Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Kyllä näistä vuonna 2009 julkaistuista peleistä nimenomaan FIFA on kuitenkin saanut enemmän tunnustusta kuin NHL, vaikka toki NHL:nkin arvosanat ovat olleet erittäin korkealla. NHL 09 sen sijaan oli se peli, joka keräsi niitä Sports Game of The Year palkintoja peräti ne 12 kappaletta, kuten jokainen voi NHL 10:n kannesta lukea.

Kunnollisia gameplay-videota NHL 11:sta saadaan nähdä varmaankin noin kahden viikon sisällä, toivottavasti tietenkin mahdollisimman pian. Viime vuonna ensimmäiset gameplaythän nähtiin jo heinäkuun puolen välin paikkeilla.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Tuo, minkä Peoh mainitsi, eli pelinnopeuden pienentäminen väsymisen muodossa on omastakin mielestä järkyttävää. Miksi joka ikinen vuosi pitää nopeutta pienentää? Omasta mielestäni 09 oli juuri sopiva, tässä 10:ssä liian hidas ja vieläkö hidastetaan? Eih... Samoin vetoja on hiljennetty, nykyään ne onkin sellasia ripulituhnuja. Ja ainoastaan bugirannarit menee :mad:

Paljon saisi parantaa, mutta ihan hyvältä nuo muut tulleet ominaisuudet on kuullostanut.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Tuo, minkä Peoh mainitsi, eli pelinnopeuden pienentäminen väsymisen muodossa on omastakin mielestä järkyttävää. Miksi joka ikinen vuosi pitää nopeutta pienentää? Omasta mielestäni 09 oli juuri sopiva, tässä 10:ssä liian hidas ja vieläkö hidastetaan? Eih... Samoin vetoja on hiljennetty, nykyään ne onkin sellasia ripulituhnuja.
[video=youtube;4WpknEoIJDk]http://www.youtube.com/watch?v=4WpknEoIJDk&feature=related[/video]​

Yksi vaihtoehto pelitemmon nopeuttamiseksi voisi olla myös kaukalon pienentäminen. Kun katsoo pelaajien koon suhdetta kaukaloon, niin ei se oikein NHL-askilta vaikuta. Loppuisi ainakin se keskialueella pyöriskely kiekon kanssa, millä ei ole oikean lätkän kanssa mitään tekemistä.

Vedoista sama. Rannelaukauksilla ei pahemmin enää maaleja tehdä (kiertovemputuksia lukuunottamatta), mikä on kyllä sääli. 10:ssä maaleja tehdään ohjauksista tai sitten onetimereista, läheltä tai kaukaa. EA saisi tuoda luistelusta tehtävät, oikeat rannelaukaukset mukaan seuraavaan NHL:ään.

[video=youtube;VNlliEDVCdA]http://www.youtube.com/watch?v=VNlliEDVCdA[/video]​
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

On se vaan jäätävää. Porukka jaksaa vinkuu näistä EA änäreistä. Nhl 11 on jo haukuttu täällä vaikka kukaan pelannu peliikään.

Ite oon varma et silkka rautaa koko peli ja odotan et pääsee veivaan. Tosta realismista ei kyl jaksa kuulla enää yhtään. Koskahan porukka ymmärtää et näitä pelataan esim EASHL:lläs 5 minuutin erillä. Ei se voi mitenkään vaan olla realistista.

Näitten EA kiekkojen haukkuminen rupee oleen vitsi.
 
Haukkua voi kokemuksen syvällä rintaäänellä, ennakkoon haukkuminen on vähän turhaa.

Joku AI esimerkiksi on yksi haasteellisimpia asioita ohjelmoinnin saralla.

Kyllä hyvältä vaikuttaa 11, ja kymppiäkin kaikkine ongelmineen on tuhatkunta matsia tullut väännettyä.
Parasta online pelaamista ikinä, ja offlineakin jaksoi parisataa matsia...

Ei tarvi paljon muita pelejä tuumailla taas syyskuusta eteenpäin :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

On se vaan jäätävää. Porukka jaksaa vinkuu näistä EA änäreistä. Nhl 11 on jo haukuttu täällä vaikka kukaan pelannu peliikään.

Ite oon varma et silkka rautaa koko peli ja odotan et pääsee veivaan. Tosta realismista ei kyl jaksa kuulla enää yhtään. Koskahan porukka ymmärtää et näitä pelataan esim EASHL:lläs 5 minuutin erillä. Ei se voi mitenkään vaan olla realistista.

Näitten EA kiekkojen haukkuminen rupee oleen vitsi.
Valitetaan, kun on valitettavaa. Niin se menee. Useimmiten se on EA:n NHL-pelin jokin ominaisuus, joka on vitsi, eivätkä ne valittajat. NHL 10:ssa on esimerkiksi useampikin game breaking -bugi, puhumattakaan niistä lukuisista pienemmistä. Allekirjoitukseni monilta osin summaa melko hyvin pelin tarjonnan, joka kyllä on varmasti liiankin tuttua jokaiselle peliä vähänkin enemmän pelanneelle. Pelissä on tietysti myös lukuisia toimiviakin juttuja, ja olen pelannut sitä julkaisun ja tämän päivän välillä enemmän kuin mitään muuta peliä.

Aika ristiriitaista ensin sanoa, että peliä ei voi haukkua ennen pelaamista, kun heti perään sanot olevasi varma, että peli on silkkaa rautaa. Jos joku sanoo jossain videossa nähdyn taklauksen fysiikoita epäaidon näköisiksi tai toteaa, että on huono asia, jos pelinopeus vielä hidastuu, niin nehän ovat vain kyseisten henkilöiden mielipiteitä tähän mennessä nähdyistä videomateriaaleista ja annetuista tiedoista. Tottahan nyt niiden kommentoiminen on sallittua ja suotavaa, sehän on tämän koko ketjun tarkoitus. Ehkä muutamassa viestissä on sävy joillain ollut vähän liian etukäteen tuomitseva, mutta aika hyvin täällä on pysytty asiallisen kommentoinnin rajojen sisällä. Eri asia olisi, jos joku tuli sanomaan, että NHL 11:n fysiikkamoottori on perseestä tai valittamaan, että NHL 11:ssa mailat katkeavat liian usein.

Tietenkään mikään peli ei voi olla vielä nykypäivänä täysin realistinen, ei sitä kukaan vaadikaan. Kuitenkin suurimpia valituksen aiheita ja ongelmia, eli kiekkofysikoita, maalivahteja, AI:ta ylipäätään sekä bugeja ei oikein mitenkään voi kunnolla puolustella.

Eiköhän täällä varmasti aika lailla jokainen jo odota, "et pääsee veivaan".
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Kyllä tuo kieltämättä vähän typerältä kuulostaa, jos pelinopeutta ollaan edelleen hidastamassa... NHL09 on siinä suhteessa viihdyttävämpi, että pelinopeus on selvästi parempi ja taklaukset ovat taklauksia, eivätkä mitään tönimisiä niin kuin NHL10:ssa.
Mutta melkoinen tekijätiimi tuolla pitää olla takana, jos peli huononee... Niinpä odotukset ovat aika korkealla, sillä eihän tuota kukaan voi enää huonommaksi tehdä, eihän? :D
Itse asiassa pistin pari päivää sitten pelin jo ennakkotilaukseen... :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Näitten EA kiekkojen haukkuminen rupee oleen vitsi.
Hemppamies sanoi:
Pelaisin vaikka Porin Ässillä ,jos vaan tää buginen pasha toimis kunnolla...

Juurikin näin.

Hemppamies sanoi:
Tosta realismista ei kyl jaksa kuulla enää yhtään. Koskahan porukka ymmärtää et näitä pelataan esim EASHL:lläs 5 minuutin erillä. Ei se voi mitenkään vaan olla realistista.

Nyt tuli sen luokan analyysiä, että ei oikein auennut. Selvittäisitkö tätä vähän enemmän auki?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Olen nyt tässä lukenut sivusta oikeastaan koko foorumin ja päätin rekisteröityä, sillä tavallaan "mittani täyttyi". En osoita ketään yksittäistä tällä, mutta ihmettelen tätä järjetöntä valituksen määrää. Olen samaa mieltä Hemppamiehen kanssa. Täällä näkee koko ajan valitusta tyyliin "muuttaisivat nyt koko kiekkofysiikan ennen kuin alkaa keskittymään olemattomiin asioihin, kuten mailojen katkeamiseen." "Parantaisivat nyt ne AI:t" "Pistäisivät verkkoasiat kuntoon" "Ottaisivat oppia 2k:ta, ne osaavat homman kiekkofysiikoiden suhteen:mad::mad::mad:" jne. jne.

Täällä nyt ei hirveästi ole näkynyt (onneksi) vertausta 2k:n, mutta vertaajille sanon, että jos kerran 2k:lla on niin uskomattoman hyvät kiekkofysiikat, niin pelatkaa sitä ja menkää 2k:n palstalle valittamaan taas täysin surkeasta, silmäänpistävästä grafiikasta, valonnopeudella mailan varresta lähtevistä kiekoista, tulitikku-ukoista jne. jne.

Ja kyllä, pelistä voisi tehdä PALJON huonomman, sellaisen, mikä nhl 2k12 luultavasti tulee olemaan. En vain käsitä, miksi "kaikki" täällä haukkuvat EA:n loistotuotoksia, kun te "kaikki" kuitenkin pelaatte tätä ja ostatte nhl 11:kin. Ja kun kerran niin haluatte valittaa, niin tehkää se mieluummin EAn sivuilla kun täällä. En muista tiedä, mutta minä ainakin haluaisin täällä lukea uudistuksista ja nähdä hyviä linkkejä, kuin lueskella pelin haukkuja, jotka ei tällä palstalla kuitenkaan mitään hyödytä. En minä sano, että NHL 10 olisi mikään täyden kympin peli, mutta en valita, sillä pelaan sitä kuitenkin lähes päivittäin ja NHL 11 tulee olemaan pakko-ostos. Muutenkin kun NHL 11 uudistuksia on sanottu turhiksi, mielestäni JOKAINEN uudistus on oikein hyvä. Esim. niinkuin sanottu, oikeassa jääkiekossa katkeavat mailat ovat pieni osa pelaajien päänvaivaa, joten en käsitä, miksi jotkut tästä uudistuksesta valittavat. Monet kiekkofysiikan kanssa painivat varmaat repivät hiuksensa päästä, kun sanon, että yksi eniten odottamistani uudistuksista olisi 4 tuomaria. Onhan se tavallaan aivan turha eikä vaikuta peliin mitenkään, mutta mielestäni se vaan toisi lisää realistisuutta peliin ja myös tappeluihin, kun linjatuomarit tulevat väliin. Eikä 2k:aan mielestäni kuitenkaan aivan täysi susi ole, on siinä sentään 4 asiaa, jotka haluaisin EA:n peliin, ja ne ovat: Aloitukset (jotka iloksemme tulee NHL 11:n), vaihtuva kamera (kenties ainakin osittain tämäkin?) tappelut sekä juuri tämä 4 tuomaria.

Uskomatonta, jos joku jaksoi tämän vuodatuksen lukea, ja pojot niille jotka luki. Kommentoikaa ja haukkukaa mielipiteitäni aivan rauhassa, mutta toivon, että edes JOKU olisi samaa mieltä..:rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Kyllä tuo kieltämättä vähän typerältä kuulostaa, jos pelinopeutta ollaan edelleen hidastamassa... NHL09 on siinä suhteessa viihdyttävämpi, että pelinopeus on selvästi parempi ja taklaukset ovat taklauksia, eivätkä mitään tönimisiä niin kuin NHL10:ssa.
Kyllähän tuon pelinopeuden laskemisen huomaa, kun vertaa kahta viimesintä EA:n änäriä EASHL:ssä:

NHL10
[video=youtube;jYCivw5_XXw]http://www.youtube.com/watch?v=jYCivw5_XXw[/video]

NHL09
[video=youtube;nvoSAd1hKo0]http://www.youtube.com/watch?v=nvoSAd1hKo0[/video]

Syöttöjen nopeutta on EASHL:ssä laskettu selvästi ja ehkäpä myös pelaajien nopeutta. Ja pelin nopeushan siinä välittömästi kärsii. Taklauksista en edes jaksa tehdä vertailua, koska toisesta pelistä ne oikeastaan puuttuvat. En ikinä oppinut pitämään NHL10:n uudesta syöttömoottorista, vaikka 09:n versio olikin hieman arcademainen. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita ainakin piisasi.

Toivottavasti syöttönopeutta EASHL:ssä nostetaan NHL09:n tasolle ja miksei pelaajienkin nopeutta, jos fatigue tulee kerta mukaan. Laukauksiakin voisi hieman tehostaa, kun tehoja on tosiaan taidettu vähän tiputtaa. Monissakin asioissa voisi palata menneeseen (NHL09), koska siinä ne tuntuivat toimivan, mutta ei siitä sen enempää. Jotkut tuntuvat täällä ottavan muun kuin rajattoman kehumisen pelisarjasta henkilökohtaisesti.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Jotkut tuntuvat täällä ottavan muun kuin rajattoman kehumisen pelisarjasta henkilökohtaisesti.[/QUOTE]

Minua varmastikin tuolla tarkoitit.. :D Mielestäni tuo on PALJON parempi tapa esittää mielipiteitään, että sanoo mitä pitäisi ottaa takaisin tai juuri jotain vauhtia nopeentaa tai hiljentää, kuin vain että sanoo "Tekisivät siitä fysiikkamoottorista paremman...":rolleyes:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Nyt tuli sen luokan analyysiä, että ei oikein auennut. Selvittäisitkö tätä vähän enemmän auki?
Niin siis tajuat varmaan että jos erä kestää sen 5min ni pelistä ei voida tehä realistista koska tilanteita per erä tulisi ehkä pari? Mietippä jos oikee hoki peli kestäs sen 15min, mitä sillä vauhilla siinä kerittäs tekemään?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Toivottavasti syöttönopeutta EASHL:ssä nostetaan NHL09:n tasolle ja miksei pelaajienkin nopeutta

Mitä tuo pelin nopeuden lisääminen toisi peliin? Muuta kuin lisäisi lagin vaikutusta peliin.

Itse ainakin tykkäisin siitä että peliin tulisi lisää syvyyttä kun peli ei olisi vain sitä päästä päähän aaltoilevaa arcadelätkintää (Sitä varten on tuo 3v3 arcade, vai miksikä sitä kutsutaankaan tänä vuonna). Pelaajien väsymisen ainakin uskon tuovan jo pienen strategisen puolen kun reikä päässä pelaaminen ei auta pidemmän päälle. Hitaampi tempo toisi enemmän esille pelin rakentelun tärkeyttä ja ehkä jopa siniviivan kautta uskaltaisi pelata kun se piskuinen taskuraketti ei pääsekään salamannopeasti nousemaan ja näykkimään kiekkoa lavasta.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Niin siis tajuat varmaan että jos erä kestää sen 5min ni pelistä ei voida tehä realistista koska tilanteita per erä tulisi ehkä pari? Mietippä jos oikee hoki peli kestäs sen 15min, mitä sillä vauhilla siinä kerittäs tekemään?

Mutta eikös sillon suhteessa pitäisi juuri peli tempoa eli nopeutta nostaa jotta suhteessa "oikeaan" tulisi tilanteita samalla tavalla? Nyt jos vauhti otetaan entisestään pois kun oma ukko väsyy kahden potkun jälkeen niin silloinhan oikeasti niitä tilanteita alkaa tulemaan vain sen 2 kpl per erä? Eikö? Eli kun erät menevät nopeammin kuin "oikeasti" pitäisi myös tapahtumia tulla nopeammalla tempolla jotta se tuntuisi "aidolta" vauhdikkaalta NHL peliltä? Vai...

Entiedä mutta se on nyt ainakin että kyllä nyt peliä pitää ja voi kritisoida etukäteen varsinkin kun on niin buginen teos kuin NHL10 pohjalla johon verrata... Ei oikeasti kukaan halua samaa EASHL koppi rumbaa kuin NHL10 tarjoaa... 3h saa 2 peliä aikaan 6 pelaajalla...
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Niin siis tajuat varmaan että jos erä kestää sen 5min ni pelistä ei voida tehä realistista koska tilanteita per erä tulisi ehkä pari?
Mitä itse olen täällä epärealistisuudesta valittanut, niin kohteena on ollut olematon taklauspeli, epätasaiset bottiveskarit ja uusimpana lisääntynyt veivailu ja pyöriminen keskialueella. En ymmärrä, miten näiden asioiden korjaaminen vaikuttaisi maalipaikkoihin. Jos esimerkikisi syöttöjen nopeutta kasvatettaisiin NHL09:n tasolle, niin maalipaikat luultavasti lisääntyisivät.

Jarhead82 sanoi:
Mutta eikös sillon suhteessa pitäisi juuri peli tempoa eli nopeutta nostaa jotta suhteessa "oikeaan" tulisi tilanteita samalla tavalla? Nyt jos vauhti otetaan entisestään pois kun oma ukko väsyy kahden potkun jälkeen niin silloinhan oikeasti niitä tilanteita alkaa tulemaan vain sen 2 kpl per erä? Eikö? Eli kun erät menevät nopeammin kuin "oikeasti" pitäisi myös tapahtumia tulla nopeammalla tempolla jotta se tuntuisi "aidolta" vauhdikkaalta NHL peliltä? Vai...

Juurikin näin.

Azerach sanoi:
Mitä tuo pelin nopeuden lisääminen toisi peliin?
Lisää vauhtia ja enemmän tilanteita. Tämän näet tarkastelemalla aiemmin linkittämiäni videopätkiä.

Azerach sanoi:
Itse ainakin tykkäisin siitä että peliin tulisi lisää syvyyttä kun peli ei olisi vain sitä päästä päähän aaltoilevaa arcadelätkintää (Sitä varten on tuo 3v3 arcade, vai miksikä sitä kutsutaankaan tänä vuonna).
Kun tarkastellaan vaikka tämän vuoden playoffeja NHL:ssä, niin kyllä siellä mentiin nopealla temmolla päästä päähän. Ei siinä mitään arcademaista ole. Ja jos verrataan NHL09:iä ja NHL10:iä, niin en voi vakavalla naamalla sanoa uudemman EASHL:stä löytyvän enemmän syvyyttä. Ellei sitä hyökkääjän liimautumista laitaan viiden metrin välein lasketa.

Azerach sanoi:
Hitaampi tempo toisi enemmän esille pelin rakentelun tärkeyttä ja ehkä jopa siniviivan kautta uskaltaisi pelata kun se piskuinen taskuraketti ei pääsekään salamannopeasti nousemaan ja näykkimään kiekkoa lavasta.
En allekirjoita täysin, että pelinrakentelun tärkeys olisi kasvanut NHL10:ssä. NHL09 oli kuitenkin parhaimmillaan erittäin taktista kiekkoa ja siinä EASHL-joukkueet pelasivat pääsäntöisesti nykyistä syöttelevämpää kiekkoa. Syöttöpelin hitauden takia vastustaja saa nykyään helposti kiekonmenetyksen jälkeenkin 3-4 pelaajaa pelin alle, jolloin punaisen jälkeen on yleensä vaihtoehtoina kiekko päätyyn tai kiekon menetys. Kun slap-passiakaan ei tueta, niin pelin nopea kääntäminen on nykyään miltei mahdotonta. Nykyään näkee jopa sitä, että punaisen jälkeen vedetään pakki päälle, veivaillaan, etsitään epätoivoisesti syöttöpaikkaa ja menetetään kiekko. Ei mielestäni mitään pelinrakententelun juhlaa, pikemminkin on helpotettu huonosti organisoitujen joukkueiden puolustuspelaamista tekemällä sinisen miehittäminen kiekonmenetyksenkin jälkeen aika vaivattomaksi.

Sinisen kautta pystyy tässäkin versiossa pelaamaan, kunhan tekee päätökset kiekon kanssa nopeasti. Eihän oikeassakaan jääkiekossa pointilla ole kymmeniä sekunteja aikaa miettiä, että mihin kiekon seuraavaksi laittaisi. Mutta syöttöjen nopeuden lisääminen helpottaisi viivan kauttakin pelaamista ihan mukavasti.

Pelinopeus NHL09:n tasolle, fatigue mukaan ja vähän kapeampi kaukalo, niin peliin tulisi viihdyttävyyttä ja intensiteettiä mukavasti lisää. Kun fyysisyyttäkin on kasvatettu entisestään, niin mailannoston tehokkuutta voisi pienentää, että hyökkääjilläkin on jotain saumaa 1vs1-tilanteissa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Osaa teistä häiritsee EA:n haukkuminen, minua häiritsee sen sokea kehuminen ja ylistäminen. EA:lla on kyllä tällä hetkellä vahvasti jääkiekkopelien valtaistuin tukevasti alla, mutta silti pelisarjaa voidaan vielä kehittää. Itse viime vuonna hyppäsin 2k:n leiriin ja petyin valtavasti joten tänä vuonna palaan EA:lle ja peli vaikuttaa ihan mukavalta ja hyvältä. Ja osan teistä pitäisi myös huomioida se seikka, että kaikki eivät pelaa tätä nettiliigaa, kuten minä esimerkiksi. Tämän vuoksi tahtoisinkin että AI olisi reilu ja rehellinen, eikä vaikeustaso vaihtuisi ykskaks. Ja minua myös hieman harmittaa se, että nämä urheilupelit ilmestyvät joka vuosi yhdellä tai kahdella uudistuksella. Pelaajan kannaltahan olisi 2vuoden sykli parempi, kuitenkin niin että EA julkaisisi joka vuosi muutamat uudet rosterit/bugipäivitykset.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Pelinopeus NHL09:n tasolle, fatigue mukaan ja vähän kapeampi kaukalo, niin peliin tulisi viihdyttävyyttä ja intensiteettiä mukavasti lisää. Kun fyysisyyttäkin on kasvatettu entisestään, niin mailannoston tehokkuutta voisi pienentää, että hyökkääjilläkin on jotain saumaa 1vs1-tilanteissa.

Menee jo melkeinpä OT:ksi, mutta korjaanpa silti näkemystäni vähäsen. Taisin eilen illalla ilmaista kantani vähän huonosti.. Itse asiassa olen täsmälleen samaa mieltä peohin ja PoNppun kanssa näissä asioissa. Tarkoitin enemmänkin EA:n sokeaa haukkumista turhaksi, tyyliin "Kiekkofysiikka paremmaksi" (Millä tavalla!?) Juuri peoh ja b3organ kirjoittelevat minusta loistavia kommentteja;)

Toki minuakin ärsyttää suunnattomasti koko kentän flipperi-kuljetukset, sekä aivan liian pahasti tökkivät verkkoyhteydet. Juuri yllä näkyvä siteeraus mielestäni korjaisi monta pikkuisoa ongelmaa;)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mitä itse olen täällä epärealistisuudesta valittanut, niin kohteena on ollut olematon taklauspeli, epätasaiset bottiveskarit ja uusimpana lisääntynyt veivailu ja pyöriminen keskialueella.
Näistä olen samaa mieltä. Taklauksiin puhtia ja tuo ihme kynäilykin saataisiin loppumaan. Kuminauha AI ei varmaan muutu, valitettavasti. Pyöriminen keskialueella johtunee osittain juuri pelaajien nopeudesta, kun sen sinisen pystyy pistämään helposti tukkoon kolmellakin miehellä. Jos siellä joku aukko on niin eikös sen nopeasti paikkaa ja hätätapauksessa hyökkääjä magneettiliimataan laitaan.
En allekirjoita täysin, että pelinrakentelun tärkeys olisi kasvanut NHL10:ssä. NHL09 oli kuitenkin parhaimmillaan erittäin taktista kiekkoa ja siinä EASHL-joukkueet pelasivat pääsäntöisesti nykyistä syöttelevämpää kiekkoa. Syöttöpelin hitauden takia vastustaja saa nykyään helposti kiekonmenetyksen jälkeenkin 3-4 pelaajaa pelin alle, jolloin punaisen jälkeen on yleensä vaihtoehtoina kiekko päätyyn tai kiekon menetys. Kun slap-passiakaan ei tueta, niin pelin nopea kääntäminen on nykyään miltei mahdotonta.
En sanonut että kympissä olisi taktista syvyyttä merkittävästi enemmän kuin aiemmin. Pikku rakettihyökkääjäkynäilijät on yliedustettuna eikä pakkeina juuri koskaan nähdä mörssäreitä. Pienet asiat kuten taklaamisen tehottomuus vaikuttaa niin paljon että pelaajat pakotetaan valitsemaan hahmokseen joku tietyn muotin mukainen pelaaja. Jos EA saisi vihdoin tasapainotettua pelaajatyyppejä niin että sieltä ei nouse yhtä yli muiden niin saatettaisiin ehkä nähdä enemmän pelityylejä joukkueiden välillä, tällä hetkellä kun tuo on juuri sitä että kenellä on eniten nopeusboosteja ja oikean käden peukalo vatkaa nopeiten vasen-oikeaa, voittaa (näin hieman kärjistetysti).
Nykyään näkee jopa sitä, että punaisen jälkeen vedetään pakki päälle, veivaillaan, etsitään epätoivoisesti syöttöpaikkaa ja menetetään kiekko. Ei mielestäni mitään pelinrakententelun juhlaa, pikemminkin on helpotettu huonosti organisoitujen joukkueiden puolustuspelaamista tekemällä sinisen miehittäminen kiekonmenetyksenkin jälkeen aika vaivattomaksi.
Kuten aiemmin sanoin niin tuo pelaajien hidastaminen ei välttämättä olisi pois pelin yleisestä temmosta, kun sitä sinistä ei saisi tukittua parilla nopealla pakilla.

Sinisen kautta pystyy tässäkin versiossa pelaamaan, kunhan tekee päätökset kiekon kanssa nopeasti. Eihän oikeassakaan jääkiekossa pointilla ole kymmeniä sekunteja aikaa miettiä, että mihin kiekon seuraavaksi laittaisi. Mutta syöttöjen nopeuden lisääminen helpottaisi viivan kauttakin pelaamista ihan mukavasti.
Totta. Jos korjaisivat nuo bugiset one-timer lämärit niin ei tarvitsisi tuskastella niin paljoa siellä sinisellä, liian usein oma pelaaja huitoo tyhjää vaikka saat ihan unelmasyötön ja statsit on tapissaan.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ja tosiaan toivon, ettei se että postaa ensimmäisenä uuden linkin uuteen ominaisuuteen, tee minusta EA:n lähettilästä. Olisin varmaan yhtä aktiivinen 2k-ketjussa, mutta kun ei voi. ;)

Ainoa asia mikä tässä ketjussa on pistänyt eniten silmään on se "silmitön viha" vanhoja tuotteita kohtaan ja sitten niillä kokemuksilla jyrätään uusi tuote. No, ei siinä mitään, mutta jos tarkkoja ollaan niin ne "valitukset" kuuluisivat niihin asianomaisiin ketjuihin. Ja ei, tämä ei ole nyt sitä EA:n puolustamista. Minä en kyseisestä puljusta pidä yhtään, mutta yritän keskustella siten ettei se vaikuttaisi ulosantiini.

Ja sanotaan vielä tähän viimeisimpään liittyen, että löytyihän se asiakin sieltä "Peohin siteeraus yllä", johon liittyen on sellaista tietoa että tiimi väittää nyt "uusien harhautusten" olevan tätä vastalääkettä fyysisyydelle. Ja pitää vielä uudestaan sanoa, että noin rahamielessä PoNppu:n kaltaiset pelaajat ovat EA:lle häviävä luonnonvara. Onlinepelaamiseen panostaminen on kovaa ja siksi itseänikin harmittaa, että sen toimivuus on torsotasoa. :( Jos EA olisi fiksu niin tänä vuonna kun ei ole kilpailua, "kaapattaisiin" yksinpelimarkkinat hyvällä tekoälyllä yms. jotka ovat jättäneet aikaisemmin kylmäksi. Luulen silti, että tämän vuoden versio on yksinpelinä normaalia "keskitasoa", mutta verkossa parasta mitä rahalla saa. :)
 
Ylös Bottom