Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo 3DS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wagamer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo 3DS

Minkälainen laturi tohon käy?
Tämäkin asia on käyty läpi monta kertaa tässä topicissa, mutta käydään nyt vielä kerran. Normaali DSi/DSi XL mallinen laturi passaa. Tosin sama ostaa adapteri, jolla saat UK pistokkeen sopimaan EU-pistorasiaan. Clasulta löytyy alle vitosella.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Tämäkin asia on käyty läpi monta kertaa tässä topicissa, mutta käydään nyt vielä kerran. Normaali DSi/DSi XL mallinen laturi passaa. Tosin sama ostaa adapteri, jolla saat UK pistokkeen sopimaan EU-pistorasiaan. Clasulta löytyy alle vitosella.

Juu ok pitää käydä hakemassa ja anteeksi jos oli toistoa en ole lukenut ketjua kuin uusimmat viestit.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Väännät rautalangasta hieman eri asiaa kuin mistä näpäytin. Kirjoitit viime sivulla että "3DS on tällä hetkellä hyödytön pelikonsoli". Minä, eikä varmasti moni muukaan, ei näe konsolia hyödyttömänä.

Ehkä jotkut pelaavat mielellään Ocarina of Timea sadannen kerran (tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa), mutta yleisesti ottaen on hyvin vähän syitä olla tällä hetkellä tyytyväinen 3DS:n pelivalikoimaan. Se on yksinkertaisesti surkea, ja tulevien pelien julkistukset ovat käytännössä pysähtyneet kokonaan.

Todennäköisesti Nintendo reagoi tähän hinnanalennuksellaan: heillä on varmaan ollut pitkään tiedossa, kuinka ankea tilanne 3DS:n tulevilla pelijulkaisuilla on, ja hinnanalennuksen tarkoitus on kannustaa julkaisijoita tuomaan uusia pelejä alustalle, ja pysäyttämään peruutettujen ja lykättyjen pelien tulva. (Megaman Legends 3, Assassin's Creed, Shinobi, MGS 3D jne.)

Tässä tilanteessa se DS:n ja DSin valtava ja laadukas pelivalikoima voisi oikeasti olla merkittävä hyötytekijä 3DS:n puolesta. Tässä ominaisuudessa onneksi on pieni valonpilkahdus aikaisempaan verrattuna: netissä huhutaan, että taannoinen "pieniä parannuksia" sisältänyt firmware-päivitys olisi parantanut joidenkin DS-pelien kuvanlaatua. Ja itse asiassa esimerkiksi erinomainen Radiant Historia näyttää hyvältä myös 3DS-käytössä, ja 3DS:n analogitatti sopii pelin ohjaukseen hyvin. Lähinnä tämä tarkoittaa, että vaikka DSi on yhä yleisesti ottaen paras alusta DS/DSi-pelien pelaamiseen, voi 3DS:kin onneksi sopia joihinkin peleihin hyvin. Grafiikan laatu riippunee pelistä, enkä usko että esim. täysin 2D-pohjainen Aliens Infestation näyttäytyy edukseen 3DS:llä, mutta ehkä sekin voi yllättää. 3DS ei siis ole aivan yhtä toivoton tapaus DS- ja DSi-pelien pelaamiseen kuin aikaisemmin esitin, vaikka DSi/DSi XL on useimmissa tapauksissa yhä se ylivertainen vaihtoehto.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Ehkä jotkut pelaavat mielellään Ocarina of Timea sadannen kerran (tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa)..

Itse asiassa mulla on juuri sellainen kaveri, joka vasta hehkutteli peliä. Ja täytyy sekin ottaa huomioon, että on paljon pelaajia jotka eivät ko. peliä ole pelanneet. Me (hardcore-pelaajat) tupataan ehkä yliarvioimaan pelaajien ikää/kokemusta/menneisyyttä/yms. Hyviä pelejä voi aina julkaista uudelleen, jos homma hoidetaan tyylikkäästi ja laadukkaasti (ja jopa jotain uutta peliin tuoden).
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Ja täytyy sekin ottaa huomioon, että on paljon pelaajia jotka eivät ko. peliä ole pelanneet. Me (hardcore-pelaajat) tupataan ehkä yliarvioimaan pelaajien ikää/kokemusta/menneisyyttä/yms. Hyviä pelejä voi aina julkaista uudelleen, jos homma hoidetaan tyylikkäästi ja laadukkaasti (ja jopa jotain uutta peliin tuoden).

Tämä pitää tietenkin paikkansa. Aina löytyy nuorempia pelaajia, joille kokemus on uusi. Ongelma on kuitenkin siinä, että Ocarina of Time oli Nintendon ainoa merkittävä kesäjulkaisu, jonka varaan he asettivat koko 3DS-kampanjansa. Ja kaikkihan tietävät, miten siinä kävi:

Nintendo had counted on "The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D" to boost sales of its 3DS handheld software hardware. It failed to do that and, effective tomorrow, the price of that system is being slashed from $250 to $170.

Jos OoT olisi ollut yksi peli muiden, uusien ja mielenkiintoisten pelien joukossa, 3DS:n tilanne olisi varmasti ollut parempi. Silloin se olisi ollut osa kokonaisvaltaista tarjontaa, jossa olisi ollut valikoimaa niin uusille kuin vanhoille pelaajillekin. Sen sijaan Ocarina of Time sai taakseen valtavan mainoskampanjan johon mm. palkattiin Robin Williams ja hänen tyttärensä, ja vaikka peli sen ansiosta myikin kohtuullisesti, Nintendo todennäköisesti odotti parempia myyntejä. Kovin monet uudet tai vanhat pelaajat eivät selvästikään olleet kiinnostuneita 14 vuotta vanhasta, useaan kertaan portatun pelin uudesta kannettavasta porttauksesta, eivätkä 3DS:stä, jolla ei ollut paljoa muuta tarjottavaa.

3DS:n alku on osoittanut, että vanhat ideat ja vanhat pelit eivät kanna ylihinnoiteltua laitetta. Mutta sopivalla pelivalikoimalla Nintendon ehkä ei olisi tarvinnut turvautua rajuun ja aikaiseen hinnanpudotukseen. Nyt hinnanalennus on antanut laitteelle väliaikaisen piristysruiskeen, ja pelitilannekin alkaa helpottaa syksyn julkaisujen ja julkistusten myötä. Ehkä tämä riittää saattamaan 3DS:n uuteen alkuun, mutta paremmin hoidettuna 3DS:lle olisi ehkä riittänyt se ensimmäinen alku laitteen julkaisussa.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

:D Toi on hauska. Tuo on myös mitä pelkään miten käy 3DS:n kanssa että kun laite ei käy kaupaksi niin sitä muunnellaan koko ajan ja koko ajan joutuu päivittämään.
Kyllähän Nintendolla jo aika huvittava historia alkaa olla kaiken maailman laajennuspalikoiden kanssa mutta tiedä nyt sitten tuollaisten päivitysten tarpeesta. Toinen analoginubi kun tuntuu vähän samalta kuin joku Wii MotionPlus, Wii Speak, yms. Voi niitä markkinoille pistää ja kaipa niitä peli tai pari tulevat tukemaan mutta siihenpä se sitten jääkin.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

The recently revealed circle pad add-on will retail for $10/£6 and will enable early adopters to enjoy the next wave of titles incorporating second circle pad controls...

.. ”The Insider also claims that Nintendo are planning to roll out a new ‘rebranded’ 3DS next year, which will include the second circle pad as standard and will ‘radically’ tone down the 3D features. It has been hinted that this is partly the reason for the price cut, as Nintendo wants to clear out their old stock before starting anew.”

Mitähän tuo "radically tone down the 3D feateurs" tarkoittaa käytännössä?
 
Vastaus: Nintendo 3DS

3DS:n Japanin myynnit ainakin nyt pelastettu = Monster Hunter 4

Muutenkin vakuuttavaa settiä Nintendon konferenssista Fire Emblemistä uuteen Square ropeen jne.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Mitähän tuo "radically tone down the 3D feateurs" tarkoittaa käytännössä?

Jaa-a, sinänsä hyvä kysymys (jos huhu pitää kutinsa, tietysti). 3D DS-käsikonsolissa ei lopulta tainnut nousta sellaista "parhaimmillaan-ok-gimmick" -tasoa korkeammalle ja olihan siinä näitä huolia voiko sillä jopa olla negatiivisia vaikutuksia alle 6 v silmille tms (siis monelle voi riittää että se huoli on olemassa - vaikka olisi aiheeton).

Olisiko sitten että 3D-efektin "maksimia" vähennetään tai se jopa poistetaan kokonaan. En tiedä onko jälkimmäinen tosin miten järkevää, koska laitetta on nimenomaan markkinoitu 3D:llä ja nimikin viittaa siihen.. Mutta mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu.

Mutta joka tapauksessa itsellä jää nykyinen malli hankkimatta ja katson mitä seuraava mahdollinen malli tuo tullessaan. Missään tapauksessa on halua mitään "laajennusnuppia" käsikonsoliin (mulla ei edes ole puhelimessa mitään kumisuojaa, heh) ja 3D on mulle asia joka toimii tv:ssä tai vieläkin isommalla kankaalla. Ei sitä oikein mielellään käsikonsolin ruudusta tihrusta pidempiä aikoja (oma näkemys, siis).

EDIT: Tuo laajennustatti tarvitsee ilmeisesti yhden AAA-patterin vielä kaupan päälle.. Auts.
http://www.eurogamer.net/articles/2011-09-13-3ds-circle-pad-price-date-games
 
Vastaus: Nintendo 3DS

GoNintendo on saanut haltuunsa TGS:llä jaetun Mii QR -koodin, jonka pitäisi edustaa Resident Evil -sarjan Jilliä. Yhdennäköisyys ei ole erityisen suuri, mutta ilmeisesti tämä kultapöksyinen Mii on siltikin erikoiskoodattu, sillä sitä ei saa laitteelleen uudestaan kertaskannaamisen jälkeen.

Näytä liitetiedosto 7588
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Nintenton olisi pitänyt kylmästi tappaa DS samanaikaisesti kun 3DS tuotiin markkinoille suoraan tähän "alennettuun" hintaan, joka ei ilmeisesti kuitenkaan vielä tuota tappioita. Vieläkin näkee kuinka Prismassa lapsiperheen ostoskärryyn tipahtaa DS, koska 3DS:n ostamiseen ei ole mitään järkevää syytä.

DS voi hyvinkin olla jatkoa GameCubelle (flopahdus). Paha paikka varsinkin kun pitäisi rakentaa WiiU:n hypeä ennen sen julkaisua.

DS Tops 50 Million Sold Across United States - DS News @ Nintendo Life

ei kannata hoppuilla. heti ps3:n julkaisun jälkeen julistettiin laitteen floppia kun ei heti saman kvartaalin aikana löytynyt maailman kaikilta ihmisiltä laitetta.
Menee hetken 3ds:ltä ja sen kakkosmallilta, mutta isot luvut rakennetaan rauhassa..

sillä välin ei mitään syytä tappaa ds:ää..
 
Vastaus: Nintendo 3DS

DS Tops 50 Million Sold Across United States - DS News @ Nintendo Life

ei kannata hoppuilla. heti ps3:n julkaisun jälkeen julistettiin laitteen floppia kun ei heti saman kvartaalin aikana löytynyt maailman kaikilta ihmisiltä laitetta.
Menee hetken 3ds:ltä ja sen kakkosmallilta, mutta isot luvut rakennetaan rauhassa..

sillä välin ei mitään syytä tappaa ds:ää..

PS3 olikin melkoinen floppi julkaisunsa jälkeen, eikä sitä millään tasolla voi väittää PS2:n kaltaiseksi menestykseksi.

Vaikka 3DS-rauta onkin lähtenyt myymään, sen pelien myynti ei ole noussut samassa tahdissa. Markkinoilla ei yksinkertaisesti vieläkään ole niitä mielenkiintoisia, laadukkaita pelejä. Tällä hetkellä 3DS myy erityisesti DS-pelejä pelaaville, jotka saavat uuden laitteen samaan hintaan tai jopa halvemmalla kuin DSin tai DSi XL:n - mikä osaltaan kertoo DSi-laitteiden suuremmasta suhteellisesta arvosta niiden ikään nähden. Lisäksi etenkin Japanissa laitetta ostetaan tulevien julkaisujen kuten Monster Hunter 3G:n vuoksi, mutta laitteella ei kuitenkaan tällä välillä pelata muita 3DS-pelejä kehnon tarjonnan vuoksi.

Viime aikoina Japanissa on kuitenkin tullut sarja mielenkiintoisia 3DS-julkistuksia kuten King of Pirates ja Guild 01, jotka osaltaan auttavat kasvattamaan laitteen pelivalikoimaa. Nyt kuitenkin 3DS:llä on pelimyyntien suhteen kriittiset paikat: enää ei voida käyttää sitä tekosyytä, että laite on liian kallis ja sen vuoksi pelitkään eivät myy, koska laite ei myy. Nyt 3DS-rautaa myydään, joten jos tulevat pelit eivät ala myymään, vika on jossain muualla kuin laitekannassa ja laitteen hinnassa.

Edelleenkin, 3DS:n tulevaisuus on tällä hetkellä paremman näköinen kuin muutama kuukausi sitten ennen hinnanalennuksen julkistusta, mutta Nintendo sai selvästi tehdä kovasti töitä kääntääkseen laitteen suunnan, se ei tapahtunut itsestään eikä omalla painollaan. Ennennäkemättömän hinnanalennuksen lisäksi kulissien takana käytiin varmasti runsaasti neuvotteluja, jotta 3DS ei menettäisi lisää pelejä Megaman Legends 3:n ja osuvasti nimetyn Assassin's Creed: Lost Legacyn ja muiden ohella.

Wii U:n kanssa Nintendo toivottavasti ottaa oppia 3DS:n heikosta aloituksesta: on helpompi julkaista laite kohtuuhinnalla kuin turvautua äkilliseen hinnanalennukseen myynnin hidastellessa, ja julkaisuun tarvitaan vahva valikoima pelejä, niin kuin Wiillä oli. 3DS:llä näytön paikat ovat yhä edessä, ja samoin kuin ei kannata hoppuilla huonon julkaisun perusteella julistamaan koko laitetta menetetyksi tapaukseksi, ei kannata myöskään julistaa sitä ennenaikaisesti menestykseksi. Kasvava pelituki on lupaava merkki, mutta 3DS:llä on vielä monta ongelmaa, ei vähimpänä 3DS:n latauspelien tilanne.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Wii U:n kanssa Nintendo toivottavasti ottaa oppia 3DS:n heikosta aloituksesta: on helpompi julkaista laite kohtuuhinnalla kuin turvautua äkilliseen hinnanalennukseen myynnin hidastellessa, ja julkaisuun tarvitaan vahva valikoima pelejä, niin kuin Wiillä oli.

Osin samaa mieltä, mutta oliko Wiillä lopulta niin kova launchvalikoima? Wikipedian mukaan ( Wii launch - Wikipedia, the free encyclopedia ) siellä oli The Legend of Zelda: Twilight Princess (joka vielä tuli GameCubelle) ja tietysti Wii Play/Wii Sports. Pointti viittaa myös aiempaan viestiini, eli monelle riitti jo Wii Play/Wii Sports, koska ne toivat liiketunnistuspelaamisen markkinoille. Samaa etulyöntiasemaa ei varsinaisesti enää ole Wii U:lla (tai ehkä en vain ymmärrä tabletti-ohjaimen hyvyyttä ja se yllättää).

Totta kai launchpelit ovat tärkeitä (ja ne exclusive-pelit), mutta ehkä sekin on osin sellainen pelialan myytti. Wii möi liiketunnistuksella, lapsiystävällisyydellä ja huokeammalla hinnalla. Xbox 360 ja PS3 myivät hardcore-peleillä, online-palveluilla ja HD-grafiikalla (osin myös taulutelevisioiden vanavedessä). PS3 osin myös Blu-rayllä ja 360 sillä että se alkuun oli halvempi kuin PS3. Mitään uber-kovia launchpelejä ei tainnut olla tehokonsoleillakaan (2006 tuli Gears of War ja 2007 tuli mm. Halo 3 ja Uncharted: Drake's Fortune).

Seuraavassa sukupolvessa liiketunnistus, casual & hardcore, online ja HD ovat jo tuttua kauraa, joten luultavasti hiotaan niitä juttua missä konsolivalmistajat ovat hyviä. Ja luulisi että kaikki saavat konsolinsa ulos kilpailukykyisempään hintaan. Tavallaan aika herkullinen tilanne pelifaneille.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Osin samaa mieltä, mutta oliko Wiillä lopulta niin kova launchvalikoima? Wikipedian mukaan ( Wii launch - Wikipedia, the free encyclopedia ) siellä oli The Legend of Zelda: Twilight Princess (joka vielä tuli GameCubelle) ja tietysti Wii Play/Wii Sports. Pointti viittaa myös aiempaan viestiini, eli monelle riitti jo Wii Play/Wii Sports, koska ne toivat liiketunnistuspelaamisen markkinoille. Samaa etulyöntiasemaa ei varsinaisesti enää ole Wii U:lla (tai ehkä en vain ymmärrä tabletti-ohjaimen hyvyyttä ja se yllättää).

Yksi Wiin vahvuuksia oli nimenomaan vahva julkaisuikkunan pelivalikoima. Julkaisussa ja muutaman kuukauden sisällä siitä markkinoille alueesta riippuen tuli mainittujen Zeldan, Wii Sportsin ja Playn lisäksi mm. Rayman Raving Rabbids, Excite Truck, WarioWare: Smooth Moves, Trauma Center: Second Opinion - Euroopassa viiveellä. Wii-versio oli sekä Zeldan että erityisesti Trauma Centerin "definitiivinen" versio, ja näitä ei kiusannut vanhojen porttausten maku. Oleellista valikoimassa ei ole nimekkeiden määrä, vaan se, että ne osoittivat heti julkaisussa monipuolisesti Wiin vahvuudet - kohokohtana tietenkin itse Wii Sports.

Kyllähän 3DS:nkin julkaisussa pelejä oli, mutta nimekkeet olivat eri sarjaa - Street Fighter IV 3D Editionia ei millään laatua voinut sanoa "definitiiviseksi" versioksi, se oli vain käsikonsoliporttaus muille alustoille jo kahteen kertaan ilmestyneestä pelistä, jonka kolmas laajennettu versiokin oli heti kintereillä. Osaksi ongelmana oli myös, että Pilotwings Resortin ja Nintendogsin tapaiset pelit olivat ihan hyviä, mutta eivät kyenneet esittelemään 3DS:n 3D-ominaisuutta samaan tapaan kuin Wii-pelit esittelivät liikeohjausta, eivätkä pelillisesti kyenneet tarjoamaan mitään mullistavaa. Toisaalta vertailu on ehkä epäreilukin: Wiin ja Wii Sportsin kaltaisia uudenlaisia kokemuksia on harvoin tarjolla missään laitejulkaisussa. Ubisoftin Ghost Recon Shadow Wars olisi voinut olla kiitettävä vaikkakin perinteisesti toteutettu julkaisupeli, mutta pelin ikävät bugit ovat todennäköisesti osaltaan haitanneet sen suosiota. Kun tässä on julkaisun kohokohdat, ja julkaisuikkunassakaan ei saatu tarjottua mitään parempaa, ei ole ihme että ylihinnoitellun 3DS:n myynti lässähti julkaisun jälkeen.

3D ei siis osoittautunut ollenkaan niin merkittäväksi ominaisuudeksi kuin DS:n ja Wiin uutta ja vanhaa yhdistävät, yksinkertaisen toimivat toteutukset. Ja Nintendolla saattaa tosiaankin olla sama ongelma edessä Wii U:n näyttöpädin kanssa. 3DS:ssä Nintendo luotti 3D:n myyvän laitetta, se ei toiminut ja nyt painotus on nopeasti siirtynyt peleihin. Wii U:lla virhe ei toivottavasti toistu vaan painotus on alusta asti peleissä.
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Mitähän tuo "radically tone down the 3D feateurs" tarkoittaa käytännössä?

Onko tuosta mitään tarkempaa huhua kuin että joku nimetön lähde on arvellut näin? Mietin että jos 3D tekniikkaa downgreidataan, niin aika moni asia muuttuu jopa joiltain osin myös pelien teknisessä toteutuksessa? 3DS kiinnostaisi, mutta myös kiinnostaisi se seuraava samaa rautaa oleva konsoli mutta ilman 3d näyttöä.. Toisaalta eihän toi paljoa maksa, joten kaipa sen kakkosversionkin voi hankkia vaikka 3ds tulisikin hankittua.

Parallax barrier - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Vastaus: Nintendo 3DS

Onko tuosta mitään tarkempaa huhua kuin että joku nimetön lähde on arvellut näin?

Minä olen ainakin koko ajan olettanut, että 3D-tekniikkaan ei kajota (miksi ihmeessä pitäisi, koska sitä voi nytkin säätää ihan vapaasti?), mutta sen merkitystä ei enää korosteta markkinoinnissa niin paljoa. Jossain oli juttua, että Nintendo keskittyisi tulevaisuudessa tekemään selvemmän pesäeron DS:n ja 3DS:n välille. Tällä hetkellä kun on vielä ihmisiä, jotka eivät tiedä 3DS:ssä olevan muutakin uutta kuin 3D.
 
Ylös Bottom