Tosiaan, eipä päivittäminen tietysti mitenkään välttämätöntä ole. Mutta, kyllä tässä mielestäni ollaan nyt käsikonsoliuden parhauden äärellä. Ensinnäkin kuten jo mainittu, saavat 3DS:n omat loistavat (mutta kieltämättä harvalukuiset) pelit ihan uutta virtaa isoista näytöistä, jotka todella ovat huomattavasti aiempaa isommat. HD-kuvaa en käsikonsoliin _erityisesti_ kaipaa, vaikkakaan eihän siitä toki mitään haittaakaan olisi. No onhan minulla tuo PS Vitakin aina kun tekee mieli silmäkarkkia käsikonsolilla. (Ja ainahan voin kaivaa iPadin, PC:n, PS3:n tai XO:n jos oikein silmät rupeavat vaatimaan pikseleitä). Joka tapauksessa kuva näyttää IMO hyvältä uusilla näytöillä.

3DS on nyt sellainen mikä sen olisi alunperinkin pitänyt olla, miinuksena tietysti toisen tatin puuttuminen, joka olisi toki pitänyt olla alusta asti mukana eikä vain XL-mallissa.
Toisekseen nyt laite sopii oikein kivasti myös DS:n peleille, ja tämäpä onkin loistava asia konsolin kannalta, sillä DS:n pelikirjaston ollessa niinkin käsittämättömän kova kuin mitä se on, ei pelattavan pitäisi loppua ihan heti kesken. Tietenkään ko. pelit eivät tue 3D:tä, mutta muuten kaikki pelittää täydellisesti - kosketusnäyttöä myöten. Ja kyllä, mielestäni aiempi 3DS-versio oli surkea DS-peleille, koska pienet näytöt. (Ja vieläkin pienemmät, sillä 3DS:n ylänäytön ollessa hieman alanäyttöä leveämpi, tulee DS-pelejä pelattaessa mustat palkit sivuille.)
Kolmanneksi, pikkuasiat joista olen aiemmin valittanut, on suurimmaksi osaksi korjattu. Nämä olivat juuri niitä ensimmäisen version lastentauteja, kuten styluksen sijoittaminen, itse itseään naarmuttavat näytöt ja itsekseen sammuilu/kaatuilu.
Eli kaiken kaikkiaan, suosittelen laitetta kaikille, mutta erityisesti niille joilla on joku vanhempi DS-malli tai ei sitäkään. 3DS:n pelikirjaston oletettavasti kasvaessa ja laajan DS-pelikirjaston turvin on konsolilla käsittämätön määrä hyvää pelattavaa.