Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Ei hitto että voi olla buginen peli välillä kun kuolee nii se jää koko loppupelin ajaksi makaamaan siihen eikä ilmesty uudelleen.. tai sit muuttuu joksikin haamuksi.

Ettet olisi sattunut pelaamaan Classic muotoja, joissa on vain yksi elämä per rundi?
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

PS.Pitäs tänään tulla nettimatseihin mukaan jos uskallan. Heitin meinaan eilen niin härskit move-säädöt kehiin, että käytännössä niiden pitäisi olla ihan kamalat. Mutta ovat ihan sikahyvät. Pakko vielä kokeilla SP:ssä, että näinkö minä eilen vaan pelkkää unta, vai toimiiko noi ihme säädöt todellakin niin hyvin kuin eilen pelitellessä.

Sinne vaan joukkoon tummaan, hemmetin hauskaa settiä ollut tässä heti kärkeen PSN katkon jälkeen. Kait mäkin tämän postauksen jälkeen laitan taas Socomin tulille.

Itse huomasin Moven säätämisestä, että en ole enää säätänyt sitä -> Kait se sitten tarkoittaa, että ne alkaa olemaan sinnepäin. Muutaman kerran tuunailin tuota kääntymisnopeutta, mutta nyt se on ollut useamman tunnin sama. Eli ehkä sitten tykkään? Tietenkin pelityylikin vähän sanelee, että miten nuot kannattaa kunkin pelaajan fixailla itelleen sopivaksi. Tällasella olen nyt kokeillut, pitää kattoo nyt että jaksaako vielä alkaa tuunaileen. Ferrari inssin kuvailemiin "tähtäin näyttää yht äkkiä jonnekin hevon kuuseen" -ongelmiin olen törmännyt muutamia kertoja. Ei nyt hirveen vakavaa, mutta jos nyt miettii että ilman respaa kun pelaa ja menee ns. varma paikka sivusuun tuon ongelma takia niin ottaahan se pattiin. Toivottavasti känniset Zipperin devit tajuavat nyt ottaa Ferrari inssin ystävällisesti esille tuomat vinkit hopeatarjottimelta käyttöön ja parantaa kontrolleja poistamalla ne "automaatti kääntö" systeemit.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Hienoa fiilistelyä Nisu! Oliko tuo musiikki Pirates of the Caribbean -leffoista? Jos oli, niin mikä olikaan kyseisen kipaleen nimi?

Kiitos kommentista! Biisi on Da Vinci koodista, "Chevaliers de Sangreal".

Move säätöjä innostuttu Gimblen esimerkin myötä tekemään. Pienempi tyhjä alue keskelle auttoi jo paljon.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Nyt ollut tuolla pelissä kovasti puheen alla juttelun toimimattomuus Move-pelaajilla. Toimii kyllä lähialueelle, mutta haudan takana kisakatsomossa voi siirtyä suosiolla kuunteluoppilaaksi. Samoin pelin aikana koko joukkueelle puhuminen ei näyttäisi luonnistuvan. Alokasmainen virhe pelintekijältä, joka yhdessä lobbyjen/party-toimintojen puuttumisen kanssa tekee tästä raakileen.

Muuten kyllä maistuu, paitsi Pakon miinat :o
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Gimblen säätöihin verrattuna meikällä sensitivity jossain 2/3 kohdalla ja nuo scope&aim deadzonet on isommat. Varsinki scopella. Normi deadzone on niin pieni ku mahollista. Mietin kyllä sivusuunnan kasvattamista.
Movella nuo ylös-alas -tähtäilyt on hankalia. Niinku ferrari-inssi hienosti demonstroi.

Ja Nisulta hieno video! Tekeeki mieli pelata... :p

BTW porximity chatti on kyllä hieno! Ollu monta tilannetta ettei ole pystynyt tiimille puhumaan ettei paljasta omaa sijaintia kun vierestä kuuluu ulukkommaankieltä :D
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Onkos toi jälkirespa bugi vai feature ?
Se on vaan tuolla perinteisen puolella melko masentavaa syntyä 10 sekuntia muiden jälkeen ja huomata että toisen puolen nappitanelit on jousseet jo nurkkakämpille.

Tuosta chatista kysyttävää vähän. Miten se toimii?
Onko mikit auki koko ajan vai pitääkö painella nappeja?
Koitin lukea aiempia viestejä mutta ei selvinyt mulle.
Pelaan padilla.

BTW porximity chatti on kyllä hieno! Ollu monta tilannetta ettei ole pystynyt tiimille puhumaan ettei paljasta omaa sijaintia kun vierestä kuuluu ulukkommaankieltä :D
Vielä hienompi se on niissä peleissä joissa saa kuunnella sitä vihollisen kuoleman jälkeistä huutoa samalla kun "valmistaa teetä" :)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Mitenkä noi klaanin pisteet määräytyy? Äsken voitettiin kaks peliä ja yks meni tasan. Silti lähti +20 klaanipojoa O_o
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Pelasin tämän pelin betaa ennen julkaisua joka vaikutti hyvälle, mutta en tiedä kannattaako hommata sitten koko peli... onko kampanja millainen? :D
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Mun mielestä kannattaa ihan raa'asti käyttää jotain kolmannen osapuolen VoIP softaa (Skype, TeamSpeak..), jos tämän hetken voicet on samaa luokkaa kuin betassa. Jos joku openilla niin hampaat irvessä pelaa että siitä ottaa nokkiinsa niin voi voi. Oma pelikokemus paranee huomattavasti kun voi kokoajan pulista niitä näitä ja ei samalla häiritse muita jotka eivät kuitenkaan suomea puhu/ymmärrä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Ns. jälkirespa ongelmana täälläkin. Respawn-servuissa tuo ei haittaa, classicissa sen sijaan tulee joka kerta kuoleman jälkeen. Hengissä selvinneen rundin jälkeen lähtee aina ajallaan.

Tunnelmia yleiseltä puolelta ja klaanimatsista. Pelattu Playstation Movella.

Hans Zimmerin upea musiikki kruunaa tämän videon, oli kiva katsoa!
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Mun mielestä kannattaa ihan raa'asti käyttää jotain kolmannen osapuolen VoIP softaa (Skype, TeamSpeak..), jos tämän hetken voicet on samaa luokkaa kuin betassa. Jos joku openilla niin hampaat irvessä pelaa että siitä ottaa nokkiinsa niin voi voi. Oma pelikokemus paranee huomattavasti kun voi kokoajan pulista niitä näitä ja ei samalla häiritse muita jotka eivät kuitenkaan suomea puhu/ymmärrä.




Nonii tätä jo odottelinkin et koska äpärät keksii jonkun noin hyvän idean,toi on jo niin perseestä kun ruumiin silmistä voi jäädä kattelemaan ja kirjoittelemaan viestejä, noh toi 3 osapuolen voip onkin sit jo samaa luokkaa kun wallhack , kuolet keskelle mist näkee koko mäpin.Ai että ihan pelit rupes paranemaan älä ihmees, eix se sanontakin mee et puhuminen helpottaa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Nonii tätä jo odottelinkin et koska äpärät keksii jonkun noin hyvän idean,toi on jo niin perseestä kun ruumiin silmistä voi jäädä kattelemaan ja kirjoittelemaan viestejä, noh toi 3 osapuolen voip onkin sit jo samaa luokkaa kun wallhack , kuolet keskelle mist näkee koko mäpin.Ai että ihan pelit rupes paranemaan älä ihmees, eix se sanontakin mee et puhuminen helpottaa.
En sinusta tiedä, mutta minä pelaan ainakin mielummin kunnon voiceilla kun kämäsillä toimii/ei-toimi virityksillä. Myönnän pelanneeni koko betan ajan headsetti telakassa ja keskustelut käytiin tietokoneiden välityksellä. Mitään peeloilua ei siinä ole tarkoitus harrastaa, ihan vaan tosiaan se että saa oikeasti toimivan kommunikaation. Skype yms. olivat muuten sallittuja ConsoleGaming.eu:n betaturnauksessa ja nyttenkään säännöissä ei näy mitään mainintaa asiasta. Tuosta tehtiin äänestys betan aikaan ja 40% äänesti 3rd party kommunikoinnin sallimisen puolesta (oikeastaan yli 70% koska niitä ei vissiin ole mitenkään fixattu sitten beta-ajan?). Ei täällä mitään äpäriä olla kenen ainut tarkoitus on sabotoida vastustajan peliä, halutaan vaan itselle se paras kokemus joka ei todellakaan tule sillä "hmm.. onkohan mulla nyt puheenvuoro" ihmettelemisellä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Jo ammoisina aikoina PS2 puolella oli muutama hyvinkin tunnettu klaani, joihin pääsyvaatimuksena oli että hakijalla oli mahdollisuus käyttää skypeä samaan aikaan kun pelasi hurr durr....

Tää peli kokee muuten MAGin kohtalon jos zippura ei jaksa/viitsi/pysty/osaa/halua tehdä "EU only" serverihakua, tietty zilppurin tuntien suomea lähimmät serverit sijaitsevat mosambikissa.
"on the eu release,extra servers were brought online in japan to cope with demand."
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Tää peli kokee muuten MAGin kohtalon..

Ai että aktiivisia pelaajia riittää reilusti vielä yli vuosi pelin julkaisun jälkeen ? Vai mitä tarkoitat MAG:n kohtalolla?

Parhaillaan on muuten menossa KonsoliFIN KFS-klaanin peli-ilta MAG:n puolella ;)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

En sinusta tiedä, mutta minä pelaan ainakin mielummin kunnon voiceilla kun kämäsillä toimii/ei-toimi virityksillä. Myönnän pelanneeni koko betan ajan headsetti telakassa ja keskustelut käytiin tietokoneiden välityksellä. Mitään peeloilua ei siinä ole tarkoitus harrastaa, ihan vaan tosiaan se että saa oikeasti toimivan kommunikaation. Skype yms. olivat muuten sallittuja ConsoleGaming.eu:n betaturnauksessa ja nyttenkään säännöissä ei näy mitään mainintaa asiasta. Tuosta tehtiin äänestys betan aikaan ja 40% äänesti 3rd party kommunikoinnin sallimisen puolesta (oikeastaan yli 70% koska niitä ei vissiin ole mitenkään fixattu sitten beta-ajan?). Ei täällä mitään äpäriä olla kenen ainut tarkoitus on sabotoida vastustajan peliä, halutaan vaan itselle se paras kokemus joka ei todellakaan tule sillä "hmm.. onkohan mulla nyt puheenvuoro" ihmettelemisellä.


Emmä mistää sabotoinnista tai peeloilusta oo puhunukkaan.
Mut tost pelistä katoo kaikki idea (siis se piilossa cämppääminen ja taktikointi) must on ihan turha edes selittää et ne jotka on siel respajonossa on et niillä mitää puhevuoroa sais olla.
Tossahan koko pelin idea käänyy päälaelleen ,eli etu tulee niille kellä on kuolleita puolellaan kertomassa missä kukakin on.
Toisekseen kun tuo peli on tehty muistuttamaan oikeeta radio keskustelua niin että 1 kerrallaan varaa puheen vuoron niin en ymmärrä mix edes joku viittii puoltaa että ottais 3 osapuolen voipin käyttöön , se et siel säännöissä ei kyseistä kohtaa ole niin syy lienee siinä ettei siellä nyt tule mieleenkää rajottaaa mitä kukakin tekee samalla aikaa kun pelaa kuka nyt raapii pallejaan ja kuka lässyttää puhelimeen jne,jne,jne.
Kyllä ton pelin oppii pelaamaan ilman kepulikonsteja ja siks toivonkin et pelaajat tajuais itekkin mitä toi tekee itse pelin idealle.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Toisekseen kun tuo peli on tehty muistuttamaan oikeeta radio keskustelua niin että 1 kerrallaan varaa puheen vuoron niin en ymmärrä mix edes joku viittii puoltaa että ottais 3 osapuolen voipin käyttöön , se et siel säännöissä ei kyseistä kohtaa ole niin syy lienee siinä ettei siellä nyt tule mieleenkää rajottaaa mitä kukakin tekee samalla aikaa kun pelaa kuka nyt raapii pallejaan ja kuka lässyttää puhelimeen jne,jne,jne.

Sen takia, koska pelin oma voice chat on käyttökelvoton. Ennen homma toimi paremmin kun painoi nappulaa, niin sai puhua niin kauan kuin nappulaa painoi, nyt pitää arvata onko itsellä puheenvuoro vai ei ja se puheaika kestää sen 10 vai 15 sec, vaikka asiana olisi vain "Takanasi!" ja toiset rämpyttää itselleen sen loppuajan puheenvuoroa.

Tästä on asiassa kyse
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Emmä mistää sabotoinnista tai peeloilusta oo puhunukkaan.
3 osapuolen voip onkin sit jo samaa luokkaa kun wallhack , kuolet keskelle mist näkee koko mäpin.Ai että ihan pelit rupes paranemaan älä ihmees, eix se sanontakin mee et puhuminen helpottaa.
No tätä tuolla vertauksella hain.

Mut tost pelistä katoo kaikki idea (siis se piilossa cämppääminen ja taktikointi) must on ihan turha edes selittää et ne jotka on siel respajonossa on et niillä mitää puhevuoroa sais olla.
Jos open roomeissa pelaa pipo näin kireällä niin en voi muuta kuin ihmetellä. Ja kuten edellisessä viestissä totesin; tarkoitus ei ole pilata kenenkään pelikokemusta vaan saada kommunikointi toimimaan. Lieveilmiönä(?) voidaan tietysti sitten pitää tätä että kuolleet voivat puhua elävien kanssa. Sama tosin onnistuu vaikka PSN-chatin kautta (jonka mainitsitkin aiemmin). On sitten oma asia haluaako sitä etua käyttää vai ei.


Tossahan koko pelin idea käänyy päälaelleen ,eli etu tulee niille kellä on kuolleita puolellaan kertomassa missä kukakin on.
No eihän se nyt näinkään ole. Kyllä se etu on aina sillä jolla on enemmän jengiä pystyssä. Ja edelleen, tarkoitus ei ole kallistaa vaakakuppia suuntaan eikä toiseen vinkkailemalla sijainteja.

Toisekseen kun tuo peli on tehty muistuttamaan oikeeta radio keskustelua niin että 1 kerrallaan varaa puheen vuoron niin en ymmärrä mix edes joku viittii puoltaa että ottais 3 osapuolen voipin käyttöön
Koska ingame voicet ovat sanalla sanottuna perseestä. Minulle nautinto menee "realismin" edelle.

Kyllä ton pelin oppii pelaamaan ilman kepulikonsteja ja siks toivonkin et pelaajat tajuais itekkin mitä toi tekee itse pelin idealle.
Ei tee mitään open room casual pelailulle. Jos se jotain tekee niin parantaa pelifiilistä.

Niin, ja suosittelen myös katsomaan undermaten videon jos jotain on edelleen jäänyt epäselväksi. Summasummarum, ainakin itse tulen jatkamaan "skypettelyä" tutussa porukassa. Sinä voit sitten hakata päätä seinään pelatessasi parin kaverin kanssa muun tiimin ollessa espanjalaisia. Sieltä "poropereepeprejajajajja" seassa kuuluvan hiljaisuuden aikana voitte miettiä kenellä se puheenvuoro onkaan ;)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Tänään hain pelin postilaatikosta ja yllätyin, nimittäin hyvin ikävällä tavalla. Mielestäni ehkä paskin shooter peli ikinä. Tähtään tarkkuuskiväärillä ja tähtäin on omassa selässä? WTF! Nojoo, ei tuo 3rd person kama muutenkaan millään tavalla kutsunut pelaamaan. Myyntiin lähtee samana päivänä kun saapuikin. Odotin hyvää peliä, mutta näköjään saa pettyä :/
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Ei hitto että voi olla buginen peli välillä kun kuolee nii se jää koko loppupelin ajaksi makaamaan siihen eikä ilmesty uudelleen.. tai sit muuttuu joksikin haamuksi.
Normi Socom :rolleyes:

Tänään hain pelin postilaatikosta ja yllätyin, nimittäin hyvin ikävällä tavalla. Mielestäni ehkä paskin shooter peli ikinä. Tähtään tarkkuuskiväärillä ja tähtäin on omassa selässä? WTF! Nojoo, ei tuo 3rd person kama muutenkaan millään tavalla kutsunut pelaamaan. Myyntiin lähtee samana päivänä kun saapuikin. Odotin hyvää peliä, mutta näköjään saa pettyä :/
Third person shootterit nyt onkin hieman erilaisia pelejä, kuin CoDit :) Siihen pitää tottua. Mutta onhan tämä pettymys, jos olisivat vain pysyneet PS1 linjassa, olisi tämä vuoden paras shootteri.
 
Ylös Bottom