Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Corca

KonsoliFIN Alumni
KonsoliFINin ottaessa upouuden foorumisoftan käyttöön lähitulevaisuudessa, nykyinen kauppapalautesysteemimme jäänee telakalle. Jos mielessäsi on visioita uudeksi kauppapalautejärjestelmäksi ja sen ominaisuuksiksi, esitä ideasi meille. Ehdotelmasi voi nojata osin tai kokonaan nykyiseen malliin tai pölähtää feenix-linnun lailla tuhkista.

Tärkeimpänä toiveenamme on, että kehitysideasi tulevat perusteltuna ja riittävän hyvin kuvattuna käytännön toiminnoissaan. Mukaan kelpaavat niin käyttövalmiiksi mietityt systeemit kuin yksittäiset ominaisuudetkin. Kaverikäyttäjää saa vapaasti "pölliä", eli jo annettuja ehdotuksia saa jatkojalostaa eteenpäin, jotta niistä saadaan paras mahdollinen käyttöhyöty irti. Palautesoftien tyypillisimpiä epäkohtia voit myös tuoda esille ja ehdottaa niihin omia ratkaisuja. Ensi vuoden puolella poimimme kaikista ideoista ja ehdotuksista sopivimmat ja koetamme sisällyttää ne uuteen palauterunkoon mukaan.

Nyt kaikki paatuneet kauppamiehet ja ideanikkarit heittäytymään mukaan, kiitämme teitä etukäteen. :)
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Kaverikäyttäjää saa vapaasti "pölliä", eli jo annettuja ehdotuksia saa jatkojalostaa eteenpäin, jotta niistä saadaan paras mahdollinen käyttöhyöty irti.

Jos kaverikäyttäjää saa pölliä, niin oma "kaverikäyttäjäni" on Huuto.net ja tuon sivuston palautejärjestelmä. Kyseistä sivustoa on varmasti joku ylläpidossakin joskus kokeillut, joten en sen enempää sitä esitele. Palautejärjestelmä toimii siellä kuin junan vessa, joten eiköhän sitä kannata käyttää esikuvana.
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Palautejärjestelmä toimii siellä kuin junan vessa, joten eiköhän sitä kannata käyttää esikuvana.
Meidän palautejärjestelmän ongelma on kai se, ettei se mitenkään huomioi noita varsinaisten kauppaketjujen statuksia. Eli Huuto.netissähän palautetta pääsee muistaakseni antamaan vasta, kun kauppa on tavalla tai toisella lyöty lukkoon. Meidän järjestelmä ei tuollaista "lukitsemista" ilmeisesti tunne, ja erityisen mutkikkaaksi homma menee ketjuissa, joissa on tavaraa menossa eri ihmisille. Eli miten järjestelmän pitäisi suhtautua esim. siihen ketjuun, jossa kaupitellaan Live-aikaa/MS-pisteitä? Toimiakseen jokainen kauppa vaatisi aina uuden ketjun, ja se ei kuulosta hirveän kätevältä.
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Eli miten järjestelmän pitäisi suhtautua esim. siihen ketjuun, jossa kaupitellaan Live-aikaa/MS-pisteitä? Toimiakseen jokainen kauppa vaatisi aina uuden ketjun, ja se ei kuulosta hirveän kätevältä.

Ei varmaankaan tarvitse vaatia uutta ketjua, vaan jo ketjua tehdessä pitäisi pystyä valitsemaan kuinka monta kappaletta tiettyä tavaraa on myynnissä, aivan kuten Huuto.netissä.

Ongelmiahan tästä varmasti syntyy useampiakin, ja kun en osaa koodata, niin oikeasti käytännöllisiä neuvoja en voi antaa. Huuto.net on muutenkin huutokauppoihin erikoistunut sivusto, joten eipähän se palautejärjestelmä noin suoraan toimisi täällä. Jos olisin erinomainen koodari, niin osaisin varmasti ehdottaa moniakin asioita, nyt nämä teoriat tuskin onnistuisivat käytännön tasolla.

Palutejärjestelmä kuitenkin toimii siellä ja aina on jo etukäteen tiennyt minkälaisen ihmisen kanssa sitä kauppoja virittelee. Näin ei täällä ollut ennen tuota "sovittujen kauppojen" lisäämistä palautteiden piiriin, mutta nykyisellään uskoisin palautejärjestelmän olevan täällä varsin vahvalla pohjalla.
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

No ei ole tänne tullut vähään aikaan ideoita keneltäkään eikä niitä hirveästi olekkaan, mutta minäpä pistän.

Mielestäni olisi fiksua että ainakin negatiiviset palautteet näkyisivät suoraan jollain tapaa ketjuissa olevissa Palutepisteet: (jokin numero) kohdassa. Itse nimittäin puoli vahingossa tässä nyt hieronut kauppaa kaverin kanssa , jolla 2 negatiivista alla kun luulin hänen saaneen yhden positiivisen (kuten se tuossa ketjussa näkyy), mutta todellisuudessa tilillä onkin 3+ ja 2-.

Tämän voisi hoitaa joko näyttämällä palautteet suoraan ketjuissa prosenteilla/ numeron väri muuttuisi esim. punaiseksi jos on negatiivisia palautteita tai jotakin vastaavaa. Tämä helpottaisi noiden palautteiden seuraamista, eikä vastaavia mokia tapahtuisi yhtä helposti.
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

^Negatiivisten palautteiden näyttäminen positiivisten kanssa erikseen olisi loistava uudistus. Nuo yhteenlasketut palautteet eivät kerro koko totuutta. Jos tällainen on mahdollista foorumisoftan puitteissa toteuttaa niin kannatetaan.

Sehän voisi olla yksinkertaisimmillaan ihan vaikka näin:
Palautepisteet: (2/-3)
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Olihan täällä omakin ketju näille... eli nykyisellään kauppapalautetta saa näemmä antaa yhden vuorokaudessa. Jos rajoite täytyy olla, niin voisiko sitä edes lyhentää hieman?

Tein yli kymmenestä pelistä kaupat parissa päivässä, mutta ostajille palautteiden jakamisessa menee nyt puolitoista viikkoa. Tällä systeemillä osa palautteista isojen pelikasojen myynnin yhteydessä jää helposti antamatta (yksinkertaisesti unohtuu tai jää vaikka reissun takia ym).

Ja se taas ei ole kenenkään kannalta hyvä, reilulle ostajallekin saattaa jäädä negatiivinen maku kauppiaasta, joka ei anna positiivista palautetta. Tietämättä sitä, ettei myyjä tätä pysty tekemään.
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Tein yli kymmenestä pelistä kaupat parissa päivässä, mutta ostajille palautteiden jakamisessa menee nyt puolitoista viikkoa. Tällä systeemillä osa palautteista isojen pelikasojen myynnin yhteydessä jää helposti antamatta (yksinkertaisesti unohtuu tai jää vaikka reissun takia ym).
Ymmärrettävä epäkohta.

Palauterajoitus on muutettu väliaikaisesti kymmeneen per päivä. Tiukka rajoitus on väärinkäytösten vuoksi olemassa, mutta aktiivisia kauppamiehiä rajoite luonnollisesti hidastaa. Lisäaskeleita otetaan kauppapaikan luotettavuuden lisäämiseksi, joten uusi palauteraja voitaneen säilyttää pysyvänä. Seuraamme tilannetta.

Kiitokset rakentavasta palautteesta. :)
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Palauterajoitus on muutettu väliaikaisesti kymmeneen per päivä. Tiukka rajoitus on väärinkäytösten vuoksi olemassa, mutta aktiivisia kauppamiehiä rajoite luonnollisesti hidastaa. Lisäaskeleita otetaan kauppapaikan luotettavuuden lisäämiseksi, joten uusi palauteraja voitaneen säilyttää pysyvänä. Seuraamme tilannetta.

Kiitokset rakentavasta palautteesta. :)

Kiitos itsellesi nopeaan reagointiin! Helpotti kummasti :)
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Olisiko aika hieman selkeyttää/puhtaaksikirjoittaa tätä kauppa-alueen ohjeistusta, itse nimittäin löydän kymmeniä ketjuja joista pitää kaivella kaikki pienet präntit esiin eikä vieläkään voi millään muistaa kaikkea, etenkin tuo "Lue ensin" ketju jossa on kissan ja koiran kokoisia kirjaimia, menee vain järki lukiessa tuollaista :)

*Kohteiden ylösnosto sallittua 1krt / vko (seitsemän päivää edellisestä nostokerrasta tai ilmoituksen jättämisestä)*

Olen varmaan tyhmä kun en tajua mitä tällä tarkoitetaan, eikö myynti-ilmoitusta, hintaa, tai tavaraa voi muutaa/vaihtaa/korjata?
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Olisiko aika hieman selkeyttää/puhtaaksikirjoittaa tätä kauppa-alueen ohjeistusta, itse nimittäin löydän kymmeniä ketjuja joista pitää kaivella kaikki pienet präntit esiin eikä vieläkään voi millään muistaa kaikkea, etenkin tuo "Lue ensin" ketju jossa on kissan ja koiran kokoisia kirjaimia, menee vain järki lukiessa tuollaista :)



Olen varmaan tyhmä kun en tajua mitä tällä tarkoitetaan, eikö myynti-ilmoitusta, hintaa, tai tavaraa voi muutaa/vaihtaa/korjata?

Voit korjata (= muokata) viestejäsi niin paljon kuin huvittaa, mutta nostamisella tarkoitetaan sitä, että käyt kirjoittamassa myyntiaiheeseen uusia viestejä, jolloin se nousee taas keskustelualueella uusimpien joukkoon.
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Onko tässä palautejärjestelmässä tällä hetkellä joku häikkä? Antaessani palautetta, herjaa että kauppaketjun osoite on väärä, vaikka varmasti on oikea.
 
Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Onko tässä palautejärjestelmässä tällä hetkellä joku häikkä? Antaessani palautetta, herjaa että kauppaketjun osoite on väärä, vaikka varmasti on oikea.

Jep,

Samaa herjaa minullakin ja käyttäjällä jonka kanssa tein kaupat.
Olisi kiva saada kuntoon, koska nuo palautepisteet on juuri se syy miksi itsekkin uskallan "huolettomasti" tehdä Konsolifin käyttäjien kanssa kauppaa.
 
Ylös Bottom