Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ZELDA a link to the past jo myynnissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fightclub
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

fightclub

New Member
Huomasin just että toi uus ZELDA (a link to the past) löytyy jo ainakin yhden kaupan hyllyltä (PAKKO OSTOS).... vaikka vaan jenkki versiona, mut kuka nyt suomen kielisii ohjekirjoja tarvii. Löysin sen Jumbon fun stationista.... Kannattaa käydä kattomassa jos ei jaksa odottaa muutamaa kuukautta ennen Euroopan julkasua.

Olihan tuota jo tammikuun alussa Fun Stationeissa. Mietityttää vaan miten tuo Four Swords toimii, jos osa peleistä on jenkkiversioita ja osa Suomesta ostettuja. Oma jenkki-Advance Warsini ei toimi linkkikaapelilla täältä ostetun AW:n kanssa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Mietityttää vaan miten tuo Four Swords toimii, jos osa peleistä on jenkkiversioita ja osa Suomesta ostettuja.

Hyvä pointti. Itse odotan Euroopan-versiota. Jos pelit eivät ole yhteensopivia, niin ainakin moninpelikavereita löytää helpommin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Hyvä pointti. Itse odotan Euroopan-versiota. Jos pelit eivät ole yhteensopivia, niin ainakin moninpelikavereita löytää helpommin.
Niinpä. Ei ole kovin helppoa löytää moninpelikavereita GBAlle.:) Varsinkin peleihin joissa ei ole single-pak linkkiä.

Toinen pointti liittyen myös moninpeliin on aluekoodit GameCube Gameboy Playerin- kanssa. Muistan lukeneeni IGN:n uutisista, että esim. Japanilainen peli ei toimi jenkki GCGBPlayerin kanssa, eli GC:llä pelattaessa aluekoodit ovat olemassa.

Tästä syystä en itsekään Zeldaa nyt etukäteen ostanut tai osta. Yhdelläkään kaverilla ei ole GBA:ta, mutta Four Swordsia olisi hauska pelata tv-ruudulta. Toivon, että kaikki hahmot kulkevat samalla ruudulla tyyliin Gauntlet, eikä niin että joku joutuu pelaamaan GBA-ruudulta. Nelinpelikin olisi helpompi järjestää juuri tuon Playerin ansiosta, muuten se on mahdotonta ainakin mulla.

Sattuuko joku jo pelin omistava tietämään, miten tuo Four Swords toimii eli onko kaikki 2-4 pelaajaa vapaita kulkemaan missä tahansa (pahoin pelkään), vai onko alueena kiinteä ruutu?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Tästä syystä en itsekään Zeldaa nyt etukäteen ostanut tai osta. Yhdelläkään kaverilla ei ole GBA:ta, mutta Four Swordsia olisi hauska pelata tv-ruudulta. Toivon, että kaikki hahmot kulkevat samalla ruudulla tyyliin Gauntlet, eikä niin että joku joutuu pelaamaan GBA-ruudulta. Nelinpelikin olisi helpompi järjestää juuri tuon Playerin ansiosta, muuten se on mahdotonta ainakin mulla.
Nyt en kyllä pysynyt kärryillä... pystyykö GB Playereita muka linkittimään toisiinsa? (eihän sillä muuten voisi pelata moninpelejä) :confused:

Toinen pointti liittyen myös moninpeliin on aluekoodit GameCube Gameboy Playerin- kanssa. Muistan lukeneeni IGN:n uutisista, että esim. Japanilainen peli ei toimi jenkki GCGBPlayerin kanssa, eli GC:llä pelattaessa aluekoodit ovat olemassa.

Itse muistan lukeneeni näin, että japanilainen GCGBP toimii vain japanilaisen GameCuben kanssa. Ja eurooppalainen GCGBP vain eurooppalaisen GameCuben. Itse lisälaitteessa on siis ns. aluekoodi, mutta pelit toimivat missä vain välittämättä moisesta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Nyt en kyllä pysynyt kärryillä... pystyykö GB Playereita muka linkittimään toisiinsa? (eihän sillä muuten voisi pelata moninpelejä) :confused:

Nyt mäkään en aivan tajunnut mitä tarkoitit, sillä ei kai tv-ruudulla pelatessa tarvita kuin neljä ohjainta (ei kai lisäohjaimien täydy olla GBA+GBA+GBA vaan eikö voisi käyttää vain ihan normaaleja ohjaimia tai niitä SNES-padin kopioita, jotka ainakin Japanissa julkaistaan). Voi olla että en osannut oikein selittää mitä tarkoitin. Eli yksinkertaistettuna tarkoitin sitä, jos lyön pelin GCGBPlayeriin ja kuva näkyy tietysti tv-ruudulla. Jos ohjaimia olisi GC:ssä 2-4 niin kuvittelin, että näin voisi pelata moninpelejä isolta ruudulta.

Esim. secret of mana, siinä kaikki hahmot ovat aina samalla ruudulla ja näin moninpeli olisi juuri mitä minä tarkoitin. Jos taas muut joutuisivat pelaamaan omaa peliään GBA:n ruudulta ja vain yksi voisi pelata tv:ltä homma olisi vähän huonompi. Koska GBA:n ruutu on niin pieni, niin luultavasti Four Swordsissa kaikilla on oma "ruutu" käytössä.

Toivottavasti ilmaisin asiani nyt paremmin:).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Itse muistan lukeneeni näin, että japanilainen GCGBP toimii vain japanilaisen GameCuben kanssa. Ja eurooppalainen GCGBP vain eurooppalaisen GameCuben. Itse lisälaitteessa on siis ns. aluekoodi, mutta pelit toimivat missä vain välittämättä moisesta.

Olet varmasti oikeassa, olen joko lukenut/ymmärtänyt väärin uutisen. Olisin asian tarkistanutkin, mutta en kyseistä uutista eilen löytänyt. En olisi halunnut levittää väärää tietoa... mutta hyvä näin silloin pelejä voi siis ostella vapaasti, mutta GCGBP:n importointi ei onnistu.

Nyt mäkään en aivan tajunnut mitä tarkoitit, sillä ei kai tv-ruudulla pelatessa tarvita kuin neljä ohjainta (ei kai lisäohjaimien täydy olla GBA+GBA+GBA vaan eikö voisi käyttää vain ihan normaaleja ohjaimia tai niitä SNES-padin kopioita, jotka ainakin Japanissa julkaistaan). Voi olla että en osannut oikein selittää mitä tarkoitin. Eli yksinkertaistettuna tarkoitin sitä, jos lyön pelin GCGBPlayeriin ja kuva näkyy tietysti tv-ruudulla. Jos ohjaimia olisi GC:ssä 2-4 niin kuvittelin, että näin voisi pelata moninpelejä isolta ruudulta.
Jep, arvelinkin vähän, että tarkoitit tuota. Koska pelit ovat kuitenkin samoja kuin GBA:lla, niin ymmärtääkseni moninpeli ei tule onnistumaan pelkällä yhdellä GB Playerilla (sitä en sitten tiedä, että pystyykö koneita linkittämään toisiinsa). Peleihin pitäisi koodata erillinen tuki GB Playerille moninpeliä varten ja en ole edes varma toimisiko se silloinkaan, koska hardware ei mahdollisesti tue kahta ohjainta. En nimittäin tiedä miten paljon tuo GB Player eroaa GBA:sta raudaltaan (tuskin kuitenkaan kovinkaan paljoa).

Jos joku tietää asian laidan paremmin tai tietää jonkun internetsivun, jossa olisi tietoa asiasta, niin kertokaahan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Jep, arvelinkin vähän, että tarkoitit tuota. Koska pelit ovat kuitenkin samoja kuin GBA:lla, niin ymmärtääkseni moninpeli ei tule onnistumaan pelkällä yhdellä GB Playerilla (sitä en sitten tiedä, että pystyykö koneita linkittämään toisiinsa). Peleihin pitäisi koodata erillinen tuki GB Playerille moninpeliä varten ja en ole edes varma toimisiko se silloinkaan, koska hardware ei mahdollisesti tue kahta ohjainta. En nimittäin tiedä miten paljon tuo GB Player eroaa GBA:sta raudaltaan (tuskin kuitenkaan kovinkaan paljoa).

Jos joku tietää asian laidan paremmin tai tietää jonkun internetsivun, jossa olisi tietoa asiasta, niin kertokaahan.

Juu, hyvä kun tuli mullekin nyt selvyys tähän asiaan. Näytät tuntevan tuon hardware-puolen hyvin, kun taas mä pidin sitä itsestäänselvyytenä että moninpeli onnistuisi. Noinhan se varmasti menee miten sanoit, mä en tiennyt tai tullut ajatelleeksikaan että yksi GB Player olisi kuin yksi GBA eikä vaikka SNES. Harmi, olin jo ehtinyt fiilistellä tuota moninpelin helpottumista.

Täytyy muutenkin yrittää etsiä lisää tietoa tuosta laitteesta, ilmeisesti mikään lehti tai nettisivu ei ole vielä päässyt laitetta kokeilemaan tai ei ole ainakaan mun silmiin mitään testiä osunut.

Juu viihdepysäkissäkin tuota import versiota Four Swordsista ollut jo pitkään. Hintaa kivat ~70 euroa, en ole viitsinyt ostaa.. Odotan luultavasti että tulee tänne ja että hintakin vähän tippuu ennen kuin ostan.. En olekaan noita yhteensopivuusongelmia ajatellut. Pidin ihan itsestään selvänä että jenkkiversiota voisi pelata euroversion kanssa..nyt en ole yhtään varma, pitänee tarkistaa jostain.
Tuosta GCGBPlayeristä en pahemmin tiedä, olisi kyllä hienoa jos voisi sen kanssa Four Swordsia pelata. Mutta luulen että silloin kuvaruudun täytyisi olla yksi yhteinen, tai neljä pikkuista..ja olen saanut ainakin semmoisen kuvan että tuo GBA:eilla moninpelatessa toimii niin että jokaisella on oma "ruutunsa", niin kuin joku taisi jo mainitakin. En oikein usko että Four Swords siinä GBPlayerissä toimii, mutta olisi tietenkin hienoa jos voisi toimia..

Ylös Bottom