Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Toi on vähän kuin rumpujen soittoa noilla pelkillä movekapuloilla, kädet eri palikoissa kiinni, niin ei tule mitään. Motoriikka vaan ei toimi ja homma kusee :(
Itelläkin oli pelkillä moveilla ongelmia, mutta kun laitoin ne kiinni tohon Sharpshooteriin, niin tulosta alkoi syntyä.
Ohjaus on nopeaa, helppoa, tarkkaa ja hauskaa. Löhöasentoon ei ton kanssa voi vaipua, mutta se on sen hinta mikä pitää hyväksyä :D
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Itse pelailin heti PSN kaaduttua yksinpelin läpi hardilla ja elitellä (myöhemmin vielä nopeasti juosten recruitilla :)) ja täytyy kyllä sanoa että hyvähän tuo yksinpeli kaikinpuolin on, mutta olisi saannut olla pidempi/vaikeampi. Hardilla peli oli suht helppo, eikä joukkoja tarvinnut juurikaan edes komentaa ampumaan. Elitellä homma pysyi hyvin kontrollissa, kun käski joukkoja ampumaan ja itse katselit taaempaa coverissa. Tämä taktiikka toimi jokaisessa muussa tapauksessa, paitsi Mission 13 lopussa, jossa piti vähän itse soveltaa, että sai tehtävän onnistumaan. Mutta pituutta ainakin olisi saannut yksinpelillä olla (tietenkin tähän mielipiteeseeni vaikuttaa nyt se, ettei PSN toimi ja muutakaan tekemistä ei ole). Elitelläkin yksinpeli meni läpi lähes yhdessä päivässä.

+Hienon näköinen peli ja jatkaa hienosti hyvää pelisarjaa
+Hyvä juoni
+Laaja asevalikoima
+SOCOM
+Vaikein taso tehty niin, että omia joukkoja on pakko komentaa jos haluaa pärjätä...

-...mutta usein joukot toimivat juuri päinvastoin mitä halusit
-Liian lyhyt ja helppo yksinpeli

Nyt vain odotellaan, että nettiin päästään. Yhden illan nettipelailun jälkeen ainakin minä jäin todella nälkäiseksi.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

HEI!

Mä nyt otan omat kokemukseni tästä rehellisesti.
Kun peli julkastiin ostin pelin move vehkeet ja sharpshootterin.
Kerkesinkin noin 10h pelailla netissä ja kokemukset ovat järkyttäviä, se että single pelissä sillä PYSTYY pelaamaan on aivan toinen juttu kuin netissä.
Netissä tulee tilanteita esim 1vs1 sinulle ei jää mitää sanaa jos vihu streiffaa lähellä tai lähtee kiertämään sinua ohjaus ei millään toimi luontevasti joko et pysy perässä tai sitten kun pistää kaasua niin ukko vetää 360 asetetta ymäri etkä näe mitään kun olet jo kuollut.
Lisäksi muistaisin että tuo 2tunnin peli rupesi jo käymään fyysisesti raskaaksi vaikka harrastan liikuntaa lähes päivittäin.
Väitänkin että jokainen joka tuota movea käyttää tai kokeilee siirtyy kyllä perinteiseen ohjaimeen vaikka aluksi yrittää väkisin "harjoitella" kuseettaakseen itseään ettei rahat menneet hukkaan.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

HEI!

Mä nyt otan omat kokemukseni tästä rehellisesti.

Sharpshooterin kohdalla olen kyllä samaa mieltä, mutta pelkällä movella pelatessa pystyy ihan hyvin saavuttamaan saman tason kuin padilla pelatessa... jotkut suoriutuu jopa paremmin movella kunhan on saanut tarpeeksi kokemusta viuhtomisesta. Harmi vain että moven täyttä tarkkuutta ei hyödynnetä ilman tuota sharpshooteria, pitäisi varmaan suolestaa se iWaggle-tyyliin että saa pelistä kaiken irti :D
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

millähän napilla tässä voi parantaa haavottuneita tiimi kavereita yksinpelissä? Tai nappi millä voi käskeä toista ryhmäläistä parantamaan haavoittuneen? Oon vaikeimmalla moodilla päässy jo vikaan kenttään, tai luulis tän olevan vika, ja ei oo tuo seikka auennu vielä pelin aikana.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

millähän napilla tässä voi parantaa haavottuneita tiimi kavereita yksinpelissä? Tai nappi millä voi käskeä toista ryhmäläistä parantamaan haavoittuneen?
Tähtäin haavoittuneeseen ja neliötä. Tiimiläisiä ei pysty käskeä parantamaan.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Käsi pystyyn kellä on aikaa painella D-pad ylös jos haluaa puhua Classic moodissa samaan aikaan kun koittaa taistella?! Siis voi luoja mikä kämmi tuokin? Jälleen kerran tulee sellanen olo, että pitäskö Zipperin toimistolla järjestää aamulla puhallutuksia kun jengi tulee töihin? :mad:

Classicissa vielä oikein korostuu se, että pitäisi päästä varotteleen muita ja ilmottaa mitä reittiä aatteli mennä jne. kun on vain se yksi henkiriepu. Voi että kun ottaa pattiin! Nyt on kyllä Classic moodi boikotissa niin kauan kunnes saavat tuon korjattua. Onko joku nähnyt aiheesta mitään mainintaa virallisilla foorumeilla? Ilmeisesti tässä on mennyt zipperillä sormi suuhun muten koodaamisessa. (kun kuolee, niin ei voisi puhua eläville) Jos tosiaan on siitä kyse että ei osaa, niin olisivat nyt hyvänen aika vaikka jättäneet sitten äänet koko ajan pääle mielummin. Pienempi paha se olisi ollut kun tuo aivan naurettava D-pad räpeltäminen...ja siis todellakin toivon, että tämä ei ole jotenkin tarkoituksella tehty tällaseksi "Classic" muotoiseksi. Varsinkin kun se puhe indikaatiokin bugaa ihan huolella. Socom Confrossa tämä tangenttijärjestely vielä jotenkin toimi. Tässä ei...iso miinus tulee tuosta ja koen melkolailla pelaamiskelvottomaksi Classic osalta.

Palataas vielä tähän, oikeestaan ainoaan asiaan joka suuremmin ottaa uutukaisessa pattiin. Mikä pahinta, niin tämä todellakin taitaa olla siis tarkoituksella tehty "ominaisuus" eikä siis mikään bugi -> FAIL! :mad:

Käytettävyys on huono_siis HUONO! Mikään videopelien historiassa ei ole varmaan ikinä ollut niin HUONOA kun Classic moodissa puhuminen. Onko joku spotannut sukka foorumilla palauteketjua, jossa voisi mennä tuosta itkemään? Koska mielestäni tuo systeemi on nykyisellään jopa käyttökelvoton ja pelaan mielummin vaikka respaa kuin mykkäkouluna Classicia. Eihän tuosta puhumisesta tule yhtään mitään tolla nykysysteemillä. Mitä ne on oikein miettineet tässä, siis voi hyvää PÄEVÄÄ!? :confused:

Kyllä on aika surullinen viritelmä kokeneelta studiolta, edelleenkin liputan puhallutuksien puolesta Zipperin toimiston ovella aamuisin, koska saattaakin olla että osa porukassa on ollut kännissä töissä?

PS. En ole tämän hepun kanssa aivan kaikesta samoilla lijoilla, mutta tässä videossa ollaan kyllä asian ytimessä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Socomissa on ennen kyllä ollut se ympärästä puhuminen, en tarkalleen tiä mitä tarkotat tolla ylös napin hankaluudella. Sitäkö että pitää painaa vai että väärä nappi.
Anyway, hyvin se on ennenkin toiminut...vaikkakin puheenvuoroja oli aina välillä hankala saada kun jotkut höpisi omiaan. Open mic on välillä kans hankala kun kaikki huutaa päällekkäin.

E: Nyt katoin ton linkin...eli varmaan siitä napin paikasta kyse (ja ajasta)...ja ymmärän pointin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Olo on kuin lapsena karkkikaupassa. Vihdoin pääsee näkemään verkkopelin kentät, onhan tätä jo muutamia viikkoja ehditty odottelemaan. Toiveissa olisi paljon peittoa antavaa kasvillisuutta ja korkeuseroja, eli muinainen Foxhunt. Klassikkopuolella mennään ja hyvin tuntuu olevan pelaajia, vaikka PSN ehti vasta muutamia vartteja sitten aueta.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Huh, nyt on itekkin tullu otettua muutama rundi netissä ja aika kylmää kyytiä olen saanut:) Ote on ihan hukassa ja jotenkin tuntuu, että toi kuvakulma olisi lähentynyt hahmoa betaan verrattuna...taitaa olla vain minun omia harhakuvitelmia? Varsinkin Sacrifice-kentässä meinasi ahdistus iskeä kun yritti ahtaissa tiloissa liikkua ja tuntui että kamera pomppi vähän miten sattuu. Muuten oikein viihdyttävältä paketilta tuntuun...vielä kun oppisi noi kentät jotenkin:)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Online-mättöä pitkästä aikaa ja tuntui kuin lauma noobeja olisi juossut vastaan, sen verran tiuhaa tahtia sai vihuja niitettyä kumoon. Last Defencestä on tullut ehdoton suosikki ainakin itselle, siinä joutuu oikeasti taktikoimaan tekemisen kanssa ja hyökkäysvuoro on periaatteessa molemmilla.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

ja jotenkin tuntuu, että toi kuvakulma olisi lähentynyt hahmoa betaan verrattuna...taitaa olla vain minun omia harhakuvitelmia?

Ei ole kuvitelmaa. Nilitin asiasta jo aiemmin tässä ketjussa. Tuota varmasti säädetään vielä jatkossa. Toivonmukaan ainakin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Ei ole kuvitelmaa. Nilitin asiasta jo aiemmin tässä ketjussa. Tuota varmasti säädetään vielä jatkossa. Toivonmukaan ainakin.

Itse olen jo tottunut tuohon päivitettyyn kuvakulmaan, betavaiheessa se oli vielä liian lähellä. Ja itse asiassa nykyinen näkymä palvelee eniten liikkuvaa pelityyliä - paikallaan ollessa - etenkin ahtaissa väleissä, kamera suorastaan liimautuu sotilaan selkään kiinni ja on vaikea nähdä kulmien taakse mitään ilman seinään nojaamista.

On tuo silti vielä kaukana vanhojen Socomien kuvakulmasta, joissa näkökenttä oli aina yhtä hyvä joka suuntaan. Kämppimisen kannalta kuvakulmassa on mun mielestä positiivinenkin puoli - jos haluat nähdä kunnolla kulman taakse, niin nojaat seinään ja olet alttiimpi kranaattikuolemille, kun lähdet paikaltasi liikkeelle ja toisaalta et näe yhtään, jos joku iskeekin kylkeen (tätä harrastan itse aika paljon, eli ensin juoksen etulinjan läpi ja sitten poikittaissahauksella isken kämppijöitä sivulta).
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

en kyl saa makua tohon Rush Hour kenttään. Siinä on liian vähän pinta-alaa missä liikkua. Jotenkin tuntuu ettei se sovi mihinkään pelimuotoon.

Ai ai, olipas hyvät klaaniväännöt tänään. FIN Rambos antoi hyvän vastuksen. Lisää tätä!!! :p
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Ai ai, olipas hyvät klaaniväännöt tänään. FIN Rambos antoi hyvän vastuksen. Lisää tätä!!! :p

Teijjän kans pelattuna täytyy kyllä sanoa, että tässä pelissähän voi olla potentiaalia! Pitää nyt vähän harjotella niin jos sitte ilman respojakin vois pelailla.

Ilmeisesti koko peliä ei paljon muuten voi pelata kuin tuon klaaniaulan kautta kun party-tsydeemiä ei ole.

Kuvakulma taikka se pieni FOV tekee kyllä pahhaaaaa. Hirviän vaikia skannata ympäristöä. Tuntuu, että hengissä pysyy ainoastaan liikkumalla koko ajan ja kiertämällä ympäristöä pienissä ringeissä :D

BTW Move tuntuu ihan hyvältä. Killzonessa tosin erinomaiselta. Ferrari-insinööri on oikeassa. Mutta lähellä ollaan!
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Kuvakulma taikka se pieni FOV tekee kyllä pahhaaaaa. Hirviän vaikia skannata ympäristöä. Tuntuu, että hengissä pysyy ainoastaan liikkumalla koko ajan ja kiertämällä ympäristöä pienissä ringeissä :D

Jep, kuvaa peittävän hahmon kanssa on välillä vääntöä siitä, kumpi tässä nyt on isäntä ja kumpi renki. Peittää ahtaissa paikoissa aika ikävästi. Kamera saisi olla kauempana selän takana, samaan tapaan kuin vanhoissa SOCOMeissa. Jatkuvasti on vähän sellainen laput silmillä fiilis osin tuon kapeahkon näköalan takia. Samanlaista maiseman hallintaa ei ole kuin aiemmin pelisarjassa. Ghost Reconeissakin oltiin tässä suhteessa parempia.

Pelannut pelkästään klassikkoa. Siellä pelaajat on aika hiljaa, tosin siinä vaiheessa kun kranutat oman vahingossa - tulee terveiset kyllä tutun kärkevään tyyliin. Ikävä on suomiservuja, joissa nämäkin asiat voitiin hoitaa kohteliaasti lakki kourassa. Ei voi kuin ihmetellä taas sitä, miten pelintekijä ei ymmärrä yhteisöllisyyden päälle. Klaaniaula toki löytyy ja sitä kautta päästään porukalla mättäämään, mutta sille satunnaisuudelle jonka Suomi-lobby sallisi, ei tässä systeemissä nyt ylletä. Siitä arvostelijoiden tulisi rokottaa ja ihan tuntuvasti, on kuitenkin olennainen osa sarjan historiaa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Ei voi kuin ihmetellä taas sitä, miten pelintekijä ei ymmärrä yhteisöllisyyden päälle. Klaaniaula toki löytyy ja sitä kautta päästään porukalla mättäämään, mutta sille satunnaisuudelle jonka Suomi-lobby sallisi, ei tässä systeemissä nyt ylletä. Siitä arvostelijoiden tulisi rokottaa ja ihan tuntuvasti, on kuitenkin olennainen osa sarjan historiaa.

Totta! MAGin ympärille vähän niinku pitäny väkisin rakentaa yhteisöä kun se kuuluu pelin luonteeseen kun isoja taisteluita käydään. Mutta että mitä räpellystä se oli alussa. Nyt sitten olisi ollut Zipperillä mahdollisuus laittaa asiat kuntoon mutta ei!
Tässä pelissä mielestäni o potentiaalia hyvästikkin mutta vielä en ole valmis sieluani myymään. MAGin ansioiden perusteella annan tavallista enemmän anteeksi näin alkuvaiheessa mutta on tässä vähä sellanen kötöstelyn meininki tiimeilyn osalta.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Ihan positiivista, että Socomi tuntuu toimivan katkon ja megahuollon jälkeen aivan normaalisti minimaalisella lagiefektillä. Mutta ilman damagea ei ihan selvitty, mitä lienee palomuuriasetuksia ryssitty ja nyt ei kuulu lainkaan voicet klaanimatsiaulassa ja sepäs hankaloittaa asioita. Onneksi kuitenkin eilenkin siitä huolimatta päästiin hyvin minimaalisella aula-räpeltämisellä ja päästiin Ramboileen Suojeluskuntaa vastaan. Sai vähän maistiaisia, että kuinka hauskaa on painaa tasasia matseja sukassa tiiminä. Olipas hauskaa settiä, kiitokset vaan peliseurasta sinne vastapuolellekin.

Loggasin tonne Socom.com ja postasin sinne ilmotuksen siitä klaanilobby voiceongelmasta. Samalla huomasin, että ompa siellä aika kattavat statsit. :eek: Ihmetytti vaan Rambojen ” Pelattuja pelien kokonaismäärä 96” W: 42 T: 2 L: 39. Nojoo yksi rundi taitaa olla ”peli” mutta silti, ollaanko me oikeesti jo noin paljon jo muka pelattu?

Move toimii tosi hyvin (siis myös online ihmisiä vastaan) Mielestäni lähitaistelu on paljon helpompaa kuin Killzonessa ja kauas on myös helppo ampuskella. On siinä vielä parantamisen paikkaa (Ferrari-inssin esille tuomat ongelmat) mutta on se silti jo todella hyvä ja mukavampaa painaa menemään kuin Modern Combat ja KZ3.

Vielä mahtuu hyvin lisää Ramboja rosteriin, tarkoitus olisi tehdä tuosta klaanitoiminto-pelaamisesta helppoa ja toivottavasti saadaan pikku väännöt kehiin joka ilta, myös arkena. Toivottavasti vaan Zipperi ÄKKIÄ korjaa tuon klaanilobby voice ongelman tai muuten tämä vähäinenkin yhteisöpelaaminen saattaa olla vaarassa loppua ennen kuin se kunnolla alkaakaan! Laskee tosi paljon fiiliksiä ja hankaloittaa sen verta, että kokemus ei ole mukava. Ja siinä vaiheessa kun se alkaa tuntuun liian vastenmieliseltä niin saattaa käydä niin, että menee aika äkkiä jokin toinen (lue: Paremmin toimiva) shooteri kelkkaan Socomin sijaan. :(
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Mikäs näistä moodeista näyttää kokeneempien perusteella parhaiten soveltuvan klaanimatseihin kun näyttäisi muutama pelimuoto kadonneen? Vai onko vanhoissa socomeissa pelattu useampaa moodia enemmänkin? Koskaan en pelannut tarpeeksi, että klaanitoiminnassa olisin ollut mukana socomeissa mutta jos vaikka tekisin tällä kertaa poikkeuksen.
 
Ylös Bottom