Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Hieman tekee miel avautua eräästä Konsolifin jäsenestä nyt, oltiin possessa ensin kahestaan, mikkini oli latautumassa ja kirjoitin, että suoritan challengea, kun ensin oli muutaman kerran tappanut mut, vastasi: OK, mutta silti jatkoi mun tappamista, vaikka siis itse metsästin eläimiä!
Mikä helvetti siinä on, että pitää samassa possessa olijoita tappaa, vaikka itse en ollut kertaakaan häntä tappanut ja olin keskittynyt aivan muuhun, no hermothan siinä meni ja lähdin kävelemään...
Eikä ole eeds herran ensimmäinen kerta kun oman possen jätkiä tappaa, lähellä on, että lähtee kävelemään kaverilistalta :mad:

Eikä ole eeds herran ensimmäinen kerta kun oman possen jätkiä tappaa, lähellä on, että lähtee kävelemään kaverilistalta :mad:

Nimi esille vaan, niin tietää muutkin varoa sitä hinttiä sitten. :)

Tässä kun kaverille jummasin yöksi pelaamaan, olen huomannut että kun vaikka keräänt rahaa ja otan iisisti, sitten kuollut, niin on tainnut loadata rahat saven jälkeen.. onko näin vai omia näkyjä?

E: Dead Eyellä on hemmetin hauskaa spawnrapea ja ärsyttää ihmisiä. :)

Hieman tekee miel avautua eräästä Konsolifin jäsenestä

Nimi vaan tänne niin nähdään kaikki kenestä on kyse, rdr:n moninpeli on kyllä muutenkin aivan kusisesti toteutettu.

Itellä loppu intresti siinä vaiheessa kun huomasin että mp:ssä on on mukana dead eye. :rolleyes:

Nimi esille vaan, niin tietää muutkin varoa sitä hinttiä sitten. :)

Nimi vaan tänne niin nähdään kaikki kenestä on kyse.

Itellä loppu intresti siinä vaiheessa kun huomasin että mp:ssä on on mukana dead eye. :rolleyes:

No en viitti, ihan vielä kertoa, odotan, josko tulee kertomaan itse, että miksi noin teki... PSN-nikki alkaa V:llä :p

Mitä, siis voiko Dead Eyellä ampua myös ihmisiä, en oo meinaa koko 33levelin urani aikana mihinkään sitä katsos testannu, mutta jos nettipelissä ihmisipelaajia voi ampua, ni ei helvetti, mitä pelin tekijät on miettiny kun on sen siihen peliin pistänyt :mad:

Yksinpeli läpi 99.8% (2 boyntyä jäljellä). Peliaikaa muistaakseni kertynyt n. 2 päivää.

Multiplayer ei näemmä miellytä täällä olijoita? Mun mielestä siinä ei ole mitään vikaa. Kunhan vaan pelaa Hardcore playlistillä ettei ole niitä auto-aim noboja. Ite pelaan onlinessa yleensä Hardcore Gang Shootouttia, ja ihan mukavaahan se meno siellä on.
Mikä teitä siinä online Dead-Eyessä potuttaa?

Free roamista sen verran että oletteko kokeilleet possella linnoittautua El Presidioon? Siellä tykeillä ja konekivääreillä NPCitä vastaan :D. Eilen parin kaverin kanssa siellä tykitettiin priva free roamissa. Harmi van ettei se linnoituksen sisältä saa ammuksia :rolleyes:.

Kysymys Free Roamista:
Missä on sellanen Hunting Ground (vai Hunter... emt)? Siis se että possen kans taistellaan aalloissa tulevia eläimiä vastaan.

Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Peliltä menee merkitys siinä kohtaa kun hahmo on ristiriidassa tarinan, tekojen, teemojen ja itse pelaamisen kanssa.

Juu tuo itseänikin hieman häiritsi, eli tuota lähinnä tarkoitin tuolla Marstonin epäloogisuudella..
Hieman ehkä on alkanut kyllästyttää.. moninpeli on kovin hauskaa.. tarina ajaa yksinpeliä hyvin eteenpäin mutta kieltämättä vähän alkaa itseään toistamaan nuo sivutehtävät.. varsinkin rehunmetsästys on varsin puuduttavaa hommaa. Kokonaisuutena on ollut kyllä hiton kova peli ja varmasti päätarinan jälkeenkin jaksaa moninpeliä vielä pelailla.. loppu alkaa itselläni häämöttää ja hiukan jo harmittaakin etukäteen kun on ollut hieno pelikokemus puutteineenkin.. todella uniikki ja omanlaisensa fiilis.. ei taida yksikään lännenpeli päästä lähellekkään.. Kyllä vaan niin paljon vaikuttaa tuo hienosti rakennettu maailma ja hillitön määrä hiottuja yksityiskohtia jotka luo tunnelmaa.

Onko tässä muuten moninpelissä ollenkaan textchattia? Vai pitääkö kommunikoinnin tapahtua headsetin avulla? Mulla kun on joku muistikuva, että GTA IV:ssä ei alussa ollut sitä (onko vieläkään?).

Itse en voi kokeilla vielä, kun peli vasta postissa. ^^

Entäs se loppu? Kun koko pelin läpi Marston puhuu perheestään, joita emme näe kuin vasta ihan viime hetkillä, niin heidän kohtalostaan on vaikea välittää sillä pelaaja ei ole saanut minkäänsortin emotionaalista kosketuspohjaa asiaan. Toki hahmo voi aina välillä asiasta mainita, mutta syy muuttuu verukkeekksi siinä vaiheessa kun hän pyhittää sivullisten murhaamisen, kylien polttamisen ja diktaattorien auttamisen tämän varjolla.

Sitten perhe löytyy ja ainoa mitä saadaan irti on angstisen teinin kanssa metsästämistä ja Marstonin jatkuvaa jahkaamista siitä, että poika ei missään nimessä seuraisi hänen jälkiaan. Hahmo sanoo tehneensä kaiken tämän voidakseen antaa pojalleen mahdollisuuden parempaan elämään juuri pois siitä missä hän on itse ollut. Tästä pelin tärkein teema: Redemption.

Mutta miten käykään? Marston ammutaan antamatta pelaajalle mahdollisuutta tehdä mitään muuta kuin kävellä kuolemaan vaikka on juuri vetänyt pitkän jakson läpi missä yksinkäsin hoiti järkyttävän joukon sotilaita. No, ehkä tämä antaa perheelle mahdollisuuden uuteen elämään poissa rikollisuudesta. Mutta miten käykään? Jack muuttuu päähenkilöksi ja ottaa paikan isänsä kengissä. Siinä meni sitten sekin. Pelaaja ei näin ollen saavuttanut yhtään mitään teoillaan, tehden jokaisesta tehtävästä mitä on pelattu turhanpäiväisen koska pelintekijät ovat pakottaneet tarinan muottiin mikä olisi loppuratkaisuna ollut ihan sama kuin se, että Marston olisi vaan käynyt pyssyt paukkuen pistämässä työnantajansa paloiksi heti ensi töikseen.

Ehkä pelimaailma reagoisi jotenkin Marstonin kuolemaan? Auttoihan hän useita eri ihmisiä jotka tiesivät hänen perheestään. Mutta ei. Minkäänlaisia jälkiseurauksia ei tairnalla ole. Yksi onneton uutislehti kirjoittaa parin hahmon kohtaloista, ilman sen kummempia lopetuksia. Pojalle jää tyhjä erämaa tutkittavaksi jossa voi valita joko kanijen ampumisen tai kukkien poiminnan väliltä hurjan villin lännen elämää. Hohhoijaa. Sanokaa mitä sanotte GTA nelosesta, ainakin siinä pelimaailma reagoi edes hitusen verran loppuratkaisuun.

VAROITUS! SISÄLTÄÄ ISOJA SPOILEREITA PELIN LOPUSTA!

Itse en oikein olisi edes osannut nähdä toimivampaa loppua. Jos et saa kontaktia päähenkilöihin niin siihen en osaa sanoa mitään koska se on sinun asiasi, mutta itse kyllä sain. Mitä tulee lopun loogisuuteen, sehän nimenomaan toimii hyvin. Marston lahtaa väkeä vaikka haluaisi tehdä parannuksen, silleinhän se maailma toimii. Ei se toimi oman tahtosi mukaan. Et välttämättä saa tilaisuutta toimia niin kuin haluaisit. Se että tappaminen ei Marstonia häiritse, lainatakseni James Bondia: "En olisi kovin hyvä työssäni jos se häiritsisi".

Itse koin Marstonin perheen ja sen hyväksi toimisen kovin kaukaisena päämääränä sahatessani Meksikoa ristiin rastiin... Mikä oli todennäköisesti tarkoituskin. Se kuinka kauas haaveet karkaavat.. Itse olin suorastaan yllättynyt kun John viimein löysi perheensä, tuntui välillä siltä ettei hän saavuttaisi perhettään ikinä. Siitten ranchilla yritti olla kuin ei oliskaan (erittäin realistista, mitä itse sanoisit vastaavassa tilanteessa, joo en mä tappanut kuin jotain parisataa tyyppiä..) huomaa ettei hän kerro vaimolleen tai pojalleen mitä on joutunut tekemään.
Jos olet sitä mieltä että pelin pitäisi opettaa lapsia toimimaan oikeiin tai jotain sitä rataa, ihan vapaasti.. Pelihän on K18.

Marston saarnaa pojalleen ettei tästä tulisi samanlaista: päätös on kuitenkin pojan eikä Johnin. Tuo on nimenomaan mikä tekee siitä autenttisen. Onnellista loppua et tule saamaan.

Miksi agentit hyökkäävät tilalle: No nimenomaan näinhän pahikset toimivat;
Me tehtiin sopimus, saat elää rauhassa jos autat tappamaan vanhan jengisi;
Etpäs saakaan, kun meitä ei huvita.
"Im altering the deal, pray I dont alter it any more" - Darth Vader
Se että ihmiset valehtelevat pitäisi olla itsestään selvää.

Tuo jakson nimen pitäisi olla vinkki: "The last enemy that shall be destroyed". Sehän on Marston itse. Marston tajuaa loppumetreillä että hänen perheensä ei saisi elää rauhassa niin kauan kuin hän itse elää, joten hän avaa ladon oven jä kävelee legendaan.

Se että Jack seuraa isänsä jalanjäljissä on Jackin oma päätös. Huomaa ettei sinun ole pakko tehdä sitä viimeistä tehtävää.. Itse sain kovat hytinät siitä kun Jack kääntää selkänsä Rossin rei'itetylle ruumiille ja teksti 'Red dead redemption' lävähtää ruutuun. En osaa kuvitella parempaa loppua.

Ja miten pystyy itse haastamaan porukkaa dueliin???
Ei pystykään, toisten on haastettava sinut. Se tapahtuu joko aika randomisti kaupungeissa tai sitten jos jäät kiinni huijauksesta pokerissa. Luulen että jos olet kovin pahamaineinen sinua haastettaisiin enemmän.

Kysymys Free Roamista:
Missä on sellanen Hunting Ground (vai Hunter... emt)? Siis se että possen kans taistellaan aalloissa tulevia eläimiä vastaan.

Itse ainakin pidän Bearclaw campistä joka sijaitsee tall treesin alapuolella, sinne kun menee niin lähes heti tulee noin kymmenen karhua perään:D

Valivaliuliuli

Ei ole eikä tule olemaan mitään hiekkaboksipeliä joka olisi täysin avoin, looginen tai muuta kaikkiin suuntiin. Siitä tuskin kannattaa herpata jos mainoskamppiksissa buustaillaan niitä näitä. Vähänkään enempää pelejä pelaavan ei luulisi yllättyvän jos peli ei odotuksia täytäkään 110%:sti.

Helvetin hyvä peli ollut tähän asti mitä on pelannut. Menee kokemuksena Chrono Triggereitten ja muitten pieleen kun ajatellaan kuinka hyvin pelin ääressä viihtyy ja kuinka pelaamisen ulkopuolella peliä ajattelee. Ilmestymispäivänä aloitin ja pääsin päivä pari sitten Meksikoon. Fiilisteltyä tulee aika luvattomat määrät eikä kiire ole kummoinen.

Vähän itseään toistaviahan nuo satunnaisencounterit on ja muita pieniä tyhmyläisiä on läjä mukana, mutta jos tälle pelille ei voi antaa paskuuksia anteeksi niin enpä haluis lukea nillitystä pelistä jolla ei ole paskuuden vastapainoksi tarjota mitään. Ihan helvetisti saanut itse peliltä irti, mutta tässä auttaakin sisäinen kauboi joka on tyytyväinen kun saa vähän ratsasteltua ja ammuskeltua biisoneita persuiksiin. Itse toivoisin jotain people-tyyppistä dlc:tä, jossa miljööt saisi vähän enempi lihaa luitten ympärille. Ei jokaisella erottuvalla hahmolla tarvitse olla questia pelaajalle. Kunhan olisivat vittumaisia riekkujia vaan jota voi kurmottaa kun siltä tuntuu - josta tulikin mieleen, että paloi semmoiseen tarkkuusampujahaastajaan käpy. Ilkkui ettet osu jätkä noihin lintuihin, no, en osunu kun olivat suoraan pään päällä eikä tähtäystä saa niin pystyyn nostettua. Pari kertaa kokeilin, mutta panokset oli jo 200 dolluria. Nunnille lahjoitetut taalat paloivat kun latasin Dead Eyellä riekkujan pärstvärkin täyteen lyijyä ja luuttasin ruholta omat pennit takaisin. Ammuinpa kauempaa sitten ne helvetin kotkatkin.

Ei ole täydellinen peli, mutta mikäpä on?

5/5

Onko tässä muuten moninpelissä ollenkaan textchattia? Vai pitääkö kommunikoinnin tapahtua headsetin avulla? Mulla kun on joku muistikuva, että GTA IV:ssä ei alussa ollut sitä (onko vieläkään?).

Itse en voi kokeilla vielä, kun peli vasta postissa. ^^
Ei ole tekstichattia, yksi suurimmista puuteista ainakin omasta mielestä. Sais olla ihan jokaisessa pelissä mikkituen lisäksi toi tekstichat.

No en viitti, ihan vielä kertoa, odotan, josko tulee kertomaan itse, että miksi noin teki... PSN-nikki alkaa V:llä :p

Mitä, siis voiko Dead Eyellä ampua myös ihmisiä, en oo meinaa koko 33levelin urani aikana mihinkään sitä katsos testannu, mutta jos nettipelissä ihmisipelaajia voi ampua, ni ei helvetti, mitä pelin tekijät on miettiny kun on sen siihen peliin pistänyt :mad:

Juu kyllä sillä voi ihmisiä netissä kurmottaa, dead eye:ta saa kerättyä lisää vihreistä laatikoista.

Dead eyen käyttäminen onkin melkein elinehto. :rolleyes:

Ei ole tekstichattia, yksi suurimmista puuteista ainakin omasta mielestä. Sais olla ihan jokaisessa pelissä mikkituen lisäksi toi tekstichat.

No voihan kökkö, sama ongelma sitten edessä kuin GTA IV nettipelissä. :( Ei voi ymmärtää... Vaikka tietyllä tapaa se kuitenkin rohkaisee porukoita headsetin käyttöön. Itse tykkään tuon kirjoitusominaisuuden vuoksi esimerkiksi enemmän GTA IV:tä pelata sitten netissä PC:llä.

Nisupullalle vastauksena, että random tyyppien kanssa vaan vaikeampi sitten keskustella mitään ilman headsettiä ja toisekseen on se vaan kätevämpää kun suoraan pelin tiimellyksessä voisi USB näppiksellä naputella asian joka ilmestyisi enterin painalluksella muille näytön vasempaan yläkulmaan heti luettavaksi.

No voihan kökkö, sama ongelma sitten edessä kuin GTA IV nettipelissä. :( Ei voi ymmärtää... Vaikka tietyllä tapaa se kuitenkin rohkaisee porukoita headsetin käyttöön. Itse tykkään tuon kirjoitusominaisuuden vuoksi esimerkiksi enemmän GTA IV:tä pelata sitten netissä PC:llä.

Nisupullalle vastauksena, että random tyyppien kanssa vaan vaikeampi sitten keskustella mitään ilman headsettiä ja toisekseen on se vaan kätevämpää kun suoraan pelin tiimellyksessä voisi USB näppiksellä naputella asian joka ilmestyisi enterin painalluksella muille näytön vasempaan yläkulmaan heti luettavaksi.

Luot vaan XMB:n kautta tekstichatin, johon kutsut kaikki pelikaveris. Kun uusi viesti tulee, se ilmestyy oikeaan yläkulmaan näkyviin, joten sinänsä toi toimii ihan samalla tavalla kuin tuo kuvailemasi PC-chatti. Ja ei tollasta pelinsisäistä tekstichattia löydy kuin vain ehkä LittleBigPlanetista. Ja kannattaa ehdottomasti hommata se headset, ei se paljoa maksa. Se kumminkin on niin paljon kätevämpää vaan pelin tiimellyksessä puhua pälpättää, eikä tarvii mitään kirjotella hitaasti tai odotella chattihuoneen latautumista...

Juu kyllä sillä voi ihmisiä netissä kurmottaa, dead eye:ta saa kerättyä lisää vihreistä laatikoista.

Dead eyen käyttäminen onkin melkein elinehto. :rolleyes:

Voipi sitten olla, että mulla on jotku ihme näppäimet käytössä, sillä ei tule R3:sesta, no pitänee kahtoa illalla ja testata johonki, notta mistä tulee...? Tosin koskaa en o yksinpelissäkä käyttäny, paitti kaksintaisteluissa :D

Voipi sitten olla, että mulla on jotku ihme näppäimet käytössä, sillä ei tule R3:sesta, no pitänee kahtoa illalla ja testata johonki, notta mistä tulee...? Tosin koskaa en o yksinpelissäkä käyttäny, paitti kaksintaisteluissa :D

Et oo koskaan käyttänyt Dead Eyetä yksinpelissä? Voi herranlettas... :D Sehän on niin paljon siistimpää laittaa hidastus päälle ja ampua bandiittoa haulikolla naamaan ja katsoa tämän lentävän hidastettuna veri kaaressa (Dead Eye level 1:llä siis hidastus jatkui ampumisen jälkeenkin). Niin ja Dead Eyen määrä näkyy vihreänä palkkina minikartan ympärillä. Se on heti nollassa moninpelissä, mutta sen saa täyteen siitä vihreästä boksista, joita löytyy maasta. Ja toi moninpelin Dead Eye on melko turha, tai sitten en vaan osaa. Enkä jaksa sitä kyllä käyttääkkään ikinä.

Ja täytyy todeta, että HC-pelimuodot rulaa! :P Tänään tuli abouttirallaa ihan ekaa kertaa kunnolla testattua tuota Hardcore FFA:ta, ja oli kyllä PALJON siistimpää kuin nuo Normal- ja Casual-muodot, kun vihut eivät aina heti vetäneet päähän kilometrin päästä, ja esim. kuperkeikoista oli hyötyäkin. Oli kyllä melkosta asemasotaa saluunoiden katoilla mun ja PSN ID MrXWZ:n välillä. =D

Luot vaan XMB:n kautta tekstichatin, johon kutsut kaikki pelikaveris. Kun uusi viesti tulee, se ilmestyy oikeaan yläkulmaan näkyviin, joten sinänsä toi toimii ihan samalla tavalla kuin tuo kuvailemasi PC-chatti. Ja ei tollasta pelinsisäistä tekstichattia löydy kuin vain ehkä LittleBigPlanetista. Ja kannattaa ehdottomasti hommata se headset, ei se paljoa maksa. Se kumminkin on niin paljon kätevämpää vaan pelin tiimellyksessä puhua pälpättää, eikä tarvii mitään kirjotella hitaasti tai odotella chattihuoneen latautumista...

Niin, siis kyllähän multa headset löytyy. Joskus vaan menee jostain syystä kanssapelaajat lukkoon kun nainen rupee höpöttelemään headsetin kautta/älytään että pelataan naisen kanssa. :p Toisekseen asun talossa, jossa seinät on paperinohuet, joten iltaisin siinä ei oikein keskustelu onnistu.

Jottei ihan OT:ksi mene niin piti kysymän, että onko tässä mahdollisuutta moninpeliä pelata samalta ruudulta kahdella ohjaimella? Se vasta olisikin jotain. :) Menisi varmaan suurin osa peliajasta samalta ruudulta pelaillen ja tutkiskellen pelimaailmaa kaksisteen.

Tarttis apua yhden hide trophyn selvityksessä ja trophyn kuvaus on seuraavanlainen:
Complete 20 story missions without switching to a new horse at a hitching post.
Eli voiko tuon tehdä aloittamatta peliä alusta sieltä mission valikosta?

"Spurred to Victory" -trophysta..
Juu, tuo pitää suorittaa peräkkäisinä tehtävinä. Mission-valikko ei auta. Se kannattaa huomioida, että pelin alkupuolella joutuu "pitämään" yhden (villi)hevosen jonka saa kesytettyä (eli ikään kuin hevonen vaihtuu siitä aivan ekasta). Tuo "hevosen vaihto" ei resetoi trophya. Itse sain nimittäin tuon trophyn juuri eilen. Muuten ei kannata epähuomiossa hevosta vaihtaa. Tuo trophy on varmaan helpoin suorittaa heti pelin "alussa" ja päätehtäviä suorittamalla.

Ylös Bottom