Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Trophyt - Siunaus ja kirous

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

Yksi kiva lisä trophytilastoihin olisi mielestäni oman pelikokoelman saavutetut trophyt prosentti. Tällä tavoin näkisi selkeämmin kuka on oikeasti työstänyt pelejä ja kuka ostanut älyttömän kasan pelejä, mutta hankkinut niistä vain helpoimmat.

Itse olen kerännyt 49,9% trophyistä 17 pelistä.

Kuten oon jo aiemmin fantasioinut, olis kiva jos tuohon Network-kohtaan XMB:hen tulis kohta "PlayStation Statistics" tai jotain vastaavaa, josta löytyis kaiken kivan (esim. paljon oot pelannut kutakin peliä tunteina ja minuutteina, jne.) lisäksi virallinen trophy leaderboard, jossa on siis automaattisesti kaikki mukana ja se tietenkin päivittyis koko ajan reaaliajassa. Siellä vois olla vaikka erilaisia jaotteluita, kuten "eniten platinoita", "eniten trophyjä yhteensä", "suurin level", jne. Sitten omassa PSN-profiilissa (joka näkyy kun painaa X:ää kaverin nimen kohdalla kaverilistalla) vois näkyä sen trophy-levelin vieressä vaikka vähän pienemmällä myös "#XXXX", jossa olis sijoitus trophy-listalla.

Khuuuuuul!

EDIT: Tuolla statistiikka-sivulla vois siis selata muiden henkilökohtaisia profiileita, mukaan lukien omaa, ja siellä vois olla myös esim. tyyliin "12/19 games completed to platinum", joka siis tarkottaisi monta omistamistaan peleistään on platinoinut. Kuten tuossa ylempänä 100NX sanoi.

Ja kun voisi vielä rahalla ostaa pois peleissä esiintyviä grindaus-trophyjä että voisi senkin ajan käyttää johonkin parempaan (vaikka toisen pelin normaaliin pelaamiseen).

Ja kun voisi vielä rahalla ostaa pois peleissä esiintyviä grindaus-trophyjä että voisi senkin ajan käyttää johonkin parempaan (vaikka toisen pelin normaaliin pelaamiseen).

No tässä nyt ei ole mitään järkeä. Kaikki isiliisingit ostaa trophyt pois. Trophy kun trophy vaikka itsekin varsin hyvin tiedän kuinka perseestä nuo grindaus trophyt ovat. Ei niitä pelejä kuitenkaan kukaan pakota pelaamaan.

Ei Tumu tainnut tuota oikeasti meinata, kunhan vain tuli tännen kiusoittelemaan teitä jotka trophieita kerää. Tai ainakin itse näin ymmärsin.

Tai sitten grinaustrophejä ei tarvitsis tehdä ollenkaan jatkossa. Tai oikeastaain vain sellaisiin peleihin annan grindaustrophyille siunaukseni, jotka on oikeasti hyviä. Jos esim. jossain pelissä on oikein hyvä nettipeli ja sitä jaksais muutenkin pelata ilman trophyjäkin, niin sellanen "saavuta maksimi rank" (tms.) -trophy on ihan kiva lisä siihen ja ikään kuin "palkinto" sen isoimman rankin saavuttamisesta. Oon hyvin iloinen esimerkiks siitä, että Assassin's Creed: Brotherhoodiinkin tulee tollanen samainen trophy, sillä nettipeli kuullostaa älyttömän siistiltä ja jota jaksaa varmasti pelata vielä pitkään.

EDIT: Nythän sain oikein ansioni mukaan, kun juuri tilaamassani MAGissa on itse asiassa kolme tällaista "saavuta maksimi rank" -trophyä, hehheh. ;D No sitä jaksaa muutenkin pelata KFIN-porukalla vielä pitkään trophyjen jälkeenkin. Vaikka noissa kaikkien trophyjen saannissa tuleekin vierähtämään pitkä tovi..

Oon hyvin iloinen esimerkiks siitä, että Assassin's Creed: Brotherhoodiinkin tulee tollanen samainen trophy, sillä nettipeli kuullostaa älyttömän siistiltä ja jota jaksaa varmasti pelata vielä pitkään.
Alun perinkin ajattelin, että tuo Assassin's Creedin moninpeli tulee olemaan vähän pakottamalla peliin tehty ja beta myös tuntui siltä. Beta oli aika tylsä, kun vaan käveltiin eikä siellä saanut ketään muita tappaa, kuin omaa kohdetta. Ehkä deathmatch -tyylinen miekkaräiskintä isolla porukalla voisi olla jotain, mutta muuten ei oikeen iske. Assassin's Creediin vain ei sovi tällainen moninpeli.

Alun perinkin ajattelin, että tuo Assassin's Creedin moninpeli tulee olemaan vähän pakottamalla peliin tehty ja beta myös tuntui siltä. Beta oli aika tylsä, kun vaan käveltiin eikä siellä saanut ketään muita tappaa, kuin omaa kohdetta. Ehkä deathmatch -tyylinen miekkaräiskintä isolla porukalla voisi olla jotain, mutta muuten ei oikeen iske. Assassin's Creediin vain ei sovi tällainen moninpeli.

Hauskaa, että moni muu betaa kokeillut on kehunut moninpeliä oikein toimivaksi ja hyväksi. :)

EDIT: Nythän sain oikein ansioni mukaan, kun juuri tilaamassani MAGissa on itse asiassa kolme tällaista "saavuta maksimi rank" -trophyä, hehheh. ;D No sitä jaksaa muutenkin pelata KFIN-porukalla vielä pitkään trophyjen jälkeenkin. Vaikka noissa kaikkien trophyjen saannissa tuleekin vierähtämään pitkä tovi..

MAGissähän oli sitä kuuluisaa grindailua, mutta eikös noita trophyjä helpotettu jonkun verran patchin avulla?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Hauskaa, että moni muu betaa kokeillut on kehunut moninpeliä oikein toimivaksi ja hyväksi. :)

Kaikki ei voi pitää kaikesta.

Kyllä mulle tommonen miekkailu-deathmatch pelimuotokin hyvin sopis, mutta nuo betassa olleet pelimuodot kuulostaa kyllä paremmilta. Se deathmatch olis kuitenkin "kuka räpyttää neliötä nopeimmin" -kisa. Kunhan eivät vaan nyt muita nettipelitrophyja AC:Brotherhoodiin ton max levelin lisäksi änge.
Trophyjen tarkoitus on saada peliin lisää tavoiteltavaa ja pelattavaa, joten minusta ne olisi parempi pitää siellä yksinpelin puolella ja tuoda nettipeliin vain rankin/levelin saavuttamisen muodossa.

Tosin eihän noista pysteistä mitään hyötyä ole, joten ihan samahan se periaatteessa on saako kaikki pokaalit vai ei.

Tai sitten grinaustrophejä ei tarvitsis tehdä ollenkaan jatkossa. Tai oikeastaain vain sellaisiin peleihin annan grindaustrophyille siunaukseni, jotka on oikeasti hyviä. Jos esim. jossain pelissä on oikein hyvä nettipeli ja sitä jaksais muutenkin pelata ilman trophyjäkin, niin sellanen "saavuta maksimi rank" (tms.) -trophy on ihan kiva lisä siihen ja ikään kuin "palkinto" sen isoimman rankin saavuttamisesta.

No eipä tässä sitten enää ole mitään epäselvää, nyt vaan pitää ilmoittaa Sonylle ja pelivalmistajille, että grindaustrophyja saa laittaa vain niihin peleihin, jotka ovat Exectan mielestä hyviä. :p

No eipä tässä sitten enää ole mitään epäselvää, nyt vaan pitää ilmoittaa Sonylle ja pelivalmistajille, että grindaustrophyja saa laittaa vain niihin peleihin, jotka ovat Exectan mielestä hyviä. :p

Näin, ehdottomasti. :D No ei vaan, siis grindaus-trophyt on monesti ärsyttäviä, mut mä kyllä "hyväksyn" ne noissa kaikissa hyvissä peleissä (ja tällasilla peleillä tarkotan nyt yleisesti kaikkia, mitkä on saanut hyviä arvosanoja, eikä vaan sellasia mistä tykkään :P). Jos vaikka Killzone 3:ssa olis "10 000 online-tappoa" -trophy (jota ei vois boostata), niin kyllä se mulle kävis oikein mainiosti, koska tuun pelin parissa muutenkin viettämään vaikka kuinka kauan aikaa ja se on kuitenkin varmasti paljon parempi peli kuin Resistance 2 (jos jo kerta KZ2 oli parempi kuin R2...), jossa taas tuo 10 000 tappoa on alkanut puuduttamaan pitemmän päälle. Vaikka kyseessä onkin ihan hyvä peli, mutta jää valovuosia jälkeen Killzoneista.

Ja vaikka grindaustrophyjä löytyiskin, niin ei niiden tarvis välttämättä olla tollasia noin massiivisia, kuten 10k tappoa. :/ Semmonen 5000 ois ihan sopiva. Yleensä hyvissä online-peleissä noita tappoja kertyy semmonen 2000-3000, kun pelaa sitä aikansa, niin ei tuo 5000 olis kovinkaan grindaamista.

EDIT: Ja "hyväksyn" (lol :D) sellaset "saavuta maksimi rank" -trophyt, joiden saavuttamiseen ei mene puolta elämää, kuten vaikka GTA IV:n tapauksessa. Vaikka GTA IV on omasta mielestäni tän sukupolven paras peli ja oon sitä pelannut useita satoja tunteja sekä yksin- että moninpeliä, niin silti tuo 10 rankin saavuttaminen nettipelissä oli melkosta tuskaa, vaikka boostinkin sitä kavereiden kanssa Hangman's NOOSEssa. Jos tuota taas pelais vaan normaalisti netissä jotain TDM:ää yms., niin ton 10 rankin saavuttamiseen menis varmaan useita vuosia, ellei sit pelaa vaan koko ajan pelkkää GTA:ta, eikä mitään muita pelejä. Tuo on hyvä esimerkki liiallisuuksiin menevästä grindaus-trophystä. Eli grindaus-trophyn pitäis olla saavutettavissa "kohtuu helposti" myös ilman mitään boostaamista.

Meni melkoseks selostukseks näistä grindaus-trophyistä.

Ylös Bottom