Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dante2582
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Morjesta.

Onkos kellään ollut ongelmia äänien kanssa? Esim jotku audiologit eivät kuulu ollenkaan kun niitä toistaa. Onneksi asetuksista saa subit käyttöön joten sikäli tämä ei haittaa... Joissakin tapauksissa kaivostyömien asentoa muuttamalla äänet kuuluvat paremmin (esim selin äänen lähteeseen nähden :-D). Liekkö sitte pleikkarin asetuksissa jotain säätämättä - aikonaan piti vaihtaa äänilähdöt vahvistimesta töllöön vahvistimen rikkoutumisen takia.

Mulla ei noin pahasti ne bugannu, mutta välillä kesti varmaan se 3-5sek ennen kuin ääni alkui kuulumaan. Eli tuntu aina, että latasi jostain syystä sitä audiologia normaalia pitempään. Muutenkin tuntuu tyhmältä, että se ala toistamaan sitä audiologia automaattisesti niinkuin ykkösessä.

Semmoista. Ensimmäisellä kerralla en välittänyt, vaikka hahmoni bugaa avaruuteen pelatessani Hardcore -modea. Tämä siksi, että viimeisimmästä tallennuksesta oli vain 15min. Toisella kerralla olisitte todellakin halunneet nähdä naamani, kun Iisakki päättää tippua junasta kesken alueen siirtymä vaiheen. Pelitunteja tuolloin tallentamatta 3-4. On se merkillistä, että peleihin laitetaan tämmöisiä kolmen tallennuksen pelikertoja, vaikka sitten suurin haaste on se, ettei peli onnistu bugaamaan. Juuri tämän takia jopa hardcore-modessa pitäisi olla toteutettuna _jonkunlainen_ "restart from last checkpoint" mahdollisuus. Mälsää...

Itseasiassa just tuota oon pelännyt hardcoren pelaamisessa. Tullu väännettyä Normal ja Survivalist (parikin kertaa).. nyt Zealotissa. Ja noiden pelikertojen aikana mulle on käynyt suht monta "WTF? :/" kuolemaa jossa vain jotain todella randomia on käynyt ja henki lähtenyt. Esim. kerran se juna josta iisakki roikkuu jalastaan, tippui tyyliin samantien mun päälle ehtimättä edes tähdätä kunnolla. (aikaa oli siis ihan sekunti, jostain syystä vaikka muilla kerroilla on ehtinyt hyvin ampua mihin piti.)

Usein myös käynyt niin, että sellaisen hajoavan ikkunan vieressä heiluessa onkin sit hajonnut ikkuna random syystä (siis yleensä kylläkin jostain SYYSTÄ, mutta odottamatta) ja aikaa ampua ikkunan suljinkytkintä ei vaan ole ollenkaan :D Tosin se on vähän oma moka.. ei pitäis hengata niiden ikkunoiden vieressä.. mut varsin helppo moata itsensä hengiltä niissä kohdissa.
Mut eipä sillä, ne pitää pelata sit varman päälle jos save on 5 tunnin päässä tms ;D

Kun kuulin hardcoresta, kuulin että "dying makes you start from the previous checkpoint" tai muuta.. eli oletin sen joka kuolemalla pistävän taaksepäin yhden checkpointin (max siihen omaan saveen asti) mut ilmeisesti se tarkottaakin totaalista natsismia, eli previous saveen pompataan :S Pitäis miettiä kai etukäteen jo hyvät savemestat..

Ja niiin, niistä bugikuolemista: Kerran kuolin kävellessäni sellasen räkijän yli. Siis kuolleen sellaisen. Iisac räjähti tyyliin palasiks. Luulin että "ok, niistä jää joku toxic lätäkkö kuoleman jälkeen maahan" mut sit kokeilin kävellä sellasen yli mielenkiinnosta enkä menettänyt healthia joten en tiedä mitä siinäkin kävi. Kaikki huoneesta oli varmasti tapettu ja loottailin huonetta. Saatoin talloa kyseisen kuolleen räkijän. anyway hajosin palasiks :P Jotain jännittävää siinä kuitenkin kävi.

Näitä outoja bugikuolemia on ollut pari muutakin.. Ei tosin mitään lattian läpi tippuiluja. Lähinnä yllättäviä kuolemia täyshelasta tms outouksia. Ollut kyllä myös pari mukavaa bugia, kun olen ampunut jotain räjähtävää ihan vieressä olevaa necromorphia päin ja olen vain lentänyt selälleni menettämättä yhtään healthia tai ainakaan minkäänsorttista huomattavaa määrää. (Yleensä sellanen räjähdys vie punaselle helposti)

Suurin osa on ollut kuitenkin näitä ihan pelaamalla tapahtuneita "Necromorph ownas sekunnissa" kuolemia, jotka noh, vois kai estää mut silti "scares the shit out of me" noinniinkun hardcorea miettiessä. Jos unohdan tankata helaa jo nyt niin että se ei ole kokoajan vihreellä ja voi tulla snap kuolemia niin kai esim ne räjähtävät necromorphit tappaa sit kerrasta hardcorella vaikka ois kuinka täyshealit? Sheesh.

Siitä tulee kyllä melkosta tuskaa. Mut riittääpä tekemistä kun aina välillä tulee takapakkia monta tuntia.

Toivottavasti hermot kestää :S

Morjesta.

Onkos kellään ollut ongelmia äänien kanssa? Esim jotku audiologit eivät kuulu ollenkaan kun niitä toistaa. Onneksi asetuksista saa subit käyttöön joten sikäli tämä ei haittaa... Joissakin tapauksissa kaivostyömien asentoa muuttamalla äänet kuuluvat paremmin (esim selin äänen lähteeseen nähden :-D). Liekkö sitte pleikkarin asetuksissa jotain säätämättä - aikonaan piti vaihtaa äänilähdöt vahvistimesta töllöön vahvistimen rikkoutumisen takia.

-htu

Itsellä ollut sellasta audioprobleemaa että yhtäkkiä kaikki audio vaan lakkaa kuulumasta 2-5sekunniks ja sit tulee takas.
Tuota ongelmaa oli kyllä vain yhdellä läpipeluukerralla ja nyt tällä läpipeluukerralla en oo huomannut enää pitkään aikaan :/ Tuli epäilytyä ps3 ongelmaakin mut nyt ei oo taas tapahtunut. Ensin luulin että kuulokkeet katkoo mut sit pelasin kaiuttimilla ja sama tapahtu, eli jotain ongelmaa oli pelilevyn latauksessa tms. Muuten peli ei nykinyt mut äänet vaan katos hetkeks. Lisäs kuumotusta kun niin kävi pahalla hetkellä eikä kuullut mistä necrot tulossa :D

Myös jossain kohdissa ainakin huomannut äänen tulevan eri kohdassa kun subtitlet. Audiologit tuntunu toimivan kyllä ihan hyvin täällä päässä.

Usein myös käynyt niin, että sellaisen hajoavan ikkunan vieressä heiluessa onkin sit hajonnut ikkuna random syystä ja aikaa ampua ikkunan suljinkytkintä ei vaan ole ollenkaan

Jep jep, ajattelin sitten itekin kokeilla tuota HC modea, pelailin peliä melkein sinne aurinkopaneeleille asti ja jostain helvetin syystä ikkuna hajos aivan selän takana jolloin ei yksinkertaisesti kerennyt enää tekemään mitään kun iisakki oli alle sekunnissa rutistumassa siihen sulkuoven väliin. Teki mieli vääntää ohjain kahtia. Ja kertaakaan en tietenkään tallentanut, eli alusta asti pitäisi taas alottaa. Saa nähdä jaksaako enää tai ehkä siinä vaiheessa sitten kun jotain päivityksiä tullut tuohon peliin jolla poistetaan noita pahimpia bugeja. En väitä, että tuo semmonen olisi ollut, mutta ei hermot pysy kasassa jos seuraavalla pelikerralla tosiaan tulee tuommoisia junasta tippumisia kesken normaalin pelin.

Vinkkejä Hardcore modelaisille:
Varokaa todellakin noita bugeja. Itse tapasin näitä chapter 7:ssä ennen kuin astuttiin ulos avaruuteen säätämään niitä ihime valokennoja ja Ishimurassa kun lähdettiin sillä "junavaunulla" seuraavaan pisteeseen.

Vaikka pelin pahimmat kohdat ovatkin kappaleissa 3 ja 6, tulisi ensimmäinen tallennus suorittaa vasta kappaleessa 7 ennen kuin siellä hississä se battle niitä necromorppeja vastaan alkaa, jotka huitelee lasista sisälle. Näin ei pitäisi olla mitään ongelmaa loppua kohden, että tallennukset riittävät. Itse tallensin pelin yllämainitussa kohdassa, Ishimuran jälkeen, ja viimeisin tallennus löytyi ennenkuin neulaa tökätään silmään. Pelitunti laskuri näytti 7h+ pelin loputtua.

Aseista ostin heti kun pystyi Pulse riflen ja Line gunin. Line gunista power nodet irti ja ase myyntiin heti kun löydät Contact Beamin. Näillä aseilla pelin pitäisi olla simppeliä myös viimmeiset 3 chapteriä, koska Contact Beamin secondary fire tappaa ja stunittaa talossa ja puutarhassa. Muihin aseisiin en koskisi missään vaiheessa peliä. P. cutteri toki paras pääase, mutta vähänkin jos tuntuu ettei ole 100% osuma silllä, kuten minulla, niin tuo P.Rifle on kyllä tärkeässä roolissa. Se eliminoi myös turhat kuolemat huoneissa jossa on hajoava lasi, koska turva oven saa ammuttua sillä helepommin alas.

Älkää hienostelko med pakettien kanssa, vaan pitäkää healit aina täysillä. Nimimerkillä taakse spawnannut musta mörrimöykky viipaloi hengiltä alta sekunnin, koska säästelin medpäkkiä...ties mihin.

Ainiin ja tästä pitää sanoa että itse vannon sen Force Gunin varaan. Hajoavat ikkunatkin saa ammuttua sillä. Ei tarvitse osumaa, kunhan vaan suht lähellä nappia ampuu sinnepäin force gun aallon niin se on siinä.

Se myös pitää necromorphit kaukana, irrottaa mukavasti usein pommijätkien pommikäden kinesisillä mihin tahansa ammuttavaksi - ja koska muutenkin harrastan paljon kinesisillä niiden piikkien ampumista necromorpheja päin, se irrottaa raajoja mukavasti ampuiltavaksi.

Force gunin secondaryllä voi myös ampua kauempana olevia vihollisia. Varsinkin tappiin viritettynä tuo ase on yhtä raajojen lennätysjuhlaa ja voittoa täynnä.

Myös ehkä yks lempiasia tehdä tälläiselle mustalle vahvemmalle necromorphille, on pistää stasis kehiin, ampua plasma cutterilla sen käsi irti, napata sen oma käsi ja ampua sen rintakehään. Kuolee joka kerta. Sit toinen käsi siltä raadolta irti ja se seuraavaan necromorphiin. Tai jos ei sellasta ole, niin siihen samaan ruumiiseen niin lentää itemit pihalle :)

Ja ammoa säästyy kivasti noilla raajojen lennätyksillä.

Seeker rifle on myös yks lemppareista jonka kanssa tullut leikittyä. Aina kun tälläinen raptori kurkkaa jonkun nurkan takaa, on suht helppo ampua nappi otsaan <3

Ja se contact beam on kans ihan must.

Omalla HC pelikerralla tulee siis ehdottomasti olemaan ainakin se perus plasmacutter, force gun ja contact beam. Line gun ja seeker rifle olis myös jees, mut eihän niitä ehdi millään päivittää tarpeeksi kaikkia..? (montakohan nodea pelistä voi löytää btw yhdellä läpipeluukerralla? Tottakai niitä tulee sit ostettuakin, mutta anyway.)

Ja löytyykö avatut puvut HC-modessa? Ei tietenkään, right?
(Onko HC-modessa newgame+ optio? Ajattelin vaan että voiko HC:hen saada millään niitä toisen läpipeluukerran pukuja)

Harmi, Elite engineering suitissa muistaakseni on se 15% store alennus mikä on ollu jäätävä. Aina kauppoja tehdessä päälle ja liuta krääsää ja takas käyttöpukuun.

Itse aloitin pelaamaan uudestaan läpi zealot-vaikeusasteella (&new game+) ihan vain sen takia, että saan testattua kaikkia uusia aseita...hardcorea tuskin tulen koskaan edes yrittämään, koska tuntien itseni, niin minulla ei kyllä kärsivällisyys siinä riitä jos 3 tunnin pelaamiset menee hukkaan jonkun bugin tai edes oman virheen takia. Joten nostan kyllä hattua teille jotka tämän hardcorella jaksatte pelata läpi:)

. Ja noiden pelikertojen aikana mulle on käynyt suht monta "WTF? :/" kuolemaa

Kyse ei ole siis kuolemista, vaan että peli bugaa hahmon semmoseen alueeseen josta ei ole ulos pääsyä, eli out of map niin sanotusti. Siellähän sitten kävellään avaruudessa loputtomasti ilman pääsyä takaisin peliin :( Näin minulle sattui siis kahdesti HC-moden aikana. Toivottavasti korjaisivat nämä virheet päivityksellä, vaikka tuskin...

Itsellä löytyi HC-modessa Hacker's contact beam ja hacker suit. En tiedä onko näitä pelissä ilman Ignition save filee. Zealot vaikeustaso kannattaa todellakin pelata läpi newgame+lla. HC-vaikeustasoa EI voi aloittaa newgame+lla. HC-modea ei tarvitse sillain erikseen pelätä, koska kyseessä on kuitenkin vastaava Normal-vaikeustaso. Sillä erolla tietysti, että kuteja ja maneja saa vähemmän ja ainiin se pirullinen kolmen tallennuksen sääntö.

HC-modea ei tarvitse sillain erikseen pelätä, koska kyseessä on kuitenkin vastaava Normal-vaikeustaso. Sillä erolla tietysti, että kuteja ja maneja saa vähemmän ja ainiin se pirullinen kolmen tallennuksen sääntö.

Oho! Onko se tosiaan helpompi vaikeustasona kuin Zealot? En oo kuullukkaa että se olisi helpolla vaikeustasolla. Eilen tuli vedettyä Zealotil lävitte. Nyt enää tuo hardcore lävitte ja yks rimpuilu saavutus nii se o siinä :D Ite pelaan boxilla, mut tääl näyttäs olevan enemmän keskustelua pelistä.

Voiko joku kertoa, että mikä vitsi tämä Collectors Edition on. Kyllä tiedän, että se normaali aseen kanssa on myös aika köyhä, sellasen tilasin. Sain jonkun normaalia pelikoteloa litteämmän pahvikotelon... 75 euroa makso, toivottavasti palautus toimii

Voiko joku kertoa, että mikä vitsi tämä Collectors Edition on. Kyllä tiedän, että se normaali aseen kanssa on myös aika köyhä, sellasen tilasin. Sain jonkun normaalia pelikoteloa litteämmän pahvikotelon... 75 euroa makso, toivottavasti palautus toimii

Eli PS3 Collector's Edition sisälsi Dead Space Extractionin ja Boxi & pc versiot ainoastaan sen Plasma Cutterin. Onhan siinä tietenkin soundtrack mukana.

Itsellä on "Limited Edition".
Ihan perus muovikuoret, sama kansikuva mut teksti "Limited edition" nimen päällä ja Dead Space Extraction levyllä lisärinä, ei muuta ihmeellistä..
Ja collectors edition on sitten noin reilusti hintavampi ja siinä on vain Extraction + soundtrack boonuksena?

Köyhää :/

Palauta ihmeessä ja tilaa Limited Edition ahvenanmaaaalta niin saa siihen 44 euroon ja extraction mukana.. Jäät vain pahvikoteloa ja soundtrackkiä vaille :)

Pelasin tänään ensimmäistä kertaa moninpeliä, ja täytyy kyllä sanoa että sehän on aivan mahtavaa viihdettä! Muistelisin että jossain valitettiin, että Necromorphsit on liian heikkoja ja se pilaa moninpelin hauskuuden, mutta itse olen kyllä täysin eri mieltä. Ok, ne kuolevat nopeammin kuin ihmiset, mutta tämän tunnin aikana kun testailin moninpeliä, niin ihmiset eivät voittaneet kertaakaan. Tietysti asia olisi varmaan toinen jos ihmiset pelaisivat kunnolla yhteen, mutta silti Necromorphseilla on paljon laajempi tapa hyökätä ihmisten kimppuun ja saada ne mottiin. Elikkäs, näin alkuun ainakin tuntui oikein tasapainoiselta taistelulta....

Muistelisin että jossain valitettiin, että Necromorphsit on liian heikkoja ja se pilaa moninpelin hauskuuden, mutta itse olen kyllä täysin eri mieltä. Ok, ne kuolevat nopeammin kuin ihmiset, mutta tämän tunnin aikana kun testailin moninpeliä, niin ihmiset eivät voittaneet kertaakaan.

Niillä pitää pelata vähän eri tavalla kuin ihmisillä jos meinaa saada k/d ration pysymään yli yhden erän lopuksi. Tosiaan alussa nuo nekromorfit tuntuvat voittavan joka pelin, mutta kunhan leveleitä alkaa olemaan se reilu kymmenen alkaa puntit kääntymään ihmisten puolelle. Ainakin itse huomannut tämmösen asian moninpelissä.

Pelasin tänään ensimmäistä kertaa moninpeliä, ja täytyy kyllä sanoa että sehän on aivan mahtavaa viihdettä! Muistelisin että jossain valitettiin, että Necromorphsit on liian heikkoja ja se pilaa moninpelin hauskuuden, mutta itse olen kyllä täysin eri mieltä. Ok, ne kuolevat nopeammin kuin ihmiset, mutta tämän tunnin aikana kun testailin moninpeliä, niin ihmiset eivät voittaneet kertaakaan. Tietysti asia olisi varmaan toinen jos ihmiset pelaisivat kunnolla yhteen, mutta silti Necromorphseilla on paljon laajempi tapa hyökätä ihmisten kimppuun ja saada ne mottiin. Elikkäs, näin alkuun ainakin tuntui oikein tasapainoiselta taistelulta....

Ai se ON hauskaa? :) En oo perehtynyt itse yhtään.. ei oo käyny mielessä ees testata enkä ole katsonut videoita.. olettanu jotenkin ettei siinä oo samaa fiilistä kun pelissä itse. Mut jos se onkin tällänen "AC: Brotherhood" kaltanen ylläri että moninpeli toimii vaikka ei "heti uskoiskaan" niin voishan sitä lähteä testaamaan :)

Onko tosin ongelmaa siinä että kaikki haluaa olla ihmisiä tms?
Itse ainakin olisin ennemmin ihan ihmishahmona messissä.. :)

Vois kai kurkata parit videot asiasta, jos innostuis.

Nyt ois Zealot vaikeustaso yksinpelissä edessä.. monet sanonut että se kiroiluttaa parissa kohtaa runsaasti :S

Ajattelin että pitäisköhän ensin hakea vauhtia Dead Space ykkösestä taas ja pelata se jollain vaikeammalla tasolla kun Normal, kun ei oo tullu testattua.. ja sit siitä zealot ja sit se "pelätty" HC.

Survivalistissakin jo huomas eron Normaliin että kyllä ne healthpäkit inventorystä katos paljon hätäsemmin heti kun alko tapahtua. Varsinkin loppupuolella.

Onko tosin ongelmaa siinä että kaikki haluaa olla ihmisiä tms?
Itse ainakin olisin ennemmin ihan ihmishahmona messissä.. :)

Ei voi itse valita sitä kummalla puolella pelaat. Jokainen saa pelata aina yhden kartan kerran ihmisinä ja kerran necroina.

Niillä pitää pelata vähän eri tavalla kuin ihmisillä jos meinaa saada k/d ration pysymään yli yhden erän lopuksi. Tosiaan alussa nuo nekromorfit tuntuvat voittavan joka pelin, mutta kunhan leveleitä alkaa olemaan se reilu kymmenen alkaa puntit kääntymään ihmisten puolelle. Ainakin itse huomannut tämmösen asian moninpelissä.

Tänään taas kerkesin pelaamaan pari tuntia, ja sain nostettua levelini 11. Peleissä oli mukana niin 1-levelin kuin 30-levelin tyyppejä ja en kyllä vieläkään huomannut mitään etua ihmisille. En usko, että levelit niinkään vaikuttaa siihen kummat jyrää vaan kyllä siihen vaikuttaa ne pelikaverit. Kun onnistuin välillä pääsemään sellaisten pelaajien kanssa pelaamaan jotka oikeasti yrittivät suorittaa tehtäviä ja pelasivat yhteen, niin vastustajilla ei ollut mitään saumaa, riippumatta kummalla pelasi. Ja vielä kun vastapuoli toimi samalla lailla, niin sai kyllä kokea todella jännittäviä ja tiukkoja matseja! Miinuksena on pakko mainita, että itsellä on ollut melkoisia vaikeuksia löytää pelejä, liittyä peleihin, ja liian usein on yhteys yllättäen katkennut.

En usko, että levelit niinkään vaikuttaa siihen kummat jyrää vaan kyllä siihen vaikuttaa ne pelikaverit.

Tuota tarkotin tuolla, että kun levelit alkaa olemaan sen 10+. Huomasin, että tuossa vaiheessa alko jo porukalla olemaan vähän käsitystä siitä pelistä ja pelasivat sitten paremmin yhteen. Voi tosin olla, että pääsin vaan aina hyvään porukkaan pelaamaan missä pahimmat nopot puuttuivat.

Tämä nyt about puolessa välissä ja aika maittavaa menoa on ollut. Kaikki osa-alueet ovat aika hyvin balanssissa ja varsinkin grafiikka on varsin kovalla tasolla multiplatform-peliksi (en tavallaan ihmettele, että boksin versio jaettu kahdelle levylle). Propsit varsinkin hahmoanimaatioille.

Se on kuitenkin tässä vaiheessa todettava, etten ihan heti pysty sitä allekirjoittamaan, että peli olisi jotenkin "selkästi" ja "joka osa-alueella" parempi kuin eka. Ekassa oli omat ongelmansa ("tyhjiössä" liikkuminen kakkosessa nyt helpompaa yms), mutta jotenkin siitä paistoi sellainen uuden IP:n "otetaan riskejä" -asenne. Kakkosessa kaikki on asteen kliinisempää ja hiotumpaa - ja samalla ehkä riskittömämpää. Pelaaminen on kakkosessa tavallaan myös nyt pääosin "tuttua", joka hieman vie kauhupuolta pois (onhan sitä edelleen). Ja tavallaan kakkosen alussa ei ihan ollut samanlaista imua kuin ekan.

Mielestäni tämä kakkonen juuri näyttää millainen semi-mestariteos tuo eka peli oli. Sen erittäin vankalle pohjalle ollaan nyt rakentamassa todellista kauhupelien kingiä. Toivottavasti sarja jatkuu samassa hengessä ja yhtä laadukkaasti.

EDIT: Täällä yksi (monista) vinkeistä "Elevator Action" -trophyyn, toimi ainakin mulla normal-vaikeustasolla..
Eli ensin perussave siinä hissin (lähes) vieressä. Tämän jälkeen ostaa kaupasta 700+ patia Force Guniin. Sitten hissiin ja valmiina taistoon.

Nyt käyttää sitten vain Force Gunin Alt fireria (eli R2) "suoraan" keskelle örkkejä eli granade launcheria. Kikka on siinä, että pyörii koko ajan (että näkee mahd. nopeasti mistä örkit tulevat - tuossahan voi missata pari helposti ja missaa sitten trophyn myös vaikka selviää hyvin osion muuten) ja lataa HETI jokaisen kutin jälkeen (joskus hiukan hidasta, mutta ajan pitäisi riittää). Sitten kun trophy ok, niin lataa saven uudestaan ja ottaa osion sellaisella tyylillä missä menee vähemmän pateja. Hyvät ampujat onnistuvat trophyssa varmaan ihan normi tyyliinkin, mutta tässä yksi keino. Ja sitähän en tiedä miten paljon porukalla on ylipäänsä rahaa tuossa vaiheessa plakkarissa.

Toinen samantyylinen keino on myös Detonator ja sillä "suoraan" keskelle örkkejä, mutta mulla oli "vain" n. 10 patia (örkkejä kai joku 22) eikä kaupassa näkynyt pateja ostettavaksi.. Noillakin kuitenkin saa hyvin vihut hoideltua (ja kun patit loppuu, niin vaihtaa asetta).

Viimeksi muokannut moderaattori:

Viimeinkin tuli sitten annettua itselle periksi ja kävin ostamassa DS2:n, vaikka muutakin pelattavaa olisi. Ykkösosan veteraanina Survivalist-taso oli luonnollinen valinta ja vaikuttaa sopivan haastavalta.

Eniten ollut tähän mennessä tekemistä sen isolla aukealla tulevan ötökän kanssa, siinä lähti henki muutaman kerran. On tullut liiaksi totuttua isompaan stasis-määrään, tiedä sitten oliko tälle vaikeustasolle tarkoituksella vain tuo kaksi laakia = todella vähän tiukassa tilanteessa! Pitää ampua tarkasti joka kerta, kunnes pääsee päivittämään varusteita.

Muutama säikähdyskin mahtunut joukkoon, tämä on tärkeää kauhupelien ystävälle. Yhdessä taistelutilanteessa meinasi melkein iskeä paniikki, kun otuksia tuli monta päälle pienessä tilassa ja ei nähnyt kuin vilahduksia tähtäimen osuessa kohteeseen.

Huomenna lisää. Harvinaista, ettei ole tehnyt mieli mennä onlinea kokeilemaan, niin kuin usein teen verkkomahdollisuuden ollessa mukana pelissä. Yksinpeli on sen verran koukuttava jo näin alussa.

Nonni, nyt saattoi aukaista aikaisempien sivujen spoilerit, kun sai tämän loppuun. Hyviä vinkkejä siellä, täytyy kokeilla.

Normal-taso ei kiehtonut yhtään, joten aloitin Survivalistilla, aivan kuten ykkösosankin suoraan Hardilla. Jälkikäteen on helppo sanoa, että tatsi on hävinnyt ihan täysin ykkösen jälkeen. Todennäköisesti en olisi vieläkään läpäissyt peliä Zealotilla, sen verran monta kertaa kuolo korjasi.

Tässä läpipeluun vaiheet pääpiirteittäin:

Plasma Cutteriin luotin edelleenkin pääaseena, tulihan ykkösosa pelattua pelkästään sillä läpi, Impossible-tasolla. Uusista aseista kokeilin Javelin Gunia, vaikutti ihan ookoolta. Line Gun, kestosuosikkini tuli myös ostettua heti mukaan ja Pulse Rifle myös. Aseita päivitin tasaisesti ja osumapisteet nostin jo alussa viiteen, myöhemmin kuuteen ja sillä loppuun asti. Kinesis oli lopussa täynnä, siihen käytin paljon nodeja. Pelin puolivälin jälkeen Javelin Gun ja Pulse Rifle saivat lähteä ja tilalle Contact Beam + Force Gun. Harmitti myöhemmin, koska myin myös nodet aseiden mukana ja respec tuli käyttöön vasta juuri aseiden myynnin jälkeen.

Mutta ne ns. vaikeat kohdat... jotenkin peli pääsi yllättämään haastavuudellaan, tai sitten menin vain liiaksi vanhoilla taktiikoilla uusia möröjä vastaan. Oli sitten kyseessä se melko alkupuolella tuleva hyppivä mörö, lauma niitä "kirkuvia ipanoita" tai loppupeleissä todella helppo lopputaistelu, niin jotenkin onnistuin munimaan itselleni kymmeniä kuolemia.

Noh, osaltaan kuolemia kertyi senkin takia, että ammukset olivat usein aika kortilla ja varsinkin lopputaistelussa... en omistanut kuin yhden Contact Beamin ammuksen ja viisi Force Gunin ammusta, kun aloitin sen, Plasma Cutter ja Line Gun tyhjinä. Stasis-paketteja ei ollut ja myös kaikki medipaketit nollilla. Lukuisten kuolemien jälkeen oli pakko ottaa save aiemmasta chapterista ja pelata sinne uudestaan, paremmilla varusteilla. Sitten se meni heti ensiyrityksellä.

Kauhistuttaa ajatellakin, miten jatkossa... täytynee pistää ylös kaikkien pahimpien kohtien taktiikat ja miettiä ne save-kohdat tarkkaan, koska HC:nä täytyy päästä läpi.

Ylös Bottom