Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space 2

Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Jep, ajat vaihtelevat kyllä. Mulla meni koko peliin n. 20 h, vaikka osa ilmeisesti pelannut tämän(kin) huomattavasti nopeammin.

Neljäs ja viimeinen läpipeluukerta ei kestänyt enää kuin reilut kolme tuntia :) Tosin eipä sitä noin juostas ilman sitä Hard Coren läpäisystä saatavaa apuvälinettä.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Nyt on saatu HC:n eka save 5. chapteriin. Piti tänään pelata tuonne ainakin ysiin saakka, kunnes kuolo sitten korjasi 8:n alussa... ja millä tavalla.
Pregnantti purskautti lierot pihalle ja taakse spawnas necro, jota en todellakaan muistanut... ne mönkijät mut sitten söi. Meinas taas itku tullla. Nyt koiran kanssa pihalle ja antaa DS2:n hautua ens viikkoon. :mad:
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Jippii!
Tänään aamulla oli sitten vihdosta viimein aikaa pelata HC-kierros loppuun. Suurin ongelma oli pelaamiseen käytettävissä oleva aika. Ehkä kuusi kuolemaa tuli moodissa kaiken kaikkiaan. Veemäisin tapahtui viimeiseen mahdolliseen hengenvievään esteeseen (pelanneet tietävät paikan) :p
Täytyy myöntää, että vaikka moodi oli haastava ja tuo edellä mainittu aika, muodostui ongelmaksi, niin toi tämä myös uutta ulottovuutta itse pelaamiseen. Taktikointi oli aivan erilaista ja välillä jännitti ihan oikeasti. Suosittelen.
Nyt------> zealot...
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Voi perkele Pziuz, menit sitten suorittamaan sen HC:n. Mulla ongelmana on yrittää pelata liian pitkälle ennen sitä ensimmäistä savea ja sitten kun ryhtyi harkitsemaan tallentamista, niin unohti saman tien jonkin mörön ja se oli menoa.

Suurimpana ongelmana olleet juurikin nämä tilanteet, joissa ei ole ennen kuollut ja ne ovat tietenkin näitä kerrasta poikki -tilanteita. Kaksi kertaa olen tuon läpäissyt, Survivalistilla ja Zealotilla, mutta ei voi vain muistaa kaikkea.

Pakko palata tämän pariin vielä jossain kohtaa, ei voi jättää keskeneräiseksi.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Jippii!
Tänään aamulla oli sitten vihdosta viimein aikaa pelata HC-kierros loppuun. Suurin ongelma oli pelaamiseen käytettävissä oleva aika. Ehkä kuusi kuolemaa tuli moodissa kaiken kaikkiaan. Veemäisin tapahtui viimeiseen mahdolliseen hengenvievään esteeseen (pelanneet tietävät paikan) :p
Täytyy myöntää, että vaikka moodi oli haastava ja tuo edellä mainittu aika, muodostui ongelmaksi, niin toi tämä myös uutta ulottovuutta itse pelaamiseen. Taktikointi oli aivan erilaista ja välillä jännitti ihan oikeasti. Suosittelen.
Nyt------> zealot...

Zealot on ainakin helppo HC läpäisyn jälkeen :D

Itsekkin pääsin tuon HC:n läpi ja pakko sanoo että pitkästä aikaa tuntui todella hyvältä kun sai platina pokaaliin. Alunperin en edes meinannut kokeilla koko HC modea kun ajattelin että se vie liikaa aikaa, mutta loppujen lopuksi se meni läpi aika helpolla, vaikkakin, sitä aikaa siihen joutui hieman sijoittamaan, etenkin yksittäisen pelisession kestoon.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Tulipa tämäkin nyt läpäistyä, Zealotilla veivasin. Ei tarvi tosin toista kertaa pelata, toisin kuin ykkönen, joka tuli muistaakseni koluttua kolmeen kertaan. Ottaa päähän, kun kehittäjät eivät lisää vasurin ohjauksia räiskintäpeliin. Ykkösessä toimi vielä modattu PS2-ohjain, mutta nyt on näköjään tuo USB-adapteri hyödytön, joten oikealla joutuu tähtäämään ja se vie nautintoa pois. Sääli kyllä, HC-mode olisi ollut mukava haaste, muttei sitä jaksa edes yrittää noin epävarmalla tähtäyksellä.

Ykkönen on ehkä suosikkipelini kautta aikain, joten odotukset olivat tietysti korkealla kakkosen suhteen. Ja eiväthän ne täyttyneet lähellekään. Tiettyjä eeppisiä kohtauksia lukuunottamatta suurin osa tunnelmasta oli kaukana DS1:n loistavuudesta.
- Liian lineaarinen
- Isaacin puhuminen oli miinus eikä plus
- liian lineaarinen
- ei chaptereiden välisiä mahtavia hengähdystaukoja ykkösen tyyliin
- backtrackingin puutos on miinus eikä plus, Ishimuralla ramppaaminen oli mahtavaa, nyt juostiin jotain putkea eteenpäin koko peli
- ympäristöt eivät muistettavia toisin kuin Ishimura, joka suorastaan hönkäili luonnetta
- fiilis ei vaan mitenkään ykkösen tasolla

+ Grafiikat vielä paremmat kuin ykkösessä
+ Antigravityt kehittyneet
+ Ishimuralle paluu, kylmiä väreitä ja ylivoimaisesti pelin paras chapter

Ei jaksa enempää eritellä. Valituksesta huolimatta hyvä ellei jopa todella hyvä peli, mutta pettymys mestarillisen ykkösen jälkeen. Fiilis ei vaan ollut samaa tasoa millään tapaa ja tähän vaikutti muutama tärkeä suunnittelullinen seikka. Sinänsä ymmärrän muutokset pelintekijöiden puolelta, koska ykkösen kohdalla noista valitettiin, mutta todellisuudessa kaikki nuo "viat" tekivät ykkösestä paremman. Vähän sama kuin Metroidin backtrackaamisesta valitetaan...

8,5 tai ehkä 9- / 10
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Läpäisin kans DC2:sen tuossa toissapäivänä. Mielestäni ykkönen oli normaali vaikeudella liian helppo, joten tämän ajattelin mennä läpi normaalista seuraavalla. Ja vaikeaa oli. Parissa kohtaa meinasi päästä itku kun samaa kohtaa tuli hakattua useampana päivänä. Hammasta purren vein loppuun edellä mainitulla vaikeusasteella, mutta jälkeenpäin mietittynä voin myöntää, etten osannut tätä peliä yhtään ja kehitin väärät aseet (Keihäs, sirkkeli, linjapyssy ja se pulssikivääri).

Jäi varmasti huonompi kuva pelistä, kuin mitä se on. Fiilistely unohtui tyystin, kun joutui hinkkaamaan paria kohtaa ihan liikaa. Olisi pitänyt vain mennä normaali vaikeudella läpi. Moni kohta kuitenkin säväytti mukavasti, kuten tuo vanha tuttu avaruuslaiva. Tuli myös vietettyä muutamia satunnaisia hetkiä unohtuneena töllistelemään ympäristöä ja siellä tapahtuneita asioita. Miljöö oli paikoitellen huolella rakenneltu, joskin en kiellä Iisakin joutuneen hikolemaan turhaa lineaarisen kenttäsuunnittelun tylsistyttämillä käytävillä.

Ja jos jaksaisin, niin täytyisipä mennä heittämään Iisakin rakastettu tuonne ärsyttävimmät pelihahmot -ketjuun. Meinaan varsin ärsyttävän, rasittavan, kamalan ja väsyttävän huono fiiliksen tappaja. Jotenkin nii-in kehnosti kyhätty fiktiivinen akka, jonka kömpelö olemus vei juonta ja siinä esiintyvää kauhua lähemmäksi Alfred J. Kwackin lintuja.

Vaikeahan siinä oli fiilistellä, kun bitchi puhkuu valkoista, vinkuu ja rätisee. Selittäen joka kerta asiasisällöllisesti samaa sontaa. Käsikirjoittajien rakkaustarinointi taidot hukkui ärsyttävään luottamus/epäilys -dualismiin ja keskinkertaisiin tehosteisiin. Saisivat piruparat kuunnella Silent Hillin sireeniä, jotta oppisivat edes kauhun äänen. Ilman tuota hahmoa tämä olisi ollu paljon kauheampi peli, eikä se olisi ollut miinus.

Ja täytyy vielä sanoa, että härski peli. Jo heti alusta alkaen meni kuutiot nopiksi ja seinät oli täynnä silppua, pilppua ja hurmetta. :D Tätä ei kyllä jaksa uudelleen aloittaa, mutta eka kerta oli kokemisen arvoinen tässäkin. Niin ja vielä se, että ne uudet saalistajat oli kivoja. Jessus että sydän hakkasi, kun niiden ääni kuului.

Sekä vielä lopparin game over animaatiosta:
Jos keihään lataisee leuasta sisään ja silmästä pihalle, jää henkiin. Ihminen ei kuole jos menettää kitalakensa ja poskiontelonsa. :D
Noh... menkööt nyt moinen asiavirhe.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Tulipa luettua Cyruksen mielipiteet, kun huomasin suosittelut etusivulla - ja pitävät kyllä hyvin paikkansa!

DS1, lukuisia kertoja tuli pelattua läpi ja aina se sama fiilis toistui, halusi palata uudestaan kaiken pariin. Kakkosessa se yksi kerta Survivor-tasolla on riittänyt - tai HC:tä kokeilin ja new game +:lla fiilistelin Zealot-tasolla, molemmat jäivät kesken. Ei vaan ollut sitä samaa fiilistä enää, edes pelin viestiketjua ei ole tullut luettua ja nettipeliä en koskaan testannut. Uutuudenviehätys piti tämän pelin hengissä sinne loppuun asti ja hyvänä pelinä sitä pidänkin - mutta se tunnelman puuttuminen kaikkein päällimmäisenä...

Hyvin toteutettu peli toki ja en koe tämän olleen huono vastine rahoille, mutta uudelleenpeluuarvo maksimissaan riittävä - pelkkä trophyjahti ja useammat vaikeustasot eivät lisää sitä tarpeeksi. Ykkösosa loi niin hyvän pohjan, että siitä oli vaikea parantaa. Yhteensä laskettuna ykkös- ja kakkososat toivat miellyttävän tuulahduksen tämän genren pelimaailmaan.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Väänsin myös DS2:n platinaksi hiljattain. En välttämättä halua enää yrittää hardcore-tyyppistä challengea (kyllä, kerran kuolo korjasi viimeisessä mahdollisessa paikassa. Jep, otti päähän.), mutta ai että oli kivaa sen jälkeen rankaista zealotia hc-bonuksella. :cool:

Tykkäsin kakkosesta muuten ja fiilis oli minusta ihan kohdallaan, mutta doomimainen monsterispammi eteen ja taakse ja joka puolelle meni loppupuolella todella ärsyttäväksi; ykkösessä tappelu tuntui jotenkin reilummalta. Kontrollit, aseet ja muu toteutushan tässä oli paljon hiotumpaa.

Kersalauman sahaaminen Ripperillä on yksi pelihistorian nautinnollisimmista kokemuksista.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Täytyy sanoo et kolmen saven HC mode oli ainaki mun pelihistorian masokistisin asia mitä oon tehnyt. Jostain syystä siitä kuitenkin nauttii kun tiesi koko ajan että ei oo mitään checkpointteja tulos tai muitakaan apuja ja pelin edetessä koko ajan olin et tässä mä nyt kuolen, tästä mä en kyl tuu selvii. Joutui moneen otteeseen alottaa aikasemmasta savesta ja yrittää piteemmälle, monesti tuli kuoltua typeriin juttuihin ja virheisiin, pahimissa kohissa oli aina kunnon suunitelmat ja valmistautumiset.
Oli sitten sen jälkeen hieno fiilis ottaa easy mode ja piu piu ase ja mennä kostaa kaikille mörökölleille aiheuttamasta traumasta.

Muuten pelistä itse tykkäsin tosi paljon, jännitys ja kauhun tunnelma oli koko ajan läsnä eikä koskaa tienny mistä nyt seuraavaksi joku sut säikähtää. Ei kyllä tullut kertakaan tylsiä kohtia vastaan.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Väänsin myös DS2:n platinaksi hiljattain. En välttämättä halua enää yrittää hardcore-tyyppistä challengea (kyllä, kerran kuolo korjasi viimeisessä mahdollisessa paikassa. Jep, otti päähän.), mutta ai että oli kivaa sen jälkeen rankaista zealotia hc-bonuksella. :cool:
...
Ainiin joo, tuon bonuksen saa siis käyttöönsä myös Zealottiin! No onpas se Zealot-trophyn saaminen sitten yhtä nautintoa Hardcoren jälkeen. :D Sain tästä kyllä sellasen innostuksen, että pitänee jatkaa tuota itsensä henkistä rääkkäämistä Hard Coressa ihan lähiaikoina... Jossakin chapter 5/6:n alussa oon edelleen menossa ja vielä kaks save-mahdollisuutta käytössä. Yrittäny nyt kolmesti ja sain tarpeekseni. Kolmisen viikkoa on jo kulunut, etten ole DS2:ta jaksanut pelata lainkaan. :0


Kersalauman sahaaminen Ripperillä on yksi pelihistorian nautinnollisimmista kokemuksista.
Kyllä! :D Kun ne kuoleekin vielä yhdestä osumasta. Ja ah, se Ripperin ääni. Loput taaperot on hauska huitoa kuoliaaksi R1:stä. 8D
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Kersalauman sahaaminen Ripperillä on yksi pelihistorian nautinnollisimmista kokemuksista.

Kun olisikin kehdannut käyttää teriä tuommoiseen. Kieltämättä houkuttelevaa, mutta itse ammuin yhden laukauksen pulssikiväärillä, nappasin kinesteesillä kuollutta kakaraa ja viskelin sillä loput kuoliaaksi. Melkoista haperoa nuo markeri-muksut, kun lakosivat lentelevistä tovereistaan.

Pahemman lauman sattuessa kodalle saatoin heittää "shis-kebabit" ala sähköankerias. Niitä ainoita kohtia joissa tuosta keihäästä oli mitään hyötyä. Melkoinen turhake koko keihäs. Ja mikä ihmeen aivopieru sekin on, että lippaan viimeistä keihästä ei voi sähköttää ennen lippaan vaihtoa?
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Jossakin chapter 5/6:n alussa oon edelleen menossa ja vielä kaks save-mahdollisuutta käytössä. Yrittäny nyt kolmesti ja sain tarpeekseni.

Alkupuoli tuntuikin vaikeimmalta, siksi laitoin savet ehkä vähän liiankin aikaisin. Eka oli 5:ssä ennen kirkkoa, toinen 8:n zero-g-silppurisekoilussa ja kolmas ennen porailuretkeä. Viimeinen pätkä oli viritetyillä aseilla helpoin, vaikka siinäkin tuli pari totaalisen typerää kuolemaa.

Asevalikoima oli Pulse Rifle (tarkkuustyö, satunnaista kranutusta) + Ripper (massat sileäksi halvalla) + Contact Beam (altfire ja special hoitaa poran, kaivoshissin ja pari viimeistä chapteria) ja se toimi kiitettävän hyvin. Kinesiksellä tuli tietysti revittyä lisäammoa aina kun pystyi. Keihästäkin kokeilin vähän, mutta se tuntui liian hankalalta käytännössä.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Sain itsekin tämän viimein työn alle, eikä ainakaan alku ole pettänyt (hyvin alussa ollaan vasta, lastentarha/koulu ohitettu). Kontrollit tuntuvat edeltäjäänsä sulavammilta ja uusi Zero G -lentely on erittäin hyvin toteutettu.

Normalilla aloitin ihan suoraan koska ykkönen tarjosi jo pari tiukempaa kohtaa, enkä odota tältä yhtään vähempää. Välillä on jopa kudit olleet niin lopussa, että on pitänyt opetella stasiksen ja kinesiksen käyttöä; noita käytin ekassa vain juonen kannalta pakollisissa kohdissa. Melee tuntuu tässäkin olevan melkoisen tehoton, ainakin tumppaus - välillä saa neljäkin kertaa tumpata raajatonta örkkiä kunnes kalma hänet viileään huopaansa käärii. Kakarat taas tottelevat kiltisti kun kädellä huitaisee, ei puutu kuin kossupullo ja kirves. Ja pentele että vihut ovat iholla jatkuvasti, onneksi oletuskontrollit takaavat sen verran vauhdikkaan liikkeen että pysyy menossa mukana.

Mitä tuohon Isaacin puhumiseen tulee, ei oikein iske tännekään. Vinkuminen ja kitinä on kuin Raidenia kuuntelisi MGS2:n aikana. Mykkä, raajoja silpova Isaac oli mukavampi hemmo.

Nyt odottelen kovin tunnelman muuttuvan, alku on ympäristöiltään ollut kauhuharrastajalle niin stereotyyppistä ettei yksinkertaisesti vain saa edes kylmiä väreitä. Tähän asti pahin taisi olla jumppasalin feikkisäikäytys ;) here comes the sun, da-da-da-da-daa..
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Tulipa tämäkin nyt läpäistyä, Zealotilla veivasin. Ei tarvi tosin toista kertaa pelata, toisin kuin ykkönen, joka tuli muistaakseni koluttua kolmeen kertaan. Ottaa päähän, kun kehittäjät eivät lisää vasurin ohjauksia räiskintäpeliin. Ykkösessä toimi vielä modattu PS2-ohjain, mutta nyt on näköjään tuo USB-adapteri hyödytön, joten oikealla joutuu tähtäämään ja se vie nautintoa pois. Sääli kyllä, HC-mode olisi ollut mukava haaste, muttei sitä jaksa edes yrittää noin epävarmalla tähtäyksellä.

Hitsi, olisi kiva saada Xboxille tuo PS2 ohjain, hm! Varsinkin siksi koska siinä ei ole noita HELKKARIN TYHMIÄ triggereitä ja DPAD olisi aivan helkkarin hyvä. Melkein toivoisi että joku tekisi PS-ohjaimia Xboxille.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Jostain syystä en saa toimimaan tässä Ps3-versiossa kinesis objecteilla möllien lävistämistä, eli kun yritän vaikkapa sitä Skewered in space -trophyä, eli yritän lävistää möllin terävällä esineellä että se lentäisi ikkunasta läpi, mutta yleensä esine vaan jää möllin sisään kiinni tai mölli ei lennä kunnolla. Yritin varmaan 20 kertaa. Boksiversiossa se toimi aina hyvin. Javelin gunilla en ole testannut, mutta saa nähdä, jaksaako sitä romua ostaa.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Jostain syystä en saa toimimaan tässä Ps3-versiossa kinesis objecteilla möllien lävistämistä, eli kun yritän vaikkapa sitä Skewered in space -trophyä, eli yritän lävistää möllin terävällä esineellä että se lentäisi ikkunasta läpi, mutta yleensä esine vaan jää möllin sisään kiinni tai mölli ei lennä kunnolla.

Taidat pelata PS3-versiossa vaikemmalla vaikeustasolla.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Jostain syystä en saa toimimaan tässä Ps3-versiossa kinesis objecteilla möllien lävistämistä, eli kun yritän vaikkapa sitä Skewered in space -trophyä, eli yritän lävistää möllin terävällä esineellä että se lentäisi ikkunasta läpi, mutta yleensä esine vaan jää möllin sisään kiinni tai mölli ei lennä kunnolla. Yritin varmaan 20 kertaa. Boksiversiossa se toimi aina hyvin. Javelin gunilla en ole testannut, mutta saa nähdä, jaksaako sitä romua ostaa.

Mulla oli vaikeuksia (normal-vaikeustaso) ensin tuon "Going for Distance" -trophyn kanssa (Javelin Gun ei mukana/valikoimissa), mutta sitten hoidin homma läpipeluun jälkeen juuri Javelin Gunilla.
 
Vastaus: Dead Space 2 [PS3]

Tuikkasin koneeseen pitkästä aikaa ihan kokeilumielessä kun tuo multiplayer jäi aikoinaan koittamatta muiden kiireiden takia. Ihan käypää viihdettä. Mättöä isolla ämmällä, ei tarvitse hirveesti aivoja rasittaa vaan suoraan toimintaa koko ajan vaan. Tietenkin jonkinlaiselle tiimityöllekin ehkä mahkuja pelistä löytyy jos tutustuu tarkemmin. Pelimuotohan on aina tyyliin Brink eli pitää käydä painamassa nappia paneelista tms. jotta pääsee seuraavalle osiolle. Siinä kohtaa on ainakin yleensä tiimikavereille käyttöä suojaamassa kun jumittaa jotain nappia painamassa.

Moninpeliä pystyy pari päivää testaileen käyttämättä online koodia. Matsithan on 4v4 eli erittäin sopiva pienemmälläkin porukalla mätettäväksi, pärjäisi varmaan aika hyvin jos sais parikolme suomalaista kaveriksi mikkeineen. Party löytyy eli käytännössä helppo olisi järjestää. Viestiä pleikalla tännepäin jos kiinnostaa jotakuta käydä sivistämässä itseään ja kokeileen tarkemmin että mikä mokomassa on meininki? Ainakin on hyvin erilaista menoa peruskauraan verrattuna. Nyt tuo moninpeli vaikutti jostain syystä paremmalta mitä muistin pikatestin perusteelta, eikä mitään bugejakaan näytä olevan ärsyttämässä. Puheäänetkin kaiketi toimii fine. Tietenkin tuokin että pelaajia vielä riittää kertoo omaa kieltään eli kai se sitten osalla on jäänyt ihan pidempiaikaiseenkin käyttöön. Omalla frendilistalla tosin ei kukaan tätä ole pelannut moninpelinä koskaan eli hyvin outo lintu kuitenkin.

PS. Ja aika samettia silmälle tuo 1080 reso nams.

Tässä vielä vähän videota monarista jos ei ole mitään käsitystä että missä mennään. Ja siis pelissä on tosiaan hahmoluokat mölliäisten puolella which is nice, vaihtelua. Jokaisella pelataan ihan eri tavalla.

[video=youtube;3CDTqe6XFyk]http://www.youtube.com/watch?v=3CDTqe6XFyk[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom