Mitkä muut asiat siihen vaikuttaa?

Ja onko se 250 000 isoin hinta mitä siitä pitää maksaa, kun olisin nyt menossa ostaan sitä kun valitsin aikoinani jonku vaihtoehdon ja rahat ei riittäny, niin aattelin, että kannattaako, jos se ei ees tee sitä tapppo iskua joka kerta.

Ja muuten, mikä sen paikan nimi oli mistä yojimbon löysi?

edit: miten ihmeessä ne hahmot saa tekemään/saamaan mitään yli 9999???? ja miten/mistä saa niitä mitä erikois aseita nyt olikaan. Ja miten siellä omega ruinsissa voi selvitä hengissä paria vihulaista kauempaa, ku mulla jos huono tuuri sattuu niin häviän ekalle vihulaiselle, joka tlee vastaan. Ne on siellä aivan kamalan pahoja!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Ja onko se 250 000 isoin hinta mitä siitä pitää maksaa, kun olisin nyt menossa ostaan sitä kun valitsin aikoinani jonku vaihtoehdon ja rahat ei riittäny, niin aattelin, että kannattaako, jos se ei ees tee sitä tapppo iskua joka kerta.

Se aina heittää oman ehdotuksen johonka sit vastataan taas omalla, eli koitetaan tinkiä. Se mitä vastaa Jimbon kysymykseen ennen bisneksiä vaikuttaa lähtöhintaan. Eli mulla alin vaihtoehto (tarvitsen sinin kukistamiseen) oli edullisin. Mutta jos rupee heittään liian pieniä tarjouksia ni Jimbo voi potkasta saman tien pihalle. Ite maksoin n. 199 000.
 
Tässä on ne Yojimbon zanmaton laskelmat eli mitkä kaikki asiat vaikuttavat sen tulemiseen, jos jotain kiinnostaa lukea :)

Credit goes to:
Dual Zero for making many Zanmato topics to gather this information. Also, all of this information just happens to be on the Zanmato v2 Topic on the main FFX board.
Muni Shinobu and his Yojimbo Affection levels info.
Shinryu for posting Zanmato Level defense on my other topic. The info is derived from the Official Brady Games Strategy Guide for FFX.Olivier Hague for posting Zanmato formulas on how it occurs and such. The info is derived from the Official Ultimania Guide.

Here's how it is in Final Fantasy X International:

It all depends on Yojimbo's "Motivation".
His "Motivation" is calculated as follows:

It starts at 0, naturally.

1st step: The money you paid him for the attack

Yojimbo's "Motivation" according to how much you paid him for the attack:
1~3 Gil -> + 0
4~7 Gil -> + 4
8~15 Gil -> + 8
16~31 Gil -> + 12
32~63 Gil -> + 16
64~127 Gil -> + 20
128~255 Gil -> + 24
256~511 Gil -> + 28
512~1023 Gil -> + 32
1024~2047 Gil -> + 36
2048~4095 Gil -> + 40
4096~8191 Gil -> + 44
8192~16383 Gil -> + 48
16384~32767 Gil -> + 52
32768~65535 Gil -> + 56
65536~131071 Gil -> + 60
131072~262143 Gil -> + 64
262144~524287 Gil -> + 68
524288~1048575 Gil -> + 72
1048576~2097151 Gil -> + 76
2097152~4194303 Gil -> + 80
4194304~83886007 Gil -> + 84
8388608~16777215 Gil -> + 88
16777216~33554431 Gil -> + 92
33554432~67108863 Gil -> + 96
67108864~134217727 Gil -> + 100
134217728~268435455 Gil -> + 104
268435456~536870911 Gil -> + 108
536870912~999999999 Gil -> + 112

2nd step: The Compatibility parameter

[That hidden parameter starts at 128.
The minimum is 0, and the maximum is 255.
It decreases of 20 points if you pay him 0 Gil.
It decreases of 10 points if Yojimbo "dies" during the battle.
It decreases of 3 points if you recall him just after you summoned him.
It decreases of 1 point when he attacks with Daigoro.
It doesn't change when he uses his "Kozuka" attack.
It increases of 1 point when he uses his "Wakizashi" attack on one enemy.
It increases of 3 points when he uses his "Wakizashi" attack on all enemies.
It increases of 4 points when he uses his "Zanmato" attack.
It doesn't reset when the battle is over.]
Yojimbo's "Motivation" according to his "Compatibility" parameter when you paid him for the attack:
+ (Compatibility / 4)
(round off by ignoring what's after the decimal)

3rd step: Your answer when you hired him, and the Zanmato Lv. of the enemy

First of all, if you said that you wanted to hire him as a part of your training as a Summoner:
X [0.75 + (what you paid for the attack X 0.5 / the total amount of Gil you have)]
(round off by ignoring what's after the decimal)

Then, if you said that you wanted to hire him as a part of your training as a Summoner, or to destroy fiends:
Enemy is Zanmato Lv. 1 -> X 1
Enemy is Zanmato Lv. 2 -> X 0.5
Enemy is Zanmato Lv. 3 -> X 0.33
Enemy is Zanmato Lv. 4 -> X 0.25
Enemy is Zanmato Lv. 5 -> X 0.2
Enemy is Zanmato Lv. 6 -> X 0.16
(round off by ignoring what's after the decimal)

If you said that you wanted to hire him to defeat really strong enemies:
Enemy is Zanmato Lv. 1~3 -> X 0.8
Enemy is Zanmato Lv. 4~6 -> X 0.4
(round off by ignoring what's after the decimal)

4th step: The Overdrive gauge

If it was full when you paid him for the attack:
+ 20

5th step: The random factor

That one is totally random:
+ 0~63

Final step: So, how much does that make?

If, after all that, Yojimbo's "Motivation" is equal or superior to 80, he'll use Zanmato.

If it isn't, the whole calculation will be made one more time, but the enemy's Zanmato Lv. will be considered to be 1 this time.
And according to the new "Motivation" result...
0~31 -> Daigoro
32~47 -> Kozuka
48~63 -> Wakizashi (one enemy)
64+ -> Wakizashi (all enemies)




Yojimbo may also immediately attack for free when his turn comes.
The odds are:
Compatibility parameter / 1024

When he does attack for free, the kind of attack he does is decided as follows:
[Compatibility parameter / 4] (round off by ignoring what's after the decimal) + 0~63 (random)
If the result is:
0~31 -> Yojimbo uses his "Daigoro" attack
32~47 -> Yojimbo uses his "Kozuka" attack
48~63 -> Yojimbo uses his "Wakizashi" attack against one enemy
64~79 -> Yojimbo uses his "Wakizashi" attack against all enemies
80+ -> Yojimbo uses his "Zanmato" attack _if the enemy's Zanmato Lv. is 1_, otherwise, he uses his "Wakizashi" attack against all enemies.

Also, there's a reason that no one has made a FAQ. If wasn't for the fact all this information belongs to its respective sources(The Brady Games Guide and the Ultimaina Guide in particular), and is not ours to use, either Dual Zero or me would have made one.


Every enemy has a Zanmato Resistance Level(Even ones that are impossible to Zanmato[Like underwater fiends]). There are 5 Zanmato Resistance Levels. The higher the level the harder to Zanmato. There are enemies that have more than one variation of that enemy. The variations have different HP, MP, STR, etc., and in the Mimics case, different weaknesses and Zanmato Levels.

Zanmato Resistance Level One
Achelous
Aerouge
Ahriman
Alcyone
Anacondaur
Aqua Flan
Bandersnatch
Bashura
Basilisk
Bat Eye
Bite Bug
Black Element
Blue Element
Bomb (2 types)
Buer
Bunyip
Cave Iguion
Chimera (2 types)
Chimera Brain
Coeurl
Condor
Dark Element
Dark Flan
Defender
Defender X
Defender Z
Demonolith
Dingo
Dinonix
Dual Horn (2 Types)
Epaaj
Evil Eye (2 Types)
Exoray
Fallen Monk (2 Types)
Flame Flan
Floating Death
Floating Eye
Funguar
Gandarva
Garm
Garuda (3 Types)
Gemini
Ghost
Gold Element
Grat
Grenade
Grendel
Grothia
Guado Guardian(sometimes Lv.4) (3 Types)
Halma
Ice Flan
Iguion
Imp
Ipiaria
Iron Giant
Killer Bee
Klikk
Kusariqqu
Lamashtu
Land Worm
Larva
Lord Ochu
Macea
Maelspike
Mafdet
Magic Urn
Mandragora
Master Coeurl
Master Tonberry
Maze Larva
Mech Defender
Mech Guard
Mech Gunner
Mech Hunter
Mech Leader
Mech Scouter
Melusine
Mi'ihen Fang
Murussu
Mushussu
Nebiros
Nidhogg
Ochu
Octopus
Ogre
Phlegyas
Piranha
Puroboros
Ragora
Raldo
Raptor
Red Element
Remora
Sahagin (3 Types)
Sahagin Chief
Sandragora
Sand Wolf
Sand Worm
Shred
Simurgh
Sinscale(Underwater Sinscale is Lv.4) (3 Types)
Sinspawn: Ammes
Skoll
Snow Flan
Snow Wolf
Spathi
Spirit
Splasher
Swamp Mafdet
Thorn
Thunder Flan
Tonberry
Valaha
Varuna
Vouivre (2 Types)
Warrior Monk (2 Types)
Wasp
Water Flan
Wendigo
White Element
Worker
Wraith
Xiphos
YAT-97
YAT-99
Yellow Element
YKT-11
YKT-63
Yowie
Zaurus
Zu (2 Types)

Zanmato Resistance Level Two
Barbatos
Behemoth
Behemoth King
Cactuar
Great Marlboro
Marlboro
Quatuar

Zanmato Resistance Level Three
Adamantoise
Anima

Zanmato Resistance Level Four
Arms
Biran Ronso
Chocobo Eater
Crawler
Evrae
Evrae Altana
Extractor
Geneaux's Tentacle
Geosgaeno
Guado Guardian(Sometimes Lv.1)
Head
Kimahri
Left Fin
Mimic (4 Types)
Mortibody
Mortivessel
Negator
Oblitzerator
Omega Weapon
Pterya
Right Fin
Sanctuary Keeper
Seymour
Seymour Flux
Seymour Natus
Seymour Omnis
Sin(Fin)
Sin(Core)
Sin(Head)
Sinscale(Underwater)
Sinspawn: Echuilles
Sinspawn: Genais
Sinspawn: Geneaux
Sinspawn Gui
Spectral Keeper
Spherimorph
Tros
Ultima Weapon
Yenke Ronso
Yunalesca

Zanmato Resistance Level Five
All Monster Arena bosses are Resistance Level 5.
The Dark Aeons in FFX International, and the PAL release, also have Zanmato resistances of 5.
 
Ylös Bottom