Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous
No eipä tässä sitten enää ole mitään epäselvää, nyt vaan pitää ilmoittaa Sonylle ja pelivalmistajille, että grindaustrophyja saa laittaa vain niihin peleihin, jotka ovat Exectan mielestä hyviä.
Näin, ehdottomasti.

No ei vaan, siis grindaus-trophyt on monesti ärsyttäviä, mut mä kyllä "hyväksyn" ne noissa kaikissa hyvissä peleissä (ja tällasilla peleillä tarkotan nyt yleisesti kaikkia, mitkä on saanut hyviä arvosanoja, eikä vaan sellasia mistä
mä tykkään

). Jos vaikka Killzone 3:ssa olis "10 000 online-tappoa" -trophy (jota ei vois boostata), niin kyllä se mulle kävis oikein mainiosti, koska tuun pelin parissa muutenkin viettämään vaikka kuinka kauan aikaa ja se on kuitenkin varmasti paljon parempi peli kuin Resistance 2 (jos jo kerta KZ2 oli parempi kuin R2...), jossa taas tuo 10 000 tappoa on alkanut puuduttamaan pitemmän päälle. Vaikka kyseessä onkin ihan hyvä peli, mutta jää valovuosia jälkeen Killzoneista.
Ja vaikka grindaustrophyjä löytyiskin, niin ei niiden tarvis välttämättä olla tollasia noin massiivisia, kuten 10k tappoa. :/ Semmonen 5000 ois ihan sopiva. Yleensä hyvissä online-peleissä noita tappoja kertyy semmonen 2000-3000, kun pelaa sitä aikansa, niin ei tuo 5000 olis kovinkaan grindaamista.
EDIT: Ja "hyväksyn" (lol

) sellaset "saavuta maksimi rank" -trophyt, joiden saavuttamiseen ei mene puolta elämää, kuten vaikka GTA IV:n tapauksessa. Vaikka GTA IV on omasta mielestäni tän sukupolven paras peli ja oon sitä pelannut useita satoja tunteja sekä yksin- että moninpeliä, niin silti tuo 10 rankin saavuttaminen nettipelissä oli melkosta tuskaa,
vaikka boostinkin sitä kavereiden kanssa Hangman's NOOSEssa. Jos tuota taas pelais vaan normaalisti netissä jotain TDM:ää yms., niin ton 10 rankin saavuttamiseen menis varmaan useita vuosia, ellei sit pelaa vaan koko ajan pelkkää GTA:ta, eikä mitään muita pelejä. Tuo on hyvä esimerkki liiallisuuksiin menevästä grindaus-trophystä. Eli grindaus-trophyn pitäis olla saavutettavissa "kohtuu helposti" myös ilman mitään boostaamista.
Meni melkoseks selostukseks näistä grindaus-trophyistä.